Volvo Ocean Race 2008-2009

Este foarte regretabil ca nici macar o intrecere virtuala nu poate fi purtata cu fair play. Nefiind afisat nici un set de reguli YCR pe linga cele prezentate de United Games, care pe deasupra vor identifica si cistigatorii etapelor si overall, acuzatiile si amenintarile cu descalificarea adresate lui Mircea sint puerile si nefondate. Mai mult, daca totusi era nevoie de o clarificare, se putea face in fata participantilor si prin intermediul organizatorilor, nicidecum direct prin mesaje adresate de la un concurrent la altul. Din pacate decizia lui Mircea de a parasi cursa, intemeiata dealtfel, ii va impiedica pe organizatori sa remedieze aceasta situatie.
 
Eu n-am participat la VOR (prefer balaceala reala celei virtuale :) ), dar indraznesc sa intreb oamenii de la YCR care e pozitia lor oficiala vizavi de acest incident. Dupa atatea ore si nopti pierdute de Mircea pe net, aratandu-ne la un moment dat ca e cel mai bun, e pacat ca s-a ajuns la asemenea mizerii din partea unora.

Din pacate asa o sa alungati lumea din ograda voastra. Daca sunteti corecti cu Mircea si cu ceilalti barcaholici, spuneti-ne si noua cine sunt Inkredible Team si FeLine-team, ca sa nu existe suspiciunea ca va autopremiati intre voi. Cat despre bulangiii astia 2 care ati umblat cu fofarlica, sa-i pupati pe barcaholici in curu vulcanizat de la camera de raba :D
 
Dacă stimabilii organizatori de la Pont îşi găsesc timp între 2 regate reale şi pentru acest forum, cred că am dreptul să aflu nişte nume, ca să ştiu a cui mână să n-o strâng vreodată. Nu cred că noţiunea de confidenţialitate se poate aplica într-un joc.
 
Nu stiu cum se desfasoara acest gen de cursa, cine si cum o supravegheaza, dar parerea mea este ca nu trebuia sa abandonezi. Trebuia sa-ti vezi de cursa si sa le dai cu tifla.

Cu toate acestea,
Sa-ti tina Dumnezeu obiceiul! (chiar daca navighezi virtual sau, mai ales, pe apa)
Lipan
 
INGROZITOR

Draga Mircea si buni prieteni ,

Faptul ca si intr-o cursa virtuala ( care inseamna un joc , o relaxare , o placere aproape copilareasca ) cineva face asemenea magarii , pur si simplu ma sperie , in sensul ca nu credeam ca dracul e chiar atat de negru.

Eu nu vreau sa stiu cine sunt cei doi , pentru ca nu as vrea sa ii asociez cu persoane pe care eventual le-as cunoaste . Va rog sa ii lasti sa isi poarte mizeria in anonimat , altfel va trebui sa ii judecam si sa ii condamnam
( moral ) la temnita grea. Poate vor intelege cat de urat au procedat si isi vor administra singuri pedeapsa .

pentru Mircea , felicitari din toata inima ! Si premiul tau pentru Excelenta , Barbatie si Fairplay : un curs de DAY SKIPPER RYA , GRATUIT ! Nu trebuie decat sa vii la mare , si intr-o saptamana instructorul RYA te va invata tot ce visezi sa stii . Vei locui pe barca si vei face tot programul de instruire si navigatie alaturi de ceilalti 4 colegi de grupa , fara nici o cheltuiala . Felicitari !

Plimbarea promisa....e bonus !:)
 
pentru Mircea , felicitari din toata inima ! Si premiul tau pentru Excelenta , Barbatie si Fairplay : un curs de DAY SKIPPER RYA , GRATUIT ! Nu trebuie decat sa vii la mare , si intr-o saptamana instructorul RYA te va invata tot ce visezi sa stii . Vei locui pe barca si vei face tot programul de instruire si navigatie alaturi de ceilalti 4 colegi de grupa , fara nici o cheltuiala . Felicitari !

Plimbarea promisa....e bonus !:)
Robert, toata stima pentru gestul tau!
:noroc: :noroc: :noroc: :noroc: :noroc:

Mircea, sincere felicitari, urmatoarele articole vor fi inspirate din surse reale (am citit ultimul tau articol despre regretatul V.O.R.G)! Sau, cine stie, poate vei avea inspiratie pentru un nou roman ;)
 
Ultima editare:
Robert, sunt profund impresionat de gestul tău. Mulţumesc!
Astăzi ai făcut un om fericit.

Iulian, vei putea găsi din această vară cel de-al doilea roman al meu - Pontus Euxinus, în librării şi la distribuitorii on-line.

Danke!
 
Ultima editare:
Mircea , ma bucur ca ti-am facut aceasta bucurie , sunt convins ca vei deveni un velist de cea mai buna calitate si chiar mai mult decat atat.

Mie mi-a fost mai usor sa scriu asta decat ti-a fost tie in lungile nopti de cursa , de aceea , inca o data , felicitari !
 
Mircea , sunt convins ca vei deveni un velist de cea mai buna calitate si chiar mai mult decat atat.

Mircea, sa fii un velist de calitate, nu golan braconier care se da cu camera de raba , ca subsemnatu' :D.

Robert, ai fost de gashca (virgula) cu Mircea, omu' care merita cu adevarat ce i-ai daruit. Spasiba si din partea mea pentru cadoul facut lui Mircea. Cu ocazia asta te-ai scos frumos si din disputa aia, cand n-aveau loc de tine ca oferi plimbare cu barca echipajului castigator :p
 
Subsemnatule , tu te-ai nascut velist de calitate , de aceea tu vei deveni un mare velist de anduranta , un fel de Mick Jagger al baltilor vazute de la timona , in lumina asfintitului . Punem pariu ca am dreptate ?
 
Jos palaria Robert. Un gest cu adevarat frumos. Ai facut un barcaholic foarte fericit si ai fericit pe toti barcaholicii.
ps
Daca nu ma insel, nike cu Kita-La au cistigat etapa a 6-a (Rio-Boston) clasindu-se pe pozitia 494
 
Ultima editare:
Mulţumesc tuturor!
În privinţa aprecierilor, mi-e teamă că nu mă ridic în totalitate la nivelul acestora şi cred că voi le meritaţi mai mult decât subsemnatul. O să îmi dau silinţa să nu vă dezamăgesc. :)

PS. Aurelian, Kita-la era în spatele meu când am abandonat şi ... desigur, skipperul ei a fost acuzat de asemenea de plagiat. Nu am vrut să ştiu de cine, era evident...
 
Ultima editare:
Mulţumesc tuturor!
În privinţa aprecierilor, mi-e teamă că nu mă ridic în totalitate la nivelul acestora şi cred că voi le meritaţi mai mult decât subsemnatul. O să îmi dau silinţa să nu vă dezamăgesc. :)

PS. Aurelian, Kita-la era în spatele meu când am abandonat şi ... desigur, skipperul ei a fost acuzat de asemenea de plagiat. Nu am vrut să ştiu de cine, era evident...

Ahoe tuturor,

Desi urmaresc fenomenul de ceva vreme e primul mesaj postat pe forum ( pe vre-un forum), dar trebuie sa-mi folosesc dreptul la replica:

Drept e ca am fost rugat de Inkredible team sa fiu atent sa nu ma lovesc de Powerof7 si pe urma intrebat daca nu cumva am "copiat"

Sentimentele mele sunt impartite relativ la asta:
1.) Nu as considera-o chiar hartuire, poate doar o curiozitate din partea lui. Raspunsul pentru el este NU, si am toata transparenta necesara.
I-am raspuns si lui ca imi arat disponibilitatea de a-mi face publica strategia, fosta si viitoare. Daca primesc vre-un feedback la mesajul acesta poate o sa incep de azi pe acest forum.
2) Tot respectul pentru Mircea, dar viata e murdara, chiar si in mediul virtual. unii folosesc toate armele pentru a castiga. Nu e necesar sa fii cel mai destept sa calculezi cel mai bun curs: trebuie sa ai si concentrare sa nu ratezi momentul optim pentru volta, putere de munca sa pierzi noptile pentru a vedea prognoza, putere sa o faci pe nevasta sa inteleaga (si sa accepte) ce faci tu la 12 noaptea in loc sa fii langa ea in pat, sa rezisti psihic la toate aceste presiuni si altele. Ceilalti nu asteapta decat sa renunti, nu conteaza din ce motiv. Esti marinar, nu ai voie sa renunti, nu ai voie sa cedezi.
3) Desi, repet, NU IL COPIEZ pe Powerof7 sau pe altcareva, nu vad care e problema : manevrele lui sunt publice pentru toata lumea, oricine poate sa il copieze daca vrea sa iasa pe LOCUL 2, si sunt convins ca sunt o multime care incearca asta. Probabil unii sunt in concursul "Cine il copiaza mai bine pe leader". Veti spune da, dar va fi primul dintre romani. Oare! Dar daca pariul facut pe Powerof7 nu e unul castigator? Poate castiga HedgeHog. De ce sa nu il copiezi pe el? Si apoi sa il copiezi intocmai consider ca e destul de dificil. Trebuie sa stai 24 din 24 pe calculator. Iar daca ai si altceva de facut trebuie sa anticipezi mutarile viitoare, deci trebuie sa intelegi ce face, deci nu mai e copiere, e invatare activa.
4) Nu stiu cum e pentru altii, dar pentru mine nu prea gasesc o motivatie sa copiez: am intrat destul de tarziu in joc, deci sanse pentru premiul cel mare nu mai am, oricum loc in casa pentru jucarii nu am si de condus conduc un Volvo, S60 ultimul model, tot timpul, nu doar pentru un weekend. Cine vrea sepci, tricouri si genti sa-mi spuna ca ii dau eu, de calitate.
5) Nu mai sunt la varsta la care sa copiez ca nerodul: zilele trecute am luat un ghiu in cap ca nu m-am aplecat suficient de sprinten la o ampanare. Si eu eram la eche. Asta va spune ceva referitor la dimensiunea burtii, pe care nu o poti avea daca nu ai maturitatea necesara sa investesti timp, efort si bere.
6) Pentru cei care nu au auzit de benchmarking sa le spun pe scurt: te uiti in curtea vecinului, vezi ce face, intelegi ce face, copiezi ceea ce crezi ca ti se potriveste, adaptezi si imbunatatesti, eviti greselile pe care le vezi la el. Inveti de la el si ai si niste repere, targete, modele de referinta. E elementar, manualele de management spun ca e obligatoriu: nu va irositi efortul in a reinventa apa calda.
7) Tot respectul si aprecierea pentru Robert, desi nu e chiar stilul meu, vorbeste prea mult si uneori cu multa aroganta despre lucruri pe care nu le stapaneste, dar e meritul lui ca se zbate sa popularizeaza un domeniu de pionierat, in care avem o traditie subtire, iar oamenii care chiar stiu despre ce e vorba sunt poate prea discreti. Tot respectul spuneam dar plimbarea propusa de el nu e de natura sa ma motiveze. Desi e binevenita, nu e distractiva, si am sa ma explic. Sa ne imaginam ca sunteti un mare iubitor de animale, de catei sa spunem. Va-ti gandit vreodata sa inchiriati un catel ca sa il plimbati prin parc. Imaginativa afacere, centre de inchiriat catei, sigur e mai ieftin decat sa ai propriul tau catel, si nu ai bataie de cap: vaccinuri, tuns, mizerie in casa etc. Sau sa te duci la un prieten numai pentru a te bucura de catelul lui cand iesiti la plimbare impreuna. La fel e si cu barcile, au suflet, sunt ca nevasta, trebuie sa fie a ta. Apropo, ati facut vre-un calcul vreodata cat e de ieftin sa te duci la curve, sau sa te "bucuri" de nevasta altcuiva, in comparatie cu a te insura?



Mult succes tuturor barcaholicilor,
Nike, skipper of Kita-La
 
Mă bucur ca aţi hotărât să ne expuneţi poziţia Dvs. Ca participant în etapa trecută, pot să certific ceea ce aţi spus şi strategia corectă a Kita-La.
Nu poţi emite pretenţii la o poziţie bună dacă nu stai în apropierea celor din frunte, pentru ca sa poţi profita de erorile lor, eventual să-i depăşeşti. Aşa se procedează în orice competiţie de gen!
În privinţa celui care aruncă noroiul, cred că avem de-a face cu un nou caz nu prea straniu însă, cu un anume Dr. Jekyll şi un domn Hyde. Spun asta deoarece atunci când am hotărât să boicotez cursa, am primit două tipuri de mesaje, cu două stiluri distincte de a scrie. Primul era cel al mesajelor incriminatorii, numit în popor băşcălie, însă am primit şi un mesaj absolut normal în care eram întrebat de ce mă întorc. Cred că ştiu cine este domnul Hyde, posibil un membru al forumului care nu poate să scape de frustrările balcanice, oricât ar fugi de departe. Urmând sfaturile lui Robert şi ale persoanelor cu caracter de pe forum, mă voi opri aici, întrucât omul prost îşi poartă deja pedeapsa cu el.

Cred că nike nu a înţeles adevăratul motiv al abandonului. O competiţie este menită să stabilească o ierarhie după criterii enunţate înaintea startului.

Unii acceptă şi respectă regulile şi nici nu clipesc dacă sunt alţii şi mai buni după criteriile respective. Exemplu: în etapa 5 am sosit al 625-lea din 180 000, însă în etapa 6 am încasat-o urât.

Alţii, ei bine, încearcă să schimbe regulile în timpul competiţiei, încercând să le impună pe cele care îi avantajează. Vor încerca să îi învingă pe cei mai buni prin forţă brută, minciună, intimidare, etc.
În momentul în care inamicul foloseşte altă armă, eşti obligat să o schimbi şi tu pe a ta. E inutil să şarjezi cu sabia scoasă împotriva tancurilor.
Eu însă nu pot proceda la fel, refuz să fiu un frustrat! Invidia şi minciuna nu fac parte din bagajul meu genetic. Iată de ce am renunţat. :)

Acestea fiind spuse, aş prefera să încheiem aici subiectul VORG. Să nu devenim cu toţii nişte domni Hyde! Am navigat virtual în jurul lumii din noiembrie 2008 până în mai 2009, însă de acum voi naviga în realitate şi îmi voi raporta persoana numai la gentlemeni. Asta, deoarece viaţa este o cursă asemănătoare, în care aş vrea să concurez doar cu Snow White's Coffin, Cacasoto, adiroman sau Kita-la.

Capitanul Nemo over and out.
 
Ultima editare:
Mă bucur ca aţi hotărât să ne expuneţi poziţia Dvs. Ca participant în etapa trecută, pot să certific ceea ce aţi spus şi strategia corectă a Kita-La.
Nu poţi emite pretenţii la o poziţie bună dacă nu stai în apropierea celor din frunte, pentru ca sa poţi profita de erorile lor, eventual să-i depăşeşti. Aşa se procedează în orice competiţie de gen!
În privinţa celui care aruncă noroiul, cred că avem de-a face cu un nou caz nu prea straniu însă, cu un anume Dr. Jekyll şi un domn Hyde. Spun asta deoarece atunci când am hotărât să boicotez cursa, am primit două tipuri de mesaje, cu două stiluri distincte de a scrie. Primul era cel al mesajelor incriminatorii, numit în popor băşcălie, însă am primit şi un mesaj absolut normal în care eram întrebat de ce mă întorc. Cred că ştiu cine este domnul Hyde, posibil un membru al forumului care nu poate să scape de frustrările balcanice, oricât ar fugi de departe. Urmând sfaturile lui Robert şi ale persoanelor cu caracter de pe forum, mă voi opri aici, întrucât omul prost îşi poartă deja pedeapsa cu el.

Cred că nike nu a înţeles adevăratul motiv al abandonului. O competiţie este menită să stabilească o ierarhie după criterii enunţate înaintea startului.

Unii acceptă şi respectă regulile şi nici nu clipesc dacă sunt alţii şi mai buni după criteriile respective. Exemplu: în etapa 5 am sosit al 625-lea din 180 000, însă în etapa 6 am încasat-o urât.

Alţii, ei bine, încearcă să schimbe regulile în timpul competiţiei, încercând să le impună pe cele care îi avantajează. Vor încerca să îi învingă pe cei mai buni prin forţă brută, minciună, intimidare, etc.
În momentul în care inamicul foloseşte altă armă, eşti obligat să o schimbi şi tu pe a ta. E inutil să şarjezi cu sabia scoasă împotriva tancurilor.
Eu însă nu pot proceda la fel, refuz să fiu un frustrat! Invidia şi minciuna nu fac parte din bagajul meu genetic. Iată de ce am renunţat. :)

Acestea fiind spuse, aş prefera să încheiem aici subiectul VORG. Să nu devenim cu toţii nişte domni Hyde! Am navigat virtual în jurul lumii din noiembrie 2008 până în mai 2009, însă de acum voi naviga în realitate şi îmi voi raporta persoana numai la gentlemeni. Asta, deoarece viaţa este o cursă asemănătoare, în care aş vrea să concurez doar cu Snow White's Coffin, Cacasoto, adiroman sau Kita-la.

Capitanul Nemo out and over.

Just, desi sunt un critic, gasesc ca ai dreptate. Pana la urma jocul e joc ca sa te distrezi, nu ca sa suporti mojiciile altora. Ori le inlaturi, ori faci abstractie de ele, ori te retragi. Tu alegi varianta, functie de cat esti de dispus sa: investesti timp, rabdare, sa accepti compromisuri. etc.

Respect hotararea ta, dar e pacat sa te retragi pentru niste natarai, si sa ii privezi pe SWC, Cacasoto, adiroman si altii de placerea de a te avea partener.

Nike, skipper of Kita-La
 
Ahoe tuturor,...

7) Tot respectul si aprecierea pentru Robert, desi nu e chiar stilul meu, vorbeste prea mult si uneori cu multa aroganta despre lucruri pe care nu le stapaneste, dar e meritul lui ca se zbate sa popularizeaza un domeniu de pionierat, in care avem o traditie subtire, iar oamenii care chiar stiu despre ce e vorba sunt poate prea discreti. Tot respectul spuneam dar plimbarea propusa de el nu e de natura sa ma motiveze. Desi e binevenita, nu e distractiva, si am sa ma explic. Sa ne imaginam ca sunteti un mare iubitor de animale, de catei sa spunem. Va-ti gandit vreodata sa inchiriati un catel ca sa il plimbati prin parc. Imaginativa afacere, centre de inchiriat catei, sigur e mai ieftin decat sa ai propriul tau catel, si nu ai bataie de cap: vaccinuri, tuns, mizerie in casa etc. Sau sa te duci la un prieten numai pentru a te bucura de catelul lui cand iesiti la plimbare impreuna. La fel e si cu barcile, au suflet, sunt ca nevasta, trebuie sa fie a ta. Apropo, ati facut vre-un calcul vreodata cat e de ieftin sa te duci la curve, sau sa te "bucuri" de nevasta altcuiva, in comparatie cu a te insura?

Mult succes tuturor barcaholicilor,
Nike, skipper of Kita-La

Tot respectul pentru experienta pe care spuneti c-o aveti, dar aici cred ca ar trebui sa intelegeti si oamenii ca Mircea, in jur de 30 de ani (suntem multi pe forum), pentru care conteaza mult o iesire pe mare precum cea oferita de Robert. Pana se va ajunge ca fiecare sa aiba barca lui, se va da cu ce va putea, si in timp isi va rezolva si barca. Eu totusi sunt un caz fericit, imi ajunge si camera de raba :) (cutia mea de fibra).

Din pacate, in Ro e din ce in ce mai neplacuta atmosfera din iahtingul de competitie (daca exista asa ceva :) ). Multi vin si-si varsa frustrarile si-n domeniul asta, dovada fiind interminabilele scandaluri de la regate (reale sau virtuale). Cand eram pionier sau UTC-ist, eram sigur pe regulamentele concursurilor tehnico-aplicative, si acolo castiga intr-adevar cine era mai bun, nu cine latra mai tare sau facea n contestatii. Din cauza asta sunt si eu hotarat sa n-am de-a face vreodata cu cluburile din Ro.
 
Tot respectul pentru experienta pe care spuneti c-o aveti, dar aici cred ca ar trebui sa intelegeti si oamenii ca Mircea, in jur de 30 de ani (suntem multi pe forum), pentru care conteaza mult o iesire pe mare precum cea oferita de Robert. Pana se va ajunge ca fiecare sa aiba barca lui, se va da cu ce va putea, si in timp isi va rezolva si barca. Eu totusi sunt un caz fericit, imi ajunge si camera de raba :) (cutia mea de fibra).

Din pacate, in Ro e din ce in ce mai neplacuta atmosfera din iahtingul de competitie (daca exista asa ceva :) ). Multi vin si-si varsa frustrarile si-n domeniul asta, dovada fiind interminabilele scandaluri de la regate (reale sau virtuale). Cand eram pionier sau UTC-ist, eram sigur pe regulamentele concursurilor tehnico-aplicative, si acolo castiga intr-adevar cine era mai bun, nu cine latra mai tare sau facea n contestatii. Din cauza asta sunt si eu hotarat sa n-am de-a face vreodata cu cluburile din Ro.

Nu ma intelege gresit, nu ma laud cu experienta mea, care nici nu e asa de vasta. Si eu ma bucur de fiecare iesire pe mare si nu numai pentru ca nu am barca mea (de nici un fel), ci pentru ca imi place cu adevarat. Pasiunea veche ma face insa sa stiu unele lucruri poate mai bine ca altii (subliniez unele). Si nu, fara sa fiu rau, nu cred ca se va ajunge sa aiba fiecare barca lui. Nici nu e normal. Jucariile pe care le vinde Robert sunt "aspirationale" deci daca au prea multi ori nu mai e nici o distractie ori le vor scumpi. Tocmai pentru ca noi astia pasionati ne dorim o barca o face sa fie cumparata de cei cu bani. Sa ne arate statutul lor. Il rog pe Robert sa ne spuna deschis: cati dintre cei care au platit zeci de mii de euro pe o barca noua, aveau habar, cati sunt la primul lor contact cu domeniul?. Am presimtirea ca majoritatea (daca nu toti) au vrut doar sa epateze.

Paradoxal, fara sa il cunosc sau sa-l apreciez in mod deosebit il consider pe TataMare un adevarat pasionat. Poate zgarcit cum spune lumea, si cu alte cusururi, dar pasionat. Si pentru cine stie despre ce vorbesc va spun ca nu e comod sa te dai cu un racer ca al lui. Si-a luat-o chiar ca sa se bucure de ea nu doar sa se dea mare. Am vazut altii, care au bagat mai multi bani in barcile lor, cu motor, mare, comod, dar care se plimba cu zodiac-ul, ca e mai ieftin (ganditi-va cata motorina inghit doua motoare navale de 700 CP - multa, va zic eu, cel putin 80 litri pe ora la viteza de croaziera iar la viteze de fite consumul creste dramatic, nu degeaba au tankuri de peste doua tone)

Si hai sa nu generalizam: or mai fi si cluburi serioase, si oameni de caracter. Sa fim optimisti, poate nu i-am gasit noi pana acum. Sa-i cautam printre "Optimist"-i ?

Eu mi-am exprimat doar parerea mea.

Nike, skipper of Kita-La
 
Cursa virtuala eu am considerat-o nu ca pe un joc copilaresc sau pierdere de timp ci mai mult ca pe o modalitate de a invata despre traversade, curenti, vinturi, geografia planetei, prognoza meteo, etc. In plus am si conversat cu oameni din diverse colturi ale lumii care au aceeasi pasiune ca si mine. Daca este greu sa pui ceasul sa sune la 2 dimineata sa verifici sau sa schimbi directia si apoi din nou la 5 cind se schimba vinturile, si asta saptamini la rind, atunci n-ai nici o sansa sa consideri voiaje oceanice sau plimbari mai lungi pe mare. Ce te faci cind e frig, ploua si in mijlocul noptii trebuie sa-ti preiei cartul dupa doar citeva ore de odihna.

@ nike – Felicitari pentru trecerea in grupul barcaholicilor activi de pe forum. O discutie despre strategia de joc va fi benefica pentru multi. Mai interesant insa, cred eu, ar fi sa ne axam pe prognoze meteo si modalitati de rutare. Poti sa descrii un pic manevra de ampanare? Este cumva cea cu focul pe invers care aici se cheama “heave to” sau “hove to”?
@ Vali – Never say never. Ce te faci daca se infiinteaza clubul independentilor posesori de camera de Raba?
 
Nu ma intelege gresit, nu ma laud cu experienta mea, care nici nu e asa de vasta. Si eu ma bucur de fiecare iesire pe mare si nu numai pentru ca nu am barca mea (de nici un fel), ci pentru ca imi place cu adevarat. Pasiunea veche ma face insa sa stiu unele lucruri poate mai bine ca altii (subliniez unele). Si nu, fara sa fiu rau, nu cred ca se va ajunge sa aiba fiecare barca lui. Nici nu e normal. Jucariile pe care le vinde Robert sunt "aspirationale" deci daca au prea multi ori nu mai e nici o distractie ori le vor scumpi. Tocmai pentru ca noi astia pasionati ne dorim o barca o face sa fie cumparata de cei cu bani. Sa ne arate statutul lor. Il rog pe Robert sa ne spuna deschis: cati dintre cei care au platit zeci de mii de euro pe o barca noua, aveau habar, cati sunt la primul lor contact cu domeniul?. Am presimtirea ca majoritatea (daca nu toti) au vrut doar sa epateze.

Paradoxal, fara sa il cunosc sau sa-l apreciez in mod deosebit il consider pe TataMare un adevarat pasionat. Poate zgarcit cum spune lumea, si cu alte cusururi, dar pasionat. Si pentru cine stie despre ce vorbesc va spun ca nu e comod sa te dai cu un racer ca al lui. Si-a luat-o chiar ca sa se bucure de ea nu doar sa se dea mare. Am vazut altii, care au bagat mai multi bani in barcile lor, cu motor, mare, comod, dar care se plimba cu zodiac-ul, ca e mai ieftin (ganditi-va cata motorina inghit doua motoare navale de 700 CP - multa, va zic eu, cel putin 80 litri pe ora la viteza de croaziera iar la viteze de fite consumul creste dramatic, nu degeaba au tankuri de peste doua tone)

Si hai sa nu generalizam: or mai fi si cluburi serioase, si oameni de caracter. Sa fim optimisti, poate nu i-am gasit noi pana acum. Sa-i cautam printre "Optimist"-i ?

Eu mi-am exprimat doar parerea mea.

Nike, skipper of Kita-La

Ca sa nu fim off-topic, am continuat aceasta discutie aici
 

Back
Sus