Page 1 of 4 1234 LastLast
Results 1 to 10 of 39

Topic: manevra velelor

  1. #1

    Default manevra velelor

    admine admine, daca gasesti tu un nume la topicul asta mai potrivit te rog sa-l schimbi ca sa nu fie indusi cititorii in eroare si apoi daca poti sa stergi randul asta.

    As dori sa aflu de la cei care stiu cum se schimba velele din fata la barca asta cand se face o volta, sau cum ii zice cand vantul va bate din bordul opus, ca mi se pare ca "paramele" s-ar cam intersecta. Si be), vi se pare frumoasa barcuta asta?

    "Fii tu insuti schimbarea pe care vrei s-o vezi in lume"

  2. #2
    Mic barcaholic Smokey's Avatar
    Membru din
    Aug 2008
    Locația
    Timişoara
    Posturi
    1.999
    Blog Entries
    61

    Default

    De la prova spre pupa, numaram:
    - focul / focul mare / focul sagetii / clinfoc
    - focul / focul mic
    - trinchetin / focul de furtuna

    Apoi avem pe catarg, cu galben "vela mare sau randa" si cu rosu "contra-randa" sau "vela picului" .

    Scotele focurilor nu se incurca, fiecare are perechea proprie de scote, fiecare pereche de scote trece printe straiul propriu si cel urmator.


    ... dar de ce te mistuie pe tine aceste aspecte ?! La tine e simplu: o padela si gata
    călătorului îi stă bine cu drumul

  3. #3

    Default

    se poate si mai simplu, toate autovoltante ))
    dimineatza e o stare de spirit

  4. #4
    Senior Member lipan's Avatar
    Membru din
    Mar 2009
    Locația
    Bucuresti,
    Posturi
    1.070

    Default

    Sunt curios dacă pentru barca respectivă, care după aprecierile mele nu cred că are mai mult de 4 metri, se poate gândi o altă velatură, în orice varianta, care să aibă suprafaţa mai mare decât cea prezentată în poză. Cred că în poză este maximul ce se poate scoate, ca suprafaţă.

    Pentru mine, care mai mult de un dingy nu îmi pot permite, mi se pare extraordinară. Singurul cusur pe care i-l găsesc este că are pescajul mare, sau înălţimea bordului cam mică, cum vreţi să o luaţi, şi cam sare apă în ea.

    Nu ştiu dacă smokey are dreptate, şi nu ştiu cum vin velele autovoltante, dar cred că întrebarea este bine pusă, pentru că am încercat să-mi imaginez manevra şi aş zice că primul foc, de la prova nu poate să treacă de cel de-al doilea, când faci volta. Eu mi-am imaginat făcând manevra fără să acţionez nimic, doar întorcând barca, ori fâcând manevra în acest fel velele vor trebui să fie în oglindă faţă de cum sunt în poză. Ori primul foc nu se poate duce în poziţie lui "în oglindă" de focul din mijloc.

    Cel mai bine ar fi ca antrenorul Buciu să-şi facă o barcă precum cea din poză, iar smokey să ne facă o demonstraţie practică când vine pe la Bucureşti.
    Să vă ţină Dumnezeu obiceiul!

  5. #5
    Mic barcaholic Smokey's Avatar
    Membru din
    Aug 2008
    Locația
    Timişoara
    Posturi
    1.999
    Blog Entries
    61

    Default

    Dar de ce sa nu poata trece? Focul e din panza, nu e de tabla La volta dai drumul la scota (scotele) dintr-un bord, si vantul inghesuie vela printre straiuri si ajunge coltul de scota dincolo, dupa care vantul le umfla si tu tragi de scota din celalalt bord (de sub vant).

    Pescajul este distanta de la punctul inferior al chilei (derivorului) pana la linia de plutire. De la linia de plutire in sus e "bordul liber" ...
    călătorului îi stă bine cu drumul

  6.  
     
  7. #6
    Senior Member
    Membru din
    Jul 2009
    Locația
    Bucuresti
    Posturi
    147

    Default

    La barca asta focurile sint relativ mici si trec fara probleme.

    Ketch-ul cu care am fost din spania in irlanda avea un genovez imens si un "blade jib". La volte genovezul se roluia cam 50% inainte de manevra pentru a minimiza uzura velei din frecarea cu straiul trinchetei.

    @adrian.n nu prea vad cum ar functiona sistemul cu toate focurile autovoltante

  8. #7
    Senior Member lipan's Avatar
    Membru din
    Mar 2009
    Locația
    Bucuresti,
    Posturi
    1.070

    Default

    Quote Originally Posted by Smokey View Post
    Dar de ce sa nu poata trece? Focul e din panza, nu e de tabla La volta dai drumul la scota (scotele) dintr-un bord, si vantul inghesuie vela printre straiuri si ajunge coltul de scota dincolo, dupa care vantul le umfla si tu tragi de scota din celalalt bord (de sub vant).
    Pescajul este distanta de la punctul inferior al chilei (derivorului) pana la linia de plutire. De la linia de plutire in sus e "bordul liber" ...
    Iniţial m-am uitat lung la răspuns pentru că nu-l înţelegeam, gândindu-mă că fiecare foc are o singură scotă, pe un singur bord (nu am mers decât câteva ore cu o velă extrem de simplă, iar manuale nu am timp de citit) dar după ce l-am citit a două oară mi-am dat seama că fiecare foc are două scote câte una de fiecare parte, pe fiecare bord, iar în clipa aia am înţeles manevra, şi ţi-am dat dreptate. Deci se poate face manevra foarte simplu şi nu se încurcă nimic.

    Mulţumesc de detaliere.

    Este adevărat că nu m-am exprimat ca un profesionist, iar pe de altă parte şi pescajul poate să fie şi el mic şi deci barca să nu "intre" mult la apă. Aţi înţeles ideea până la urmă, bordul liber e scurt şi cam sare apă în barcă. Practic mai are două palme şi intră apă în ea. Nici nu ştiu ce te faci pe un vânticel mai tare.
    Să vă ţină Dumnezeu obiceiul!

  9. #8

    Default

    habar nu am, am zis si io de amuzament, evident ca smokey are dreptate, dar daca ma gandesc un pic, la o alta dimensiune a velelor, sau poate si la asta se pot face autovoltante, ca ....daca merg cu 2 scote, de ce nu ar merge cu 1 ? )
    dimineatza e o stare de spirit

  10. #9
    Mic barcaholic Smokey's Avatar
    Membru din
    Aug 2008
    Locația
    Timişoara
    Posturi
    1.999
    Blog Entries
    61

    Default

    Apropo de focuri autovoltante, cum se regleaza unghiul de tragere al scotei? Ca nu inteleg cum ar intra un cursor in sistem?

  11. #10

    Default

    Autovoltant e atuci cand trece singur dintr-un bord in altul, ca si randa. Foc autovoltant avem de exemplu la modelele de veliere telecomandate, unde si focul are un ghiu, pentru a volta doar dau din carma.

    Last edited by gyula; 24 Sep 2010 at 09:50 PM.

Page 1 of 4 1234 LastLast

Alte topicuri asemănătoare

  1. Despre ajustarea velelor
    de Smokey în topicul Tehnici de navigaţie
    Răspunsuri: 3
    Ultimul post: 16 Dec 2014, 08:56 AM
  2. Cursul de manevra navei cu vele
    de Smokey în topicul Poze
    Răspunsuri: 17
    Ultimul post: 5 Jun 2010, 10:53 PM
  3. Manevra navei cu vele
    de remyx în topicul Probleme legislative
    Răspunsuri: 204
    Ultimul post: 9 Dec 2009, 08:26 PM

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •