De la Giurgiu la venetia
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 14

Topic: Diagrama polara

  1. #1
    Mic barcaholic Smokey's Avatar
    Membru din
    Aug 2008
    Locația
    Timişoara
    Posturi
    1.971
    Blog Entries
    52

    Default Diagrama polara

    Plecand de la o diagrama polara postata de skipper pe forumul VOR, hai sa vorbim un pic despre rolul lor, cum se interpreteaza, cum ar arata o polara "buna", cum ar arata o polara "mai putin buna", etc.




  2. #2
    Senior Member Vali's Avatar
    Membru din
    Aug 2008
    Locația
    Galati
    Posturi
    2.088

    Default

    Man, pentru mine diagrama polara e la fel ca atunci cand citeam datele tehnice la motoare: curbele de putere si cuplu, rapoartele la cutie, acceleratiile 0-100 si 0-200, elasticitatea 100-200 etc. Din pacate, multe diagrame polare publicate sunt scoase de programe VPP (velocity prediction program), si mai putine sunt cele desenate in urma masuratorilor reale, pe apa.

    La fel ca motoarele enduro, speed sau cruiser, barcile sunt de diferite tipuri si performante, si din diagrama polara se vede cum merg, ce viteze au in functie de alura + directia vantului si suprafata velica, cat strang vantul etc. Diagrama postata de Skipper arata ciudat, scaderea vitezelor la 105 grade la vitezele vantului de pana la 19 noduri poate se datoreaza folosirii spinnakerului in sectorul de la 120 grade in sus. Oricum, la o barca race e uzuala folosirea spinnakerului si la vant mai puternic.
    forum www.capcompas.ro , comunicare pertinenta in domeniul nautic

  3. #3
    RYA Instructor skipper's Avatar
    Membru din
    Oct 2008
    Locația
    B
    Posturi
    1.351

    Default

    Quote Originally Posted by Vali View Post
    ....Oricum, la o barca race e uzuala folosirea spinnakerului si la vant mai puternic.
    Eu unul nu stiu cum arata dar stiu ca au spinacher de furtuna. Deci indiferent de forta vantului ei profita de alura. Niste baieti!

  4. #4
    Senior Member Vali's Avatar
    Membru din
    Aug 2008
    Locația
    Galati
    Posturi
    2.088

    Default

    Man, spune-ne daca poti mai multe aici despre poza de mai sus, ca mie parca imi intra un ghiont in coaste cand vad burta aia interioara la 105 grade. Acolo e un punct chiar asa de ineficient in orientarea velaturii, sau ma insel eu? Acum depinde si de programul care a scos graficul, si datele de input. Trebuie totusi sa "iegziste o explicatie" .
    forum www.capcompas.ro , comunicare pertinenta in domeniul nautic

  5. #5
    x_petrolist
    Membru din
    Oct 2008
    Posturi
    620

    Default

    Poate ar fi interesant sa comparam diagrama polara a altei ambarcatiuni cu dimensiuni similare {lungimea la apa, pozitionarea mastului, etc] ......cutter, yawl, ketch .....
    Dca am iesit din rezervatie .... cer imperios sa fiu adus inapoi .....

  6.  
     
  7. #6
    RYA Instructor skipper's Avatar
    Membru din
    Oct 2008
    Locația
    B
    Posturi
    1.351

    Default

    Quote Originally Posted by Vali View Post
    Man, spune-ne daca poti mai multe aici despre poza de mai sus, ca mie parca imi intra un ghiont in coaste cand vad burta aia interioara la 105 grade. Acolo e un punct chiar asa de ineficient in orientarea velaturii, sau ma insel eu? Acum depinde si de programul care a scos graficul, si datele de input. Trebuie totusi sa "iegziste o explicatie" .
    Sincer, nu gasesc nici o explicatie. La asemenea TWA orice foc, genovez sau code zero functioneaza bine. S-ar putea sa fie o eroare de programare, i-am intrebat despre asta pe realizatori si o sa vedem ce zic.
    Iata pt comparatie niste polare de cruisere.
    Fotografii ataşate Fotografii ataşate Diagrama polara-polara-hanse-400.jpg   Diagrama polara-polara-sun-fast-32.jpg   Diagrama polara-polara_hallberg-rassy-39.jpg  
    Last edited by skipper; 31 Oct 2008 at 12:18 PM.

  8. #7
    RYA Instructor skipper's Avatar
    Membru din
    Oct 2008
    Locația
    B
    Posturi
    1.351

    Default

    N-am primit nici un raspuns dar vad ca le-au modificat cand le-au postat la inceputul celei de-a doua etape. Acum arata mai normal.
    Fotografii ataşate Fotografii ataşate Diagrama polara-polara-vor70-pro_sails_325.jpg   Diagrama polara-polara-vor70-basic_sails_325.jpg  

  9. #8
    Senior Member Vali's Avatar
    Membru din
    Aug 2008
    Locația
    Galati
    Posturi
    2.088

    Default

    Chiar daca vantul portant cu murele in acelasi bord e de obicei cel mai eficient, polara asta de racer arata interesant, scaderea vitezelor spre 180 grade e foarte abrupta.
    forum www.capcompas.ro , comunicare pertinenta in domeniul nautic

  10. #9
    Senior Member
    Membru din
    Oct 2008
    Locația
    BUCURESTI & Marina Mangalia
    Posturi
    794

    Default

    Este evidenta reducerea vitezei pe vant tare , de travers , in comparatie cu navigatia cu vant pe alura purtatoare ( asa numitul mare-larg ) in zona 135-150 grade . Dar se observa ca pe vant slab-moderat barca are aceleasi performante indifernt de alura.

    Asta se datoreaza faptului ca , pe vant tare , componenta deriva devine extrem de importanta , datorita chilelor moderne care au accentuat mult partea de lest , in detrimentul comportamentului anti-deriva. Si asa devin importante : tactica in race , previziunile meteo , rezistenta corpului si a greementului barcii...

    Vis-a vis de performanta in sine , si noi reusim sa ne apropiem mult de viteza vantului ( 85-90 %) , pe vant tare ( peste 20 noduri ), atunci cand primim vantul din 135-150 grade ...
    FAIR WINDS !

    Mintile ilustre discuta idei, inteligentele medii discuta evenimente, iar mintile reduse ii discuta pe altii .
    (asta mi-a placut asa de mult ca am preluat-o de pe forumul motociclism.ro )

    Can you handle life ? Ideea e sa mori tanar , dar cat mai tarziu posibil.

  11. #10
    Senior Member
    Membru din
    Oct 2008
    Locația
    BUCURESTI & Marina Mangalia
    Posturi
    794

    Default

    da , asa este , e vorba de o Bavaria 50 Vision .
    FAIR WINDS !

    Mintile ilustre discuta idei, inteligentele medii discuta evenimente, iar mintile reduse ii discuta pe altii .
    (asta mi-a placut asa de mult ca am preluat-o de pe forumul motociclism.ro )

    Can you handle life ? Ideea e sa mori tanar , dar cat mai tarziu posibil.

Page 1 of 2 12 LastLast

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •