Barca si peridoc din Uk

Buna ziua, sunt începătorului suprem în ale bărcilor, dar am găsit un bayliner bowride care arata foarte bine și aș dori sa îl cumpăr, are motor 4.3 mercruiser cu documente de întreținere.
barca este in Croatia iar vânzătorul este cetățean englez, mi-a spus ca este înmatriculată în uk, și ca în Croația plătește doar o taxa sa o folosească.
peridocul nu are numere/ acte deoarce din spusele lui și din ce am mai citit pe forum-uri în anglia nu ai nevoie de acte și pui doar plăcută mașinii pe el și a spus ca are o tăbliță cu toate informațiile pe ea

întrebările mele sunt.
ce acte trebuie sa ii cer vânzătorului pentru barca ? se face ceva contract vânzare cumpărare de pe internet sau trebuie mers la o firma care se ocupa cu așa ceva?
după cvc trebuie înmatriculată iar sau poate rămâne pe uk, eu vreau sa o folosesc în Grecia și nu m-aș mai obosi sa o aduc în România.
oare pot tracta cu mașină mea dacă îmi pune un nr de uk pe remorca?
si ultima întrebare cât de complicat este înmatricularea peridocului pe ro și dacă este posibil doar cu un contract de v-c.

Multumesc.
 
Buna ziua, sunt începătorului suprem în ale bărcilor, dar am găsit un bayliner bowride care arata foarte bine și aș dori sa îl cumpăr, are motor 4.3 mercruiser cu documente de întreținere.
barca este in Croatia iar vânzătorul este cetățean englez, mi-a spus ca este înmatriculată în uk, și ca în Croația plătește doar o taxa sa o folosească.
peridocul nu are numere/ acte deoarce din spusele lui și din ce am mai citit pe forum-uri în anglia nu ai nevoie de acte și pui doar plăcută mașinii pe el și a spus ca are o tăbliță cu toate informațiile pe ea

întrebările mele sunt.
ce acte trebuie sa ii cer vânzătorului pentru barca ? se face ceva contract vânzare cumpărare de pe internet sau trebuie mers la o firma care se ocupa cu așa ceva?
după cvc trebuie înmatriculată iar sau poate rămâne pe uk, eu vreau sa o folosesc în Grecia și nu m-aș mai obosi sa o aduc în România.
oare pot tracta cu mașină mea dacă îmi pune un nr de uk pe remorca?
si ultima întrebare cât de complicat este înmatricularea peridocului pe ro și dacă este posibil doar cu un contract de v-c.

Multumesc.
Bună. Eu mi-am cumpărat acum 16 ani barca din UK și chiar acum 3 săptămîni am mai cumpărat una, același tip (barcă cu vele, 8m, peridoc).
Lucrurile stau astfel:
-Barca poate fi înmatriculată în UK și circula fără probleme oriunde în lume. Dar pentru asta, proprietarul trebuie să fie rezident în UK. Dacă vrei să o lași de exemplu pe numele fostului proprietar, trebuie să știi că Registrul lor eliberează aceste formiulare de înmatriculare (de fapt este doar dreptul de pavilion UK) pe 5 ani și costă înfim, cam 35 de lire. După 5 ani, doar un rezident mai poate cere drept de arborare pavilion. Sau înregistrare, dacă vrem să-i spunem așa.
-Peridocul nu poate circula astfel, decît în UK. Sau în afara UK, tractat de o mașină cu număr de UK. Cum ai ieșit din Anglia, te vei supune legislației fiecărei țări tranzitate, adică peridocul trebuie să aibă număr propriu și asigurare. Pentru asta, cea mai sigură metodă este de a lua numere de export direct din UK, pe care le pui pe peridoc și ești în regulă. Dar încă o dată, dacă ești rezident sau ai un rezident acolo pentru a-ți face acest serviciu. În acest caz asigurarea va fi făcută de o companie din țara mașinii tractoare (în cazul de față, dacă mașina are numere de RO, un asigurator de aici).

Bottom line, legislațiile țărilor europene nu se îmbină perfect și cea din UK le pune capac. Tranzitarea acestor țări poate da surprize, unii să dorească numere de un fel, alții de alt fel, etc... Ideea generală este că în EU peridocul trebuie să aibă numere proprii și asigurare.
Barca nu are probleme, poate fi dusă doar în baza actului de vânzare-cumpărare, care este un simplu formular pe care îl completează cei doi care fac tranzacția și un martor.
Neapărat să treci pe actul de vânzare-cumpărare, seria bărcii corect, faptul că este înregistrată în UK și numărul, serie și tip motor.
Ar fi de dorit ca actul pentru peridoc să fie făcut separat, tot așa, cu serie și date identificare.
 
Bună. Eu mi-am cumpărat acum 16 ani barca din UK și chiar acum 3 săptămîni am mai cumpărat una, același tip (barcă cu vele, 8m, peridoc).
Lucrurile stau astfel:
-Barca poate fi înmatriculată în UK și circula fără probleme oriunde în lume. Dar pentru asta, proprietarul trebuie să fie rezident în UK. Dacă vrei să o lași de exemplu pe numele fostului proprietar, trebuie să știi că Registrul lor eliberează aceste formiulare de înmatriculare (de fapt este doar dreptul de pavilion UK) pe 5 ani și costă înfim, cam 35 de lire. După 5 ani, doar un rezident mai poate cere drept de arborare pavilion. Sau înregistrare, dacă vrem să-i spunem așa.
-Peridocul nu poate circula astfel, decît în UK. Sau în afara UK, tractat de o mașină cu număr de UK. Cum ai ieșit din Anglia, te vei supune legislației fiecărei țări tranzitate, adică peridocul trebuie să aibă număr propriu și asigurare. Pentru asta, cea mai sigură metodă este de a lua numere de export direct din UK, pe care le pui pe peridoc și ești în regulă. Dar încă o dată, dacă ești rezident sau ai un rezident acolo pentru a-ți face acest serviciu. În acest caz asigurarea va fi făcută de o companie din țara mașinii tractoare (în cazul de față, dacă mașina are numere de RO, un asigurator de aici).

Bottom line, legislațiile țărilor europene nu se îmbină perfect și cea din UK le pune capac. Tranzitarea acestor țări poate da surprize, unii să dorească numere de un fel, alții de alt fel, etc... Ideea generală este că în EU peridocul trebuie să aibă numere proprii și asigurare.
Barca nu are probleme, poate fi dusă doar în baza actului de vânzare-cumpărare, care este un simplu formular pe care îl completează cei doi care fac tranzacția și un martor.
Neapărat să treci pe actul de vânzare-cumpărare, seria bărcii corect, faptul că este înregistrată în UK și numărul, serie și tip motor.
Ar fi de dorit ca actul pentru peridoc să fie făcut separat, tot așa, cu serie și date identificare.
Încă un lucru: ai putea avea surpriza ca la intrare în Franța să ți se ceară să plătești taxă vamală pentru bunurile cumpărate.
Au fost cazuri destule.
În această situație, poți argumenta că duci barca pentru a te plimba cu ea prin Frața de exemplu, și o aduci înapoi. Nu e siguranță 100% că vei scăpa de taxă, dar asta e....nimic nu e sigur. Ai totuși șanse destul de mari.
Nu știu dacă cer și plata TVA tot atunci. Aceste două taxe însă vor fi de neocolit dacă ai aduce barca în RO, pentru înmatriculare.
ANAF este nemilos :D
 
Bună. Eu mi-am cumpărat acum 16 ani barca din UK și chiar acum 3 săptămîni am mai cumpărat una, același tip (barcă cu vele, 8m, peridoc).
Lucrurile stau astfel:
-Barca poate fi înmatriculată în UK și circula fără probleme oriunde în lume. Dar pentru asta, proprietarul trebuie să fie rezident în UK. Dacă vrei să o lași de exemplu pe numele fostului proprietar, trebuie să știi că Registrul lor eliberează aceste formiulare de înmatriculare (de fapt este doar dreptul de pavilion UK) pe 5 ani și costă înfim, cam 35 de lire. După 5 ani, doar un rezident mai poate cere drept de arborare pavilion. Sau înregistrare, dacă vrem să-i spunem așa.
-Peridocul nu poate circula astfel, decît în UK. Sau în afara UK, tractat de o mașină cu număr de UK. Cum ai ieșit din Anglia, te vei supune legislației fiecărei țări tranzitate, adică peridocul trebuie să aibă număr propriu și asigurare. Pentru asta, cea mai sigură metodă este de a lua numere de export direct din UK, pe care le pui pe peridoc și ești în regulă. Dar încă o dată, dacă ești rezident sau ai un rezident acolo pentru a-ți face acest serviciu. În acest caz asigurarea va fi făcută de o companie din țara mașinii tractoare (în cazul de față, dacă mașina are numere de RO, un asigurator de aici).

Bottom line, legislațiile țărilor europene nu se îmbină perfect și cea din UK le pune capac. Tranzitarea acestor țări poate da surprize, unii să dorească numere de un fel, alții de alt fel, etc... Ideea generală este că în EU peridocul trebuie să aibă numere proprii și asigurare.
Barca nu are probleme, poate fi dusă doar în baza actului de vânzare-cumpărare, care este un simplu formular pe care îl completează cei doi care fac tranzacția și un martor.
Neapărat să treci pe actul de vânzare-cumpărare, seria bărcii corect, faptul că este înregistrată în UK și numărul, serie și tip motor.
Ar fi de dorit ca actul pentru peridoc să fie făcut separat, tot așa, cu serie și date identificare.
mulțumesc frumos de răspuns
 
Încă un lucru: ai putea avea surpriza ca la intrare în Franța să ți se ceară să plătești taxă vamală pentru bunurile cumpărate.
Au fost cazuri destule.
În această situație, poți argumenta că duci barca pentru a te plimba cu ea prin Frața de exemplu, și o aduci înapoi. Nu e siguranță 100% că vei scăpa de taxă, dar asta e....nimic nu e sigur. Ai totuși șanse destul de mari.
Nu știu dacă cer și plata TVA tot atunci. Aceste două taxe însă vor fi de neocolit dacă ai aduce barca în RO, pentru înmatriculare.
ANAF este nemilos :D
barca este în Croatia, deci nu e problema cu Franța. doar ca nu știam dacă se poate lasă pe uk sau mă gândeam sa o mut pe Belgia am văzut ca multi fac asta. încă mă documentez
 

Back
Sus