O Cafa la Stambul
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 23
Like Tree3Likes

Topic: amestec la 2 timpi - probleme pornire

  1. #1
    tox
    tox is offline
    Member tox's Avatar
    Membru din
    Jul 2010
    Locația
    Bucuresti
    Posturi
    63

    Default amestec la 2 timpi - probleme pornire

    Help, are cineva vreo idee?

    2 rezervoare la care s-a folosit ca amestec ulei diferit in aceiasi proportie 50:1
    Motorul porneste doar cu unul din ele, cand il pun al 2-lea nu mai vrea deloc, scoate fum si nu se tureaza.
    Este posibil ca uleiul folosit ( TCW3) ca amestec in cel de-al 2 lea sa fie cauza,sa mai scad din ulei la amestec?

    Multumesc anticipat.

  2. #2
    Senior Member mihaif99's Avatar
    Membru din
    Jan 2011
    Locația
    Ottawa Canada
    Posturi
    853

    Default

    Quote Originally Posted by tox View Post
    Help, are cineva vreo idee?

    2 rezervoare la care s-a folosit ca amestec ulei diferit in aceiasi proportie 50:1
    Motorul porneste doar cu unul din ele, cand il pun al 2-lea nu mai vrea deloc, scoate fum si nu se tureaza.
    Este posibil ca uleiul folosit ( TCW3) ca amestec in cel de-al 2 lea sa fie cauza,sa mai scad din ulei la amestec?

    Multumesc anticipat.
    Daca benzina din rerervor e proaspata, si nu benzina de peste un an stocata necorespunzator, in mod sigur uleiul din cel de-al doilea e problema. Iar solutia nu e folosirea a mai ptin ulei in amestec, ci evitarea folosirii acelui ulei. Daca benzina e veche poti sa mai incerci odata, cu putina benzina proaspata amestec tot 50:1

    Am avut o problema similara cand am folosit ulei sintetic pentru sea-doo (injectie de ulei) in amestec. Pe valuri motorul murea, iar apoi pornea greu si mergea doar la relanti. Dupa un timp (30 min), pe apa fara valuri isi revenea, dar problema era recurenta. Probabil ca detergentii din uleiul acesta faceau ceva spuma in carburator. Am facut apoi ceva de bun simtz: am scapat de acel amestec si de restul de ulei.

    Acum folosesc ulei sintetic Amsoil. Scoate foarte putin fum, iar cum motorul meu sta mereu in blana, calitatile superioare de ungere sunt necesare. Un pic mai scump dar cred ca merita...
    Cand stochez amestecul mai mult de doua luni pun in el "fuel stabiliser".

  3. #3
    tox
    tox is offline
    Member tox's Avatar
    Membru din
    Jul 2010
    Locația
    Bucuresti
    Posturi
    63

    Default

    Merci mult pentru raspuns.

    Benzina era proaspata, acum ma gandesc sa nu fi fost si asta proasta sa fi avut ceva apa.
    Problema apare mai mult la pornire si la mers foarte incet.Daca pornesc cu primul amestec si pe urma atasez si rezervorul cu amestecul "prost" si o tin in ful gaz nu mai face probleme.
    O sa mai incerc odata cu alta benzina dar numai 5 litri sa vad ce zice, daca nu merge nu il mai chinui, schimb uleiul.
    Nu am vazut atata fum la pornire la motorul asta de cand il am ca acum cand am pus ulei din asta:
    Valvoline Outboard 2T TC-W3 (gallon) - Tratamentdemotor.com
    Este vorba de uleiul Valvoline 2T Outboard, mai foloseste cineva sau a-ti mai auzit de probleme de natura asta?

  4. #4
    Senior Member
    Membru din
    Jan 2009
    Locația
    Cluj-Napoca
    Posturi
    487

    Default

    Nu cred ca e uleiul decat daca e ulei contrafacut sau ai pus mult mai mult decat trebuie (1:20). Un amestec 1:50 nu are cum sa afecteze comportamentul la pornire decat daca folosesti ulei mineral si e frig afara. Mai degraba e foarte proasta benzina. Rezervorul ala poti sa il tii ca sa aprinzi gratarul.
    Ia Castrol A747 si benzina de calitate.

  5. #5
    tox
    tox is offline
    Member tox's Avatar
    Membru din
    Jul 2010
    Locația
    Bucuresti
    Posturi
    63

    Default

    Benzina Petrom 25litri benzina de la pompa si 0,5 litri Valvoline ulei este exact ce am bagat in rezervorul ala.
    Dar adevarul este ca mai am un prieten cu 4 timpi care a avut si el probleme in acelasi timp cu mine, nu se mai tura motorul si avea aceiasi benzina.
    Inseamna ca s-a nimerit odata cu schimbul meu de ulei de amestec sa fie si benzina foarte proasta.
    Castrol-ul este cam scump pt buzunarul meu din cate am vazut, ceva mai jos ce poti sa imi recomanzi?

    Multumesc

  6.  
     
  7. #6
    Senior Member
    Membru din
    Jan 2009
    Locația
    Cluj-Napoca
    Posturi
    487

    Default

    Pai atunci e clar, benzina e de vina. Ai nimerit si tu ziua in care ala de la pompa a manarit benzina. Un ulei "mai jos" nu stiu ce sa iti recomand. Ramai pur si simplu la un ulei certificat NMMA TC-W3. Asta e standardul in vigoare la outboard-uri, si asta trebuie sa pui daca ai un outboard 2T modern si fabricantul zice ca a facut motorul pentru asta. Daca ai o scula de acu 30 de ani situatia e alta, acolo trebuie alt ulei. Ai aici lista cu uleiurile certificate TC-W3 pentru 2011: Certification - TC-W3 Il alegi pe ala care il gasesti cel mai ieftin si e ok.

  8. #7
    tox
    tox is offline
    Member tox's Avatar
    Membru din
    Jul 2010
    Locația
    Bucuresti
    Posturi
    63

    Default

    Atunci o sa mai incerc in seara asta sa il pornesc cu alta benzina si tot ulei Valvoline sa vad ce zice.
    Motorul are cam 20 ani cred si functioneaza bine, mai putin acum cand am schimbat uleiul.
    Multumesc pentru lista, revin cu detalii maine despre cum a pornit si a functionat.

  9. #8
    Member
    Membru din
    Nov 2010
    Locația
    Bucuresti si Azuga
    Posturi
    41

    Default

    Daca la motoarele in 4 timpi uleiul este supus unui regim foarte dur pe o perioada indelungata de timp (10-15.000 si chiar mult mai multi Km.la motoarele grele)perioada in care uleiul suporta mii de cicluri motor,la cele in 2T putem considera ca se efectueaza schimbul de ulei dupa fiecare ciclu motor,adica dupa fiecare rotatie! Si atunci mai trebuie sa fie o marca renumita si sa coste enorm? Principala cerinta la aceste uleiuri este sa nu formeze prin ardere o zgura care se depune intre electrozii bujiilor,care evident duce la oprirea motorului,dar care se curata relativ usor dupa ce motorul s-a racit si scoti bujiile afara.Daca nu te deranjeaza prea mult aceasta munca suplimentara efectuata la cca.5-8 ore de mers,poti folosi si orice ulei DE MOTOR in 4T,daca iti este mai accesibil.

  10. #9
    Senior Member
    Membru din
    Jan 2009
    Locația
    Cluj-Napoca
    Posturi
    487

    Default

    Domnule GheOn ma scuzati ca trebuie sa fiu radical, dar ce scrieti dumneavoastra imi face parul sa se ridice. Indiferent de conceptia motorului, uleiul folosit si proportia amestecului, o bujie trebuie sa fie maro deschis, fara nici o urma de depunere intre electrozi. Orice alta situatie denota o problema majora de aprindere sau carburatie. Daca bujia este neagra si are zgura pe ea vorbim ori de o bujie cu temperatura de autocuratire prea mare, ori de un amestec prea bogat in benzina (defect de carburatie) ori de o aprindere deficitara (avans, defecte la partea de tensiune, etc.). Cat despre curatarea bujiilor cu peria de sarma ce sa mai zic, fabrica se straduie sa faca suprafata izolatorului cat mai fina ca sa minimizeze sansa depunerilor si dumneavoastra zgariati de zor. Daca chiar vreti sa curatati o bujie, acest lucru se face prin incalzirea bujiei pentru mai mult timp pana la temperatura de autocuratire, nu prin mijloace mecanice.
    Da, e adevarat ca se pot folosi fara probleme uleiuri de 4T in motoare 2T, dar trebuie sa stii foarte bine ce ulei pui in ce motor. Credeti ca fabricantii aia de uleiuri isi bat capul degeaba? Pai exista uleiuri de 2T care nu sunt recomandate motoarelor in rodaj pentru ca ung asa bine ca nu se mai face rodajul. La motoarele moderne cu bucsi tratate cu nicasil nici nu exista rodaj de altfel. Uleiurile de outboard nu sunt permise in motoare racite cu aer (Rotax de exemplu nu permite ulei TC-W3) din cauza punctului de flamabilitate prea mic, exista uleiuri care nu au vazut petrol in viata lor, si asa mai departe. Pe ce lume traiti? M-am uitat in profilul dumneavoastra si imi vine sa urlu. Acolo scrie ca sunteti inginer auto recent pensionat si dati sfaturi din astea care nu erau valabile nici acum 50 de ani? Pai daca ar trebui sa curat bujiile la Trabant tot la 5-8 ore as strica filetele din chiuloasa. Si ca sa nu va intrebati ce ulei scump de firma bag in motor, folosesc L150 romanesc, despre care nu se poate spune ca e formulat sa nu lase reziduuri dupa ardere. Si am bujii perfecte.

  11. #10
    tox
    tox is offline
    Member tox's Avatar
    Membru din
    Jul 2010
    Locația
    Bucuresti
    Posturi
    63

    Default

    Aseara am desfacut toata instalatia de alimentare pana la pompa si am curatat tot si suflat cu compresorul, inclusiv golit rezervoare.
    Am scos toate bujiile si aratau bine.
    Benzina de la Mol 5 litri si 100ml ulei Valvoline (cel pe care il banuiam cu probleme) bagate in rezervorul curat.
    A pornit cu ceva fum dar de data asta f bine si nu s-a mai oprit. Intradevar se pare ca ulei da mai mult fum dar nu cred ca a fost de vina pentru ce am patit.
    Am pus intr-un pahar benzina care facut probleme de la amicul meu (aceiasi pe care am avut-o si eu cand nu a mai pornit) si in altul benzina cumparata aseara de la Mol.
    Ce sa vezi? Aia de la Mol cristal si cea de la Petrom era tulbure de abia vedeai prin ea.

    Concluzia mea dupa ce am ascultat sfaturile si parerile voastre este ca :
    Chiar daca uleiul asta scoate mai mult fum de vina a fost benzina proasta.
    Nu credeam ca un motor in 2 timpi poate fi asa sensibil.

    Va multumesc

Page 1 of 3 123 LastLast

Alte topicuri asemănătoare

  1. vand motor yamaha de 100 cp in 4 timpi
    de ionutvrl īn topicul Motoare
    Răspunsuri: 2
    Ultimul post: 18 Jun 2011, 10:55 AM
  2. cumpar motor 2 sau 4 timpi maxim 5cp
    de love delta īn topicul Motoare
    Răspunsuri: 1
    Ultimul post: 24 Mar 2011, 03:59 PM
  3. Răspunsuri: 17
    Ultimul post: 20 Nov 2010, 10:08 AM
  4. Selva 2 timpi 6 CP
    de mihailescue īn topicul Īncepători şi visători
    Răspunsuri: 1
    Ultimul post: 23 Sep 2010, 03:22 PM
  5. Diferenta intre motoarele de 2,5; si 4 cp in 4 timpi
    de mermanos īn topicul Motoare de barcă
    Răspunsuri: 8
    Ultimul post: 7 Sep 2010, 12:17 AM

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •