Ulei suzuky df4

Salutare forumisti,
vin cu o intrebare la voi, am verificat nivelul uleiului la Motorul suzuki df4 si este aproape de minim, ma gandesc sa-l schimb. Am cautat specificatiile producatorului si acesta spune ca trebuie:
  • API classification : SG, SH, SJ, SL, SM or NMMA FC-W classification : SG, SH, SJ, SL, SM
  • Viscosity rating : SAE 10W-40 or NMMA FC-W 10W-40
Eu am gasit 2 uleiuri pentru motocilete care sunt sintetice si indeplinesc cerintele API si SAE:

  • Ulei motor Motul 7100, 10W40 4T Vascozitate:10W40, Norme JASO: JASO MA2, Norme API: API SL, SJ, SH, SG
  • Ulei Motorex Top Speed 10W/40 Specificatii:JASO MA T903:2006; API SL, SJ, SH, SG

Pot pune aceste uleiuri sau trebuie sa caut ulei special suzuki, cel suzuki am vazut ca este semisintetic si ma gandeam ca cele mentionate mai sus ar fi mai bune...
Ce parere aveti?
 
Salut,
din ce stiu, uleiul pentru motorare outboard este usor diferit fata de cel pentur masini, motociclete, etc, pentru a nu reactiona la contact cu apa(standard FC-W). In contextul in care cantitatea de ulei e mica, nu cred ca ai de ce sa faci experimente. Nu trebuie sa cauti ulei "suzuki", orice ulei de 4 t pt outboard cred ca e ok.
Rotorul pompei de apa se schimba fie la o perioada (maxim 2 ani, ideal 1) sau la un numar de ore de functionare. Nu e o operatiune grea, astfel incat cu ceva tutoriale de pe net si cateva chei il poti schimba singurel. Daca nu, la orice service de outboards. Pretul rotorului de cauciuc este nesemnificativ, e de bun simt sa il schimbi conform recomandarilor.
Spor
 
OK, multumesc pentru info, am mai studiat putin problema si am vazut ca merg si cele gasite de mine dar ar fi mai ok sa pui speciale ptr motoare outboard.
Sper sa nu coste mult impeller-ul, nu prea sunt in bani :(
 
Salutare tuturor, am luat ulei motor+ulei angrenaje+ kit pompa apa direct de la reprezentanta Suzuki de la republica, eu zic ca au preturi destul de bune, chiar mai ieftine decat la magazinele online. totul a costat 160 cu TVA
 
Salutare!
Vin cu intrbari:
1. Am schimbat pompa de apa la df4 si la prima iesire parca nu baga apa in jet puternic, am mers putin cu el asa. Venea apa pe o gaura, langa aceasta este inca o gaura pe care vine aer-fum, ce rol are?.
2. Astazi am fos iarasi cu barca si dupa ce l-am pornit l-am lasat 30 de secunde sa se incalzeasca, apa venea putina, mai mult picura si a inceput sa dea aburi-fum(destl de mult) pe cealalta gaura si s-a incalzit destul de tare motorul... L-am lasat sa se raceasca si i-am dat iar o sfoara... de pornit porneste, merge rotund dar iesea putina apa si aburi pe cealalta gauta? sa-i fi ars garnitura ceva, acolo sa vina compresia scapata?
Gaura pe care curge apa e cu filet, merge desfacuta, am desfacut si nu este infundata, cealalta gaura este pentru gazele scapate la compresie? Daca e asa.. cred ca l-am pus pe butuci :((
 
1. Prin ea se elimina gazele din cizma motorului si nu este legata cu circuitul de racire. Apa ar trebui sa curga doar pe un ștuț.
2. La mine s-a oprit brusc curgerea apei prin acel ștuț, fara vreun motiv. L-am desfacut bucați, am schimbat și garnitura superioară de la cizma fara a-mi da seama de ce nu mai curge apa pe acolo. In prezent, daca ies aburi si fum prin orificiul celălalt, inseamnă că are racire și așa merg cu el de câțiva ani. Fără probleme... Incearcă sa-i mai cureți și termostatul, eu am găsit depuneri verzui pe el.
3. Schimb uleiul in fiecare primavara, indiferent de nr. de ore, folosind ulei 5w30 full synthetic, ce-mi ramane de la schimbul de la masina.
 
Ultima editare:
Salut, hai ca parca mi-ai mai inseninat ziua... credeam ca e dus, dar m-as duce cu el la reprezentanta, stau aproape de ei si as vrea sa vad ce se intampla. La mine nu face asa ceva pana sa schimb impalerul de la pompa de alpa, chari nu am avut probleme cu el. Inainte, cu imaperul vechi avea debit mai bun, acum ba arunca, ba nu arunca... ceva nu-i in regula..
 
Cand ai montat cizma, ai avut grija sa intre teava de apa la locul ei? Sa nu fie pe langa orificiu care iese din pompa. Mai demonteaza, si remonteaza cizma.
 
Ultima editare:
Pai.. daca era pe langa nu mai baga deloc, baga putina dar nu e jet puternic, e picurat asa... si cateodata se opreste...:(
 
Salutare forumisti,
vin cu o intrebare la voi, am verificat nivelul uleiului la Motorul suzuki df4 si este aproape de minim, ma gandesc sa-l schimb. Am cautat specificatiile producatorului si acesta spune ca trebuie:
  • API classification : SG, SH, SJ, SL, SM or NMMA FC-W classification : SG, SH, SJ, SL, SM
  • Viscosity rating : SAE 10W-40 or NMMA FC-W 10W-40
Eu am gasit 2 uleiuri pentru motocilete care sunt sintetice si indeplinesc cerintele API si SAE:

  • Ulei motor Motul 7100, 10W40 4T Vascozitate:10W40, Norme JASO: JASO MA2, Norme API: API SL, SJ, SH, SG
  • Ulei Motorex Top Speed 10W/40 Specificatii:JASO MA T903:2006; API SL, SJ, SH, SG

Pot pune aceste uleiuri sau trebuie sa caut ulei special suzuki, cel suzuki am vazut ca este semisintetic si ma gandeam ca cele mentionate mai sus ar fi mai bune...
Ce parere aveti?
Eu ti l-as recomanda pe asta .
https://www.motul.com/ro/ro/products/oils-lubricants/outboard-tech-4t-10w40
 
ok, merci! o sa-l pun data viitoare. Sper sa mai am in ce sa-l torn, astazi incerc sa ma duc cu motorul la service... sa vad ce zic mecanicii.
 
Salut am fost astazi la service si am dat de un baiat de treaba acolo, a desfacut cizma si s-a uitat la pompa de apa si era putin surprins ca pe cizma e serie de motor din 2009 dar pompa era de la model mai vechi, un 2002, cu corp metalic(la cele din 2009 sunt din 3 piese, carcasa fiind din plastic).
In fine, impellerul era ok, a montat totul la loc si am mers la proba, acolo iar facea figuri, ba baga apa, ba se oprea, pana la urma a bagat o sarma de vreo 20 de cm pe stut ala de curge apa pe el si a tot plimbat-o acolo cu motorul pornit... intr-un final am avut jet mai puternic, termostatul functioneaza ok. Acum mi-a zis sa nu dau stutul jos si sa merg fara ca se incinge motorul, nu mai face presiune si nu mai urca apa la termostat.
Ca idee - atentie la jet si o sarma legata de motor cu care sa mai desfund lacasul.
Incearca si la tine cu sarma si cu motorul pornit, vezi ca nu intra din prima pe canelurile alea, te chinui nitel pana o bagi acolo, dupa ce intri bagi curse cu el pornit si nitel turat. Eu zic sa verifici impallerul, poate nu-ti ridica apa cum trebuie.
Verifica si teava, sufl-o, poate are dop ceva, mai intra paianjeni toamna si daca nu folosesti motorul... poate si-a facut cuib acolo. verifica tot traseul de la pompa pana sus la motor. Vezi ca impellerul functioneaza pe o tablita "oglinda", aia se uzeaza de la nisip si trebuie schimbata daca are canal in ea, trebuie sa fie perfect plata.
Spor si sper ca am fost de ajutor.
 
Ultima editare:

Back
Sus