Aplicare gelcoat

Porunca a 11-a: "Sa-nveti din greseala altuia"

Bre, m-am apucat si io de reconditionat barca si ai sa va spun prin ce-am trecut ca sa nu repetati greselile mele:
- Nu curata vopseaua veche cu flexul. Daca e musai sa o faci, fa-o mai degraba cu suport de smirghel nu cu disc cu multe smirgheluri. Recomand vibratorie sau rotativa, ceva mai calitativ pe care daca apesi sa nu moara in 30 de minute.
- Ai grija ca pe sub vopsea, unele barci au si chit, nu e musai sa il exfoliezi si pe ala ca s-ar putea sa te alegi cu niste denivelari de toata frumusetea si sa trebuiasca sa le umpli din nou cu chit (de fibra).
- uita de decanol si de alte produse similare pentru ca vopseaua cu intaritor numai smirghelul o scoate (am folosit 2 cutii decanol, alte doua cutii similare grecesti, muuult mai scumpe: nimic)
- nu da gelcoatul cu pistolul. prostiile de genul duza de 2, 2,8 nu fac fata decat la cate o cana de vopsea odata si trebuie spalat borcanul dupa fiecare folosire ca se intareste.
- nu prepara vopsea decat cate putin, am vazut ca s-a mai scris, nu chiar cate 250 g (ml) dar, oricum incepe cu putin si vezi cat o dai de repede.
- nu folosi orice trafalet, sunt unii bureti care se topesc. daca folosesti modelul textil fi pregatit cu mai multe ca le arunci cand incep sa scamoseze.
- foloseste doi oameni la vopsit. unul cu trafaletul, unul cu pensula lata in urma ta sa indrepte urma de vopsea lasata de tine.
- daca vrei totusi sa diluezi vopseaua, traditionala acetona (care nu se mai gaseste) sau thinner Kober celulozic sau epoxy in functie de ce folosesti (l-am gasit in dedeman la 20 lei litrul: Dedeman Diluant D203 nitrolac 1 l - Dedicat planurilor tale). Nu incerca altceva gen nitro sau 506 sau 509 ca doar te umpli de sticle nefolositoare si faci vopseaua branza.
- fa-ti cate putin chit si smirgheluieste in lung nu pe portiuni, ca daca tie ti se pare drept sau frumos, dupa vopsire suprafata va arata ca valurile... doar daca iesi pe dunare si vrei sa te asortezi...
- fa probe, umple barca cu apa, si daca ai chiar si cel mai mic por omoara-l ca unde e apa subtire acolo e sensibila. Cauta bine cu surubelnita partile moi si taie fara mila sa poti repara cum trebuie.

Daca-mi mai trece prin cap ceva o sa revin, cu riscul de a ma bana adminii la cat cearsaf am scris.
Io am luat 6 kg rasina poliesterica, 6 gelcoat ISO PA alb (Polycor ISO PA Blanc 9646) cu 0.5 kg de stiren parafina, 1kg de intaritor pentru ele de la rompolimer, cu vreo 300 lei, mi s-a parut putin mai ieftin decat la polidis, si astia chiar au fost amabili ca m-au si sfatuit. Cam chitrosi ca nu vand decat la kil sau la 5 kile. Vezi ca nu au POS pentru card si faci cativa km buni pana la un bancomat.
 

Atașamente

  • Untitled-1 copy.jpg
    Untitled-1 copy.jpg
    43.8 KB · Vizualizări: 94
  • diluant-email-duracril.jpg
    diluant-email-duracril.jpg
    8.2 KB · Vizualizări: 75
  • diluant-produse-nitrocelulozice-D203.jpg
    diluant-produse-nitrocelulozice-D203.jpg
    7.8 KB · Vizualizări: 86
  • 10537394_730210197046508_8704822785336834527_n.jpg
    10537394_730210197046508_8704822785336834527_n.jpg
    35.8 KB · Vizualizări: 118
Buna seara Va rog mult daca puteti sa ma ajutati ca imi crapa capul deja:))). Am achizitionat de curand un motor second-hand Honda BAFE 45 hp ,4t, 808cm3, Cdi 30580-zv5-oo3/Cdi 581, carburatoare 3 iar persoana de la care l-am cumparat a taiat cablurile electrice care vin din motor si merg spre alimentarea la acumulator, ceasuri de bord ........etc. As dori sa il pornesc si sa leg instalatia. As avea foarte mare nevoie de o schema electrica pe culori pt acest motor. Va multumesc anticipat pt ajutor.
 
Ultima editare:
Salut!
Ma poate ajuta cineva si pe mine cu un strop de stiren parafina? Trebuie sa fac o reparatie la un jetski si am citit pe forum ca e necesara parafina. Mi-ar trebui destul de putina, iar cei de polydis vand doar la kg.
Multumesc anticipat!
 
@Mykepopy (Bre, m-am apucat si io de reconditionat barca si ai sa va spun prin ce-am trecut ca sa nu repetati greselile mele:
- Nu curata vopseaua veche cu flexul. Daca e musai sa o faci, fa-o mai degraba cu suport de smirghel nu cu disc cu multe smirgheluri. Recomand vibratorie sau rotativa, ceva mai calitativ pe care daca apesi sa nu moara in 30 de minute.
- Ai grija ca pe sub vopsea, unele barci au si chit, nu e musai sa il exfoliezi si pe ala ca s-ar putea sa te alegi cu niste denivelari de toata frumusetea si sa trebuiasca sa le umpli din nou cu chit (de fibra).
- uita de decanol si ...............)

Foarte utile sfaturile provenite din experiență personală. De fapt acestea sunt cele mai utile.
Țara e plină de ”profesioniști” între mari ghilimele, și riscul de a cheltui inutil cu rezultate dezastruoase, e mare.
 
@ Cipri 1 (Buna seara Va rog mult daca puteti sa ma ajutati ca imi crapa capul deja)). Am achizitionat de curand un motor second-hand Honda BAFE 45 hp ,4t, 808cm3, Cdi 30580-zv5-oo3/Cdi 581, carburatoare 3 iar persoana de la care l-am cumparat a taiat cablurile electrice care vin din motor si merg spre alimentarea la acumulator, ceasuri de bord ........etc. As dori sa il pornesc si sa leg instalatia. As avea foarte mare nevoie de o schema electrica pe culori pt acest motor. Va multumesc anticipat pt ajutor.)

Motorul acesta este mai mult ca sigur furat, cineva plânge după el.
Înțeleg că tentația prețului este mare, dar firesc e să nu cumpărăm astfel de lucruri, fiindcă mâine vom fi noi victimele.
Iar dacă proprietarul îl găsește, pierdem și bunul și banii.
 

Back
Sus