excursie....

Buna ziua Domnilor,
ma numesc vlad, am 42 sunt din brasov si simt ca trebuie sa incep o noua era.
pana acum am mers la mare la navodari cu rulota (deci spatiul stramt si indeletnicirile tipice nu sunt o problema) , cu familia si prietenii, dar imi doresc si altceva.
fiind inginer AR nu imi pot imagina ceva fara motor. asta e... :)
incepand de la motociclete, atv, kart-uri si atv-uri pentru copii, tot tacamul.
un bun prieten de al meu "retinut la cheu"din cauza unui bebe de o luna, ma lasa sa fac o tura cu un skibsplast 600D yanmar diesel.
din punct de vedere al "dat-ului"simplu cu barca nu ar fi o problema a manevrabilitatii, insa putina experienta imi da clar niste semne extrem de serioase de intrebare.
multe dintre ele au raspuns la voi aici pe forum, ceea ce ma incanta, insa nivelul meu e mult mai jos.
nu sunt convins ca CD+ICM (pe care le am) ma ajuta prea mult.
va rog ajutati-ma cu info (prin link sau nuah, daca nu e prea mult de scris) legate de :
1.destinatie - grecia sau croatia - am citit de excursia unui forumist in corfu super misto dar am vazut si skiatos care mi-a placut din cauza ca nu e open sea
2.curs sau info legate de radio
3. idem cu navigatia cu gps,program de routare, chartplotter etc,
4. un fel de indrumar de buna purtare in marina , la intrare si iesire, am citit si povestea de aici cu ancora. o fi fost bine, o fi fost rau.. habar nu am... :)
5. info legate de mancare, grupuri sanitare, etc...
6.prietenii mei buni din cta - intamplarea face ca firma la care lucrez sa mai aiba leg in constanta cu clasa optimist, mi-au aratat un nod ce se strange la tensiune si se si desface usor... dupa 8 luni de zapada si frig , naiba mai stie cum se face... deci noduri, gase, cheite de impreunare si tot ce e nevoie intr-o calatorie...

stiu , e mult, insa e printre putinele forumuri unde cu adevarat oamenii dau sfaturi, lucru pentru care va felicit din inima si va multumesc

in contrapartida... nu stiu zau, poate chestiuni legate de off-road, transmisii, rulote, in general mecanica.

inca odata merci.

si ca sa imi atrag complet ura si dispretul ( :) ) sa stiti ca am o semirigida selva cu 40cp in 2 timpi si un jet-ski. e adevarat, au fost folosite exclusiv in folosul copilandrilor de pe plaja....
 
Salut, bine ai venit. Am sa incerc sa-ti raspund, desi sunt orientat catre veliere mai mult:

1. Destinatii in Grecia/Croatia sunt nenumarate, dar fiind cu motor trebuie sa-ti calculezi autonomia de combustibil si sa-ti alegi o zona care sa-ti permita alimentarea in timpul croazierei. N-am inteles daca poti dormi in ea sau nu, daca vrei sa faci o croaziera din loc in loc, sau doar iesiri de o zi. Daca vrei doar iesiri de o zi alege un loc cu multe insulite si golfuri in aproiere, sa ai in fiecare zi un nou loc de explorat.

2. Cu radio e clara treaba, iti trebuie un certificat de operator VHF in mediul marin, se obtine in urma unui curs de specialitate la o scoala acreditata. Tehnic iti trebuie o scula VHF marina, cel mai simplu o statie VHF portabila. Daca e si waterproof si floatable e si mai bine. Standard Horizon au scos de curand un model care are si GPS si DSC incorporat, desi poate e cam mult pentru scopul tau. Daca vrei ceva mai complex, poti instala pe barca o statie VHF mobila, dar aici te complici cu acte, antena, sursa de curent.

3. La capitolul navigatie sunt multe de spus, s-au scris multe carti pe tema asta, multe si aici. Daca vrei doar sa te plimbi in jurul portului de baza probabil n-ai nevoie de nimic, doar de un bun simt al orientarii, iti iei cateva repere vizuale. Un GPS/chartplotter din dotarea standard a barcii (daca are) sau ceva portabil te ajuta, dar gurile rele spun ca de obicei sculele astea se strica uneori si trebuie sa te poti orienta dupa repere de la coasta (navigatie costiera).

4. In marina e regula bunului simt, nu faci valuri, galagie, nu faci pipi-caca in apa, folosesti toatelete marinei, contra cost. Daca e sezon si e aglomerat poti contacta marina pe radio si cere detalii/rezervare. In Croatia marinele sunt scumpe, dar ofera tot confortul: mooring, toalete, dus, apa, curent. In Grecia e mai rustic dar si mai ieftin, dar trebuie sa arunci si ancora la acostare. Ancorarea e iar o chestie despre care s-au scris tratate, pana la urma e o problema de practica indelungata. Conteaza tipul ancorei si fundul apei, cu ce-i legata ancora, greutatea ancorei si a lantului, adancimea apei, cum bate vantul in momentul ancorarii si cum va bate peste cateva ore ...

5. Mancarea o poti gati pe barca daca ai scula, sau manci la unul dintre zecile de restaurante care te asteapta peste tot. Toaleta de pe barca se foloseste in mars, in marina le folosesti pe ale lor. In mod normal in Grecia iti trebuie holding-tank (fosa septica) care se goleste la 3 mile in larg sau se pompeaza in marinele care au facilitatea asta -- asta e teoria, practic fiecare cum poate, dar in marina nu folosesti buda daca nu are fosa si nu speli vase. Buzile de pe barci mai au obiceiul de a se infunda ...

6. Noduri importante pe barca sunt cam 4-5. E "nodul de candelita" zis in engleza bowline, cu asta faci bucle care nu se strang, apoi e nodul zis "clove hitch" cu care legi fenderele, apoi nodul de ancora si "nodul lat" (reef knot, square knot) pentru legat scote eventual nodul de pavilion. Asta ar fi sau baza, un adevarat matelor artist stie zeci de noduri, matiseli, impletituri si tot felul de lucruri artistice ... Sunt pe net siteuri cu poze, animatii si filme despre asta, daca nu gasesti mai intreaba. Despre chei de impreunare, gase si altele e mult de spus, astea tine de inventarul hardware al barcii, trebuie sa fie din materialul potrivit sa reziste in mediul marin, sa nu apara coroziune galvanica. Oricum, ideea e sa le exersezi pe uscat, sa le poti face si desface fara sa te uiti.

Daca tot ai drum in Constanta si tot ai nevoie de cursuri radio si tot vrei sa te pui la punct cu tehnicile astea iti recomand sa-l suni pe dl. Maraloi de la Nautical Blue (www.nauticalblue.ro) si sa te programezi la un curs radio si un curs de manevra navei cu motor. Poti iesi si in Croatia si Grecia pentru un skipper training sa vezi cum merge treaba prin marine & co, poate te virusezi cu velele :D

Pana atunci mai intreaba pe aici si fa-ti planuri :)
 
multumesc mult dragilor, imi sunt de real folos info!
cat despre a iesi cu skipper , mai bine sunt atent aici pe forum cand se mai organizeaza.
 

Back
Sus