• Carioca - Barca mea de 19'

    Dupa prea multi ani petrecuti cu documentarea mi-am dat seama ca barca ideala nu exista.

    In final m-am decis la o cabinata de 17 ft de la glen-l...Carioca: http://www.boatdesigns.com/17-Carioc.../products/311/, care dupa modificari a ajuns la cca 19 ft, respectiv 5.85 m.

    La vremea respectiva am avut mari greutati in a gasi cherestea de stejar de calitate. In iarna 2011-2012 am inceput cu contructia coastelor, in sufragerie (acum se zice living), sub privirile stupefiate ale partenerei.

    In vara lui 2012 am facut o vizita la Holver, iar dupa 2 saptamani mi-au trimis placajul de 10 si 18mm plus ceva dulapi de mahon si meranti. Nici acum nu pot uita ziua in care am fixat si aliniat suportii si am pus primele doua piese de rezistenta.



    Am inceput cu pozitionarea si alinierea elementelor de osatura:













    Montajul etravei si a oglinzii pupa






    Montarea carlingilor laterale a fost o mare provocare. Cu dimensiunile de 76x32 mm, meranti-ul meu nu dorea cu nici un pret sa se aseze corespunzator.
    I-am dat cu umezeala si abur vreo trei zile... degeaba.





    Consoarta spunea ca n-ar fi rau sa patentez multitudinea de vorbe grele...

    Daca fortam cu menghinele se ducea la aghiuta tot aliniamentul prova.

    Solutia a fost sa traforez median stringherii in zona prova.




    Am trecut la montajul copastiei prin laminarea a doua sipci din meranti.

    In sfarsit, corpul prindea forma.







    Slefuirea intregii osaturi in vederea placarii a fost finalizata in cateva zile, fiind o operatie laborioasa, utilizand bucati de placaj pentru verificarea permanenta a modului de asezare finala a placilor pe corp.








    Laminarea ar fi fost solutia optima dar ideile bune nu vin intotdeauna cand trebuie.

    Placarea cu okoume de 10mm, mai ales in zona prova, a fost tot o provocare. Daca ar fi sa reiau de acolo, sigur as lamina cate doua placi de 6mm de placaj, in loc de una de 10 mm (pentru tot corpul). Iar acest okoume, fiind B/B la calitate are destule defecte (goluri, etc) ascunse. In prova tribord am avut probleme cu asa ceva si a trebuit sa pierd mult timp cu slefuitul.

    Dar cum imaginile fac cat mii de cuvinte, mergem mai departe cu placarea:

























    In ceea ce priveste greutatea nu pot sa-ti spun mare lucru. Cand am inceput constructia osaturii cantaream fiecare element structural si notam valorile respective. La stringeri facusem calcul tehnic. In timp am renuntat.

    In privinta placarii, initial am pornit cu un template din carton si dupa a doua cafea bauta am renuntat. Cartonul nu urmarea sinuos formele (vorbesc de sectiunea prova, deoarece acolo a fost treaba de migala) osaturii si metoda se dovedea mare consumatoare de timp.


    Cea mai simpla si practica solutie a fost sa fixez cate o placa provizoriu (cu menghine) pe pozitie si cu un marker am trasat conturul cat mai exact posibil. La taiere am lasat cate 4-5 mm rezerve, pe care ulterior le eliminam prin pilire.







    Despre greutate voi mai vorbi cand ajung la intoarcerea cocii.

    Precizez ca elementele de asamblare utilizate au fost in totalitate de inox. Acolo unde am avut nevoie de suruburi cu lungimi de negasit, am folosit tije filetate.

    Continui cu placarea:














    Acest articol a fost publicat iniţial īn topicul: Barca mea de 19' iniţiat de epex Vezi postul original