Aluminiu VS placaj+epoxy

Incet, incet vine frigul peste noi,si asta ma face sa visez frumos:) ba aia ....ba ailalta:rolleyes:
so, DIDI 34 http://www.dixdesign.com/34didi.htm
si
Kiribati 36 http://www.yachtdesign.com.br/02_ingles/plans/ki36/desc34-1.html
....tot uitandu-ma la diferiti constructori amatori in sistem placaj/strips+epoxy cata munca se investeste in partea de acoperire etanseitate si finisaj a tuturor lacaselor cu epoxy,iar slefuire iar epoxy etc....asta cu ochiul meu profan
... de parte cealalta, vad constructia in aluminiu si imi zic:rapida , spornica ,curata...

Care ar fi avantajele si dezavantajele acestor metode de constructie?

Aluminiu,
Avantaje:timp de executie scazut,constructie solida
Dezavantaje:pret(sunt in dubii),tolerante mici,sudura pretentioasa in regim de amator
Placaj+epoxy,(radius chine)
Avantaje:greutate scazuta,constructie accesibila in regim de amator
Dezavantaje:timp,finisari anevoioase

...nu dati tare:D:noroc:
 
Incet, incet vine frigul peste noi,si asta ma face sa visez frumos:) ba aia ....ba ailalta:rolleyes:
so, DIDI 34 http://www.dixdesign.com/34didi.htm
si
Kiribati 36 http://www.yachtdesign.com.br/02_ingles/plans/ki36/desc34-1.html
....tot uitandu-ma la diferiti constructori amatori in sistem placaj/strips+epoxy cata munca se investeste in partea de acoperire etanseitate si finisaj a tuturor lacaselor cu epoxy,iar slefuire iar epoxy etc....asta cu ochiul meu profan
... de parte cealalta, vad constructia in aluminiu si imi zic:rapida , spornica ,curata...

Care ar fi avantajele si dezavantajele acestor metode de constructie?

Aluminiu,
Avantaje:timp de executie scazut,constructie solida
Dezavantaje:pret(sunt in dubii),tolerante mici,sudura pretentioasa in regim de amator
Placaj+epoxy,(radius chine)
Avantaje:greutate scazuta,constructie accesibila in regim de amator
Dezavantaje:timp,finisari anevoioase

...nu dati tare:D:noroc:

Kiribati 36 impreuna cu MC versiunile swing-keel la MC sunt o buna alternativa la exclusivistul OVNI. Asta daca esti suficient de bogat pentru a-ti permite asa ceva. Oricum, acest tip de barca, la o asemenea marime si complexitate este cam in afara posibilitatilor unui amator.
 
Hai sa-ti spun cum as face eu:
1. Fezabilitate: cat timp din viata il voi folosi plimbandu-ma cu asa un colos de barca, incat sa merite investitia? Eu sincer m-as incurca sa-mi fac o barca mare doar daca as locui permanent pe ea 'til the end of my days.
2. Locatie: unde voi construi barca in asa fel incat sa-mi fie la indemana si sa nu ma cocoseze chiria sau alte cheltuieli? Apoi unde voi tine barca la gata a) in sezon, si b) in extrasezon, avand in vedere cheltuielile extrem de mari?
3. Inmatriculare: cata disponibilitate sau dimpotriva obtuzitate voi gasi la cei care trebuie sa-mi certifice toata lucrarea? O voi inmatricula in Ro, avand in vedere reticenta la tehnologiile noi a inspectorilor ANR? Sau pe undeva afara in UE, Cipru etc, si in cazul asta la ce bani si in ce conditii?
4. Sa zicem ca am trecut de toate bubele astea plus altele, si vreau sa m-apuc de treaba. Care va fi destinatia si regimul de utilizare al barcii, in functie de care sa aleg tehnica de constructie? Croaziere estivale si regate ocazionale, sau liveaboard permanent? Pentru prima varianta as alege Didi datorita performantei excelente, pentru a 2-a poate o barca de aluminiu. Poate din cauza ca mult mai economica si sigura ar fi o constructie ori din otel, ori din lemn sanatos acoperit cu fibra, fara problemele de electrocoroziune atat de frecvente la barcile de aluminiu.
Problema cu aluminiul e ca e foarte pretentios la prelucrare, foarte greu de reparat, necesita aliaje speciale de uz marin, forta de munca supercalificata, atentie maxima la asocierea cu alte metale dpdv electrogalvanic. Pe scurt ar fi o alegere buna pentru cineva care nu-si face vreodata probleme dpdv financiar.
Placajul cu epoxy e un material usor de pus in opera, dar cere multa migala. O barca facuta in tehnica asta e usoara, nervoasa, rapida si inconfortabila la drum lung. Iar dpdv economic e costisitoare si nu se prea justifica in conditiile din Ro.
In plus, majoritatea incepatorilor acorda o atentie exagerata cheltuielilor si vitezei de constructie a corpului barcii, neglijand munca imensa ulterioara de echipare completa a iahtului. In orice tehnica s-ar face corpul, amenajarea iahtului e la fel de costisitoare ca bani si volum de munca, si reprezinta cea mai mare parte din investitia intr-o barca.
 
In plus, majoritatea incepatorilor acorda o atentie exagerata cheltuielilor si vitezei de constructie a corpului barcii, neglijand munca imensa ulterioara de echipare completa a iahtului. In orice tehnica s-ar face corpul, amenajarea iahtului e la fel de costisitoare ca bani si volum de munca, si reprezinta cea mai mare parte din investitia intr-o barca.

... acest aspect m-a frapat inca de pe la primul meu post cand vorbeam de DIDI 34,si tu imi ziceai de corpului barcii iese undeva la 7000 usd iar arborada+restul instrumentelor undeva la 40000....am ramas prost cand am auzit si mut cand am si cautat sa ma conving:D

....acu sincer sa fiu dak cheltui banii de casa e clar ca m-as baga la un liveaboard permanent:titanic::noroc:
 
.......acu sincer sa fiu dak cheltui banii de casa e clar ca m-as baga la un liveaboard permanent:titanic::noroc:

In my 20's eram disperat sa-mi fac o casa, fiind satul de vanturatul pe ape ca marinar sau pescar profesionist. In my 30', adica acum, imi pare rau ca mi-am blocat banii intr-o casa, cu care nu ma pot plimba sa vad lumea :D. In locul tau n-as mai sta pe ganduri si mi-as baga banii intr-o barca, si as arata curu din mers civilizatiei. Oricum, se pare ca asta am sa si fac :sail:.
 
Salut bubulinu!

Intaresc cele spuse mai sus si as dori sa iti dau un sfat pe care eu insumi il voi urma:

1. Fa-ti cu resurse mici o barca de 3-4 metri din placaj de OSB pe care sa o poti urca pe o masina si cu care sa te dai pe primul ochi de apa care iti apare in cale. O sa se umfle poate, o sa crape, o sa ... nu stiu ce dar in mod SIGUR o sa reusesti sa vezi cum e sa plutesti plimbat de vant iar tu ai sa bagi groaza in tot ce pluteste si se hraneste cu peste pe balta in ziua respectiva.

2. Dupa ce prinzi gustul "pirateriilor" poti sa te gandesti la ceva mai serios de genul:
http://www.boatdesign.net/nyd/P590/ sau http://www.boatdesign.net/nyd/K800/
Faci o cinste si aduni cativa barcaholici care sa te sfatuiesti. Bem in cinstea ucraineanului si te apuci de treaba.
3. Cand ai sa te decizi sa o stergi pe oceane si ai sa ai si malaiul de cuviinta cumperi planurile ptr o barca din tabla de otel si te apuci de treaba documentat stiintific si cu un dram experienta la bord.

Nu vreau sa iti zic ca nu e voie sa iti faic din prima o barca mare dar e ca si cand ai dori sa sari de la trambulina de 3m in apa fara pregatirea de rigoare.
Stim amandoi ca o sa urmeze o "burta" pe cinste si dupa aceea ai sa te gandesti la barci ca vulpea la struguri :eek:.

Sudura aluminiului ridica probleme pana si sudorilor cu multi ani de experienta. Am avut sansa sa vizitez o hala in care sudori buni cu experienta s-au chinuit 2 saptamani ca sa poata face suduri acceptate de registru. Contructiile in aluminiu nu sunt ptr amatori!
O bucata de tabla de otel si cativa electrozi ai sa gasesti in orice port, aproape oriunde ai sa te opresti in lumea asta.

Mult succes!
 
:D. In locul tau n-as mai sta pe ganduri si mi-as baga banii intr-o barca, si as arata curu din mers civilizatiei. Oricum, se pare ca asta am sa si fac :sail:.

Vali ce-ai zice de un vaporas cu fundul plat cu zbaturi gen Missisippi river cu care vara sa-i plimbi pe capitalistii stresati din vestul europei si in extrasezon sa locuiesti pe el adica spre iarna sa te retragi in "barlog".Daca ar fi actionat si cu aburi ai avea si mai mare succes.:)
 
?

In my 20's eram disperat sa-mi fac o casa, fiind satul de vanturatul pe ape ca marinar sau pescar profesionist. In my 30', adica acum, imi pare rau ca mi-am blocat banii intr-o casa, cu care nu ma pot plimba sa vad lumea :D. In locul tau n-as mai sta pe ganduri si mi-as baga banii intr-o barca, si as arata curu din mers civilizatiei. Oricum, se pare ca asta am sa si fac :sail:.

Ia mai spune inca o data ultima fraza!b-)
 
...duca

ce-i drept ar fi placut ochiului sa vezi un steamboat cruiser gen mississippi pe Dunare...daca ii pui si vele atunci chiar e impresionant:D:noroc:
...vazusem un documentar apropos de mississippi si de navigatul pe el,curenti puternici si conditii nu prea prietenoase in anumite perioade ale anului

Vali"In locul tau n-as mai sta pe ganduri si mi-as baga banii intr-o barca, si as arata curu din mers civilizatiei. Oricum, se pare ca asta am sa si fac"
:rolleyes: ...recent s-au intors niste prieteni din Thailanda(http://thaibeaches.blogspot.com/2007/11/koh-phi-phi.html) vazand cum poate fi viata acolo si stiind cam ce imi trece prin creier au zis :" Bubule cati bani ne trebuiesc sa facem/cumparam o barca sa nu mai stim de rahatul de prin Romania macar cate 2-3 ani...":rolleyes:
...intre timp sper nu pun botu la vre-un sfat femeiesc de genu "ce-o sa fac puiule fara tine atata vreme" sau"...mai mama insoara-te si fa-ti familie...nu umbla dupa naluci" :))))):noroc:
 
.....duca........

.........si uite asa incet,incet o sa-si piarda romania toti barcaholicii !cei citiva care au mai ramas!
 
...intre timp sper nu pun botu la vre-un sfat femeiesc de genu "ce-o sa fac puiule fara tine atata vreme" sau"...mai mama insoara-te si fa-ti familie...nu umbla dupa naluci" :))))):noroc:

De aceea nu strica putina diplomatie. Cand eram student ii spuneam mamei inainte sa plec la Cluj unde studiam : ma duc cu bicicleta pana la gara. Peste doua zile la telefon-continuarea: stii, mama, daca tot am ajuns la Brad cu bicicleta asa devreme, m-am gandit sa pedalez pana la Campeni. Acolo m-am gandit sa merg pana la Turda. La Turda am zis ca daca tot am ajuns pana acolo, sa ontinui pana la Cluj. Si uite asa, in loc de o calatorie de 6 ore, faceam 2 zile pe drum. Dar ce zile minunate!

Morala: the road goes ever on and on! (J.R.R.T.)

The Road goes ever on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can,
Pursuing it with eager feet,
Until it joins some larger way
Where many paths and errands meet.
And whither then? I cannot say.
 
Sudura aluminiului ridica probleme pana si sudorilor cu multi ani de experienta. Am avut sansa sa vizitez o hala in care sudori buni cu experienta s-au chinuit 2 saptamani ca sa poata face suduri acceptate de registru. Contructiile in aluminiu nu sunt ptr amatori!
O bucata de tabla de otel si cativa electrozi ai sa gasesti in orice port, aproape oriunde ai sa te opresti in lumea asta.

vreau sa-i raspund lui marinari.
sunt sudor wig si mag aluminiu si zilnic sudez de inebunesc pt 1200 ron,din 8 ore fac flama 6 si ceva, sunt tratat la lucru ca un rahat. unde exista un asa loc unde se lucreaza-n aluminiu pt vaporase yahturi etc? pt ca vreau sa si invat cat mai mult din construirea de vaporase.. eu am experienta doar pe nave de 400,pana la 600.000 TD in korea si in mangalia undeva la 120.00O TD.
dar imi doresc de multi ani sa pot lucra intrun santier unde sa se construiasca yahturi barci si alte veliere..
ce sa fac eu sunt constient ca viata mea este sa muncesc...macar s-o fac si sa-mi si placa si sa fiu si respectat.
azi am vb cu sefu meu sa-mi dea lista de preturi de la firma de unde aduc ei materiale(aluminiu) si se plateste undeva la 3 euro la kg.
va salut pe toti
 
Salut sspoll si La multi ani, de ziua Romaniei!
Bine ai venit pe site!

Despre ce povesteam s-a intamplat la Santierul Naval Damen din Galati in 2001-2002. S-au construit in santier doua yachturi cu motor de ~ 10m daca nu ma insel pentru doi manageri importanti.

Aceste yachturi aveau doar suprastructura din aluminiu si baietii care au facut sudarea au exersat ceva timp pana au reusit suduri de calitate conforme cu cerintele de registru.

In momentul de fata exista o divizie specializata in constructia navelor tehnice mici la Damen. Nu mai sunt la curent cu ce anume mai fac ei dar totusi in prezent stiu ca se fac disponibilizari masive.

Iar lipsa de respect fata de angajati e dupa parerea mea - ca fost angajat Damen - o problema serioasa in aceasta firma.
 
nu mi-ai spus daca erau veliere sau doar cu motor?
este adevarat, cu aluminiu te joci un pic mai atent decat restu, asta pt ca se sudeasa la curent alternativ dar mai este si problema ca tr sa fi foarte atent la reglajul de ameraj al aparatului. dar daca ai rabdare iese lucru bun si foarte bun din aluminiu.
eu in fostul santier naval nr 1 din mangalia am auzit ca au luat niste nemti si ca vor sa faca ceva yahturi pt export..dar nu stiu mai mult.
va salut
 
Salut, a spus clar Marian iahturi cu motor, si oricum n-ai sa prea vezi manageri care sa se dea cu vela :). Si orice nemti sau olandezi ar veni sa faca iahturi, toti sunt o apa si-un pamant, pentru ei tot negrii de pe plantatie suntem cum bine a spus Marian, in toata industria navala profesionistul e un robot nesemnificativ care trebuie sa execute orbeste ordinele primite.
 
suduri

nu mi-ai spus daca erau veliere sau doar cu motor?
este adevarat, cu aluminiu te joci un pic mai atent decat restu, asta pt ca se sudeasa la curent alternativ dar mai este si problema ca tr sa fi foarte atent la reglajul de ameraj al aparatului. dar daca ai rabdare iese lucru bun si foarte bun din aluminiu.
eu in fostul santier naval nr 1 din mangalia am auzit ca au luat niste nemti si ca vor sa faca ceva yahturi pt export..dar nu stiu mai mult.
va salut

este adevarat ca nu-i simplu sa sudezi in aluminiu,si materialul de sudura costa nerusinat de mult(aprox. 1$ electrodul!),exista destui oameni cu experienta,si foarte multi tineri.pe mine m-a ajutat un tinar de 27 ani care a dat clase la mai multi sudori in virsta.problema la sudura in aluminiu e INFORMATIA,adica cei tineri mai si citesc si se informeaza;cei batrini au ramas cu meseria invatata dupa ureche-ceea ce nu inseamna ca nu sint si sudori batrini care sint la zi cu noutatile-iar uneori aluminiul cere conditii pentru sudat care nu apar in tratatele de specialitate,sau cel putin nu sint publicate.
asadar,sspoll daca poti,fa-ti o barcuta din aluminiu,spun asta nu ca i-mi plac mie,chiar nu-mi plac!dar e foarte practica pentru pescuit si transportat,e usoara,cintareste mult mai putin decit una de lemn si cel mai important: duce la tavaleala si nu cere vopseluri si epoxi-uri speciale.bafta si ai grija la sabloane!:sail:
 
sspoll erau niste ambarcatiuni ptr navigare pe ape interioare si doar cu motor. de regula se specifica modul principal de propulsie al ambarcatiunii.

s-a optat atunci ptr suprastructura de Al ptr ca yachturile avea probleme de stabilitate. s-au fixat de puntea de otel prin sudarea pe Triclad - cred ca am scris bine.

din cate stiu yachturi se mai construiau pe la Navol dar care din pacate e in faliment. cred ca Romania are potential sa fabrice ptr export doar corpul din Al. ar putea fi o afacere super - un proiect/doua puse la punct, simplu si ieftin si bun dupa reteta de succes Dacia Logan.
 
problema la sudura in aluminiu e INFORMATIA
Corect.
In posesia informatiei (sau insetat pentru?) si mentinand un nivel rezonabil de disciplina tehnologica, constructii din aluminiu pot fi realizate la costuri judicioase.
Acesta poate fi o optiune pentru o firma mica , dar depaseste de regula posibilitatile "amatoricesti", cel putin la aspectul de rentabilitate...
La o barca de 10..12 metri se aduna cateva sute de metri de sudura - probabil cca. 50% dubla fata.

Atasat 2 exemple.
Pe prima pagina o constructie de 13 metri, realizat de un SRL relativ mic, dar cu nivel tehnologic ridicat.
Mai multe informatii despre firma aici (din pacate text doar in germana)
http://www.aluminium-yachten.de/yachtbau-yachtwerft/2-schiffswerft-yachtwerft-benjamin-emden.php

Constructia de la pagina 2 este realizata - daca e sa parafrazam situatia, de o "mica intreprindere familiala" - tata si doi fii.
Sunt norvegieni, au deci oaresicare traditie in materie de constructii navale.

Am stat de vorba cu unul dintre tineri.
A descris procesul in felul urmator:
- se primeste comanda de la client , daca este necesar, se fac modificari si mici ajustari in proiect
- se comanda placile , de la o firma care le debiteaza CNC
- se apuca toti trei si sudeaza manual
- daca clientul doreste , se sableaza si se vopseste, sau ramane "natur"

Sudurile erau impecabile (cel putin la standardul meu :D )
 

Atașamente

  • Al.pdf
    4.2 MB · Vizualizări: 50
Vazand ca santeti de meserie si va pricepeti, puteti pune si niste estimari de costuri?
 
.........si uite asa incet,incet o sa-si piarda romania toti barcaholicii !cei citiva care au mai ramas!

....Sa nu cumva sa stingeti lumina din greseala,ca in planurile mele nu-s prevazute escapade de ametit Terra , cu invartit prin jurul ei. Dar cine stie :) ...
(avand in vedere inconsecventa mea de a finaliza ceva :D )
 

Back
Sus