Turneul International Dunarea Nr. 55 - TID 2010 Romania

Fiindcă tot e vremea concluziilor: nu ar fi bine ca la TID, organizatorul să aibă şi un VHF mobil, astfel încât să se anunţe pe Ch16 fiecare Port Control despre deplasarea turneului (caiaciştilor) pe sectorul respectiv al Dunării? Astfel căpităniile, navele din sector, cele de siguranţa navigaţiei să fie anunţate zilnic dimineaţa la plecarea din mal şi seara la acostare despre activităţile TID din zonă. Ştiu eu, poate că într-o situaţie de urgenţă (Doamne fereşte!) sau alte necesităţi un apel pe 16 ar fi mai util decât un telefon mobil.

....Pai si nu trebuie brevet pentru folosit "jucarie" din asta ?
... intreb si eu, pentru ca se facea mult tam-tam pentru cursuri, pe chestii din astea.
 
Ar opune o rezistenta destul de mare la vant, mai ales ca in perioada aia a anului vantul o sa bata din fata si din lateral, mai putin din spate. In caz de vant mai puternic o sa ai probleme serioase cu o carlinga de genul asta.

Chiar asa, Imi, nu povestesti mai pe larg experienta ta cu vela aia maiastra, la vant de travers? Sau la orice vanturi ai prins in perioada TID-ului. :) N-am apucat sa mergem in paralel, sa studiez problema in direct :) dar stiu ca ai ridicat de cateva ori vela.
Iar pe portiunea Harsova, a cam fost vant de pupa !
 
Legal si teoretic trebuie, insa practic, nimeni nu o sa-l intrebe pe organizator de brevet. Eu zic ca o sa fie chiar recunoscatori pentru siguranta traficului.
 
Legal si teoretic trebuie, insa practic, nimeni nu o sa-l intrebe pe organizator de brevet. Eu zic ca o sa fie chiar recunoscatori pentru siguranta traficului.

S-o gasi intre participanti macar unul care a facut cursurile de operator radio :), si care sa ia asupra lui responsabilitatea folosirii statiei. Uite-ma aici, voluntar, subsemnatul.

Si ca o tangenta la discutie, stiu ca fiecare statie trebuie inregistrata si platita o licenta (?) . Cum descopera autoritatile daca ai platit sau nu pentru statia ta ?

P.S>
Am ditamai musca pe caciula: posed statie dar n-am platit nimic, nicaieri, niciodata .
 
Daca e ca la statia aeronautica, si cred ca asa e, licenta se da de catre autoritate, ANCOM se cheama acum cred, ca si-au tot schimbat numele. Te tin in baza de date si iti trimit periodic factura acasa chiar ei, prin posta.

Trebuie 2 licente separate: a operatorului radio si a statiei radio, se plateste periodic numai pentru a doua.
 
Eu nu am caiac (inca) dar ... mai iese cineva cu caiacul pe Dunare? Poate ne zarim (strangem) cumva.
 
Doar statiile mobile se inregistreaza, cele portabile nu. Pentru ambele trebuie licenta.

Mersi, Smokey. Dar ramane intrebarea : cum te repereaza legiuitorul ? Cum te tintuieste la pamant ? Cum te pune sa platesti ? :)

Situatie ipotetica : naviga subsemnatul pe Dunare si comunica relaxat cu autoritatile, in spiritul celor invatate la curs. Stie autoritatea ca statia mea are/n-are licenta ?
Sau asta iese la iveala doar la un control al politiei de frontiera sa zicem, care imi cere documentele barcii, permisul de navigator, etc... Iar prin etc se afla si licenta statiei radio .
 
Asa cum zici: plata n-ai cum sa o eviti caci se emite factura care se trimite la sediu, aparand creditul care se inregistreaza, iar dovada detinerii licentei se face la fata locului, in caz de control nemijlocit, aratand cartonul. De pe unde doar n-are cum nimeni sa verifice legalitatea.
 
singurii care au dreptul sa te controleze sint inspectorii de la anrc.

Multumesc, Nicu. Eu unul m-am saturat de alergaturi si slalomuri printre institutii si formulare. Daca se poate si fara, de ce nu ? Trebuie sa mai aflu ce masuri punitive se prevad in caz ca folosesti statia si nu o ai inregistrata.
 
Se poate si fara Florio, pana pica necazul, de obicei aruncat de altcineva. Asa ca povestire pe de laturi, aeroclubului Romaniei i s-a pus pata acum ceva timp sa opreasca de la zbor toate aeronavele private, pe motiv ca trebuie sa demonstreze valabilitatea licentelor radio de personal si aeronava, lucru total ilegal si sanctionat ulterior in instanta; blocajul acesta a generat bineinteles atat disconfort in libertatea de circulatie cat si pierderi banesti. Ca paralela, capitaniile si politia de frontiera conditioneaza circulatia pe caile navale de prezentarea obligatorie a actelor cu referire la radio.
Alta paralela, se zvonise toamna asta ca politia a inceput controale la statiile radio CB binecunoscute in traficul rutier, canalul 22.

S-a aflat ca in acest domeniu (spectru radio) pot face controale, in toate ariile de aplicare, doar echipaje insotite obligatoriu de echipe ANCOM, acestia doar fiind in masura sa verifice legalitatea in domeniu.

ANRC este pe vechi, uite istoria aici.
 
banda de 27Mhz este libera in toata lumea,d'aia i se spune si citizen band,nimeni nu poate sa te opreasca sa o folosesti,conditia este in romania,(in alte tari difera puterea de emisie)sa nu depasesti 4 w putere de emisie.la noi s-a incetatenit obiceiul ca toata soferimea sa foloseasca celebrul deja canal 22 (adica 27,225Mhz).ascultati canalul si in afara de stiri despre radare,cintare,starea drumului aveti sansa sa aflati noutati in materie de vocabular.conform zicalei:din om faci sofer dar din sofer nu mai faci om in veci!
 
Liber CBul desigur, doar ca acest cuvant, liber, in RO poate avea diferite nuante, dupa cum s-a dovedit si in exemplul dat. Si pe-afara se fac controale la statiile CB pe sosea, se verifica puterea de emisie asa cum zice home made limitata maxim la 4W, multi folosesc amplificatoare puternice aka "porci" - in caz de control materialul ilegal se alege fara discutii cu niste gauri cu burghie cat mai mari b-)

Si ca sa fim mai mai aproape de subiect, nu-i vad pe cei de la ANCOM facand controale pe apa, Land Rover-uri au dar salupe nu cred.
 
Pana la urma vad ca nu e nimeni pe aici care sa fi inregistrat o statie radio maritima (sau navala, am intalnit ambii termeni) , sa stie modalitati si taxe :)
Lucru destul de graitor :D :p

E probabil sa ma aliniez si eu trend-ului..... sau dupa cum ma stiu, e posibil sa o iau catinel pe drumurile legale si anevoioase, sa fiu pionierul site-ului pe problema asta.
 
E probabil sa ma aliniez si eu trend-ului..... sau dupa cum ma stiu, e posibil sa o iau catinel pe drumurile legale si anevoioase, sa fiu pionierul site-ului pe problema asta.
...si dupa aia ne povestesti si noua care sunt dezavantajele si avantajele :D


Si ca sa ma abat putin spre tema, participantii la TID straini, pe langa faptul ca vin pe apa de departe (in timp si spatiu) fata de noi, numai de statii (cu baterii care se mai si descarca)din astea prin caiac nu le arde, ca in rest si asa nu cara ei prea multe chestii in echipamentul individual...Si cand te mai gandesti ca vin de atat de multi ani...Ai senzatia ca se limiteaza doar la un chilot de schimb, o periuta de dinti si vreo doua tricouri si daca se poate sa se intoarca acasa cu mainile in buzunar e si mai bine .
 
Ultima editare:

Back
Sus