benzina foarte veche

salutari ...am citit topicul referitor la gazolina... am cumparat o masina veche americana un cazan o cazatura... si din rezervor am scos aproximativ 90 litri de benzina . problema este vechimea benzinei peste 10 ani are o culoare maronie si nu prea mai miroase cum miroase benzina ...dar este benzina cert. daca o amestec cu alta proaspata pot sa ma folosesc de ea ? am un evinrude 20 cai 2 timpi din 87 in stare f. buna . m-ar ajuta 90litri parca nu i-as arunca. ce parere aveti ?
 
salutari ...am citit topicul referitor la gazolina... am cumparat o masina veche americana un cazan o cazatura... si din rezervor am scos aproximativ 90 litri de benzina . problema este vechimea benzinei peste 10 ani are o culoare maronie si nu prea mai miroase cum miroase benzina ...dar este benzina cert. daca o amestec cu alta proaspata pot sa ma folosesc de ea ? am un evinrude 20 cai 2 timpi din 87 in stare f. buna . m-ar ajuta 90litri parca nu i-as arunca. ce parere aveti ?

Pastreaza Evinrude-ul asa cum este, "in stare foarte buna", ca benzina-i in stare foarte proasta si daca vrei sa o amesteci cu alta proaspata tot proasta ramane.

Cheltui banii de pomana si mai mult ca sigur ca iti vei da inutil de munca.
 
Ultima editare:
Ce ai de pierdut daca faci o proba cu jumate-jumate? Pune 1 litru din cea proasta si un litru de benzina cu cifra octanica de 98. Vezi ce se intampla si daca-ti place este OK, iar daca nu-ti place este iarasi OK.
Cum sa arunci 90l de benzina, doar asa ca ti-a zis un prieten? Chit ca modifici raportul la 10-20% si tot este bine. Trece-o printr-un filtru si incearca!
Eu am confundat odata bidonul de benzina adus de taica-miu pentru mobra cu cel in care era un amestec in care jumatate era diluant (ca trebuia sa vopsim gardul). Scotea fum, dar tragea mai bine!
Si a mai fost un caz la Brazi cand panza freatica a fost contaminata cu benzina. Cum? Se pare ca s-a corodat un vechi rezervor subteran construit de nemti in al doilea razboi mondial, de care nu prea stiau multi si a curs benzina. Oamenii din localitate scoteau benzina din fantana si o vindeau dupa ce o lasau la decantat in butoaie. Cumparau cativa colegi de munca si o puneau in Dacie in amestec cu cea de la Peco. Si nu se vaitau de probleme. Aia nu mai era proasta?
 
Ultima editare:
filtrata si cu diluant si benzina. musai cu proba. altfel numa pentru vopsit gardul. nu ma simt raspunzator pentru nici un defect aparut la motor in urma incercarii :rolleyes:
 
Fiecare cu norocul si ghinionul lui. Eu am patit-o odata si de atunci m-am lecuit. Pentru vreo 10 $ benzina veche, mi-am dat de munca de m-am plictisit.
 
De parca un envirude din 87 ar fii ceva mai pretentios. Merge foarte bine.

De mers, cine stie, poate altii sint mai norocosi si merge. Oricum, aspectul cel mai important este increderea.


Trabantu' daca se oprea din cand in cand, era luat la impins, mai din fata, mai din spate, nu era o problema. :) Situatiunea se schimba radical in cazul unui Envirude pe o barcuta, mai ales cand trebuie sa treci pe sub un pod (care nu asteapta ridicat cat lumea...), sa intri in Marina, sa acostezi...si in alte situatii pline de distractie...
 
Daca impingi nitel barca o ia si Evinrude, n-o fi el mai cu mot :) .

Parerile sunt impartite si cred ca Roraima voia sa afle daca sunt experiente de aceeasi natura. Se pare ca n-a mai pus nimeni benzina atat de veche in rezervorul barcii, in afara de Simba care cu aceasta ocazie s-a ars nitel la figurat si s-a spetit la propriu sa indrepte ce-a stricat.

Ca de obicei, daca mergi pe calea de mijloc parerea mea e ca ai de castigat.Dreptate au si unii si altii.
Adica nu arunci benzina (deh, 90 l pe penuria asta...), dar o folosesti la o masina mai putin pretentioasa, in ce amestec doresti.
La motorul barcii parerea mea e sa pui benzina buna, ca e mai greu de impins la vale in caz de sughita :) .
 
Explicatie mai pe larg: din benzina veche de 10 ani au disparut toate componentele volatile plus ca e plina de rugina, praf si altele. Intai se filtreaza benzina veche ca sa elimini toate impuritatile. Pe urma se adauga diluant (toluen) ca sa ridici cifra octanica. La sfarsit se amesteca cu benzina proaspata ca sa asiguri combustibilitatea si consistenta. Faci proba cu cate o juma de litru odata ca sa gasesti proportiile bune.

Off topic: motorul de trabant e mai evoluat decat multe outboarduri 2T americane pana la aparitia celor cu injectie. Are supape rotative pentru admisie asimetrica, esapament rezonant, aprindere electronica (aftermarket chiar si computerizata, varianta OEM nu a fost bagata in productie din cauza pretului microcipurilor), carburator cu trei circuite separate (pornire, relanti si sarcina) si poate fi tunat pana la aprox. 40-50CP fara pierderea elasticitatii si fiabilitatii. Aratati-mi un motor american sau japonez comparabil. 700cmc, 40-50CP la 3500 tur/min, un singur carburator, 50kg greutate (fara cutie) si eu il bag in trabant in locul motorului original.
Faptul ca masina e considerata un cazan ieftin tine de economia comunista care nu putea garanta calitatea pieselor si de imaginea de "masina de carton" din epoca. Astazi fabricantii pun elemente de caroserie de plastic si fibra de carbon pe masini si sunt inovativi. Daca realizezi toate elementele de "carton" ale caroseriei de trabant din fibra de carbon la aceeasi rezistenta mecanica toata economia de greutate e de aprox. 5-6kg in functie de tehnologia de fabricare (poate 10 kg cu prepreg). In plus duroplastul e "eco-bio-verde" cu fibrele lui de bumbac. Cine are chef sa se uita la descrierea BMW i3 si pe urma discutam de inovatiile introduse de Trabant in 1950 toamna si celebrate astazi cu mare pompa.
 
Ultima editare:
Daca impingi nitel barca o ia si Evinrude, n-o fi el mai cu mot :) .

Parerile sunt impartite si cred ca Roraima voia sa afle daca sunt experiente de aceeasi natura. Se pare ca n-a mai pus nimeni benzina atat de veche in rezervorul barcii, in afara de Simba care cu aceasta ocazie s-a ars nitel la figurat si s-a spetit la propriu sa indrepte ce-a stricat.

Ca de obicei, daca mergi pe calea de mijloc parerea mea e ca ai de castigat.Dreptate au si unii si altii.
Adica nu arunci benzina (deh, 90 l pe penuria asta...), dar o folosesti la o masina mai putin pretentioasa, in ce amestec doresti.
La motorul barcii parerea mea e sa pui benzina buna, ca e mai greu de impins la vale in caz de sughita :) .

Cei aprox. 10 litri de benzina nu erau asa de batrani ca cei 90 ai lui Roraima. Aveau un anisor-doi. Era dimineata devreme, graba mare, sa ies cat mai repede din Marina, iute sa trec pe sub pod, inainte sa se inteteasca traficul rutier, sa ma duc si sa-mi vad de croaziera...Am apucat la nimereala din storage acel bidon afurisit :)

Noroc ca aveam la bord o vasla...oho, ce bine mi-a prins! si propulsie, si frana, de toate...:)
 
Ultima editare:
Cand aveam motocicleta incercam sa consum (sau sa scot) toata benzina din rezervor inainte de iernare.
Am vazut mai multe motociclete care dupa numai cateva luni de stationare cu benzina in rezervor au avut probleme in functionare primavara.
Aceeasi problema a avut-o in aceasta primavara un amic cu un generator electric pe benzina.
Solutia in toate cazurile a fost golirea intregii instalatii de alimentare, curatarea ei si alimentarea cu benzina noua.
Personal nu as folosi in motor o benzina atat de veche.
 
momentan nu am luat nici-o decizie .o sa incerc sa fac un amestec de 1 litru benzina veche cu 2 litri de la peco sa vad cum merge. daca totul este ok. amestec aia 90L cu 180 L benzina de la peco si bag si 2L de toluen . si asa in iulie o sa am nevoie de 200L pt. delta si in octombrie inca 200 ...ma risc . va multumesc pentru implicare.
 
momentan nu am luat nici-o decizie .o sa incerc sa fac un amestec de 1 litru benzina veche cu 2 litri de la peco sa vad cum merge.

Va merge ..... TOT prost .

Benzina veche isi pierde cifra octanica . Indiferent de ce amestec vei face vei baga in motor si-n carburator un "bullshit" de combustibil numa' bun sa ti-l futizeze .
Arunc-o , da-o dracu ! Nu faci tu economia "lu' peste" cu niscaiva litri de benzina bulibasita in defavoarea bunei functionalitati a unui motor .

De-aici nevoia noastra de-a lasa lipovenilor benzina ramasa de la o iesire la alta . Ei o vor consuma in maxim 2 - 3 zile . Si cu ocazia asta avem si "ambasadele puse permanent" cu ei ( cazare , haleala , informatii , etc ) . Noi intram la urmatorul sejur pe apa cu benzina proaspata .........

Concret , ca parere personala , cea veche ...... "la garla" cu ea !
 
Nu la garla,ca e factor poluant si nu-i frumos fata de natura... dar daca te hotarasti sa-i asculti sfatul lui Modi si s-o arunci, arunca-mi-o mie in portbagaj, ca-i gasesc eu folosinta. :) Vorbesc serios :) Mersi
 
arunc benzina! cine este interesat sa ma contacteze ... i-o arunc de la balcon sa vina sa o prinda [ stau la etajul 5]
 

Back
Sus