De la Giurgiu la venetia
  • Metode de construit ambarcatiuni

    Cele mai populare metode de construcţia au la baza placajul (plywood). Nu vorbim de orice tip de placaj, ci de placajul "tego" marine - adică un placaj de o calitate superioară, destinat special construcţiei de bărci. În plus, pentru lipiri şi etanşări se folosesc răşinile epoxidice şi fibra de sticlă. Pentru mai multe detalii, consultaţi articolul referitor la materiale.

    Construcţia din placaj nu necesită unelte complexe, doar câteva unelte de tâmplărie de bază: un fierăstrău (de mână, pendular sau circular), unelte de şlefuit, o bormaşină mică şi alte accesorii mărunte. De asemenea, pentru lucrul cu răşinile sunt necesare spatule specifice, vase pentru mixaje şi echipament de protecţie.

    Bineînţeles, este nevoie de un spaţiu adecvat construcţiei, suficient de mare pentru barcă, materiale şi constructor. Cele mai multe proiecte de acest gen se desfăşoară în garaje (duble sau chiar simple), cu un singur constructor ajutat din când în când de cineva (soţie, copii).

    O construcţie de acest gen nu necesită extraordinare abilităţi tehnice sau cunoştinţe, totuşi, e bine să aveţi aveţi măcar o "mână dreaptă" (dacă vi se spune des că aveţi două mâini stângi ... poate ar fi bine să vă reorientaţi). Câteva cunoştinţe tehnice necesare pentru a înţelege planurile şi a putea măsura corect vă vor fi de asemenea de folos.

    Unele firme (din ţările civilizate, bineînţeles) oferă kituri de construcţie, care asamblate formează osatura, coca şi structura interiorului. Practic se elimină faza de tăiere a acestor elemente (împreună cu faza de transpunere a planului).

    Printre cele mai populare metode de construcţie care folosesc placajul este metoda stitch and glue (într-o traducere liberă "coase şi lipeşte"). Planul este transpus pe foi de placaj, care aste apoi tăiat în foi longitudinale. Foile sunt asamblate ("cusute") provizoriu folosind sârmă, iar după ce barca ia formă este întărită şi lipită în interior cu răşină epoxidică şi fibră de sticlă. Apoi sârma se scoate şi exteriorul este laminat cu fibră de sticlă. Se montează elementele interioare, se finisează şi barca este gata.

    Se poate folosi şi vechea metodă tradiţională, se începe prin construcţia coastelor (elementele transversale ale osaturii) din placaj sau lemn de esenţă tare, se continuă cu stringherii (elementele longitudinale ale osaturii) iar apoi se montează plăcile cu placaj care formează coca. La interior se rigidizează cu răşină epoxidică şi fibră de sticlă iar exteriorul se laminează cu fibră de sticlă. Se construiesc elementele interioare, se finisează şi barca este gata.

    Construcţia prin elemente suprapuse ("strip planking") foloseşte aceeaşi metodă de construcţie a osaturii ca şi metoda tradiţională, dar în loc de placaj sunt lipite fâşii de lemn una peste alta. Este o metodă care necesită mult mai mult timp, deoarece trebuie aşteptată uscarea cleiului la fiecare fâşie.

    Pentru construcţia în serie a bărcilor se foloseşte metoda de construcţie din fibră de sticlă, fiind oarecum mai economică odată ce s-a executat o matriţă.

    Metodele de construcţie mai complexe, care se pretează pentru proiecte de mare anvergură folosesc aluminiul şi oţelul, dar necesită în plus o bază tehnică solidă şi cunoştinţe avansate de sudură şi prelucrare a metalului.








    Referinte:
  • Posturi recente

    pelicanul

    Serie monotip

    Orice postare in acest topic sau in altele asemanatoare este ca o picatura de catalizator care ajuta la cristalizarea unei idei. Aceea ca avem nevoie

    pelicanul acum 4 ore Vezi ultimul post
    silvian2009

    combinatii de sipci pt constructii de barci

    Faină treaba cu baghetele de bambus.
    Felicitari pt initiativa!
    Vreau totusi sa te intreb, ai mai frezat cumva canturile lamelelor sau

    silvian2009 acum 5 ore Vezi ultimul post
    silvian2009

    combinatii de sipci pt constructii de barci

    Salutare, nervosilor!
    Asa este, "garajul cu b" e tot io ...imi făcusem un cont nou, ca cel de fb, ca nu mai stiam parola contului

    silvian2009 acum 6 ore Vezi ultimul post
    Florio

    Serie monotip

    Cu privire la barcile sportive, va pot spune o discutie pe care am avut-o in cursul anului trecut cu Alex Mihaita (despre care vorbea si Lipan in postul

    Florio acum 7 ore Vezi ultimul post
    Roz Avel

    Serie monotip

    Thor, n-ai de ce sa-ti ceri scuze. Pe bune. Sper ca nu am ofensat pe nimeni prin mesajul meu de mai sus, am încercat sa precizez la modul cel mai clar

    Roz Avel acum 12 ore Vezi ultimul post
    Thor

    Serie monotip

    Ideea era ca barca ar trebui mesterita de la bulb pana la mar. Ma gândeam la mine daca m-as apuca de o asemenea intrprindere ca apoi sa ma iau la intrecere

    Thor acum 13 ore Vezi ultimul post
  • Noutati in blog

    DoiNomazi

    Urban Pulse - 2014

    Intre doua iesiri in apele reci ale nordului, cea din vara lui 2014 si cea care urmeaza in vara lui...

    DoiNomazi acum 2 săptămâni
  • Comentarii in bloguri

    TOPOGRAF

    Coborare Braila - Galati

    Vreau sa merg la vara cu barca mea in Grecia.Este un fost velier (ASSOL19)la care am pus un motor de 10 cp in 4 timpi.Stie cineva ceva despre posibilitati de lasare la apa..........parcare...

    TOPOGRAF 20 Dec 2014
    TOPOGRAF

    Coborare Braila - Galati

    Vreau sa merg la vara cu barca mea in grecia.Este un fost velier (ASSOL19)la care am pus un motor de 10 cp in 4 timpi.Stie cineva ceva despre posibilitati de lasare la apa..........parcare...

    TOPOGRAF 20 Dec 2014