A mai plecat un "camarad"...

DoiNomazi

Seasick & Grumpy
Ieri s-a oprit productia liniei de masini 4x4 Land Rover Defender. Cu alte cuvinte, o unealta pe care te puteai baza si in acelasi timp un simbol al aventurilor pe orice meridian a fost trecut pe linie moarta pentru a lasa asfaltul jucariilor computerizate din plastic si fibra care in curand se vor conduce singure transformand calatorul intr-o entitate pasiva ce distinge din ce in ce mai greu diferentele intre natura vazuta prin parbriz si filmul de pe un ecran de mare rezolutie... :)

Pacat, era una din masinile care mi-au produs o imensa bucurie de fiecare data in putinele ocazii pe care le-am avut sa ma folosesc de ea.
 
Unu' moare, unu' se naste, dar, in ciuda aparentelor, Defender-ul si Jeep-ul sunt specii diferite...

http://www.quadratecchannel.com/blog/jeep-officially-announces-pickup-2017

jeep-gladiator-concept-3_0.jpg
 
Imi place seria G, dar ala este o joaca de ingineri auto... :)

Asa este. Dar fiind un vehicul cu origini militare imbracat in haine de lux, s-au gandit sa ne indulceasca hapul cu unul mai mic, la vreo 300K, sa-si permita si saracu' :


Imi pare rau ca au decis incetarea productiei LR Defender - imi plac masininile puriste, neincarcate de elemente inutile pe care le folosesti doar de cateva ori dar le platesti scump, ca-s optionale ...
Oricum, 70 de ani de productie (chiar daca cu o inerenta dar usoara evolutie) reprezinta un record.
 
Asa este. Dar fiind un vehicul cu origini militare imbracat in haine de lux, s-au gandit sa ne indulceasca hapul cu unul mai mic, la vreo 300K, sa-si permita si saracu' :


Imi pare rau ca au decis incetarea productiei LR Defender - imi plac masininile puriste, neincarcate de elemente inutile pe care le folosesti doar de cateva ori dar le platesti scump, ca-s optionale ...
Oricum, 70 de ani de productie (chiar daca cu o inerenta dar usoara evolutie) reprezinta un record.

A ramas, deocamdata, Troop Carrier-ul de la Toyota. un alt 4x4 "clasic" si intr-o permanenta competitie cu Defender-ul. Mi e Troopie imi pare mai fiabila decat Defender-ul, motor mai mare, etc. dar Defender-ul a fost si ramane un simbol.

G de la Mercedes e in clasa lui separata. Nu am avut ocazia sa ma dau cu vreunul inca, deci nu pot comenta.

In rest, Jeep-urile de cand au fost preluate de clovnii de la Fiat au devenit jucarele si ele.

Singurele masini de hoinarit prin boscheti, oarecum mai fiabile, ca simple si fara zorzoane nu mai face nici Tata in India, ar fi semi-camionetele (pick-up) daca reusesti sa gasesti o cutie manuala si un diesel trecut de (macar) de 4 L

Despre video, nu pot sa-ti spun decat ca intr-o expeditie in balarii, departe de asfalt, ateliere, apa potabila si mecanici, nu se merge asa. Cand esti la mama dracului si defectarea masinii poate impiedica supravietuirea, te porti gingas chiar si cu cel mai tough 4x4. Ii vorbesti. il mangai, canti cu el, in nici un caz nu-l repezi in viteza peste pietroaie... :)

Reclamele la masini sunt printre cele mai nerusinate scamatorii video...
 
Ultima editare:
Cand esti la mama dracului si defectarea masinii poate impiedica supravietuirea, te porti gingas chiar si cu cel mai tough 4x4. Ii vorbesti. il mangai, canti cu el, in nici un caz nu-l repezi in viteza peste pietroaie... :)

Reclamele la masini sunt printre cele mai nerusinate scamatorii video...

100% de acord.
Trebuie sa-l introduc si pe Defender insa aici. Dincolo de indiscutabilele sale calitati, renumele i-a fost totdeauna supraevaluat, tot pe baza de reclama. El din fabrica nu venea echipat cu piese heavy-duty (cum ar fi axele planetare, basculele, bucsele sau amortizoarele ....) si cunosc multe cazuri cand in off-road serios unele dintre cele enumerate cadeau. Nu este singurul caz, majoritatea off-roaderelor veneau la fel de nepregatite din fabrica, fiind necesare investitii serioase in piese dedicate ca sa te bazezi pe masina intr-o expeditie (sau concurs) si nu doar intr-o plimbare dincolo de asfalt.
Din ceea ce stiu, doar Mercedes G si Toyota LC 70 (Troop Carrier) fac exceptie de la regula, venind din fabrica echipate corect, cu un plus pentru G care vine si cu 3 diferentiale blocabile manual.
Departe de mine gandul de a denigra sau ierarhiza (dupa principii proprii) vreo marca/model. Fiecare dintre vehiculele 4X4 e bun pentru ceva/cineva, altfel nu s-ar vinde. Ce sustin insa, este ca e bine sa fim constienti de limitele fiecarui model, dincolo de renume.

Pacat si ca la noi a fost desfiintata fabrica de la ARO. Daca am omite incompetenta si raul interes si daca ne-am raporta doar la potentialul ingineresc al romanului si la pasiune, fara filtrul contabil, am gasi exemple interesante:
http://www.ghe-o.com/rescue---utilitare.html
Si in spirit pur romanesc, bineinteles ca nu am vazut-o in dotarea ISU.

 
Daca trebuie nou, pai luam un FJ71 FJ75, HZJ71 HZJ78 76 .... orice incepe cu HZJ sau FJ!
Si toyota vine cu blocante de fabrica ... trebuie insa sa le ceri!

De morti ... numai de bine!:eek:
 
A ramas, deocamdata, Troop Carrier-ul de la Toyota. un alt 4x4 "clasic" si intr-o permanenta competitie cu Defender-ul.
Singurele masini de hoinarit prin boscheti, oarecum mai fiabile, ca simple si fara zorzoane nu mai face nici Tata in India, ar fi semi-camionetele (pick-up) daca reusesti sa gasesti o cutie manuala si un diesel trecut de (macar) de 4 L

Ca sa ma laud si eu putin acum ca e mingea ridicata la fileu......
Noua achizitie ....hotarare luata pe marginea apei cand, invariabil incercam sa scot barca din apa cu fosta masina si, tot invariabil trebuia sa apelez la altii pentru ajutor.
Acum a devenit si masina de naveta zilnica prin minunatul Bucuresti (40 km /zi) dar si masina care uita ca are legat ceva de carlig in orice ipostaza si inclinatie a rampei.
Intre poze veti vedea deja o incercare nebuneasca de a o transforma intr-un overnight sleeper.
Aproape am reusit dar nu in configuratia aia tiganeasca( lolo ca sa zic asa ) :)
Daca va intrebati ce e cu panglicile alea...masina a plimbat si vreo 4 mirese ...Just4 luck!
Nici una nu imi apartinea :)
 

Atașamente

  • 20140720_075040.jpg
    20140720_075040.jpg
    63.5 KB · Vizualizări: 31
  • 20140720_075112.jpg
    20140720_075112.jpg
    58.3 KB · Vizualizări: 33
  • 20140720_075200.jpg
    20140720_075200.jpg
    52.9 KB · Vizualizări: 37
  • 20140720_075434.jpg
    20140720_075434.jpg
    61.5 KB · Vizualizări: 30
  • 20140720_075449.jpg
    20140720_075449.jpg
    59.5 KB · Vizualizări: 32
  • IMG_0281.JPG
    IMG_0281.JPG
    108.1 KB · Vizualizări: 37
  • 20140720_075528.jpg
    20140720_075528.jpg
    57.7 KB · Vizualizări: 23
  • 20140720_075625.jpg
    20140720_075625.jpg
    59.6 KB · Vizualizări: 24
Ultima editare:
Acum legat de treaba de mai sus...de ce trebuie o Toyota Trooper cu 4461cmc si 430Nm la 151 KW cand jucaria asta la sub jumatate motorul are 375Nm?
E adevarat...Toyo are 151 kw iar Ford doar 150CP dar se justifica un motor dublu cu toate hangaralele care deriva din asta?
Nu dati cu pietre...intreb doar
 
Se retin din enunt cuvintele "Toyota" si "jucarie" ... jucariile sunt facute sa se strice. Motoare Toyota din gradina: 4200 benzina din 77 inca nu este desfacut, 4200 diesel din 94 ... schimbat saibele la injectoare si o inspectie prin pompa de injectie, 4200 diesel din 2001, abuzat serios se incapataneaza sa ramana perfect uscat, un 3000 td care nu spune nimic, dar nici nu cere la service intre revizii.

Apropo de barci si motoare, atat dieselul vechi cat si V8 nou se folosesc inboard (cauta toyota yanmar)
 
Ca sa ma laud si eu putin acum ca e mingea ridicata la fileu......
Noua achizitie ....hotarare luata pe marginea apei cand, invariabil incercam sa scot barca din apa cu fosta masina si, tot invariabil trebuia sa apelez la altii pentru ajutor.
Acum a devenit si masina de naveta zilnica prin minunatul Bucuresti (40 km /zi) dar si masina care uita ca are legat ceva de carlig in orice ipostaza si inclinatie a rampei.
Intre poze veti vedea deja o incercare nebuneasca de a o transforma intr-un overnight sleeper.
Aproape am reusit dar nu in configuratia aia tiganeasca( lolo ca sa zic asa ) :)
Daca va intrebati ce e cu panglicile alea...masina a plimbat si vreo 4 mirese ...Just4 luck!
Nici una nu imi apartinea :)

S-o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea.
 
Se retin din enunt cuvintele "Toyota" si "jucarie" ... jucariile sunt facute sa se strice. Motoare Toyota din gradina: 4200 benzina din 77 inca nu este desfacut, 4200 diesel din 94 ... schimbat saibele la injectoare si o inspectie prin pompa de injectie, 4200 diesel din 2001, abuzat serios se incapataneaza sa ramana perfect uscat, un 3000 td care nu spune nimic, dar nici nu cere la service intre revizii.

Apropo de barci si motoare, atat dieselul vechi cat si V8 nou se folosesc inboard (cauta toyota yanmar)

Salut Adrian...nu vroiam sa intram in polemici gen....care e mai tare..departe de mine gandul asta.
Intrebam doar de ce e nevoie de o cilindree dubla?
Legat de fiabilitate.......in 1999 eram curier la o firma celebra de curierat ( nu dam nume ) si aveam sub mine un tranzit cu 1100000( un milion o suta de mii) km cu acelasi motor omorat in regim de curierat...Asa ca exemple avem...
 
Acum legat de treaba de mai sus...de ce trebuie o Toyota Trooper cu 4461cmc si 430Nm la 151 KW cand jucaria asta la sub jumatate motorul are 375Nm?
E adevarat...Toyo are 151 kw iar Ford doar 150CP dar se justifica un motor dublu cu toate hangaralele care deriva din asta?
Nu dati cu pietre...intreb doar

Cum spunea si colegul AdrianZUZ, dincolo de comparatia cailor putere, tintervine si fiabilitatea. Nu e vorba de polemica. Eu imi imaginez ca discutam pe o terasa la o bere rece... :

Toyota cumparata in Octombrie '99 are inca acelasi disc de ambreiaj si aceleasi placutze de frane cu care a venit din Japonia. Inca n-am schimbat cureaua de dstributie si nici pompa de apa.

Sunt oameni cu masini mult mai noi, care se plimba prin service aproape in fiecare luna. Am fost norocos sa prind ultimul lot de masini fabricate in Japonia. De cand se Toyota fabrica local, se pare ca a mai scazut putin calitatea.

Desi am condus cu drag Troopies pe doua continente, n-am reusit sa-mi iau una pentru ca la noi nu se importa, dar stiu ca un lucru bine facut, tzine, si asta inseamna ca, in functie de drumurile alese, senzatia de siguranta pe care ti-o da un Troopie departe de casa, este greu de inlocuit.

Cum masinarie "perfecta" nu exista, pana la urma, cea mai buna masina este cea care te face pe tine fericit in majoritatea situatiilor... :) Am mai scris ca la benzinarie mi-a cazut cu tronc o tanara Mazda CX-5, ca sa aflu dupa aia ca e putin bolnavioara...

http://www.cnet.com/roadshow/news/mazda-cx-5-crossover-total-recall/
 
Marius, nu e polemica, e logica, un motor mare cu cai putini va fi mai odihnit dupa n ani decat unul stors de sute de cai din 1.2 TDCCII ... eventual cu cateva litere rosii!

Ca idee, tu ai dreptate, si societatea UE respinge vehement astfel de derapaje spre motorizari maricele ... nu se mai aduce (oficial) nici macar LC200 (care oricum nu-mi placea sic)
 

Back
Sus