Un nou caiac strip

Si cum toti s-au grabit sa-mi dea un sfat, de aveai senzatia ca e vara si neasteptat toata lumea este in vacanta, l-am convocat pe Rumpi care a fost si el de parere ca ar fi de intarit bulkheadul frontal si nu oricum , ci prin lipirea unei grinzisoare de lemn la locul potrivit.Bonus, ne-am dus pe lac sa-i dam linia de plutire. Rumpel, a luat loc in loja, iar eu m-am invartit in jurul jucariei si am dat puncte cu markerul. Asieta corespunde pozelor(putine) ce le-am vazut cu Coasterul. Cum dusesem si Transparentu' , m-am asezat temeinic in cockpit si am studiat din diverse pozitii und are loc de fapt impingerea si am memorat. Acum stiu, am sa pun o grinzisoara care sa preia efortul de impingere si sper sa obtin la bulkhead un castig de 100% rigiditate si -30;50 grame greutate.
Dupa o cusca canina cu pretentii de casa pasiva, ma apuc din nou de caiac. Urmeaza puntea. Am o singura problema "the gagics" au plecat in vacanta si mi-au luat camera foto iar de pe telefon nu reusesc sa vad cu linuxu' pozele. Poate-mi vine vreo idee pt ca altfel, nix poze cu puntea.
 
la shearwaterul meu am rupt bulkheadul din fata impingand in picioare la TID-ul trecut, deci si eu zic ca trebuie intarit cumva. Si te rog zi-i lui Rumpi daca te auzi cu el sa ma sune sau sa raspunda la telefon, ca de anul trecut nu mai dau de el, fiind titularul unei barci donate asta iarna care imi sta pe cap.
 
Multumesc Bogdan . Nu am putut scoate nimic de la el ca nu raspunde :) , tocmai l-am sunat sa vad daca-i dam drumul unui proiect SOF; the F1!

Vorba poetului;

"afara-i cald si noaptea e tarzie,
strogback-ul este liber si Rumpi nu mai vine"

Ca sa fie adevarate cele de mai sus, desi cald ca dracu, am lucrat in ultimele zile sa eliberez bancul de lucru.

Am sipcuit puntea, mi-a luat vreo 10 ore? sigiliu epoxi exterior, slefuit interior si sigilare cu epoxi, pregatit pentru fibra. M-am oprit la cockpit unde ca sa-i fac inaltarea(riser) ar trebui sa slefuiesc exteriorul, ceea ce, fac A F A R A! Am facut asta ieri si nu mai vreau.
Afara e o caldura s-o tai cu cutitul, densa ca o marmelada. Sunteti cu totii martori, am vrut dar nu s-a putut. Oricum o invart, nu mai vreau sa petrec o zi pe aici pe caldura asta asa ca "nix wie raus in die gruene"
Tocmai am aflat ca la coada Tarnitei avem azi program ;pe teava de la mariselu vin 20 mc/s si de la 12 a.m. , 40 mc/s adica 2/3 din puterea instalata. Apa de fund, 7-10 grade, neoprenul integral obligatoriu. Va dau asa o idee(20mc/s) despre cum ar putea fi.
Cred ca raman peste noapte si-mi imaginez cum sunt eu intr-o expeditie si langa mine mugeste o cascada (Tunelu')
 

Atașamente

  • tunel run.jpg
    tunel run.jpg
    73.4 KB · Vizualizări: 147
  • tunel run2.jpg
    tunel run2.jpg
    60.9 KB · Vizualizări: 133
M-am gandit sa experimentez colorarea caiacului cu clorura ferica. Am folosit-o in locul scumpei vopsele acide (acid stain), pentru a-mi colora brun roscat pardoseala incalzita din casa, asa ca mai am .
Clorura se cumpara en gros intr-o concentratie pe la 40% parca (nu mai vad ce scrie pe bidon).
Acum doi ani, prin incercari am constatat ca o dilutie de 1:16 cu apa a acestei solutii, permite o colorare controlata a betonului. In unul doua, pana la 4 randuri de vopsea, am obtinut nuanta dorita.
Ok, am incercat azi si pe caiac, slefuit cu #120, culoarea obtinuta(umed) este cea din poze dupa doua randuri pensulate.
Pe o sipca nerindeluita, am obtinut dintr-un singur rand un verde mustar mult mai pronuntat asa ca dupa uscare s-ar putea sa mai dau inca un rand.
In cateva zile, sper sa fie destul de uscata sa-i dau un epoxi peste si sa vad care este de fapt culoarea.
 

Atașamente

  • DSC07652.jpg
    DSC07652.jpg
    149.9 KB · Vizualizări: 117
  • DSC07655.jpg
    DSC07655.jpg
    115.9 KB · Vizualizări: 107
Ultima editare:
Ieri am lasat puntea vopsita ca mai sus, la uscat. Spre seara, avea culoarea paiului expus la vreme. Eram destul de dezamagit si l-am bagat in atelier. Azi dimineata cand l-am scos, minune! capatase o culoare verde mustar consistenta. L-am lasat din nou la soare si din nou a devenit palid. L-am bagat in atelier si dupa 4 ore era din nou verde mustar. Daca face figura asta si dupa ce-l sigilez cu epoxi, avem o culoare cameleon. De fapt ma astept sa se decoloreze in timp dar cum era programat vopsit opac ...
 

Atașamente

  • DSC07660.jpg
    DSC07660.jpg
    150 KB · Vizualizări: 77
  • DSC07659.jpg
    DSC07659.jpg
    118.7 KB · Vizualizări: 85
  • DSC07657.jpg
    DSC07657.jpg
    117.7 KB · Vizualizări: 82
  • DSC07656.jpg
    DSC07656.jpg
    107.3 KB · Vizualizări: 83
Nix cameleon!
Dupa epoxi, l-am scos afara vreo 4 ore si culoarea nu s-a mai schimbat cred ca am inteles ce se intampla. La soare scadea umiditatea in lemn si se deschidea la culoare, in atelier, la racoare, revenea la umiditatea atelierului. Am decis sa-l dau cu epoxi la conditiile din atelier pentru a rezulta mai inchis la culoare. Se va decolora oricum pe apa, expus la soare. Cred ca daca-l dadeam cu epoxi afara la soare, rezulta o culoare mai deschisa.
Am mai petecit cateva locuri unde parca lipsea epoxi dintre sipci.
M-am decis si am pus o intaritura la peretele despartitor frontal pentru un mai bun suport la picioare iar la cel dorsal o sipca sus pentru a facilita fixarea puntii cu capse sau suruburi pe timpul lipirii. Cu totul, 100 gr lemn si 30 gr epoxi. Incepe sa ma doara sufletul pentru fiecare suta de grame adaugata. Sunt pe la 15,5 kg total, din care 9kg lemn, 2,5 kg fibra si 4-4,5 kg epoxi totul cu titlu aproximativ. Conform estimarilor , cand va fi gata voi ajunge la 21-22 kg echipat .
Ajuns aici am facut o socoteala si am concluzionat ca daca as folosi lemn de 4 mm in loc de 6mm, as scapa urgent de 3kg iar daca as folosi fibra de 100-120 gr in loc de 160 gr, as scapa de alte 1.5-2 kg. Daca lucram mai ingrijit lemnul,respectiv pasuiam fiecare sipca, mai scapam poate de vreo jumatate de kg. Avand in vedere conditiile de exploatare insa(apa agitata, valuri), prefer cele 5 kg
in plus.
Pentru lacuri interioare cred ca se poate ajunge cu putina grija, la 16-18 kg caiacul echipat(cockpit, scaun, etc. )
 

Atașamente

  • DSC07667.jpg
    DSC07667.jpg
    63.7 KB · Vizualizări: 85
  • DSC07666.jpg
    DSC07666.jpg
    68.8 KB · Vizualizări: 96
  • DSC07664.jpg
    DSC07664.jpg
    106 KB · Vizualizări: 79
  • DSC07663.jpg
    DSC07663.jpg
    135.5 KB · Vizualizări: 73
  • DSC07661.jpg
    DSC07661.jpg
    145 KB · Vizualizări: 80
Ultima editare:
De ce nu-l lăsași natur? Adică va fi o culoare puntea, alta opera vie?
Indiferent de culoarea lemnului, de imperfecțiuni, de orientarea fibrei, de noduri ș.a.m.d. mi se pare mult mai elegant decât vopsit, băițuit etc.
 
Vincentiu, de la bun inceput am vrut sa-l vopsesc opac, respectiv alb sau alta culoare deschisa coca si o alta culoare, puntea. Eram constient ca fiind primul caiac strip, , voi face greseli si nu-mi propusesem sa-l las natur. A mers mai bine insa, decat m-am asteptat.
Intre timp, l-a vazut si Rumpi, care a fost de parere ca arata bine natur, fiica mea care este beneficiarul, vrea si ea sa-l las asa o vreme, si chiar si eu am vazut un avantaj in asta. Asa mi-a venit ideea de a experimenta pe mai mult decat o scandurica, vopsirea cu clorura ferica. Facusem in prealabil niste experimente cu oxizi, incercand o nuanta de maro deschis si nu eram multumit. Vreau sa-l las asa doi ani pentru a vedea cum rezista pigmentul, respectiv cum rezista epoxi la soare. Cum spuneai odata, o sa-mi dau seama in cei doi ani, si unde o sa am uzuri si va necesita intarituri de uzura.
Urmatorul ar putea fi natur :)
 
Ultima editare:
Am tot ezitat ce fel de ocheti sa folosesc pentru a monta coarda de siguranta pe conturul puntii. Avand resturi de chinga cat cuprinde, am decis sa folosesc "soft pad eyes" ( just google) adica bucle de chinga, iesind din caiac prin niste sloturi rectangulare si etansate contra apei. Usor de schimbat, m-au scutit de a mai comanda ocheti la o pravalie de profil. Mi-a luat cam doua ore sa fac cele 14 sloturi, sa intaresc pe dos fiecare slot cu cate trei petece de fibra(160 gr) si sa pensulez marginile sloturilor cu epoxi pentru etansarea lemnului expus prin gaurire . Am ales o chinga tubulara ingusta de 15 mm care va fi montata insa doar dupa terminarea caiacului.
Un mod de instalare a buclelor e bine prezentata aici; Installing Redfish Soft Padeyes | Facebook
Am decis sa imbin cele doua parti ale caiacului desi inca nu am facut rama cockpitului. Urmeaza sa pun fibra pe exteriorul puntii astfel incat sa treaca 3-5 cm pe coca, si sa le solidarizeze. La interior pot pune banda de fibra pe zona de imbinare doar dupa ce tai hatchurile fata si spate.
Ieri pe la 11, dupa indelungi slefuiri, dupa o atenta(sper) analiza a ceea ce mai trebuia facut pe interior inainte de a inchide caiacul, am ajuns acolo; Am suprapus la rece cele doua parti, am facut o proba de fixare. Nu aveam destule benzi cu clichet mici, asa ca am folosit din cele de 5 tone din care am vreo 10 :) de la constructii cu busteni. M-am convins ca totul este in limite acceptabile, am demontat si am preparat epoxi. M-as fi simtit mai confortabil sa fi fost doi la operatia asta, datorita timpului scurt de oala al epoxi( jumatate de ora) In fine, am pus epoxi peste tot unde trebuia, am suprapus si timp de o ora si mai bine, am legat chingile, am adus mici corecturi cu diverse surcele de lemn, iar la sfarsit am curatat cu alcool coca si puntea in zona de contact. M-au trecut ceva valuri de caldura si sudori reci dar a mers bine. Dupa doua zile in caldura de afara, sper ca lipitura sa fie destul de ferma pentru a nu se fisura cand desprind chingile si menghinele.
 

Atașamente

  • DSC07669.jpg
    DSC07669.jpg
    28.4 KB · Vizualizări: 126
  • DSC07671.jpg
    DSC07671.jpg
    29.4 KB · Vizualizări: 124
  • DSC07720.jpg
    DSC07720.jpg
    101.9 KB · Vizualizări: 139
  • DSC07721.jpg
    DSC07721.jpg
    124 KB · Vizualizări: 152
Ultima editare:
Da Croco, aduce cu o beluga si cred ca asa o sa-i ramana numele :) Nu este frumos dar este interesant si are un scop clar, sa nu faca lumanare in surf . Este o replica de Coaster fara planuri, cam din amintiri, iar stramosul coasterului este Ursa Micro care arata si mai ciudat, dar mai bine citeste un pic de istorie: In Prase of the Coaster | Adventures in Paddling the Pacific Northwest si History
Nu a iesit identic cu originalul, printre altele i-am lasat puntea spate mai jos cu 3-4 cm pentru a facilita unele variante de roll, iar la prova as mai modifica putin daca l-as face din nou
Daca va confirma pe apa calitatile pentru care este cautat si acum Coasterul, ramane de vazut cand il termin.
 
Ultima editare:
UFF,
Mother do you think they'll drop the bomb?
Mother do you think they'll like this song?
Mother do you think they'll try to break my balls?
Oooh, ahh

Pink Floyd - Mother - YouTube

ma temeam de munca asta de chinez batran , mereu m-am intrebat cum au eroii rabdare sa lipeasca bucatile de lemn pe marginea cockpitului ca sa-i faca inaltatorul, si cat timp le ia. Si oare stau acolo cu bucatica in mana pana se lipeste,, si apoi o iau de la capat?
Dupa o auditie potrivita momentului disperat,, mi-am luat inima in dinti si am inceput sa tai cu stoicism vreo suta de bucatele din ceva resturi de sipca; A durat 15 minute.
M-am sfatuit vreo 10 minute bune daca le pun la verticala sau normal la suprafata si am ales ultima varianta asa ca am taiat un sablon din spuma PE de 15 mm , pe care l-am prins grijuliu in jurul cockpitului . Apoi, am apelat la pistolul cu adeziv fierbinte si topit (hot melt glue) zicandu-mi ca nu o fi foc daca vin cu epoxi peste si-l acopar. Am avut grija sa pun doar picaturi pentru a ramane si loc pentru epoxi in zona de contact.
A mers Ruck Zuck si inainte sa ma dezmeticesc, adica in mai putin de o ora, eram gata.
Stiiiu, degetele, unghiile.... sunt urme nobile de epoxi colorat negru :) de la montat fasii de ranforsare a lipiturii dintre coca si punte. Nu am lucrat cu manusi
 

Atașamente

  • DSC07725.jpg
    DSC07725.jpg
    80.1 KB · Vizualizări: 128
  • DSC07724.jpg
    DSC07724.jpg
    87.8 KB · Vizualizări: 124
  • DSC07722.jpg
    DSC07722.jpg
    50.2 KB · Vizualizări: 116
Ultima editare:
Va rog daca are cineva un tipar de padela de touring (sea kayaking), sa mi-l puna evtl pe privat sau aici intr-un atasament. Ma refer la pala evident
Am facut ieri o proba de bird's mouth pt schaft si merge brici. Vin si poze numa' sa mai pun mana pe camera!
 
Ultima editare:
Intr-una din poze se vede testul de bird's mouth facut cu ceva resturi de sipca. Scopul testului era sa vad daca pot cu mijloacele la dispozitie sa fac o padela.

Inaltatorul a fost imbracat in fibra in exterior primind si legatura cu puntea pe o latime de 2.5 cm. Cu rasina inca umeda, am destramat fir cu fir batatura benzii de fibra ce iesea peste inaltator, lasand doar urzeala tesaturii privind in sus cam 3 cm .Am rasfirat aceste fire radial peste masca de spuma PE de pe punte si am umezit bine cu rasina. Am pus coama si am prins totul in cleme avand grija sa prind si 3-4 mm pe inaltator astfel incat sa nu comprim spuma de PE elastica sub nivelul acestuia. Din pacate mi-a lipsit camera

Am reusit in sfarsit dupa diverse aventuri printre care o reslefuire si revopsire :) sa pun fibra pe punte cu petrecere 3 cm peste coca. I-am dat si doua randuri de epoxi de acoperire a fibrei ca sa pot slefui, totul in intervale de pana la 4 ore, profitand de vremea calda si de timpii de lucru scurti.
A doua zi, am taiat capacul compartimentului spate, si am taiat inelul de sustinere folositor pana acum, incat sa devina distantor pentru garnitura. Urmeaza sa mai pun un inel de sustinere a garniturii respectiv capacului.
 

Atașamente

  • DSC07728.jpg
    DSC07728.jpg
    52.1 KB · Vizualizări: 96
  • DSC07732.jpg
    DSC07732.jpg
    105 KB · Vizualizări: 103
  • DSC07735.jpg
    DSC07735.jpg
    71.5 KB · Vizualizări: 108
  • DSC07746.jpg
    DSC07746.jpg
    53.4 KB · Vizualizări: 102
  • DSC07745.jpg
    DSC07745.jpg
    118.2 KB · Vizualizări: 111
  • DSC07741.jpg
    DSC07741.jpg
    78.2 KB · Vizualizări: 103
Ultima editare:
Nefiind in clar cum o sa prind capacul hatch-ului spate, nu l-am taiat inca pe cel din fata. Acolo puntea nefiind plana ci avand o coama aproape nefiresc de pronuntata, am oricum un morcov, teama este ca laturile capacului sa se deschida usor iar puntea ramasa sa "infloreasca" la fel.
Dupa ce am studiat ce s-a mai facut, am exclus prinderea cu magneti fiind prea scumpa si laborioasa,urechiusele alea prinse pe punte cu suruburi (CLC) nu ma inspira asa ca au ramas prinderea cu doua bucle elastice din interior, sau o prindere dupa principiul prezentata aici watertight flush hatch.mp4 - YouTube .
Un singur prieten mi-a trimis un tipar de padela. Multumesc Oldrat!
Din pacate pentru acest proiect, pala este prea mare, am mai gasit o padela cu suprafata similara. Poate mai are nevoie cineva .
http://www.amateurboatbuilding.com/...dAUICfKI_LsgaryYHYDw&ved=0CC4Q9QEwAg&dur=3175
Am lucrat totusi ceva, respectiv aripioarele pentru genunchi/coapsa (knee braces). Voiam sa le fac demontabile, reglabile si prinse de riser cu suruburi din acelea cu placa perforata, specifice pentru lucrul cu fibra. Nu am gasit in proximitate asa ca le-am facut fixe. Aveam o coala de fibra impregnata cu epoxi din motive istorice. Am taiat aripioarele din cate doua straturi din acest material si le-am lipit intre ele si sub deck , am reusit sa le dau o forma usor indoita dupa coapsa. Am facut din polistiren doua inserturi pe care le-am lipit pe aripioare, am completat golul pana la marginea riser-ului cu o pasta de polistiren macinat si epoxi care a functionat. Peste acest ansamblu am pus un rand de bucati de fibra inmuiate in epoxi , incepand de pe riser si pana dedesubt pe aripioara. A doua zi, ansamblul era destul de rigid incat sa pot trage de el. Pe muchia dinspre interior a aripioarelor, folosind procedeul cu banda de protectie am mai pus o banda de 5 cm de fibra mai mult ca sa rotunjesc putin muchia care era cam taioasa. Toata aceasta lucratura putea fi fara insertul de polistiren dar a fost un test la scara redusa pentru viitoarea padela care va avea pe dos polistiren extrudat sau poliuretan, ce gasesc mai dens >30 kg/m3
Urmeaza inca un strat de fibra pe intreaga coama-inaltator cu priza la punte pe interior, dintr-o bucata si lucrata in stilul "Desdemona" adica cu firele din bataura scoase acolo unde se schimba directia cu 90 de grade si un strat final de carbon.
Am facut o incercare doar cu fibra emuland sectiunea inaltator-coama si cu doar doua straturi pe interior, nu se punea problema rezistentei la tractiune dar ansamblul nu era tocmai rigid. Plusul de greutate al unui strat,, in jur de 50 de grame, merge din partea casei :)
Modul cum am lucrat coama, mi-a permis sa evit folosirea a 10 straturi de fibra de 160, cum am vazut ca se cam fac pe afara.
Mergand pe apa mai mult singur, am obiceiul sa ridic caiacul de coama, si cred ca nu am exagerat tare cu 3 straturi pe interior si un strat in afara.
 

Atașamente

  • DSC07753.jpg
    DSC07753.jpg
    26 KB · Vizualizări: 74
  • DSC07755.jpg
    DSC07755.jpg
    61.3 KB · Vizualizări: 78
  • DSC07750.jpg
    DSC07750.jpg
    60.4 KB · Vizualizări: 79
  • DSC07761.jpg
    DSC07761.jpg
    37.7 KB · Vizualizări: 76
In prima poza am montat al 2-lea inel de placaj. Am pus si randul doi de fibra pe cockpit. Nu mai aveam front de lucru asa ca, am taiat si capacul compartimentului prova. Nu se vede nici o miscare la punte sau la capac desi mai erau de taiat 10 cm ( a treia poza). Am incercat voios sa pun un inel de placaj pentru consolidare si am reusit sa-l rup datorita curburii puntii. Am mai taiat un inel de placaj si l-am bagat in vana(apa fierbinte) cam o ora. A acceptat sa se muleze dupa capacul taiat si l-am lasat prins de capac la soare pana s-a uscat. Candva seara, m-am grabit sa-l lipesc sub punte.
 

Atașamente

  • DSC07765.jpg
    DSC07765.jpg
    93.3 KB · Vizualizări: 83
  • DSC07770.jpg
    DSC07770.jpg
    62.9 KB · Vizualizări: 79
  • DSC07772.jpg
    DSC07772.jpg
    62.9 KB · Vizualizări: 79
  • DSC07778.jpg
    DSC07778.jpg
    75.4 KB · Vizualizări: 79
  • DSC07775.jpg
    DSC07775.jpg
    76.8 KB · Vizualizări: 74
  • DSC07776.jpg
    DSC07776.jpg
    90.3 KB · Vizualizări: 79
Ultima editare:
In prima poza am montat al 2-lea inel de placaj. Am pus si randul doi de fibra pe cockpit. Nu mai aveam front de lucru asa ca, am taiat si capacul compartimentului prova. Nu se vede nici o miscare la punte sau la capac desi mai erau de taiat 10 cm ( a treia poza). Am incercat voios sa pun un inel de placaj pentru consolidare si am reusit sa-l rup datorita curburii puntii. Am mai taiat un inel de placaj si l-am bagat in vana(apa fierbinte) cam o ora. A acceptat sa se muleze dupa capacul taiat si l-am lasat prins de capac la soare pana s-a uscat. Candva seara, m-am grabit sa-l lipesc sub punte.

Nu te-ai prea grabit sa-l lipesti? Ca epoxi nu face casa buna cu umezeala ...
 

Back
Sus