barca cu motor electric 220v

salut
Sunt incepator in ceea ce priveste constructia barcilor(si de aceea vreau sa nu radeti de mine).as vre sa construiesc o barca de 4-5 metri pentru plimbari si pescuit.barca vreau sa o fac din osb de exterior invelit cu fibra de sticla,planurile am sa le expun mai tarziu si o sa le dezbatem.
Mai intai as vrea sa discutam despre motorizare.as vrrea sa fie un motor electric la 220v,sa mai facut asa ceva?postez o schita cu schema motorizarii ....ce parere aveti?
Mo==motor 12v cc care prin o curea sa angreneze A==alternator(care sa incarce bateria) si M1 care o sa se comporte ca un dinam(sper:confused:) esind prin bornele lui 220 v si 50 Hz.la cabluri se conecteaza un motor de 220v care va fi controlat de un montaj electronic variator de turatie si inversor.astept comentarii.
 

Atașamente

  • schema.jpg
    schema.jpg
    32.1 KB · Vizualizări: 500
salut ,
ai nimerit bine situl.
de ce sa te chinui la 220 cand sunt destule motoare tifazice la 380v?:iupi::noroc:
 
Foarte pe scurt:

Puterea [output-ul] o consideram fixa. Sa zicem 2 hp, adica aproximativ 1500 W la elice. Deci M2 trebuie sa fie 1.5 KW. M1 trebuie sa fie M2 + 20% pierderi = 1800 W. Mo trebuie sa produca 1800 W + Alternatorul [asta nu stiu ce rol are asa ca l-am numarat 0]+ 2x20% pierderi: 1800 + 720 = 2520W.

Acum 2520 W la 12V face 210 Amperi care pleaca din baterie. Deci pentru o ora de functionare iti trebuie o baterie de 220 A/h care costa cit un motor de 2HP.

Sau cu o pereche de visle obtii 2.5 HP :).

Edit: H2O & 220V don't mix well.

PS: bine ai venit pe forum!