De la Giurgiu la venetia
Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 11 to 20 of 32

Topic: elice home made

  1. #11
    Member
    Membru din
    Jun 2010
    Locația
    Galati
    Posturi
    79

    Default

    pentru marina-tulcea NU dezinforma lumea pentru faptul ca tu vinzi elicii cu pas variabil, sunt bune sunt de acord si eu am folosit una de la tine, si luna asta am sa mai iau una, sunt bune de ex. cum am facut eu unui prieten, motor de LT , cizma alfa 1 raport 1:80(parca) si m-am jucat la pas pana am obtinut ce am vrut( si a mers sincer merci), pentru necunoscotori, elicea cu pas variabil este aceea care la o nava data motorul are turatie constanta (maxima), iar tractiunea/viteza se face prin modificarea pasului elicei, hidraulic sau mecanic, dar mai des e hidraulic, iar faza cu 4 pale e ca asa le ai tu, una din reguli ar fi ca elicea sa aibe un numar de pale care nu se poate imparti cu numarul cilindrilor motorului....nu stiu daca am fost clar, am numar par de cilindri, am numar impar de pale, vorbesc de puteri mari, ca nu o sa ai un motor cu doi cilindri si elicea cu o pala...He, He

  2. #12
    Junior Member
    Membru din
    Oct 2010
    Locația
    Galati
    Posturi
    28

    Default

    Salut
    Cateva completari la cele spuse mai sus:
    -Elicea suedeza e cu pas reglabil (aproape toate propulsoarele navale, inclusiv cele cu pale fixe, sunt cu pas variabil -pasul are valori diferite la diferite raze ale discului propulsorului)
    -Diferentele -ca randament- intre elicele cu numar de pale diferite nu sunt deloc semnificative; se prefera cele cu mai multe pale pt produc mai putine vibratii si zgomote; din acelasi motiv se evita ca numarul de cilindri sa fie multiplu de numarul de pale si invers; as vrea si eu sa vad cum se realizeaza asta la un motoras cu un cilindru
    -Eu am mari indoieli ca elicea "universala" poate fi mai eficienta ( "cu pana la 25%" ) decat elicea proiectata special pt motorul respectiv pt o anumita viteza dar cred ca e alegerea ideala pt lucrarile home made cand ai un motor si trebuie sa ii gasesti o elice care sa functioneze eficient la parametrii acestuia
    A avut cineva ocazia sa "testeze" ce se intampla cu elicile astea la ciocniri cu trunchiuri submerse sau harshait de fundul apei?

  3. #13
    Senior Member gvincentiu's Avatar
    Membru din
    Mar 2009
    Locația
    Galati
    Posturi
    1.350

    Default

    Quote Originally Posted by Mihai Irimia View Post
    una din reguli ar fi ca elicea sa aibe un numar de pale care nu se poate imparti cu numarul cilindrilor motorului
    Quote Originally Posted by blue marlin View Post
    se evita ca numarul de cilindri sa fie multiplu de numarul de pale si invers
    De la ce putere minima? E prima data cand aud astfel de regula si nu-mi inchipui justificarea ei.
    Gānduri bune, vāntul bate pentru toţi la fel !
    http://www.youtube.com/watch?v=bSPLh...SySZBg&index=1

  4. #14
    Junior Member
    Membru din
    Oct 2010
    Locația
    Galati
    Posturi
    28

    Default

    Referitor la "numarul de cilindri sa fie multiplu de numarul de pale si invers" justificarea ar fi evitarea unui fenomen de rezonanta intre pulsatia produsa de motor si cea a elicei. Asta se aplica la alegerea propulsorului pt nave. Nu stiu daca e valabila si pt motoarele mici

  5. #15
    Senior Member home made's Avatar
    Membru din
    Dec 2008
    Locația
    SLOBOZIA IL.
    Posturi
    740

    Default

    si cum o merge un motor cu un cilindru la o elice cu trei pale?dar una cu doua pale,sau cu patru,la motor cu patru cilindrii?care-i fenomenul fizic?care-i explicatia?poate cineva sa aduca aici lamuriri?d'aia'i forum,sa ne luminam si noi amatorii!

  6.  
     
  7. #16
    Member adrianix's Avatar
    Membru din
    Mar 2011
    Locația
    galati
    Posturi
    76

    Default

    Nu stiu daca este vreo legatura intre numarul de cilindri si numarul de pale ale unei elicii.Nu-mi dau cu parerea in acest sens,stiu insa ca sunt motoare de barca,cu 6 sau 8 cilindri,care au elice cu 3 pale.Fenomenul fizic este ca,folosind acelasi motor,o elice cu 4 pale te ajuta sa planezi mai repede decat una cu 3.Forta de propulsie e mai mare la prima,dar dupa aceia sunt aproape egale.Atat pot spune despre eliciile cu 3 si 4 pale.Diferenta dintre una cu 4 si una cu 2 nu o cunosc.

  8. #17
    Junior Member
    Membru din
    Oct 2010
    Locația
    Galati
    Posturi
    28

    Default

    Quote Originally Posted by home made View Post
    si cum o merge un motor cu un cilindru la o elice cu trei pale?dar una cu doua pale,sau cu patru,la motor cu patru cilindrii?care-i fenomenul fizic?care-i explicatia?poate cineva sa aduca aici lamuriri?d'aia'i forum,sa ne luminam si noi amatorii!
    La nave elicea, care are dimensiuni respectale, functionand intr-un curent neuniform produce vibratii puternice in bolta pupa; motorul, care are si el dimensiuni mari face cam acelasi lucru. Daca cele 2 miscari ar ajunge la rezonanta efectul lor combinat ar putea sa produca rupturi in structurile din zona.
    La ambarcatiuni totul e mult mai mic, implicit vibratiile, iar curentul in care functioneaza elicea cred ca e mult mai uniform. Presupun ca de asta nu e nici o problema sa ai un motor in un cilindru cu orice elice sau un sase cilindri cu elice de 3. Din pacate la nave nu se invata mai nimic despre barci. Daca o a descopar ceva pe tema asta va tin la curent.

  9. #18
    Member adrianix's Avatar
    Membru din
    Mar 2011
    Locația
    galati
    Posturi
    76

    Default

    La barci echilibrarea trebuie sa fie perfacta,elicea este testata in sensul acesta.De aceea daca o lovesti,in mod normal nu mai trebuie pusa la treaba.pentru a nu da vibratiile care dauneaza axului de transmisie si rilmentilor.Noi le mai ciocanim si pilim,din cand in cand,dar nu e bine .

  10. #19
    Senior Member teo pes's Avatar
    Membru din
    Feb 2011
    Locația
    buzau
    Posturi
    234

    Default

    si eu am cumparat de curand o elice cu 4 pale si un set de rezerva de la tulcea ,730 ron elicea si 230 ron setul de pale de rezerva ...deci... nu prea seamana la pret cu o elice de aluminiu , sa nu mai spun ca la primire am platit 1080 ron..deci se plateste tot inclusiv comisionul sumei ,si sa nu mai spun ca daca ne uitam cu cat le vinde suedezuuullll!!!!, dar damblaua i dambla sa vedem ce stie sa faca
    Last edited by teo pes; 11 May 2011 at 10:35 PM.

  11. #20
    Senior Member teo pes's Avatar
    Membru din
    Feb 2011
    Locația
    buzau
    Posturi
    234

    Default

    am testat! am mers !,.......nu e o mare dezamagire ...dar nici o mare gaselnita ! nu am reusit sa scot o performanta mai buna decat elicea originalade inox , iar ,,reglajul" picilor te umple de nervi , nu are nici o treaba cu ce se spune si arata in filmul de prezentare ,deci parerea mea ...: raport pret calitate ....prea scumpa
    cea cu hubul interschimbabil banuiesc ca e mai avantajoasa !
    are 2 avantaje ...usoara , si interschmbabilitatea palelor(care sincer ..... si ele scumpe )

Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •