Barca mea de 19'

Cu rola din velur. Rolele din burete sunt cele mai eficiente dar din pacate, nu rezista la acest tip de vopsea mult timp, dezmembrandu-se. Primele 2 straturi eu le numesc ''de control''. Straturile finale la cabina si punte, le voi da la pistol.
 
Asa este...

In iarna care a trecut, nu am avut liniste si am lucrat la paiol.

Am stratificat doua placi de okoume, de 10 mm, respectiv 6 mm. Fata superioara a primit un strat de fibra de 450 g/mp. Fata inferioara a primit doua straturi de epoxy. A rezultat o podea mai rigida decat sperasem.

Tot asta iarna, am pregatit reperele necesare pentru trapele de acces ale paiolului.

Initial, am vrut sa fac paiolul continuu dar, la un deadrise de 18 grade, rezulta mult spatiu disponibil sub paiol in diversele sectoare longitudinale, spatiu pe care nu vreau sa-l irosesc.


27278482506_0f7a16026b_k.jpg



27144211615_337d73f8d9_k.jpg



27278547966_f7a7f4e53b_k.jpg
 
Am continuat cu aplicarea de fibra pe capac, locasul rezervorului si oglinda pupa.

De asemenea, am fixat definitiv paiolul.


27486921140_79c8148b23_b.jpg



27486970460_6d1bdc283f_b.jpg



27664732252_60435a2919_b.jpg
 
Am lipsit mult de pe forum si la revenire am fost placut impresionat de lucrarea ta,felicitari pentru curajul de a aborda o asa lucrare complexa. Continua sa fi atent la detalii.Voi urmarii cu atentie postarile tale care ma fac sa retraiesc amintiri placute.
Succes in continuare
 
Ultima editare:
Am lipsit mult de pe forum si la revenire am fost placut impresionat de lucrarea ta,felicitari pentru curajul de a aborda o asa lucrare complexa si continua sa fi atent la detalii.Voi urmarii cu atentie postarile tale care ma fac sa retraiesc amintiri placute.
Succes in continuare
 
@costel
Multumesc pentru urare. Pe langa lipsa de timp liber, fixatiile mele privind detaliile au contribuit mult la durata marita a constructiei.

@timberland0910
Iti doresc succes in constructia lui Bo-Jest. Atentie la placarea sectiunii prova. Daca o vei face direct cu placaj de 10 mm, va fi dificil datorita geometriei acestei sectiuni. Acum cca 8-9 ani am avut un schimb de mail-uri cu unul din pasionatii care au finalizat acest proiect (iar Thomas chiar a construit o bijuterie de barca) si a fost nevoit ca sectiunea prova sa o lamineze din 3 straturi de placaj de 3 mm.

De aceeasi problema m-am lovit si la constructia mea. Laminarea a doua placi de 6 mm de okoume mi se pare solutia cea mai buna, vizavi de materialele care se pot procura la noi, cu avantajele oferite de maleabilitate marita in zonele cu geometrie dificila, o rigiditate finala sporita data de stratul de epoxi dar, cu dezavantajul cresterii costurilor cu placajul.

Mini blogul lui Thomas: http://www.glen-l.com/picboards/picboard10/pic536a.html

Panurile pentru peridoc le am si eu. Multumesc pentru oferta.

Mi-ar face placere sa ne tii la curent cu mersul proiectului, iar daca ai nevoie de orice fel de sprijin, nu ezita sa-mi spui.
 
@costel
Multumesc pentru urare. Pe langa lipsa de timp liber, fixatiile mele privind detaliile au contribuit mult la durata marita a constructiei.

@timberland0910
Iti doresc succes in constructia lui Bo-Jest. Atentie la placarea sectiunii prova. Daca o vei face direct cu placaj de 10 mm, va fi dificil datorita geometriei acestei sectiuni. Acum cca 8-9 ani am avut un schimb de mail-uri cu unul din pasionatii care au finalizat acest proiect (iar Thomas chiar a construit o bijuterie de barca) si a fost nevoit ca sectiunea prova sa o lamineze din 3 straturi de placaj de 3 mm.

De aceeasi problema m-am lovit si la constructia mea. Laminarea a doua placi de 6 mm de okoume mi se pare solutia cea mai buna, vizavi de materialele care se pot procura la noi, cu avantajele oferite de maleabilitate marita in zonele cu geometrie dificila, o rigiditate finala sporita data de stratul de epoxi dar, cu dezavantajul cresterii costurilor cu placajul.

Mini blogul lui Thomas: http://www.glen-l.com/picboards/picboard10/pic536a.html

Panurile pentru peridoc le am si eu. Multumesc pentru oferta.

Mi-ar face placere sa ne tii la curent cu mersul proiectului, iar daca ai nevoie de orice fel de sprijin, nu ezita sa-mi spui.
Ok hai sa te intreb ceva...daca as folosi lemn masiv in loc de placaj ? M-am gandit la abachi lemn pe care l-am folosit si la canoea Wabnaki si are proprietati fantastice (e foarte rezistent la rupere si e foarte elastic)..oare as putea folosi stripsuri cu cove & bead ? Pe forumul glen-l nu a stiut nime sa ma indrume...stripsurile le pot face de 6 sau 19 mm ca si grosime ca asa am frezele...as iesi muuuulllt mai ieftin decat cu placajul okume de la noi care e cam suspect de dubios in sensul ca incleierea este cel mult de exterior nicidecum pentru a fi imersat in apa ...ce zici ?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
 
Cred ca pentru a putea folosi sipci la acest proiect, ar trebui sa folosesti cadre intermediare de ghidaj, in special in zonele cu concavitati ale bordajului. De asemenea, daca te fixezi definitiv cu sipcile de coaste, in timp, lemnul se va trage longitudinal, intre punctele de fixare si vei obtine un bordaj in valuri. O varianta ar fi sa faci cadre temporare la cotele din plan, mai dese in zona prova. Totusi, acesta nu este un proiect conceput pentru strip planking.

Cred ca sipcile de 6 mm sunt prea subtiri, iar cele de 19 mm prea groase.

Okoumele de la noi zic eu ca este foarte bun, mai ales pentru ca avem acces la el. Acum 15 ani visam cu ochii deschisi la cateva placi...

Acum aproape 6 ani, cand am luat placile de la holver Brasov ( la Iasi au deschis punct de lucru abia de 2 ani), am vrut sa fac propriile teste si am lasat o mostra, scufundata total in galeata cu apa, timp de 7 zile. Rezultatele au fost peste asteptarile mele. Nici macar nu s-au incretit marginile. Pentru mine a fost suficient. Aici vorbim de placaj neprotejat. Cu un strat de fibra pe exterior si unul pe interior, plus intretinere decenta, personal sunt convins ca nu voi trai mai mult decat barca mea.
 
Cred ca pentru a putea folosi sipci la acest proiect, ar trebui sa folosesti cadre intermediare de ghidaj, in special in zonele cu concavitati ale bordajului. De asemenea, daca te fixezi definitiv cu sipcile de coaste, in timp, lemnul se va trage longitudinal, intre punctele de fixare si vei obtine un bordaj in valuri. O varianta ar fi sa faci cadre temporare la cotele din plan, mai dese in zona prova. Totusi, acesta nu este un proiect conceput pentru strip planking.

Cred ca sipcile de 6 mm sunt prea subtiri, iar cele de 19 mm prea groase.

Okoumele de la noi zic eu ca este foarte bun, mai ales pentru ca avem acces la el. Acum 15 ani visam cu ochii deschisi la cateva placi...

Acum aproape 6 ani, cand am luat placile de la holver Brasov ( la Iasi au deschis punct de lucru abia de 2 ani), am vrut sa fac propriile teste si am lasat o mostra, scufundata total in galeata cu apa, timp de 7 zile. Rezultatele au fost peste asteptarile mele. Nici macar nu s-au incretit marginile. Pentru mine a fost suficient. Aici vorbim de placaj neprotejat. Cu un strat de fibra pe exterior si unul pe interior, plus intretinere decenta, personal sunt convins ca nu voi trai mai mult decat barca mea.
Multumesc pentru raspuns..dar sa plachez toata barca cu placaj de 3 peste care sa vin cu sipcile?...abachi nu isi mai modifica forma odata uscat...am facut teste...oricim fundul barcii m-am gandit sa il plachez cu stejar ca e mai rezistent
@costel
Multumesc pentru urare. Pe langa lipsa de timp liber, fixatiile mele privind detaliile au contribuit mult la durata marita a constructiei.

@timberland0910
Iti doresc succes in constructia lui Bo-Jest. Atentie la placarea sectiunii prova. Daca o vei face direct cu placaj de 10 mm, va fi dificil datorita geometriei acestei sectiuni. Acum cca 8-9 ani am avut un schimb de mail-uri cu unul din pasionatii care au finalizat acest proiect (iar Thomas chiar a construit o bijuterie de barca) si a fost nevoit ca sectiunea prova sa o lamineze din 3 straturi de placaj de 3 mm.

De aceeasi problema m-am lovit si la constructia mea. Laminarea a doua placi de 6 mm de okoume mi se pare solutia cea mai buna, vizavi de materialele care se pot procura la noi, cu avantajele oferite de maleabilitate marita in zonele cu geometrie dificila, o rigiditate finala sporita data de stratul de epoxi dar, cu dezavantajul cresterii costurilor cu placajul.

Mini blogul lui Thomas: http://www.glen-l.com/picboards/picboard10/pic536a.html

Panurile pentru peridoc le am si eu. Multumesc pentru oferta.

Mi-ar face placere sa ne tii la curent cu mersul proiectului, iar daca ai nevoie de orice fel de sprijin, nu ezita sa-mi spui.


Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
 
Cred ca ar merge. Stejarul este rezistent dar este foarte greu. Tug-ul este pentru regim de deplasament, dar in cazul placarii cu stejar, vor trebui ceva caluti in plus la motorul inboard, zic eu.
 
Cred ca ar merge. Stejarul este rezistent dar este foarte greu. Tug-ul este pentru regim de deplasament, dar in cazul placarii cu stejar, vor trebui ceva caluti in plus la motorul inboard, zic eu.
Am gasit un inboard interesant..diesel de 16 cai la 4500 euro 1 litru pe ora consum nou...mitsubishi...cauta sole diesel mini 17 ..eu asta vreau sa il iau

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
 

Back
Sus