autoaprindere mercruiser 3.0L

in cursul plimbarilor prin Delta mi s-a intamplat ca motorul de pe barca sa faca autoaprindere dupa ce am taiat contactul. motorul are acum 100h de functionare, avand atat rodajul cat si reviziile la zi si corecte. Motorul este un Mercruiser Alpha One, 3.0L 135hp, cu carburator. as dori daca exista forumisti experimentati sa dezvoltam acest subiect.
 
Din cate ma pricep, de la motoarele pe benzina/carburatie, tie iti mai da cateva detonari in camera, dupa taierea contactului:
1. reglarea avansului si schimbarea bujiilor/curatarea (functie de aspectul lor)
2. calamina depusa pe bujii sau in camera de arder (pistoane) si eliminarea cauzei acesteia: benzina proasta, ulei prost
 
benzina proasta poate fi o cauza si ma asteptam, exista insa un aditiv de pus in rezervor pt. cresterea cifrei octanice ???, este un lucru cunoscut ca la un consum de 18-20l/h esti fortat sa alimentezi de pe benzinariile de pe pontoane la un sejur care implica 300-500 km, exista un aditiv pt. curatarea capului pistoanelor ???? am inteles din articolele din afara, ca se aprinde de fapt grafitul depus pe capul pistonului, englezii spun ca fenomenul este dieseling pt. ca functioneaza exact ca motoarele diesel.
 
Primul care-mi vine in minte de pe aici, este Metabond-ul de la userul Tarzan. Daca o mai fi pe aici... daca nu, gasesti la altii :) Oricum, userul este electromecanic naval profesionist si cred ca stie ce spune.
Iar fenomenul, indiferent de ce spun englezii nu este dieseling fiindca benzina nu se autoaprinde la compresia de 10 atm (sau prin zona) din cilindri. Ea se aprinde datorita faptului ca acele "ace" de grafit/calamina raman incandescente o perioada limitata de timp si initiaza aprinderea vaporilor aspirati.
 
Ultima editare:
Salut. Cred ca este problema generala la aceste motoare. Si eu am unul,cu mai putine ore,care imi face astfel de probleme. Am avut ghinionul sa-mi rupa si un suport la motor din cauza smunciturilor.Problema mai grava este ca nemaiavand sustinere si fiind in sarcina,motorul s-a inclinat fisurandu-mi oglinda. Nu am gasit rezolvare desi ma chinuie de 3 ani si am incercat aproape toate solutiile,mai putin Metabond-ul. Schimbatul bujiilor,fiselor,capacului de la delcou si reglarea avansului,nu au dus la numic,problema revenind cu incapatanare spre disperarea mea. Din cercetarile facute singura explicatie este ca avem benzina foarte proasta,lucru observat ca si tine mai mult in delta. Daca reusesti sa rezolvi problema te rog sa scrii despre asta.
 
Singurul sfat cu adevarat bun si pe care gandind retrospectiv l-am utilizat si eu este ca dupa o functionare turata glisare sau nu sa las motorul la relanti scos din sarcina inca 2-3 min. Am observat ca niciodata nu am autoaprindere inainte de manevrele de acostare, cand fortat de pozitie mai stau pe "gazele de asapament" pt. Putin avans. Intotdeauna se intampla cand opresc motorul brusc mai ales cand mut barca de colo colo pe lacuri ca sa schimb ancora la pescuit. De altfel imi amintesc ca si in cartea motorului si a barcii sfatul era acelasi, motorul se trece smooth spre relanti. De aceea cred ca o sa mi pun si un engine mount electric pentru pescuit. Benzina are doua probleme pt. Apa eu am urmat sfaturile si am montat un filtru decantor. Pt cifra octanica este naspa, doar aditivi sau alimentare cu benzina de la pompa normala ne scoatem cred.
 
Ultima editare:
Salut. Am si filtru decantor,am si filtru de hartie si il am si pe ce-l al motorului,doar benzina e cea care ea vinovata pana la urma. Pana anul acesta nu am avut peco pe ponton si faceam alimentarea cu canistra,cumparnd numai benzina aditivata de la distribuitori,dar tot aparea fenomenul. E drept ca mai rar. Inainte aveam un Volvo,de prin 92,care nu era asa pretentios si caruia cred ca ii placea si motorina.
 
Atunci incearca metoda prin care sa eviti o oprire brusca a motorului, lasa-l 1 - 2 min la relanti inainte de turn off. Repet daca fac asa nu am avut autoaprindere.
 
Salut. Multumesc, mereu fac asta chiar daca merg si cu barca de imprumut. La Primavara,inainte de inceperea sezonului,o sa-i repar oglinda si voi mai vedea.
 

Back
Sus