Despre examenul cat. D

Salutare tuturor ! sunt nou pe Site , si indragostit de ce inseamna plimbare pe apa cu vele.
Va urmaresc de ceva vreme ( aprox. 6 luni) si tot ce am citit a reusit sa produca in mine mai tare dorinta de a ma da cu barca cu vele .
Am reusit sa descarc mare parte dn manualele ce au fost puse aici pentru a invata pt. Testele D+C .
am invatat COLREG , RND si Marinarie , am reusit sa rezolv si din testele lui Sebba .
am invatat si : pdf Notiuni fundamentale pt certificat cond amb agrement cu motor.pdf‎
Marinarie.pdf‎ , Manevrele amb. cu motor sau vele , Manualul cond. amb. cu motor
Dar am intampinat dificultati la Conducere si Manevra C+D .
La chestionarele de pe site-ul ANR , si mi-am dat seama ca mai mult de 60 % din intrebarile de acolo fac referire la termeni pe care nu i-am auzit vre-o data, sau notiuni pe care nu le-am citit .
Intrebarea mea este ? unde gasesc documentatie de invatat pentru capitolul acesta ?? unde gasesc teoria aferenta intrebarilor de la ANR pt. capitolul Manevra, Conducere , Navigatie Agrement ?

va atasez cateva intrebari cu termeni pe care nu i-am gasit pana acum in documentatia citita....

16.Cand o nava aflata in semicercul manevrabil poate tarasi mai repede zona de
actiune a ciclonului ?
a) Dupa formarea ciclonului, acesta fiind pe o traiectorie ascendenta
b) Dupa ce ciclonul si-a schimbat traiectoria
c) In cazul curbarii traiectoriei
d) Cand nava are vantul din pupa

22.Care este cel mai important element de care trebuie sa se tina cont la
dezesuarea navei ?
a) Valurile
b) Lungimea lantului de ancora
c) Natura fundului
d) Ora mareei inalte

125. La ce interval de timp se intorc curentii de la vinciurile de lansare a barcilor
de salvare?
a) 24 luni
b) 36 luni
c) 30 luni
d) 48 luni

84.Timonierul vede pe timp de noapte in prova babord un marcaj care emite un
grup de doua sclipiri albe care se repeta regulat. Aceasta este:
a. un semn de ape sigure;
b. un semn de pericol izolat;
c. un semn de est.

11.Corpul balizei marcajului cardinal de Est este piturat in dungi orizontale
dispuse de sus in jos astfel:
a. negru-galben-negru;
b. galben-negru-galben;
c. negru-galben.

12.Corpul balizei marcajului cardinal de Nord este piturat in dungi orizontale
dispuse de sus in jos astfel:
a. negru-galben-negru;
b. galben-negru-galben;
c. negru-galben.

13.Corpul balizei marcajului cardinal de Vest este piturat in dungi orizontale
dispuse de sus in jos astfel:
a. galben-negru-galben;
b. negru-galben-negru;
c. negru-galben.

Si mai sunt o sumedenie.
Am varianta de a retine raspunsurile corecte prin recitirea chestionarelor , dar ma gandesc ca nu este o solutie.
Cine ma poate lumina??
 
Navigaţia pe ape interioare este reglementată de Regulamentul Navigaţiei pe Dunăre (RND-ul), care este în sine o traducere a regulamentului european de circulaţie pe Rin, care se numeşte CEVNI, plus câteva reguli specifice pt bara Sulina şi sectorul românesc al Dunării.
RND-ul îţi defineşte inclusiv termenii.
Poţi să citeşti cartea dlui Mihai Ghiba, Manualul conducatorului de ambarcatiuni cu motor pentru agrement, care se regăseşte scanata pe site-ul ANR-ului (https://portal.rna.ro/SiteAssets/se... de ambarcatiuni cu motor pentru agrement.pdf) şi de fapt îţi recomand să citeşti cam tot de pe acolo.
Dacă eşti familiar cu engleza, eu am învăţat pt D citind http://www.rya.org.uk/shop/pages/pr...&cat=Inland+Waterways(RYA+Main)&type=&course=

Iar pt C am învăţat cu aplicaţiile pt Android de la TheOtherHat.biz.
Plus câteva cărţi de sailing pentru cultura generală (iar lista lor creşte periodic).
De altminteri nu cred că ai început bine cu chestionarele, pe ăstea le uiţi imediat ce ai ieşit din sală, pune-ţi întrebarea ce şi cum să înveţi ca să fii în siguranţă pe apă.
 
Va salut! Intentionez sa urmez cursurile unei scoli de navigatie pt clasa D, pt a ma putea inscrie la Capitanie pt examen. Exista cineva printre dvs care sa fi urmat o scoala de profil, cineva care a frecventat cursuri pt clasa D? Ati aflat acolo lucruri noi, diferite de cele din bibliografia de pe site-ul rna.ro? Printre intrebarile de la examen, s-au aflat si altele care nu sunt in chestionarele de pe rna.ro? In ce a constat practica la curs, adica ce manevre ati invatat la scoala si ce a presupus examenul practic? Multumesc anticipat celui care va dori sa-mi raspunda!
 
Va salut! Intentionez sa urmez cursurile unei scoli de navigatie pt clasa D, pt a ma putea inscrie la Capitanie pt examen. Exista cineva printre dvs care sa fi urmat o scoala de profil, cineva care a frecventat cursuri pt clasa D? Ati aflat acolo lucruri noi, diferite de cele din bibliografia de pe site-ul rna.ro? Printre intrebarile de la examen, s-au aflat si altele care nu sunt in chestionarele de pe rna.ro? In ce a constat practica la curs, adica ce manevre ati invatat la scoala si ce a presupus examenul practic? Multumesc anticipat celui care va dori sa-mi raspunda!

Va invitam sa ne contactati pe formularul de contact al Scolii de Navigatie BLUE DANUBE, www.scoala-navigatie.ro si veti primi toate informatiile ce le doriti privitoare la cursuri si desfasurarea lor.
Cu stima,
Coordonator cursuri
Catalin DECIANU
 
Va multumesc pt solicitudine, dar inainte sa optez pt o scoala de navigatie, vreau sa vad si parerile colegilor care au absolvit deja cursuri pt clasa D, in asa fel incat sa aleg o scoala serioasa, in cunostinta de cauza. Mi-ar parea rau sa platesc niste cursuri unde sa mi se repete informatia pe care o gasesc deja pe site-ul rna.ro, fara sa aflu/explice si alte lucruri noi si, MAI ALES, fara cateva ore de practica cu barca pe apa. Daca tot dau 250 de euro, sa stiu pt ce-i dau, nu doar pt o patalama care sa-mi dea voie sa ma duc la examen.
 
Ultima editare:
Am incercat sa modific postul anterior, ca sa nu revin cu altul, dar n-am reusit: vroiam sa intreb daca stie cineva vreun filmulet pe net in care sa fie aratate/exemplificate manevrele care se cer pt promovarea probei practice la examenul pt clasa D? Eu n-am gasit nimic, nici macare pe siteurile scolilor de navigatie.
 
Multumesc stefand600, stiam filmuletele pe care mi le-ai recomandat, dar am citit foarte mult in ultimele luni, mult mai mult decat ceea ce e necesar pt examenul de la capitanie. Deci din filmuletele alea nu aflu nimic nou, eu caut sa vad ce presupune examenul practic, adica cu barca pe apa. Eu nu am tinut de eche niciodata si nici de "volan", iar in barca motorizata m-am aflat de doua ori, de fiecare data ca pasager. Am sunat la cateva scoli de navigatie in speranta ca ma vor lamuri ce manevre practice vom invata si ce presupune examenul practic propriu-zis, dar am constatat, din raspunsurile primite, ca nu se face practica cu barca pe apa inainte de examen. Adica la incheierea cursului teoretic este invitat cineva de la ANR care asista la cateva manevre superficiale facute de fiecare absolvent, gen plecare cu barca de la ponton si acostare dupa 2 minute, apoi ne trece intr-un tabel pe toti cei care am participat la asa-zisa proba practica, apoi urmeaza sa ne inscriem la examenul teoretic de la capitanie. Pt cine a mai mers cu barca, poate fi ok asa, dar pt cei ca mine, care ar trebui sa se familiarizeze cu manevrarea barcii cu motor, e un mare minus, chiar daca promovez testul practic. Ideea e ca in conditiile astea, unul ca mine trebuie sa plateasca barcagii experimentati sa-l invete cum sa conduca si sa manevreze in siguranta barca cu motor. Si vine intrebarea: pt ce mai platim 250 euro unei scoli de navigatie?
 
Pana la urma este o alta forma de birocratie a celor alesi. Impunerea unor scoli de navigatie care apartin unor relatii/prieteni/rude ale celor de la ANR, sau pur si simplu exploatarea unei "oportunitati" a celor care au scoli care emit acel atestat. In Franta de exemplu scoala costa intre 100 si 160 euro si cuprinde si ore de manevre cu barca pe apa. Eu nu zic ca este rau sa faci o scoala dar costurile din Romania depasesc cu mult ceea ce se ofera. Suntem obisnuiti, in Romania platim mai mult pentru toate, pentru combustibil, mancare, taxe, etc.
 
Pt cei care cauta sa-si testeze cunostintele in vederea examenului de la capitanie, desi admirabil efortul colegului nostru SEBBA si pt care merita felicitari si multumiri, avertizez ca multe dintre intrebari au raspunsuri gresite. Deci nu le invatati mecanic, mai si cititi bibliografia recomandata.
 
Citește topicul cu câteva pagini in urma, când eram în discuții despre facerea testelor
Inclusiv pe site la anr sunt publicate teste cu răspunsuri greșite
Și tot așa erau și în calculatorul de la testare
Întrebarea era daca pun rezultatele pe care le știe calculatorul lor, chiar daca sunt greșite, sau corectez
Am ales varianta care corespundea cu rezultatele lor

Nu am habar dacă între timp au corectat ceva în examinare

Și da, cel mai corect e să înveți, nu o faci pentru ei cu pentru tine
Testele le-am făcut în timp ce învățam și eu pentru examen și ma ajutat mult faptul că am parcurs fiecare întrebare de acolo

Din experiența și din răspunsurile altor colegi de pe forumuri se pare că testele au o acuratețe cam de 85-90%

Baftă la examen


Sent from my Mi-4c using Tapatalk
 
N-am spus-o sub forma de repros, deci era fara suparare! Testele pe site-ul ANR au si ele greseli. Am vazut greseli la variantele de raspuns din chestionarul RND (cu regulamentul in fata pt verificare) si cateva la variantele de raspuns de la Marinarie si Conducere/Manevra. Problema care am framanta pe mine e daca si grilele de la examenul propriu-zis reproduc greselile de pe site ori ba? Ca daca va fi asa e o mare problema. Ar insemna ca pt a avea succes trebuie sa invatam mecanic variantele de raspuns, chiar si cele eronate Eu sper ca intrebarile de la examen sa tina cont de textul regulamentului.
 
din 26 de intrebari 4 nu au fost in testele lui Sebba, la Galati pe 13 februarie.
nu am avut intrebari gresite/anr/sebba.(si eu am avut dilema intrebarilor gresite)
 
Cristi80: daca esti amabil, imi poti spune si mie daca ai facut o scoala de navigatie pt patalamaua aia care sa-ti permita sa te inscrii la examen ? Daca da, cum au fost cursurile teoretice (ai aflat ceva nou fata de bibliografia ANR pt examen) sau prezenta la curs doar te-a tinut conectat? In ce a constat pregatirea practica de la scoala si care a fost baremul de notare la proba practica la examen? Multumesc anticipat daca vei dori sa-mi raspunzi!
 
Nu am considerat postarea că un reproș, stai liniștit
Scriu de pe telefon și încerc să fiu cat mai concis
Și nici nu incercam să mă justific că nu e treaba cum trebuie
Cum am zis, știu că nu e 100% ca și ce e la examen

Aceeași întrebare, ce se întâmplă cu testele cu răspuns greșit, am avut-o și eu

O varianta, în cazul în care ști sigur că răspunsul dat de tine la o anumită întrebare e corect dar în același timp e considerat că și greșit de computer e sa faci contestație
Din ce am aflat se verifica pe loc, după examen
Dar asta chiar înseamnă să ști toate întrebările și toate greșelile din computer...


Sent from my Mi-4c using Tapatalk
 
Acum vreo 2 ani cand am dat si eu examen de C am avut aceeasi nedumerire legata de intrebarile gresite, daca raspunsurile gresite sunt considerate corecte si mi s-a spus la fel, daca promovarea examenului tine de intrebarile alea, pot face contestatie, altfel sa nu-mi bat capul, ca nu mai conteaza. E, chiar mi-au picat 2 sau 3 intrebari care stiam ca au raspunsurile gresite in pdfurile de pe siteul lor, am trecut evident raspunsul corect, sa pot face contestatie daca era cazul, dar surpriza, in calculator erau corecte. Deci banuiesc ca pdfurile alea au fost un fel de draft, testele live le-au mai corectat si updatat. A, si mai sunt intrebari care nu sunt in documentatia lor, deci trebuie sa te informezi si din alte surse.
Succes la examen!
 
Asta ar fi prima informație, dacă nu cumva am pierdut eu ceva între timp, în care se spune că testele din calculatorul de la examen sunt corectate

Chiar nu e nimeni printre noi care are legătură mai strânsă cu examinarea? Cineva care lucrează acolo?


Sent from my Mi-4c using Tapatalk
 
cristi80, sixone, sebba : Va multumesc pt lamuriri si ajutor! Mie personal nu mi se pare cinstit sa fie intrebari care sa abordeze chestiuni despre care nu se scrie in bibliografia de pe site. Poate sunt intrebarile altfel formulate si de aici impresia ca sunt "si alte intrebari". Iar scolile de navigatie am auzit ca au si ele o testare anterioara celei de la capitanie. Daca tot ne obliga acum sa absolvim cursuri de navigatie pt a ne putea prezenta la examene, macar scolilor sa le dea toata bateria de teste si toata documentatia necesara Asa e corect! Voi afla mai multe sapt viitoare cand ma voi inscrie la o scoala de navigatie. Deocamdata, eu ma procentaje de 90-100 % la chestioanarele lui sebba pt marinarie si conducere/manevra. Promovez si chestionarele de RND frecvent, dar mai am cateva scapari la intrebari legate de nr slepuri in dane pe sub poduri, in ce parte se deschide fiecare pod, viteza navei "Muntenia" pe canalul Sulina, cantitatea maxima de marfa raportata la cal putere pt slepurile ce trec pe sub poduri etc. O sa gasesc o modalitate de a memora si cifrele astea.
 
Ultima editare:
Cand am facut scoala pt categoria D profesorul a facut o afirmatie ca : Ai nevoie de permis cat D pt orice ambarcatiune care depaseste 2.5 m sau motor de la 5 cai in sus deci ATENTIE : DE LA 5 CAI INCLUSIV ...asa si prin urmare doar cu 4 cai se poate naviga fara permis..e adevarat oare?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
 

Back
Sus