Honda BF 5 SHU

Salutare!
Sunt nou in domeniul bărcilor, motoarelor de barca si după îndelungi căutări am sa creez aici un topic. Da, aici pe Wikipedia bărcilor pentru ca nu am o alta denumire pentru cate situații si probleme detaliate de fiecare exista pe acest forum.

Sa va transmit si ce am de zis!
Am achiziționat motorul Honda BF5 SHU împreuna cu barca River 510 si un peridoc Repo la pachet :)

Problema pe care am avut-o a fost ca am făcut schimbul la uleiul din grup si am strâns prea tare șuruburile. Bineînțeles ca la ceva timp când am decis sa fac un nou schimb, surpriza - șuruburile erau înțepenite. In acest timp al stricat capătul șuruburilor de la grup si am zis ca le strâng la mana. Intre timp dai si cauta tot internetul Șurub Grup Honda BF5 si alte căutări de genul, inclusiv in engleza! Am cautat cărți de service sa găsesc pasul, sa găsesc dimensiuni asta sa pot cauta ceva de înlocuit.

Surpriza mea a venit când am dat de cei de la MOA Boats - https://www.moaboats.ro/ am sunat le-am zis problema si le vor aduce pe comanda in 7-10 zile.
Pentru mai multe aventuri si experiente postati aici :)

Am ținut morțiș sa fac acest post pentru ca sigur va mai fi cineva nebun ca mine si vrea să aibă motorul in regula.

Specificatii motor:

Caracteristici tehnice: Model: BF5DH Tip: LHU (cizmă lungă)
Tip motor OHV – 1 cilindru, 2 valve
Putere motor kW/CP 3,7 / 5 la 5500 rpm
Cilindree (cmc) 127
Diam. cilindru & cursă 60 x 45
Rpm. la turaţie maximă 4500 – 5500
Sistem răcire motor Pe lichid (cu termostat)
Sistem admisie carburant 1 carburator
Sistem electronic “Digital CDI”
Tip pornire Manuală la sfoară
Încărcare baterie (A) 12V 6A
Sistem evacuare gaze În apă
Raport de transmisie 2,08:1
Elice (în dotare la motor) Din aluminiu cu 3 palete
Capacitate rezervor 1,5 litri
Lungime Cizmă Lungă 561 mm
Avertizor presiune ulei Standard
Posibilitate conect. rezervor extern Standard
Greutate (la sec) 27,5 kg
Înclinare motor “Trim & Tilt” Manuală în 5 trepte
Lungime totală (cu maner cu tot) 524 mm
Lăţime totală 347 mm
Înălţime totală (cu motor cu tot) 1147 mm
 
Tot legat de motor, dupa cateva schimburi de ulei si 40 de ore de functionare, am schimbat uleiul cu unul Mineral de la QuickSilver - 10W30. Surpriza a venit ieri cand au fost 40 de grade la umbra si eu cu capacul pus peste motor :))
A inceput ledul de la ulei sa licare si m-am speriat tare. Am scos capacul, am verificat uleiul, toate bune!
Se pare ca uleiul s-a facut ciorba si nu i-a mai placut senzorului vascozitatea. acum am schimbat uleiul, din nou si astept sa gasesc pilitura sau ceva ca a dat parca sa se inece de 2 ori dar fara sa bag de seama (ca atunci cand iei viraj fortat si da in nas). Zic asta pentru ca erau ceva valuri si ne-au balanganit bine.

Revin cu update :)
 
Salut,
Ciudat, eu am un amic care detine un Honda de 5 cai (modelul mai vechi, cel patratos) care numiai cu ulei Quicksilver merge bine si ledul verde sta aprins. Cand pune Honda, cel recomandat,ledul clipeste.
 
Salut,
Ciudat, eu am un amic care detine un Honda de 5 cai (modelul mai vechi, cel patratos) care numiai cu ulei Quicksilver merge bine si ledul verde sta aprins. Cand pune Honda, cel recomandat,ledul clipeste.
 
Tot legat de motor, dupa cateva schimburi de ulei si 40 de ore de functionare, am schimbat uleiul cu unul Mineral de la QuickSilver - 10W30. Surpriza a venit ieri cand au fost 40 de grade la umbra si eu cu capacul pus peste motor :))
A inceput ledul de la ulei sa licare si m-am speriat tare. Am scos capacul, am verificat uleiul, toate bune!
Se pare ca uleiul s-a facut ciorba si nu i-a mai placut senzorului vascozitatea. acum am schimbat uleiul, din nou si astept sa gasesc pilitura sau ceva ca a dat parca sa se inece de 2 ori dar fara sa bag de seama (ca atunci cand iei viraj fortat si da in nas). Zic asta pentru ca erau ceva valuri si ne-au balanganit bine.

Revin cu update :)

In manualul de service (pag 18) este indicat sa folosesti un ulei mai vîscos (pînă la 20W50) pentru temperaturi ambiante mari.

In owner manual (pag 45) este indicat doar 10W30.

Eu folosesc 10W40 (cel mai comun) si nu am avut probleme cu martorul de ulei. Au fost altele, dar nu mai detaliez. :banana:

Reducerea viscozitatii uleiului din cauza temperaturilor ridicate poate fi o cauza pentru reducerea presiunii uleiului. De aici clipirea lampii respective.

Trebuie verificat si termostatul, motorul trebuie sa functioneze la 50 - 54 grade Celsius. Vezi manualul de service.
 
Imi cer scuze ca nu am revenit in timp util pentru update, ca intre timp a venit pe lume un nou membru si nu mi-a mai ars de scris.

Problema a fost solutionata la Moa Boats Tulcea, un baiat super de treaba acolo. Situatia a fost creeata de 🥁🥁🥁🥁bobina de inductie !

La prima vedere dupa ce a fost demontata nu parea a avea fisuri... Am facut o romaneasca cu un bon de 280 de lei "bujie si diagnoza" si pentru 250-300 de lei, am pus o bobina pe care o avea trasa pe dreapta.
Daca mergeam pe comanda costa 750 bobina, plus diagnoza... plus inca un drum de Snagov - Tulcea... si am ales varianta romaneasca. Nu aveam cum, pentru ca a doua zi plecam la Bicaz in concediu, aici era un moment decisiv! Trebuia sa anulez toata vacanta

In cartea tehnica uleiul se schimba la 50-100 de ore cred, eu il schimbam la 20-30 de ore maxim !!!

Cu ocazia asta am mai achizitionat niste suruburi la grup de rezerva, pin-ul de la elice X2.

Actualmente am depasit pragul de 120-130 de ore cu motorul si merge impecabil !!!

PS: uleiul in grup l-am schimbat cred ca de 3-4 ori doar ca sa fiu sigur ca nu voi avea probleme cu el pana la pensie ( am 35 de ani )
 
Ultima editare:

Back
Sus