Unii dintre noi prefera sa isi faca lucrarile de intretinere ale motoarelor singuri, fara sa apeleze la dealership, in felul acesta pot controla calitatea lucrarii, iar costurile sunt tinute sub control
Schimbarea impellerului este o operatie simpla, accesibila oricui are un nivel de indemanare mediu, si cateva scule.
Primavara aceasta am decis ca impellerul motorului Johnson 8.0 in doi timpi ar trebui schimbat. Impellerul are deja 5 ani, si mi se parea mie ca jetul de control "parca" aparea mai greu si era mai timid.
Am poposit in drum spre casa pe la dealership si am cumparat impeller-ul care vine cu "chieita" de plastic care se monteaza in tesitura axului motor ca sa formeze o cama ce va antrena impeller-ul. Am cumparat si cele doua garnituri ale pompei de apa. Din experienta stiu ca placa de frictiune din metal si metalul din interiorul carcasei pompei se uzeaza numai daca motorul trage nisip mereu. Nu era cazul asa ca am decis sa le schimb numai daca aratau uzate cand deschid pompa.
Minimimum de piese necesare:
1 Impeller + "chieitza" plastic
2 garnituri pompa de apa
Pasi: (IMPORTANT - motorul trebuie sa fie in neutru.)
-Pozele corespund pasilor-
1- Motorul Johnson 8.0 gata de lucru
2- Motorul Johnson 8.0 are trei suruburi cate tin Lower Unit (LW) atasat, unul in partea anterioara a LW;
3- Doua suruburi sunt in partea posterioara a LW chiar linga anodul sacrificial care nu trebuie demontat;
4- Accesul la primul surub este simplu;
5- Accesul la celelalte doua la fel de simplu;
6- Suruburile demontate;
7- Se scoate lower unit-ul cu grija. Axul motorului este lung, iar la acest motor axul schimbatorului iase cu tot cu lower unit. La alte motoare ramine atasat de partea superioara (power head) si iese din lower unit;
8- Asa arata lower unit-ul detasat de power head;
9-Corpul pompei cu cele patru suruburi, Daca sunt simetrc asezate, grija mare la cum sunt montate (pe ce fatza) piesele din pompa. La acest motor suruburile pompei sunt asezate asimetric;
10-Suruburile pompei de apa sunt extrem de accesibile! Le demontam;
Schimbarea impellerului este o operatie simpla, accesibila oricui are un nivel de indemanare mediu, si cateva scule.
Primavara aceasta am decis ca impellerul motorului Johnson 8.0 in doi timpi ar trebui schimbat. Impellerul are deja 5 ani, si mi se parea mie ca jetul de control "parca" aparea mai greu si era mai timid.
Am poposit in drum spre casa pe la dealership si am cumparat impeller-ul care vine cu "chieita" de plastic care se monteaza in tesitura axului motor ca sa formeze o cama ce va antrena impeller-ul. Am cumparat si cele doua garnituri ale pompei de apa. Din experienta stiu ca placa de frictiune din metal si metalul din interiorul carcasei pompei se uzeaza numai daca motorul trage nisip mereu. Nu era cazul asa ca am decis sa le schimb numai daca aratau uzate cand deschid pompa.
Minimimum de piese necesare:
1 Impeller + "chieitza" plastic
2 garnituri pompa de apa
Pasi: (IMPORTANT - motorul trebuie sa fie in neutru.)
-Pozele corespund pasilor-
1- Motorul Johnson 8.0 gata de lucru
2- Motorul Johnson 8.0 are trei suruburi cate tin Lower Unit (LW) atasat, unul in partea anterioara a LW;
3- Doua suruburi sunt in partea posterioara a LW chiar linga anodul sacrificial care nu trebuie demontat;
4- Accesul la primul surub este simplu;
5- Accesul la celelalte doua la fel de simplu;
6- Suruburile demontate;
7- Se scoate lower unit-ul cu grija. Axul motorului este lung, iar la acest motor axul schimbatorului iase cu tot cu lower unit. La alte motoare ramine atasat de partea superioara (power head) si iese din lower unit;
8- Asa arata lower unit-ul detasat de power head;
9-Corpul pompei cu cele patru suruburi, Daca sunt simetrc asezate, grija mare la cum sunt montate (pe ce fatza) piesele din pompa. La acest motor suruburile pompei sunt asezate asimetric;
10-Suruburile pompei de apa sunt extrem de accesibile! Le demontam;
Ultima editare: