Pozitionare rezervor

Salutare.

Detin o barca deschisa de 4,35 x 1,8m, achizitionata cu cateva luni in urma.
Dupa ce am scos-o din apa pentru iarna, am observat linia de plutire si faptul ca acesta indica faptul ca sta foarte apupata.
Acest lucru se datoreaza sigur faptului ca in pupa am atat motorul (60cp, 2T autolube), bateria (75Ah) cat si rezervorul de 70 litri.
In aceasta iarna doresc sa ii refac vopseaua si sa ii confectionez o prelata de mars si mi-a fost sugerat ca as putea sa folosesc un rezervor din inox, pe care sa il montez intre scaune, imediat dupa consola, undeva la jumatatea barcii, incastrat in dublu-fund.
Mi s-a parut ciudat sa modific structura de baza a barcii si mai ales dublu-fund.

As aprecia parerile voastre, poate cineva are o astfel de modificare?

Multumesc.
 
Sigur.
Sunt aceleazi poze de la prezentarea barcii. Mai pot face daca sunt necesare altele :)
 

Atașamente

  • IMG-20191002-WA0005.jpg
    IMG-20191002-WA0005.jpg
    83.7 KB · Vizualizări: 32
  • IMG-20191002-WA0000.jpg
    IMG-20191002-WA0000.jpg
    33.6 KB · Vizualizări: 25
  • IMG-20191002-WA0010.jpg
    IMG-20191002-WA0010.jpg
    48.5 KB · Vizualizări: 26
  • 20191004_145100.jpg
    20191004_145100.jpg
    100.2 KB · Vizualizări: 21
Salutare.

Detin o barca deschisa de 4,35 x 1,8m, achizitionata cu cateva luni in urma.
Dupa ce am scos-o din apa pentru iarna, am observat linia de plutire si faptul ca acesta indica faptul ca sta foarte apupata.
Acest lucru se datoreaza sigur faptului ca in pupa am atat motorul (60cp, 2T autolube), bateria (75Ah) cat si rezervorul de 70 litri.
In aceasta iarna doresc sa ii refac vopseaua si sa ii confectionez o prelata de mars si mi-a fost sugerat ca as putea sa folosesc un rezervor din inox, pe care sa il montez intre scaune, imediat dupa consola, undeva la jumatatea barcii, incastrat in dublu-fund.
Mi s-a parut ciudat sa modific structura de baza a barcii si mai ales dublu-fund.

As aprecia parerile voastre, poate cineva are o astfel de modificare?

Multumesc.

E complicat de dat soluții, fără a inspecta puțin barca să i se observe potențialul de amenajare.
Ca idee generală s-a discutat demult aspectul de siguranță, care spune ca rezervorul să nu fie în prova.
Înainte de toate, fiind o șalupă, cred că foarte important este să se știe dacă asieta bărcii în glisare, este corectă. Dacă e tot apupată, trebuie operate ceva distribuții de mase.
Dacă este corectă, nu cred că trebuie umblat, cel puțin nu modificări dramatice.
Motorul are probabil în jur de 100 kg, rezervorul (plin) ar fi cam 50 kg (densitatea benz.=700kg/mc), acumulatorul 15-20 kg în funcție de calitate. în total 170 kg maximum, amplasate spre pupa.
În această situație poate ar fi bine să lași structura așa cum este și să amplasezi masa încărcăturii și persoanele, cât să se meargă spre echilibrul dorit.
Eu am evitat mereu pornirea de a face modificări substanțiale, bărcii. Ea a avut un proiectant ce știe cu siguranță mai multe decât mine, un simplu utilizator. :)
 
Depinde de greutate dar in acest caz nu e mare
Întotdeauna e indicat sa alegi catre max de CP indicat se constructor pt a avea rezerva de putere si a lasa motorul sa meargă relaxat
P.S.: frumoasa barcuta
 
Mulțumesc mult pentru apreciere și păreri.
Am găsit (da, una din regulile forumurilor este sa cauți thread-urile asemănătoare înainte de a porni unul nou, dar atunci nu am reușit sa găsesc :) ) și thread-ul cu tipul care voia sa își facă rezervorul la țigani :))))) Mi-am tras concluziile de acolo.
Cred într-adevăr ca asieta nu ar trebui corectata prin mutarea rezervorului.
Sa zic ca poate ar fi fost un avantaj coborârea centrului de greutate, dar nu as tăia dublu-fund pentru asta.

Mulțumesc mult încă odată pentru păreri.
 

Back
Sus