Results 1 to 10 of 10

Topic: Intretinere: cum sa schimbi impeller-ul unui motor in 30 minute

  1. #1
    Senior Member mihaif99's Avatar
    Membru din
    Jan 2011
    Locația
    Bretagne Franta
    Posturi
    957

    Default Intretinere: cum sa schimbi impeller-ul unui motor in 30 minute

    Unii dintre noi prefera sa isi faca lucrarile de intretinere ale motoarelor singuri, fara sa apeleze la dealership, in felul acesta pot controla calitatea lucrarii, iar costurile sunt tinute sub control

    Schimbarea impellerului este o operatie simpla, accesibila oricui are un nivel de indemanare mediu, si cateva scule.

    Primavara aceasta am decis ca impellerul motorului Johnson 8.0 in doi timpi ar trebui schimbat. Impellerul are deja 5 ani, si mi se parea mie ca jetul de control "parca" aparea mai greu si era mai timid.

    Am poposit in drum spre casa pe la dealership si am cumparat impeller-ul care vine cu "chieita" de plastic care se monteaza in tesitura axului motor ca sa formeze o cama ce va antrena impeller-ul. Am cumparat si cele doua garnituri ale pompei de apa. Din experienta stiu ca placa de frictiune din metal si metalul din interiorul carcasei pompei se uzeaza numai daca motorul trage nisip mereu. Nu era cazul asa ca am decis sa le schimb numai daca aratau uzate cand deschid pompa.

    Minimimum de piese necesare:
    1 Impeller + "chieitza" plastic
    2 garnituri pompa de apa



    Pasi: (IMPORTANT - motorul trebuie sa fie in neutru.)
    -Pozele corespund pasilor-

    1- Motorul Johnson 8.0 gata de lucru
    Faceti click pe imagine pentru a o mări
Titlu:	CIMG2016.jpg
Vizualizari:	365
Marime:	47,5 KB
ID:	8687

    2- Motorul Johnson 8.0 are trei suruburi cate tin Lower Unit (LW) atasat, unul in partea anterioara a LW;
    Faceti click pe imagine pentru a o mări
Titlu:	CIMG2017.jpg
Vizualizari:	343
Marime:	44,8 KB
ID:	8688

    3- Doua suruburi sunt in partea posterioara a LW chiar linga anodul sacrificial care nu trebuie demontat;
    Faceti click pe imagine pentru a o mări
Titlu:	CIMG2018.jpg
Vizualizari:	339
Marime:	48,2 KB
ID:	8689

    4- Accesul la primul surub este simplu;
    Faceti click pe imagine pentru a o mări
Titlu:	CIMG2020.jpg
Vizualizari:	300
Marime:	46,1 KB
ID:	8690

    5- Accesul la celelalte doua la fel de simplu;
    Faceti click pe imagine pentru a o mări
Titlu:	CIMG2021.jpg
Vizualizari:	290
Marime:	48,6 KB
ID:	8691

    6- Suruburile demontate;
    Faceti click pe imagine pentru a o mări
Titlu:	CIMG2022.jpg
Vizualizari:	269
Marime:	58,0 KB
ID:	8692

    7- Se scoate lower unit-ul cu grija. Axul motorului este lung, iar la acest motor axul schimbatorului iase cu tot cu lower unit. La alte motoare ramine atasat de partea superioara (power head) si iese din lower unit;
    Faceti click pe imagine pentru a o mări
Titlu:	CIMG2023.jpg
Vizualizari:	324
Marime:	41,9 KB
ID:	8693

    8- Asa arata lower unit-ul detasat de power head;
    Faceti click pe imagine pentru a o mări
Titlu:	CIMG2024.jpg
Vizualizari:	378
Marime:	66,4 KB
ID:	8694

    9-Corpul pompei cu cele patru suruburi, Daca sunt simetrc asezate, grija mare la cum sunt montate (pe ce fatza) piesele din pompa. La acest motor suruburile pompei sunt asezate asimetric;
    Faceti click pe imagine pentru a o mări
Titlu:	CIMG2025.jpg
Vizualizari:	348
Marime:	46,5 KB
ID:	8698

    10-Suruburile pompei de apa sunt extrem de accesibile! Le demontam;
    Faceti click pe imagine pentru a o mări
Titlu:	CIMG2026.jpg
Vizualizari:	331
Marime:	52,1 KB
ID:	8792
    Last edited by mihaif99; 13 Jun 2011 at 05:43 PM.

  2. #2
    Senior Member mihaif99's Avatar
    Membru din
    Jan 2011
    Locația
    Bretagne Franta
    Posturi
    957

    Default Schimbare impeller (part deux)

    11- Se extrage corpul pompei de-a lungul axului- a se observa tesitura pe ax in care intra piesa de plastic, "chieitza", care are rolul de antrenara a impeller-ului;
    Faceti click pe imagine pentru a o mări
Titlu:	CIMG2027.jpg
Vizualizari:	289
Marime:	44,1 KB
ID:	8720

    12 Iata si "chieitza" despre care tot vorbim impreuna cu suruburile;
    Faceti click pe imagine pentru a o mări
Titlu:	CIMG2028.jpg
Vizualizari:	307
Marime:	66,4 KB
ID:	8721

    13- Vechul impeller inca in pompa. Se extrage;
    Faceti click pe imagine pentru a o mări
Titlu:	CIMG2029.jpg
Vizualizari:	393
Marime:	75,9 KB
ID:	8722

    14- Piesele pompei, vechiul si noul impeller, garniturile vechi(rupte) si noi, si placa de frictiune, care placa arata perfect;
    Faceti click pe imagine pentru a o mări
Titlu:	CIMG2030.jpg
Vizualizari:	357
Marime:	85,1 KB
ID:	8793

    15- Pentru re-asamblase se aseaza prima garnitura, apoi placa de frictiune de metal, apoi sea de-a doua garnitura. Cum gaurile suruburilor sunt asimetrice, alegerea fetzei corecte este automata. Apoi se introduce noul impeller de-a lungul axului motorului. ATENTIE a nu se uita "chieitza" de antrenare, care se poate observa in poza la baza impellerului. Cama formata de chieitza se aliniaza cu adancitura din interiorul impeller-ului;
    Faceti click pe imagine pentru a o mări
Titlu:	CIMG2031.jpg
Vizualizari:	270
Marime:	33,7 KB
ID:	8794

    16- corpul pompei se spreyaza cu ulei pe dinauntru, ca sa alunece;
    Faceti click pe imagine pentru a o mări
Titlu:	CIMG2032.jpg
Vizualizari:	305
Marime:	67,9 KB
ID:	8795

    17- apoi corpul pompei se introduce pe axul motor pina la impeller, axul va fi apoi invartit cu mana in sensul acelor ceasorniculul in timp ce se preseaza usor corpul pompei contra impellerului, pentru ca impeller-ul sa isi plieze palele si sa intre frumos in interiorul pompei;
    Faceti click pe imagine pentru a o mări
Titlu:	CIMG2033.jpg
Vizualizari:	256
Marime:	43,8 KB
ID:	8796

    18- Odata impellerul introdus in pompa si pompa calca corect pe garnituri se re-ataseaza suruburile pompei. A se folosi bun simtz sau o chieie dinamometrica cand strangem aceste suruburi. Locktite albastru e deasemenea indicat dar nu obligatoriu;
    Faceti click pe imagine pentru a o mări
Titlu:	CIMG2034.jpg
Vizualizari:	210
Marime:	47,5 KB
ID:	8797

    19- re-inseram cu grija lower-unitul astfel incat tija schimbatorului si a motorului sa intre unde trebuie;
    Faceti click pe imagine pentru a o mări
Titlu:	CIMG2035.jpg
Vizualizari:	231
Marime:	50,6 KB
ID:	8798

    20- Grija ca pompa de apa sa se angajeze corect pe tzeava de cupru.
    Faceti click pe imagine pentru a o mări
Titlu:	CIMG2036.jpg
Vizualizari:	241
Marime:	49,7 KB
ID:	8799

    In plus:
    - Daca axul motor nu vrea sa intre pina la capat, rotim usor de volanta motorului;
    - Reatasam cele trei suruburi de fixare a lower-unitului si gata!

    A se urmari si filmuletele de pe youtube: "impeller replacement"
    Last edited by mihaif99; 13 Jun 2011 at 05:53 PM.

  3. #3
    Senior Member
    Membru din
    Oct 2008
    Locația
    Bucuresti
    Posturi
    948

    Default

    Postare din categoria "Asa Da".
    Foarte bine explicat, fotografii elocvente. De retinut!

  4. #4
    Senior Member mihaif99's Avatar
    Membru din
    Jan 2011
    Locația
    Bretagne Franta
    Posturi
    957

    Default

    Am atasat toate fotografiile cum trebuie

  5. #5

    Default

    am un evinrude 15 hp 4 t in relanti abia mai scoate apa si ffffierbinte cand il turez revine la normal.pompa trebuie schimbata dar ma intreb oare mercury fiind american se potriveste d.p.d.v. construciv cu evinrude. Ceva pareri? Felicitari pt lectia de mecanica pe care ai expus-o mihai

  6.  
     
  7. #6

    Default

    Quote Originally Posted by jacone View Post
    am un evinrude 15 hp 4 t in relanti abia mai scoate apa si ffffierbinte cand il turez revine la normal.pompa trebuie schimbata dar ma intreb oare mercury fiind american se potriveste d.p.d.v. construciv cu evinrude. Ceva pareri? Felicitari pt lectia de mecanica pe care ai expus-o mihai
    Salut
    De obice Evinrude este asociat cu Johnson. Ca si principiu de pompa de apa la toate motoarele este cam la fel, difera dimensiuni, forma de prindere, detalii, etc.
    Intrebarea ta care este de fapt? Daca se potriveste pompa de apa de la un Mercury la Eevinrude? Raspunsul este nu.
    Mai degraba cea de la Johnson.
    Dar cel mai bine ar fi sa intrebi la un service Johnson/Evinrude. Acuma depinde si de model si de an de fabricatie pentru ca de ceva vreme nu prea am mai vazut marca Evinrude pe piata. Se pare ca s-a asimilat cu Johnson.

    In Constanta nu stiu daca este asa ceva. In Tulcea este un service pentru outboard-uri Johnson/Evinrude, firma SC MOTOR ROMSERV SRL, ii gasesti pe net.
    Am un nr de telefon de la ei, daca te ajuta cu ceva : 0744 293 454 / Adrian Danila

    Daca aveai Honda, Yamaha sau Tohatsu te puteam ajuta mai concret.
    SC MOA BOATS SRL
    Dealer Autorizat | Moa Boats - Reparatii, service si intretinere motoare ambarcatiuni agrement
    0240 535 186
    office@moaboats.ro
    Asta pentru cazul in care ai nevoie de ceva de la HONDA, Yamaha, Tohatsu, VOLVO Penta etc.

    O zi buna in continuare!
    Last edited by hydrotech; 19 Nov 2011 at 09:37 PM.

  8. #7

    Default

    Seara buna !
    Nu stiu daca ti-ai rezolvat problema cu pompa, de fapt cu rotorul de la pompa. Teoretic acest rotor este de gasit, trebuie sa ai doar dmensiunile lui si il gasesti in Bucuresti. Nu stiu daca am voie sa dau aici nume de firma sau telefon, dar daca scrii pe google "rotor pompa apa "sigur gasesti la motoarebarci. Rotoarele fac parte din gama Johnson, la una din firme e chiar 40-50 lei unul.

    Bafta!

  9. #8
    Senior Member crapten's Avatar
    Membru din
    Dec 2010
    Locația
    bucuresti sect 6
    Posturi
    107

    Default

    Va salut,am o problema cu o pompa apa motor Honda 20 cp 4 t,la aceste motoare se potriveste cumva pompele de apa?,adica am desfacut pompa iar turbina este pentru 10 cp se potriveste perfect la motorul de 20 cp.

  10. #9
    Senior Member mihaif99's Avatar
    Membru din
    Jan 2011
    Locația
    Bretagne Franta
    Posturi
    957

    Default

    Din cate stiu eu Honda modelul curent 8cp-10cp-15cp-20cp sunt acelasi motor. Deci ar trebui sa se potriveasca. Sunt sigut ca poti cauta pe net un impeller pt 10 CP si apoi unul de la aceeasi frma pt 20 CP si vei vedea ca sunt identice

  11. #10
    Senior Member adila's Avatar
    Membru din
    Jul 2009
    Locația
    Bucuresti
    Posturi
    329

    Default

    13- Vechiul impeller inca in pompa. Se extrage;

    Aici e o problema...mica dar poate fi mare!!!! Daca rotorul vechi ,,impellerul extras" NU are o pala, sau doua???? Se cauta bucatica de pala rupta ( de obicei se rupe de la jumatate din cauza ca un destept roteste volanta in sens antiorar ...DA ! asa se intampla , si cand rotorul are ceva ani de stat in cald, frig, si ceva hidrocarburi ...se rupe.
    Eu am gasit o astfel de pala sub termostat in blocul motor...a fost mica si a urcat pe teava ...cat a putut...La relanti era ok, iar in 5 minute fierbea motorul. Daca gasiti rotorul incomplet trebuie sa va faceti probleme...
    Last edited by adila; 24 Mar 2013 at 12:56 AM.

Alte topicuri asemănătoare

  1. Suport motor pentru stocare si transport (20 minute)
    de mihaif99 īn topicul Motoare de barcă
    Răspunsuri: 30
    Ultimul post: 11 Jun 2018, 10:14 PM
  2. intretinere barca
    de drago īn topicul Īncepători şi visători
    Răspunsuri: 40
    Ultimul post: 16 Jun 2015, 02:17 PM
  3. Turbina Pompa Apa !(IMPELLER)
    de Adrian Grigore īn topicul Motoare
    Răspunsuri: 5
    Ultimul post: 20 Jun 2013, 10:51 AM
  4. Reparatii-intretinere motoare Yamaha
    de kzoli īn topicul Motoare de barcă
    Răspunsuri: 8
    Ultimul post: 7 Jul 2012, 06:10 PM
  5. Consumul unui motor de 8CP Mercury 4Timpi
    de Bibi72 īn topicul Īncepători şi visători
    Răspunsuri: 3
    Ultimul post: 3 May 2011, 09:14 PM

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •