Nefiind in clar cum o sa prind capacul hatch-ului spate, nu l-am taiat inca pe cel din fata. Acolo puntea nefiind plana ci avand o coama aproape nefiresc de pronuntata, am oricum un morcov, teama este ca laturile capacului sa se deschida usor iar puntea ramasa sa "infloreasca" la fel.
Dupa ce am studiat ce s-a mai facut, am exclus prinderea cu magneti fiind prea scumpa si laborioasa,urechiusele alea prinse pe punte cu suruburi (CLC) nu ma inspira asa ca au ramas prinderea cu doua bucle elastice din interior, sau o prindere dupa principiul prezentata aici
watertight flush hatch.mp4 - YouTube .
Un singur prieten mi-a trimis un tipar de padela. Multumesc Oldrat!
Din pacate pentru acest proiect, pala este prea mare, am mai gasit o padela cu suprafata similara. Poate mai are nevoie cineva .
http://www.amateurboatbuilding.com/...dAUICfKI_LsgaryYHYDw&ved=0CC4Q9QEwAg&dur=3175
Am lucrat totusi ceva, respectiv aripioarele pentru genunchi/coapsa (knee braces). Voiam sa le fac demontabile, reglabile si prinse de riser cu suruburi din acelea cu placa perforata, specifice pentru lucrul cu fibra. Nu am gasit in proximitate asa ca le-am facut fixe. Aveam o coala de fibra impregnata cu epoxi din motive istorice. Am taiat aripioarele din cate doua straturi din acest material si le-am lipit intre ele si sub deck , am reusit sa le dau o forma usor indoita dupa coapsa. Am facut din polistiren doua inserturi pe care le-am lipit pe aripioare, am completat golul pana la marginea riser-ului cu o pasta de polistiren macinat si epoxi care a functionat. Peste acest ansamblu am pus un rand de bucati de fibra inmuiate in epoxi , incepand de pe riser si pana dedesubt pe aripioara. A doua zi, ansamblul era destul de rigid incat sa pot trage de el. Pe muchia dinspre interior a aripioarelor, folosind procedeul cu banda de protectie am mai pus o banda de 5 cm de fibra mai mult ca sa rotunjesc putin muchia care era cam taioasa. Toata aceasta lucratura putea fi fara insertul de polistiren dar a fost un test la scara redusa pentru viitoarea padela care va avea pe dos polistiren extrudat sau poliuretan, ce gasesc mai dens >30 kg/m3
Urmeaza inca un strat de fibra pe intreaga coama-inaltator cu priza la punte pe interior, dintr-o bucata si lucrata in stilul "Desdemona" adica cu firele din bataura scoase acolo unde se schimba directia cu 90 de grade si un strat final de carbon.
Am facut o incercare doar cu fibra emuland sectiunea inaltator-coama si cu doar doua straturi pe interior, nu se punea problema rezistentei la tractiune dar ansamblul nu era tocmai rigid. Plusul de greutate al unui strat,, in jur de 50 de grame, merge din partea casei
Modul cum am lucrat coama, mi-a permis sa evit folosirea a 10 straturi de fibra de 160, cum am vazut ca se cam fac pe afara.
Mergand pe apa mai mult singur, am obiceiul sa ridic caiacul de coama, si cred ca nu am exagerat tare cu 3 straturi pe interior si un strat in afara.