• Lefkada to Limanu De la vis la realitate

    Inainte sa se estompeze din memorie din amintirile voiajului o sa incerc sa postez pe forum detalii care sper sa fie de ajutor colegilor forumisti care se decid sa-si achizitioneze un velier din Grecia si se aventureaza sa il aduca in Marea Neagra Achizitia unei barci din Grecia o recomand 100 % adusul ei in Marea Neagra 99% :-)



    In primavara 2017 m-a lovit melancolia, amintirea zilelor petrecute pe apa ca tanar velist si fiindca se apropia aniversarea de 25 de ani m-am gandit ca un cadou mai potrivit decat un velier nici ca se putea. Am avut noroc sa am internet la vapor si am reusit sa-mi fac o parere despre preturile la care sunt scoase pe piata si se vand velierele de interes pentru mine, initial m-am orientat spre anii 85-95 si dimesiunea 27-30 '.

    Pietele cele mai bogate UK si Olanda inaccesibile pentru mine, transportul rutier nu se incadra pentru 9-10’ latime iar adusul pe Dunare/delivery pe mare nu era viabil ca durata. Ceva oferte interesante pe Spania si S Franta, Italia mai deloc, dupa cateva saptamani petrecute pe siteurile de vanzari barci am remarcat ca apareau barci bune la preturi ok cu o frecventa ridicata in zona Preveza/Lefkada.

    Aveai barci englezesti o multime dar si Beneteau/Jeanneau/Bavaria cu propietari englezi in general care le adusesera in Mediterana si care renuntau la navigat sau treceau la barci mai mari si le vindeau cu un discount fata de piata din UK tinand cont de costurile pe care le-ar fi implicat readucerea lor in UK.

    Prima vacanta/explorare a pietei din Lefkada/Preveza am facut-o la sfarsitul lui Iulie 2017, pentru cineva care nu daduse prea multa atentie velierelor in peregrinarile pe oceanele marii si care avusese contact doar cu portul Tomis a fost WOOW !! Jde mii de barci pe toate dimensiunile/gusturile/buzunarele. Acum chestia cu buzunarele este relativa, barca ieftina si buna oricat am cautat nu am reusit sa gasesc :-)

    Prima concluzie pentru mine dupa ce am vazut cateva barci a fost ca trebuie sa renunt la dimensiunea 27-30 'daca doream 1.85 m inaltime in cabina, a doua concluzie a fost referitoare la buget, pentru o barca la cheie care sa nu necesite cheltuieli majore macar primul sezon 15-20k este un buget optimist si reorientare pentru o barca dupa 1998 ( ca sa evit problemele cu certificarea UE ). Macar m-am convins ca acolo era locul in care trebuia sa revin, se ajunge destul de usor cu masina/autocar si ai acces la multe barci din care sa alegi ce ti se potriveste.

    Planurile pentru o revenire in Sep/Oct au fost date peste cap de o plecare in voiaj mai rapida decat ma asteptam , partea plina a paharului amanarea achizitiei pentru 2018 insemna ca aveam un buget mai mare disponibil.

    Mai Iunie Iulie 2018 am stat cu ochii pe site-uri, pentru zona Grecia, Croatia chiar si Turcia ca solutia de avarie cele mai multe anunturi de interes le-am gasit pe apolloduck, la inceput de August bagajul gata si planul de bataie facut pentru a vedea 4 barci : un Bavaria 31 din 1999, 2 Jeanneau Sun Odissey 32.2 din 2000-2001 si un Beneteau Oceannis 32.1 din 1999.

    Jeanneau Sun Odissey 32.2 din Croatia postat la 28k fara TVA ca barca in excellent condition cand l-am sunat pe agentul de vanzari ca sunt pe drum sa vad barca a avut politetea sa ma informeze ca barca is actually in rather poor condition asa ca am lasat-o balta

    Jeanneau Sun Odissey 32.2 Lefkada, anunt inca disponibil pe Apolloduck impresie de seriozitate oferit de o firm englezeasca MGM Boats la 27k fara TVA, la vizionare proprietarul imi arata o barca sora( apparent avea 2 la vanzare ) care nu se pupa cu pozele de pe site, conditie jalnica miros de mucegai la greu, coroziune ca la nebuni, tapiteria toata cadea la interior partea buna e ca avea velele noi cica, asa ca era oferita la 28k. Un million de nervi sa mai zica cineva ca englezii sunt seriosi.

    Beneteau-ul la 25 k ramanea de vazut pe drumul de intoarcere fiind pozitionat pe langa Atena asa ca ne-am suit pe ferry si am plecat spre Kefalonia sa vad barca oferita de un neamt o Bavaria 31 din 1999. Prima oara listat in Mai la 32k ( TVA inclus )acum disponibila la 29k. Luasem legatura cu prieteni din Hamburg sa intreb cat se negociaza un pret in Germania si indicatiile erau ca in general este acceptabil sa prezinti o oferta cu 10% mai mica si functie de talentul de negociator obtii 3-5-7 %

    Propietarul un om foarte ok mi-a trimis mai multe detalii, poze de actualitate cu barca, mi-a aranjat chiar si cazarea avea o vila libera pentru 2 zile. Pensionar casatorit cu o grecoaica statea Aprilie- Octombrie in Kefalonia unde avea un complex de 3 vile de inchiriat si restul anului in Germania, a avut placerea sa isi cumpere barca dar a ajuns la varsta la care si-a dat seama ca nu are timp de ea.

    Am ajuns ne-am cazat si am coborat spre marina in Ag Eufemia sa vedem barca, invitatia fiind ca daca dorim putem sa iesim cateva ore pe mare. Vazut barca, placut barca, super ingrijita, tone de bani bagati in ultimii 5 ani de cand o avea, treaba nemteasca avea un dosar cu toate facturile/lucrarile pe care le facuse. Barca ex charter, o cumparase de la un prieten neamt propietarul Skorpios Charter, firma de charter care fusese votata cativa an la rand ca firma care ofera cele mai profi servicii in Ionian Sea.

    A doua zi ne-am imbarcat tot familionul pe barca, cea mai mare intrebare pentru mine fiind cum tolereaza sotioara iesirea pe mare cu o barcuta de 10 m. Experientele anterioare pe vapoare de 200-300-400 de m lungime fusesera teribile, rau de mare cat cuprinde. Avem noroc de o vreme superba, totul merge super si cireasa de pe tort propietarul cand a vazut cat de mult ne bucuram de barca vine cu o oferta trasnet, batem palma pentru 25 k cu preluarea barcii dupa data de 10 Septembrie.

    Avea un prieten care venea din Germania pentru 2 saptamani si ii promisese ca are barca la dispozitie pentru plimbare. Incerc sa imi sterg zambetul prea larg de pe fata batem palma, deschidem sampania si dau aconto de 5000 EUR . Cateodata ai noroc de o win win situation, eu aveam nunta de argint pe 21 August si nu puteam sa iau barca mai devreme de sfarsitul lunii, el avea nevoie de barca asa ca a iesit bine pentru toata lumea. Aveam o luna la dispozitie ca sa ma ocup si de aniversarea de 25 de ani si de tanara “amanta“ de 19 ani
    This article was originally published in blog: Lefkada to Limanu De la vis la realitate :-) iniţiat de cristi radulescu