E bine de stiut!

Salutare tuturor Barcaholicilor!
Tot cautand prin siteul ANR, am dat peste asta.
Cititi va rog art. 9, lit. b).
Voi ce parere aveti, aceasta hotarare de guvern se aplica si ambarcatiunilor de agrement? Despre sfera de aplicabilitate am gasit ceva doar la art. 17, alin. (2).
Nu ma sperii, ca am permis, dar e bine de stiut.
Cei mai multi impatimiti nici nu viseaza ca bugetul unei iesiri in Delta sa ajunga la 2000 de lei, daramite sa plateasca asa o amenda.
Astept comentarii!
 
Astept comentarii!

Spunând că nu ai treabă cu respectiva dispoziţie înţeleg că eşti pilot, dar din fericire nu cred că se aplică bărcilor.

În primul rând, hotărârea dacă ai găsit-o în forma aceea pe site-ul oficial al ANR, e grav pentru că ea a fost completată şi modificată cu Hotărâre nr. 1323/2009 din 04/11/2009 privind modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 876/2007 pentru stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la regimul transporturilor navale.

Chiar art. 9 la lit. c însă, s-au modificat limitele amenzilor ele scăzând de 10 ori. Iaca mai şi scad amenzile.

Mai mult, art. 3 lit. p şi s au fost abrogate de HG 811/2010.

În al doilea rând, la o analiză gramaticală, la bunul simţ, pentru mine noţiunea de navă este diferită de noţiunea de ambarcaţiune (de agrement). Ori citind pe diagonală hotărarea respectivă se face trimitere numai la nave şi la cei care le pilotează şi trebuie să aibă atestatul corespunzător, căci şi piloţi de nave, din porturi sunt atestaţi, nu. Ceea ce mă face să cred că nu s-ar aplica ambarcaţiunilor.

În al treilea rând, am răscolit acum prin baza de date pe care o am la dispoziţie şi am văzut că HG -ul respectiv are o trimitere la HG 811/2010 care dă definiţia navei în sensul pe care îl are în vedere această hotărâre - "14. navă - orice navă maritimă căreia i se aplică una sau mai multe convenţii şi care nu arborează pavilion românesc; 15. navă într-o zonă de ancoraj - o navă aflată într-un port sau într-o altă zonă aflată în jurisdicţia unui port, dar nu în dană, care efectuează o interfaţă navă/port;",

În această ultimă hotărâre am găsit art. 3 alin. 4 : "Sunt exceptate de la prevederile prezentei hotărâri navele de pescuit, navele militare, navele auxiliare, navele din lemn de construcţie artizanală, navele guvernamentale folosite în scopuri necomerciale şi navele de agrement care nu sunt angajate în scop comercial."

Nu am timp să răscolesc mai mult legile şi regulamentele care se aplică în domeniu pentru a vedea ce înţelege legiuitorul prin noţiunea de navă, dar faţă de cele arătate precedent, nu cred că se aplică bărcilor cu care ne mai plimbăm noi prin deltă, cu amicii.
 
Ultima editare:
Multumesc Domnule judecator.
Experienta in domeniu isi spune cuvantul.
Chiar nu sunt pilot.
Totusi ar fi bine de vazut si de stiut care ar fi consecintele atat in cazul conducerii ambarcatiunilor fara acest certificat, cat si in cazul conducerii pe apele publice a unei ambarcatiuni neinmatriculate, dar pentru care legea prevede inmatricularea.
Inca o data multumiri!
 
Spunând că nu ai treabă cu respectiva dispoziţie înţeleg că eşti pilot, dar din fericire nu cred că se aplică bărcilor.

În primul rând, hotărârea dacă ai găsit-o în forma aceea pe site-ul oficial al ANR, e grav pentru că ea a fost completată şi modificată cu Hotărâre nr. 1323/2009 din 04/11/2009 privind modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 876/2007 pentru stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la regimul transporturilor navale.

Chiar art. 9 la lit. c însă, s-au modificat limitele amenzilor ele scăzând de 10 ori. Iaca mai şi scad amenzile.

Mai mult, art. 3 lit. p şi s au fost abrogate de HG 811/2010.

În al doilea rând, la o analiză gramaticală, la bunul simţ, pentru mine noţiunea de navă este diferită de noţiunea de ambarcaţiune (de agrement). Ori citind pe diagonală hotărarea respectivă se face trimitere numai la nave şi la cei care le pilotează şi trebuie să aibă atestatul corespunzător, căci şi piloţi de nave, din porturi sunt atestaţi, nu. Ceea ce mă face să cred că nu s-ar aplica ambarcaţiunilor.

În al treilea rând, am răscolit acum prin baza de date pe care o am la dispoziţie şi am văzut că HG -ul respectiv are o trimitere la HG 811/2010 care dă definiţia navei în sensul pe care îl are în vedere această hotărâre - "14. navă - orice navă maritimă căreia i se aplică una sau mai multe convenţii şi care nu arborează pavilion românesc; 15. navă într-o zonă de ancoraj - o navă aflată într-un port sau într-o altă zonă aflată în jurisdicţia unui port, dar nu în dană, care efectuează o interfaţă navă/port;",

În această ultimă hotărâre am găsit art. 3 alin. 4 : "Sunt exceptate de la prevederile prezentei hotărâri navele de pescuit, navele militare, navele auxiliare, navele din lemn de construcţie artizanală, navele guvernamentale folosite în scopuri necomerciale şi navele de agrement care nu sunt angajate în scop comercial."

Nu am timp să răscolesc mai mult legile şi regulamentele care se aplică în domeniu pentru a vedea ce înţelege legiuitorul prin noţiunea de navă, dar faţă de cele arătate precedent, nu cred că se aplică bărcilor cu care ne mai plimbăm noi prin deltă, cu amicii.


esti pe meserie .....rau nu gluma!
 
Spunând că nu ai treabă cu respectiva dispoziţie înţeleg că eşti pilot, dar din fericire nu cred că se aplică bărcilor.

În primul rând, hotărârea dacă ai găsit-o în forma aceea pe site-ul oficial al ANR, e grav pentru că ea a fost completată şi modificată cu Hotărâre nr. 1323/2009 din 04/11/2009 privind modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 876/2007 pentru stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la regimul transporturilor navale.

Chiar art. 9 la lit. c însă, s-au modificat limitele amenzilor ele scăzând de 10 ori. Iaca mai şi scad amenzile.

Mai mult, art. 3 lit. p şi s au fost abrogate de HG 811/2010.

În al doilea rând, la o analiză gramaticală, la bunul simţ, pentru mine noţiunea de navă este diferită de noţiunea de ambarcaţiune (de agrement). Ori citind pe diagonală hotărarea respectivă se face trimitere numai la nave şi la cei care le pilotează şi trebuie să aibă atestatul corespunzător, căci şi piloţi de nave, din porturi sunt atestaţi, nu. Ceea ce mă face să cred că nu s-ar aplica ambarcaţiunilor.

În al treilea rând, am răscolit acum prin baza de date pe care o am la dispoziţie şi am văzut că HG -ul respectiv are o trimitere la HG 811/2010 care dă definiţia navei în sensul pe care îl are în vedere această hotărâre - "14. navă - orice navă maritimă căreia i se aplică una sau mai multe convenţii şi care nu arborează pavilion românesc; 15. navă într-o zonă de ancoraj - o navă aflată într-un port sau într-o altă zonă aflată în jurisdicţia unui port, dar nu în dană, care efectuează o interfaţă navă/port;",

În această ultimă hotărâre am găsit art. 3 alin. 4 : "Sunt exceptate de la prevederile prezentei hotărâri navele de pescuit, navele militare, navele auxiliare, navele din lemn de construcţie artizanală, navele guvernamentale folosite în scopuri necomerciale şi navele de agrement care nu sunt angajate în scop comercial."

Nu am timp să răscolesc mai mult legile şi regulamentele care se aplică în domeniu pentru a vedea ce înţelege legiuitorul prin noţiunea de navă, dar faţă de cele arătate precedent, nu cred că se aplică bărcilor cu care ne mai plimbăm noi prin deltă, cu amicii.

Pai eu am avut pe a mea motor Volvo Penta AQ 130 CP, pe nici un site nu am gasit niciun fel de piesa, imi trebuiau in primul rand segmenti, si avand in vedere ca era si benzinar, l-am pensionat si am bagat un Golf 3 turbo, acum ce fel de proiect sa-i mai fac ca eu de pus l-am pus, ce mi-l pun ei daca tot fac proiectul lu peste???
 

Back
Sus