va rog putin ajutor...motor nou-nout

Buna ziua!

Va rog mult, am nevoie de putin ajutor...de curand (ian. 2019) am cumparat din UK un motor Honda BF5, nou-nout, modelul nou, cu rezervor incorporat la pret mai mic decat la noi. L-am cumparat mai mult ca sa-l am drept bijuterie, va fi folosit maxim 10-15 zile pe an in delta pentru plimbari avand ca scop fotografia in special, practic va fi nou si peste cativa ani.

Acum...miezul problemei...am fost cu el la un service autorizat Honda pentru garantie...am dat de niste imbecili care mi-au cerut 380 ron pentru ulei motor, ulei cizma si test pornire ca sa-mi elibereze certificatul de garantie, si nu pe 6 ani cat ofera Honda, ci doar doi ani, conform legislatiei (sustin ei). Am refuzat categoric, atat timp cat nu am 2 maini stangi si stiu sa fac operatiuni de baza singur, considerand ca pot renunta la garantie, calculand ce sume fabuloase se aduna pentru servisarea motorului la ei doar ca sa nu pierd garantia. imi pot permite sa schimb uleiul motor si cizma chiar si dupa fiecare iesire, pentru ca sumele sunt infime.

Acum...ce vreau sa va intreb...legat strict de impeller...motorul este depozitat in pozitie verticala, intr-o incapere cu temp. constanta (20-25 grade) tot timpul anului. Este fabricat in 2016, repet, va fi folosit extrem de putin. Impellerul trebuie cumva schimbat preventiv la anumite perioade de timp, chiar daca motorul nu este utilizat decat cateva zile pe an? Motorul stationand, intervin cumva modificari in structura sau geometria lui? materialul isi pierde cumva elasticitatea sau alte proprietati?

Va multumesc...sunt foarte interesat de raspunsuri...

cu stima,

PS. Pe placuta de identificare (fabricatie 2016) scrie Honda Motor Europe LTD, MADE IN CHINA!!! credeti ca este de calitate inferioara modelului anterior anului 2016 (modelul vechi, fara razervor intern)MADE IN JAPAN? Sunt putin descumpanit.......
 
Ultima editare:
Orice cauciuc îmbătrânește și dacă spui că ești cât de cât îndemânatic îți ia max 15 min sa schimbi si impellerul
 
Buna ziua!

Va rog mult, am nevoie de putin ajutor...de curand (ian. 2019) am cumparat din UK un motor Honda BF5, nou-nout, modelul nou, cu rezervor incorporat la pret mai mic decat la noi. L-am cumparat mai mult ca sa-l am drept bijuterie, va fi folosit maxim 10-15 zile pe an in delta pentru plimbari avand ca scop fotografia in special, practic va fi nou si peste cativa ani.

Acum...miezul problemei...am fost cu el la un service autorizat Honda pentru garantie...am dat de niste imbecili care mi-au cerut 380 ron pentru ulei motor, ulei cizma si test pornire ca sa-mi elibereze certificatul de garantie, si nu pe 6 ani cat ofera Honda, ci doar doi ani, conform legislatiei (sustin ei). Am refuzat categoric, atat timp cat nu am 2 maini stangi si stiu sa fac operatiuni de baza singur, considerand ca pot renunta la garantie, calculand ce sume fabuloase se aduna pentru servisarea motorului la ei doar ca sa nu pierd garantia. imi pot permite sa schimb uleiul motor si cizma chiar si dupa fiecare iesire, pentru ca sumele sunt infime.

Acum...ce vreau sa va intreb...legat strict de impeller...motorul este depozitat in pozitie verticala, intr-o incapere cu temp. constanta (20-25 grade) tot timpul anului. Este fabricat in 2016, repet, va fi folosit extrem de putin. Impellerul trebuie cumva schimbat preventiv la anumite perioade de timp, chiar daca motorul nu este utilizat decat cateva zile pe an? Motorul stationand, intervin cumva modificari in structura sau geometria lui? materialul isi pierde cumva elasticitatea sau alte proprietati?

Va multumesc...sunt foarte interesat de raspunsuri...

cu stima,

Salut Ducris. În principiu cam toată lumea dă sfaturi, unii din cele citite, ații din experiențe practice. Toate pot avea gradul lor de subiectivism, așa că eu unul îți pot spune doar experiența personală, din care poți trage concluzii.
În primul rând, ai un manual al proprietarului, un fel de carte tehnică, în care există tabelul cu ceea ce se schimbă, intervalele de timp sau numărul de ore de funcționare la care se schimbă.
Faptul că impeller-ul nu stă în apă este neconcludent ca rezistență în timp: toate aceste impellere, înainte de a fi cumpărate, stau în depozite, în cutiile lor (simple cutii de carton).
Aceste intervale sau ore de funcționare sunt date de fabricant, cu generozitate, ca să nu existe nici un risc.
Dincolo de aceasta, mai contează și regimul în care e folosit motorul (foarte posibil, contează și cine fabrică piesele :) ). Mă refer la regimul de turație.
În cazul meu, motor 50 cp Yamaha High Thrust, am fost sfătuit de mecanicul de service să nu schimb dacă nu dă semne de oboseală (jetul martor era viguros ca la început).
Oricum, după mai bine de 8 ani, cu ocazia unei revizii am schimbat și impeller-ul. La demontare s-a dovedit a fi în stare impecabilă. :)

P.S.
Bine-nțeles, pentru siguranța ieșirilor pe apă, e bine să schimbi, verifici, gresezi, tot ce spune în manual, la reperele (timp, ore funcționare) spuse în manual.
 
Va multumesc pentru raspunsuri!!

Ca principiu voi folosi doar impeller de origine si nu aftermarket. In conditiile astea, considerati necesar sa schimb impellerul doar cand sesizez neregularitati la jetul martor, sau preventiv, odata pe an la inceput de sezon?
 
Va multumesc pentru raspunsuri!!

Ca principiu voi folosi doar impeller de origine si nu aftermarket. In conditiile astea, considerati necesar sa schimb impellerul doar cand sesizez neregularitati la jetul martor, sau preventiv, odata pe an la inceput de sezon?

Nu, sfatul firesc este să se respecte datele din tabelul de întreținere-service al motorului. Acestea sunt de departe cele mai sigure.
În paralel cu asta am povestit experiența mea cu mecanicul de service Yamaha, care mi-a spus că nu sunt motive de schimbat impeller, dacă el nu a dat semne de ”oboseală”. Nu am urmat acest sfat întocmai, din rațiuni de siguranță pe apă: am schimbat impeller-ul, târziu, e drept, dar înainte de a da semne de oboseală pe jetul-martor.
Într-adevăr, verificarea a arătat că impeller-ul era în condiții foarte bune și după acești ani. Nu garantez însă, pentru alte cazuri :)

Mai jos, un tabel de mentenanță al unui motor outboard. Desigur și al tău are unul. Succes!
 

Atașamente

  • mentenanta motor outboard.jpg
    mentenanta motor outboard.jpg
    76.8 KB · Vizualizări: 28
Multumesc, Florio..in cartea mea scrie "water pump- check -every year or 200 hr."....deci chiar daca nu am 200 ore functionare, in fiecare an sa verific, eventual inlocuiesc impellerul?

Legat de aspectul Honda BF5 MADE IN CHINA (2016), ce parere ai? Calitativ inferior modelului anterior MADE IN JAPAN?
 
Ultima editare:
Multumesc, Florio..in cartea mea scrie "water pump- check -every year or 200 hr."....deci chiar daca nu am 200 ore functionare, in fiecare an sa verific, eventual inlocuiesc impellerul?

Legat de aspectul Honda BF5 MADE IN CHINA (2016), ce parere ai? Calitativ inferior modelului anterior MADE IN JAPAN?

Necunoscând personal modelul, părerea mea nu poate fi obiectivă.
Din experiențe anterioare însă, tot ce este japonez are o calitate net superioară. Pe de altă parte, tot ce e chinezesc și ajunge la noi, este de calitate slabă, către execrabilă.
Subliniez ”ce ajunge la noi”, fiindcă există și produse bune Made in China. Doar că nu prea le vede piața noastră.

Există și o glumă:
Cele mai utilizate propoziții în lume, sunt ”I love you” și ”Made in China”.
Nici una dintre ele, nu oferă nici un fel de garanție :)

P.S.
Foarte posibil, ca în cazul acesta special, motorul să fie doar asamblat în China. Ceea ce implică aceeași calitate a materialelor, pe cale de consecință un motor de încredere.
 
Ultima editare:
Multumesc, Florio..in cartea mea scrie "water pump- check -every year or 200 hr."....deci chiar daca nu am 200 ore functionare, in fiecare an sa verific, eventual inlocuiesc impellerul?

Legat de aspectul Honda BF5 MADE IN CHINA (2016), ce parere ai? Calitativ inferior modelului anterior MADE IN JAPAN?

De calitatea motorului nu ai de ce sa-ti faci griji, tot ce este china sub branduri de renume este ok.. Impelerul in cutia lui de depozitare are paletele drepte, montat in cizma, paletele stau intr-o pozitie incovoiata. lasarea motorului in aceiasi pozitie pentru perioade indelungate de timp poate duce la o rigidizare in pozitie a acelor palete si se diminueaza debitul de apa trimis catre motor. Eu de ex. la motorul meu de rezerva o data pe luna mai trag putin de sfoara sa nu stea rotorul pompei in aceiasi pozitie. La Yamaha l-am inlocuit dupa 5 ani dar il pastrez de rezerva ca arata ca nou.
 
Tocmai din cauza asta l-am cumparat din UK, m-am gandit ca este poate lot de motoare fabricat la alte standarde decat cele pentru Europa de Est, cum este la industria auto.

Oricum, gandesc si eu ca tine, posibil sa fie doar asamblat in China pentru costuri de productie mai reduse, imi vine greu sa cred ca Honda poate face rabat de la calitate.
 
Multumesc, Florio..in cartea mea scrie "water pump- check -every year or 200 hr."....deci chiar daca nu am 200 ore functionare, in fiecare an sa verific, eventual inlocuiesc impellerul?

Asta e atitudinea potrivită: inspectat anual și eventual înlocuit dacă este cazul. Așa spune fabricantul, așa facem :)

Probabil la mine mecanicul de service a sărit faza cu inspectatul, deoarece din experiența lui îndelungată, manifestarea jetului-martor spunea fără dubii că impellerul este în stare foarte bună. Ceea ce dealtfel s-a și adeverit câțiva ani mai târziu.
Eu voi încerca să fac această verificare, anual. Nu e o corvoadă, ci o plăcere :)
 

Back
Sus