....Imaginea pe care ai postat-o e ficsata precis pe dorinta de a shoca. .....
E o galerie intreaga
Urmărește clipul video de mai jos pentru a vedea cum să instalezi siteul nostru ca o aplicație web pe pagina ta principală.
Notă: This feature may not be available in some browsers.
....Imaginea pe care ai postat-o e ficsata precis pe dorinta de a shoca. .....
Crocodilu',acum sant sigur. ,Ai mult talent literar, sigur voi citi tot ce postezi ! In ce priveste fotografia ,pentru echilibru, fac si eu cateva precizari. Fiindca tot il citam pe Iarovici ,..omul asta era adeptul studiului ,al gamelor" ,al crearii imaginii fotografice si nu a inregistrarii la foc automat a ceva preexistent. Multe imagini ale sale ,sant create din aprope nimic , descoperind armonia,compozitia ,acolo unde ochiul nefotografului nu vede nimic deosebit. E vorba de crearea imaginii ,natura e doar un pretext ,ca si in cazul pictorului,al sculptorului... Dupa cum sigur stii,mai sant si alti autori. de ex. Andreas Feininger cu "Fotograful Creator"
Asa cum Petre Tutea a ales la apus,sa se simplifice recomandanduse "un roman",ori C.Darvin tot la apus , renuntand la complicata-i teorie nesustenabila a fost fericit sa asculte cantece religioase din foisorul curtii sale, E.Iarovici ,cel mai cunoscut autor de carte in domeniul foto, din Romania, a ales ca pe coperta "best-sellerului" sau sa fie aceasta imagine : [dar e o imagine creata de el si il reprezinta]
.
Nu are importanta din ce punct de statie facem fotografia. De pe loc , din masina in plina viteza [se pot obtine anumite efecte],sau sarind cu parasuta. Important este ca mintea noastra ,fotograful din noi, sa descopere armonia ,echilibrul,mesajul ori starea, in mediul inconjurator si constient [reproductibil], sa dea nastere unei fotografii care-l reprezinta. Unde oricine vede si declanseaza e loc pentru imagini de amintire. Japonezii stau la rand ca sa declanseze din locatii prestabilite si nu se multumesc cu un cadru ,fiindca nu stiu daca va iesi
Nu stiu cum altfel sa formulez cele de mai sus ca sa fiu sigur ca nu voi deranja pe nimeni , dar va asigur de buna mea credinta si de lipsa oricarei intentii de a supara.
Doi Nomazi, eu scriu de acasa , cu ochii numai in tastatura si apoi postez. Am observat ca fac mai multe greseli de ortografie decat tine care scrii pe genunchi in metrou
Discutia asta trebuia sa inceapa cu descrierea genurilor fotografice,un minim de date legate de compunerea imaginii si moduri de abordare. Pe toti trei ne intereseaza fotografia ,dar preferam genuri diferite. Nu cred ca incorseteaza legile de compozitie ,care nu sant obligatorii si nici exacte, ci limitarile fotografului.
Un exemplu f. simplu: ne aflam la un rally :
-o regula spune ca masina fotografiata din lateral e bine sa aiba mai mult saptiu in fata decat in spate pentru a arata ca mai are de parcurs
-suprafata ocupata in cadru de subiect este direct proportionala cu importanta pe care fotograful o acorda subiectului.
-dinamismul este redat mai bine de liniile inclinate" decat de cele orizontale.Axa [directia masinii],e o astfel de linie.
-contrast ,de culoare ,de luminozitate,etc = dinamism
-nu e bine sa avem zone de contrast mai mare decat ale subiectului[in fundal]fiindca privirea va fi atrasa inspre acolo.
-daca alegem sa fotografiem intr-o zona in care se ridica praful datorita rotilor va fi un avantaj in directia dinamismului.
-o alta regula" spune ca trebuie ca zona de interes a imaginii [subiectul] sa fie clara pentru a nu deranja ochiul privitorului ,ce face efort pentru a focaliza pana oboseste ,rezultand senzatia de neplacere.
-o alta regula" zice ca pentru a reda senzatia de miscare putem sa fotografiem de pe loc cu un timp de expunere potrivit [ex.: miscarea masinii transversala,viteza 100km/ora,cu 1/125, distanta fata de masina ,f. important, 10-12 m, obiectiv 70mm], obtinem fundalul clar ,iar masina neclara ,alungita,sugerand viteza.
-senzatia de viteza,aceleasi reguli" ne arata ca se poate obtine si urmarind trecerea masinii cu obiectivul,obtinand astfel fundalul neclar si masina clara.
-daca autoturismul in viteza,nu este intreg in cadru [cel mai des este taiata" partea din fata a masinii], impresia de viteza va fi accentuata.
Acest gen de reguli" nu au fost stabilite de o comisie acreditata. Ci constituie concluzii obtinute in timp, pe baza reactiilor omenesti. Regulile de compozitie sant in mare parte comune tuturor artelor vizuale. Astea sant doar moduri pentru a atinge un scop. Fotograful de reportaj ,......ar trebui sa stie cel mai bine ,tot, fiindca el nu are timp sa-si aleaga cadrul intre doua cafele. Cunoasterea lor nu e o incorsetare,nu sant obligatorii,ci le putem lua ca simple sfaturi. Dar o fotografie facuta de cineva neinteresat de compozitie sau desen isi tradeaza autorul de cele mai multe ori ,ca si in cazul muzicantilor ce nu au habar de note ,de moduri,de intonatii,de contratimp. Fotografia este un mod de exprimare si are un limbaj ca si celelalte arte ,dar alfabetizarea e necesara , dar nu obligatorie ca scoala primara !
.
PS :daca cineva isi pune problema cum putem, in exemplul dat, varia viteza masinii pentru a folosi un teleobictiv ce va "apropia planurile", sau pentru a surprinde atat masina cat si fundalul clar atunci cand timpul de expunere este limitat de sensibilitatea filmului",lumima existenta,ori dorinta de profunzime[ce se obtine prin inchiderea diafragmei],raspunsul e ca sant doua posibilitati:
-viteza masinii intr-o curba se reduce mult, in functie de distantafata de iesirea din viraj utem alege,prin observatii rapide ,viteza exacta ce ne convine.
- marind distanta dintre noi si masina fotografiata, ori un obiectiv mai scurt",in functie de situatie.
In cadrul eseului"lucrurile sant mai complicate, iar peisajul e cel mai simplu. Fotografia de arhitectura, are caracteristici proprii, fiindca tine si de arta dar si de tehnica. Aici chiar nu putem vorbi de.. simplu !
Sant perfect deacord cu tine !! Nu orice fotografie trebuie sa transmita un mesaj ,asta e de dorit, in principal, in cazul genului eseu, uneori- portret, reclama... Unele imagini fotografice , vizeaza o stare [ce poate coabita f. bine si cu un mesaj ]. Doar ca si aici dezinteresul fata de experientele inaintasilor [compozitia] poate sa diminueze intensitatea emotiei captate pe pelicula. Nu sant un adept al tocelii ci al rezultatelor. Doar ca de data asta cred ca e important sa se cunoasca unele lucruri.iar paginatia intra in reflex daca fotograful invata desenul.la nivel de crochiu, si isi invinge stressul pe care il de o coala de hartie alba ce astepta sa fie desenata.
Crisparea si incarcarea mesajului,sant si pentru mine, indicii caar putea sa nu iasa fotograf din respectivul , asa cum nici actor ,sau muzician ,nu poate fi oricine
.
PS : pentru a putea recunoaste masina in fotografia facuta cu 1/30,e necesar sa aiba o viteza mult
mai mica, de genul 10km/ora ,ori directia de deplasare a masinii sa nu fie transversala pe axul
obiectivului. Altfel obtinem doar o pata alungita, de nerecunoscut. Trecerea unui om alergand se poate surprinde cu acest timp de expunere, cu riscul inerent de a-i dispare vre-un membru ce se misca mai repede
Unele fotografii au un mesaj, altele nu, dar in mod cert nu orice fotograf este capabil sa simta "atingerea" si sa paseasca spre rezonanta descrisa de Dorin.
Sper ca Dorin se intoarce cu mai multe imagini si descrieri din ceea ce vede prin ochelarii si obiectivul lui.
Da' birgoanturile... birgoanturile cum sunt? e rost de ceva joaca?
ceva val stationar verde?
Felicitari foarte faine fotografii banuiesc ca si trairile au fost pe masura
Totusi despre ce lac e vorba? Lacul Frumoasa?
O zi senina si blanda,
Radu