Barca mea Motocraft SL410 propulsata de un Mercury 15 CP 4 timpi

@Ovidiu si Gabo

Barcuta voastra imi adduce aminte de barcile Springbok de 14 picioare din anii 80-90. Cand am vazut prima data cum mergea una cu un Evinrude de 15 in 2 timpi, am ramas cu gura cascata.

Pe mine ma bate gandul sa probez barca cu un motor de 20cp in 2 timpi.
Din cele discutate pe forum am inteles ca motoarele in 2 timpi au accelerarea mai buna, nu ma pricep, dar am vazut pe youtube ca motoarele in 2 timpi parca ofera o viteza mai mare decat cele in 4 timpi de aceeasi putere.
 
Mda ...Gresisem la acel calcul dar am corectat.

In principiu se fac doua calcule ( varianta simplificata...pentru viteze mici unde frecarea cu aerul e lasata balta)...si coeficientii de forma si rezistenta la val ...la fel.

1. Calculul vitezei maxime , se face raportand greutatea totala la nr de cai putere.
In acest caz ...70 barca+ 180 oamenii +52 motorul +15 rezervorul=317 kg / 15 cai ...=21.13 Kg/cal
Acum daca o barca gliseaza ...are forma de glisare ..luam un coeficient 700 sau 720-740 (daca are si redane transversale..) 700/21.12= 33.12 km/ora
Daca e o barca de semiglisare...cum e laguna sau gogosarul (lotus) ... 650/ 21.12 = 30.7 km/h. ( dar sunt muult mai grele )...

2. Calculul elicei. Trebuie sa ajungem la viteza maxima ...avand turatia maxima ( caci acolo motorul are puterea maxima).
Turatia maxima a motorului ar fi 5500 rot/minut .
Raportul de transmisie in pinten e 2.15/1 ...deci turatia la elice va fi 5500/2.15 ( asta la Mercury 15) ..=2558 rot/minut.

2558 x 9" (pasul elicei ) = 23022 inch/minut = 23022 x 25.4 mm =584758.8 mm /min = 584.76 m/min = 0.584 km /min ...inmultim cu 60 minute...= 35.08 km/ora ...
Dar asta e viteza elicei fata de apa (care in urma barcii nu mai e statatoare ..ci se deplaseaza cu o viteza...Avem o pierdere. ..coeficient de alunecare se numeste care este intre 0.9 si 0.7 ( barca incarcata) . Am considerat 0.9 ...cu toate ca ar fi trebuit sa iau un 0.8 ..
35.08x 0.9 = 31.57 km/h. Deci ar merge si o elice cu pas mai mare...9.5...poate . Dar !!!. Daca mai pui o persoana in barca se reface calculul...S-ar putea sa nu mai gliseze. Probabil ca o elice cu pas de 8 ar fi potrivita...pentru barca incarcata la maxim...
La barcile de curse cu elici supracavitante si raport greutate / cal...6-7 coeficientul de alunecare ajunge la 0.95 ...
 
Ultima editare:
Depinde ce vrei sa obtii Ovidiu. Cred ca ai o combinatie foarte OK

Da Mihai, combinatia este ok.
Uneori simt nevoia de putina adrenalina si as dori ca barca sa inlocuiasca senzatia pe care o ofera un skijet, vorba ta... "spume in apa".
Am si eu nebuniile mele,uneori imi place sa fac valuri .
Din calculele lui Adi, se pare ca viteza nu creste foarte mult, chiar daca motorul este mai puternic, se pare ca majoritatea barcilor normale merg cu o viteza intre 30-50km/ora.
Ramane doar posibilitatea ca un motor mai puternic, sa ofere un "demaraj" mai bun, putere pt "figuri".

Cam asa ceva mi-ar placea din cand in cand Crazy with my zodiac - YouTube
 
Ultima editare:
Pai pentru chestii ca in filmulet, nu ar fi mai practica o gonflabila (cu chila gonflabila)?

Ai dreptate, ar fi mai potrivita o pneumatica, pt prostiile mele.
Problema este ca pana sa iti dai seama ce ti se potriveste mai bine,trebuie sa treci prin cheltuieli si experiente.
Cand am cumparat prima barca si motorul, cu partea practica eram spre zero.
Am vandut barca,am ramas cu motorul, am luat alta barca....etc.etc, e complicata viata nautica,boala grea, pe deplin multumit este greu sa ajungi.
 
:)Ovidiu...sa stii ca diferenta de putere intre un motor in 2T si unul in 4T ...de aceeasi putere ...sa zicem 20 de cai nu prea exista in realitate.
Diferenta de greutate la 20 de cai nu prea este...Un 20 in 2T are intre 49 de kg si 52 . Un 20 in 4T are tot 52 kg (fara electromotor).
Diferenta de viteza apare ...prin faptul ca majoritatea motoarelor in 2T de 20 sunt de fapt ...de 25..30..sau chiar 35 de cai. Mai sunt si unele de 20...dar rare...iar la alea daca le gasesti restrictia..ma rog schimbi carburatorul...il faci de 25..30.
In schimb cele de 20 in 4T nu mai ai ce sa le faci. Ele provin din 15 cai ...un pic urcate in turatie... de la 5000 la 6000..6200. Mai mult nu scoti din ele.
Asta e Mercury de 20 / 4T pe pilotina : 28...29 km/ora singur in barca . Consuma 5 litri/ora.
http://www.youtube.com/watch?v=QhcSbN0n_d4
Si asta e Selva 20XS ( sub capac e elefantul...cu 2 carburatoare ) ...care merge la 39 km/ora ...2 persoane.
http://www.youtube.com/watch?v=LbrdYl9fwAI
Asta consuma 10 litri pe ora.

Selva 20 care e de fapt 25XS si pe care tocmai l-am dat jos de pe pilotina...si daca esti curios...doar daca te tine oglinda...35 de cai la 49 de kg.:)
Ce barca ai ?
 
Ultima editare:
ovidiu are aceiasi barca ca si mine, chiar si aceiasi culoare :) si nu cred ca tine oglinda un motor cu puterea mentionata de tine. Romica, adica producatorul da 15 CP maxim, si de fapt asa dau si americanii la starcraft. Daca nu ma insel si quicksilver SL 410care este aceiasi barca tot 15 cp au ca motorizare maxima. Romica stie pe cineva care a pus 20 cp si nu a avut probleme, sau cel putin nu inca.
Intrebarea mea este, ca doar v-am spus ca sunt incepator....care ar fi diferenta de viteza cu barca asta de la un 15 cp la un 20? Daca ne luam dupa formulele mentionate de voi... Exemplu:
Mercury 4 timpi 15 CP are raport de 2,15:1 si elicea standard de 9. Iar Mercury de 20 cp are acelasi raport de 2,15:1 si aceiasi elice standard de 9, deci singura diferenta este la turatii si nu foarte mare.
Cel de 15 cp are turatie maxima intre 5000 si 6000 iar cel de 20 intre 5400 si 6100. Daca aplicam formula de mai sus nu otinem aceiasi rezultate la viteza de inaintare a elicei?
Banuiesc ca diferenta ar fi atunci cand mai pui ceva kile in plus in barca, nu?
Daca gresesc spuneti unde
 
Daca producatorul zice 15 cai ...e bine sa pui ce zice el. Nu ca nu ar tine si 20...dar pentru siguranta e mai bine asa.
Mercury de 20 fata de cel de 15 are alt carburator. Am studiat problema ...Deci are 3 jicloare diferite, dar are si diametrul venturi mai mare...Cu un carb. de 20 ...motorul va fi de 20 de cai ...si va consuma ceva mai mult.
Asa ca cel de 15 cai cu o elice de 9 se va plafona in turatie pe la 5000 de ture ...Daca-i pui elice cu pas mai mic...urca in turatie...dar nu va avea viteza mai mare...iar cel de 20 pe la 6000 sau chiar 6250. Adica ...daca iei un 30 Km/ora cu Mercury de 15 cai... cu unul de 20 ...calculam:
30 / 15 =2 2x20 = 40 km/ora cu 20 de cai ... teoretic... Altfel 30 / 5000.... x 6250 = 39 km/ora. Practic gps-ul spune tot.

Ambele motoare si 15 si 20 (vorbesc de cele de dupa 2008 ) sunt limitate in turatie electronic la 6400 rot/min , iar la presiune de ulei scazuta ..la 2100 rot/min.
 
Eu initial am vrut sa iau 10 Cp pentru ca este mai usor cu 12 kg si am vazut in filmuletul lui ovidiu cat de bine merge barca si cu 10 cai, dar m-am gandit la faptul ca eu voi avea uneori si bagaje mai multe in barca sau 3 persoane cu bagaje mai putine si imi era frica sa nu ramana mici cei 10 cai si sa ma tarai cu barca in deplasament cu un consum mult mai mare. In afara de asta am vazut diferenta foarte mica de pret intre 10 si 15 cai si m-am convins ce e mai bine. Oricum oglinda barcii pare a fi foarte solida cu o intaritura din aluminiu mai gros pe mijloc intre o glinda si chila barcii. 20 cai tine pentru ca a fost si probata dar nu pe termen lung, asa ca pentru o proba ovidiu puate pune 20 de cai dar e mai riscant cu un motor in 2t care spuneai tu ca in realitate ar fi un 30.
La urmatoarea iesire o sa am gps sigur, cand o sa ma lase vremea si atunci o sa va spun si viteza maxima cu incarcatura respectiva. Ce pot spune e ca am depasit pe canale cu ea o laguna cu 20 cp(2 oameni in barca) si un lotus cu 15 cai(tot 2 in barca), deci merge vizibil mai repede fata de cele doua modele.
 
:)Ovidiu...sa stii ca diferenta de putere intre un motor in 2T si unul in 4T ...de aceeasi putere ...sa zicem 20 de cai nu prea exista in realitate.
Diferenta de greutate la 20 de cai nu prea este...Un 20 in 2T are intre 49 de kg si 52 . Un 20 in 4T are tot 52 kg (fara electromotor).
Diferenta de viteza apare ...prin faptul ca majoritatea motoarelor in 2T de 20 sunt de fapt ...de 25..30..sau chiar 35 de cai. Mai sunt si unele de 20...dar rare...iar la alea daca le gasesti restrictia..ma rog schimbi carburatorul...il faci de 25..30.
In schimb cele de 20 in 4T nu mai ai ce sa le faci. Ele provin din 15 cai ...un pic urcate in turatie... de la 5000 la 6000..6200. Mai mult nu scoti din ele.
Asta e Mercury de 20 / 4T pe pilotina : 28...29 km/ora singur in barca . Consuma 5 litri/ora.
Mercury 20hp ; 4T - YouTube
Si asta e Selva 20XS ( sub capac e elefantul...cu 2 carburatoare ) ...care merge la 39 km/ora ...2 persoane.
Cu Pilotina pe Snagov - YouTube
Asta consuma 10 litri pe ora.

Selva 20 care e de fapt 25XS si pe care tocmai l-am dat jos de pe pilotina...si daca esti curios...doar daca te tine oglinda...35 de cai la 49 de kg.:)
Ce barca ai ?

Multumesc pentru explicatii Adi.
Am si eu tot un SL 410, dar motorul este un Mercury de 10cp.Este buna combinatia, barca gliseaza si cu 3 persoane, consumul este foarte mic, cred ca vreo 2 litri/ora, dar mi-as fi dorit mai multa putere.
Inainte am avut un RIB de 270, avea 28 kg, dar am vandut-o pentru ca era prea scurta si am ramas cu motorul, pt care cea mai buna alegere a fost SL 410.
https://picasaweb.google.com/106062072626373634622/23Aprilie2012#5734300238789009058
https://picasaweb.google.com/106062072626373634622/22Martie2012#5722311048701948242

https://picasaweb.google.com/106062072626373634622/MotocraftSl410Mercury99#5794073900738994498
Era bine daca aveam un 15cp pe SL 410, dar dupa ce ma plictisesc, cred ca urmatoarea achizitie va fi un Linder sportsman de 410, cu un motor de 20cp, sau un RIB de la 360 in sus.
 
Eu initial am vrut sa iau 10 Cp pentru ca este mai usor cu 12 kg si am vazut in filmuletul lui ovidiu cat de bine merge barca si cu 10 cai, dar m-am gandit la faptul ca eu voi avea uneori si bagaje mai multe in barca sau 3 persoane cu bagaje mai putine si imi era frica sa nu ramana mici cei 10 cai si sa ma tarai cu barca in deplasament cu un consum mult mai mare. In afara de asta am vazut diferenta foarte mica de pret intre 10 si 15 cai si m-am convins ce e mai bine. Oricum oglinda barcii pare a fi foarte solida cu o intaritura din aluminiu mai gros pe mijloc intre o glinda si chila barcii. 20 cai tine pentru ca a fost si probata dar nu pe termen lung, asa ca pentru o proba ovidiu puate pune 20 de cai dar e mai riscant cu un motor in 2t care spuneai tu ca in realitate ar fi un 30.
La urmatoarea iesire o sa am gps sigur, cand o sa ma lase vremea si atunci o sa va spun si viteza maxima cu incarcatura respectiva. Ce pot spune e ca am depasit pe canale cu ea o laguna cu 20 cp(2 oameni in barca) si un lotus cu 15 cai(tot 2 in barca), deci merge vizibil mai repede fata de cele doua modele.

Foarte bine ai facut ca ai ales 15cp, pe apa 5cp in plus conteaza, mai ales ca mergi pe Dunare.
 
@Ovidiu...Ce 10 cai ai ? ( 9.9 ...) E cel de 323 cm3 ? sau e cel de dupa 2008 ?
Daca e model dinainte de 2008 ...cu un carb. de 15 cai l-ai rezolvat.
Pt ca 9.9 la 323 cm3 si 15 la 323 cm3 difera doar la carburatoare.
Astea mai noi...dupa 2008 sunt identice 8 cu 9.9 si 15 cu 20 . Difera carburatoarele.
...Daca nu, il lasi asa si mai vezi si tu natura ...Oricum , barcuta aia gliseaza si cu 8 cai.

Uite ca am gasit ceva aici...ii mai framanta si pe altii chestia asta . Deci daca ai modelul d 323 cm3 (19.7 c.inch) merge marit la 15 doar schimband carburatorul. Cresterea de putere va fi in ,,top end"...Pana acolo e acelasi motor...,acelasi demaraj...
Daca are 209 cm3 ...e ala de 8 cai ,,supraalimentat" !!!

dar citeste:

http://www.marineengine.com/boat-fo...ry-9-9hp-4stroke-upgrade-to-15hp-by-carb-swap
 
Ultima editare:
@ovidiu, Se vede mai frumos barca in filmuletu tau pentru ca este filmat din alta barca. Din cauza la filmuletul ala m-am hotarat eu sa iau barca asta :).....de cand l-am vazut m-am indragostit. Am de gand sa fac excursii serioase la vara cu ea prin toata delta. Inca nu am stabilit traseul dar vreau sa ajung cel putin pana la Periprava si sa vizitez cat mai multe lacuri de acolo in directia Crisan, mila 23 si altele.
O sa plec doar cu un cort ceaunu pentru bors de peste si cel pentru mamaliga si ceva provizi. Ma intorc la tulcea cand se termina malaiu ca pestele il gasesc eu prin balta. De mult visez la o astfel de aventura, dar acum ia venit randul. Sa vina vara!!!!
 
@Ovidiu...Ce 10 cai ai ? ( 9.9 ...) E cel de 323 cm3 ? sau e cel de dupa 2008 ?
Daca e model dinainte de 2008 ...cu un carb. de 15 cai l-ai rezolvat.
Pt ca 9.9 la 323 cm3 si 15 la 323 cm3 difera doar la carburatoare.
Astea mai noi...dupa 2008 sunt identice 8 cu 9.9 si 15 cu 20 . Difera carburatoarele.
...Daca nu, il lasi asa si mai vezi si tu natura ...Oricum , barcuta aia gliseaza si cu 8 cai.

Uite ca am gasit ceva aici...ii mai framanta si pe altii chestia asta . Deci daca ai modelul d 323 cm3 (19.7 c.inch) merge marit la 15 doar schimband carburatorul. Cresterea de putere va fi in ,,top end"...Pana acolo e acelasi motor...,acelasi demaraj...
Daca are 209 cm3 ...e ala de 8 cai ,,supraalimentat" !!!

dar citeste:

Mercury 9.9hp 4stroke upgrade to 15hp by carb swap

Motorul este un Mercury 9,9 din 2010, l-am cumparat de la reprezentanta, inca este in garantie.
SL 410, cred ca gliseaza si cu 6cp, a fost o barca bine proiectata pentru ca rezista pe piata de zeci de ani.
Este aceeasi barca de care amintea Mihai, Springbok de 14 picioare,Quicksilver 410 sl, Starcraft 410...sau alte denumiri.
Deoarece nu am fost niciodata mare mester, ma feresc de modificari ca sa nu stric "jucaria".

Pentru alti colegi, care intra pe forum si care isi doresc o barca, nu as vrea sa inteleaga gresit ca SL410, cu un motor de 10cp, nu ar fi o barca OK.(s-ar putea sa fie cea mai potrivita alegere)
Motorul de 10 cp, este un motor economic dpdv al consumului, este portabil, o singura persoana il poate manevra fara a se speti foarte tare, iar barca va glisa garantat cu 2 persoane(eu am probat-o si cu 3 persoane, 90+70+50 si cred ca mergea in jur de 30km/ora)
Motorul de 15 cp, este mai greu cu vreo 10-12kg,este mai greu de manevrat de catre o singura persoana, dar in momentul in care esti pe apa ai satisfactii mai mari datorita celor 5cp in plus.
Gabi a facut o alegere potrivita si eu daca as fi avut barca inainte de a cumpara motorul, as fi ales 15cp(chiar cu riscul de a-mi pica c...ele putin, in momentul in care montam motorul pe barca)
 
@ovidiu, Se vede mai frumos barca in filmuletu tau pentru ca este filmat din alta barca. Din cauza la filmuletul ala m-am hotarat eu sa iau barca asta :).....de cand l-am vazut m-am indragostit. Am de gand sa fac excursii serioase la vara cu ea prin toata delta. Inca nu am stabilit traseul dar vreau sa ajung cel putin pana la Periprava si sa vizitez cat mai multe lacuri de acolo in directia Crisan, mila 23 si altele.
O sa plec doar cu un cort ceaunu pentru bors de peste si cel pentru mamaliga si ceva provizi. Ma intorc la tulcea cand se termina malaiu ca pestele il gasesc eu prin balta. De mult visez la o astfel de aventura, dar acum ia venit randul. Sa vina vara!!!!

Garantat, te vei bucura de barca, dar nu uita de noi...ma refer la o poza, un videoclip si istoria te va rasplati.Vant la pupa!
 
E clar. Ai motorul de 9.9 ...cel de 209 cm3. E varianta usoara...Nu ai cum sa-l faci de 15.
Foloseste-l sanatos asa cum e , mai ales ca esti primul proprietar si i-ai facut rodaj...consumabile etc...E in garantie !
...si daca e sa iti cumperi alt motor ...la un moment dat...cumpara unul de 20 (la aceeasi greutate cu cel de 15 pe care ti-l doresti ).
 
Mda ...Gresisem la acel calcul dar am corectat.

In principiu se fac doua calcule ( varianta simplificata...pentru viteze mici unde frecarea cu aerul e lasata balta)...si coeficientii de forma si rezistenta la val ...la fel.

1. Calculul vitezei maxime , se face raportand greutatea totala la nr de cai putere.
In acest caz ...70 barca+ 180 oamenii +52 motorul +15 rezervorul=317 kg / 15 cai ...=21.13 Kg/cal
Acum daca o barca gliseaza ...are forma de glisare ..luam un coeficient 700 sau 720-740 (daca are si redane transversale..) 700/21.12= 33.12 km/ora
Daca e o barca de semiglisare...cum e laguna sau gogosarul (lotus) ... 650/ 21.12 = 30.7 km/h. ( dar sunt muult mai grele )...

2. Calculul elicei. Trebuie sa ajungem la viteza maxima ...avand turatia maxima ( caci acolo motorul are puterea maxima).
Turatia maxima a motorului ar fi 5500 rot/minut .
Raportul de transmisie in pinten e 2.15/1 ...deci turatia la elice va fi 5500/2.15 ( asta la Mercury 15) ..=2558 rot/minut.

2558 x 9" (pasul elicei ) = 23022 inch/minut = 23022 x 25.4 mm =584758.8 mm /min = 584.76 m/min = 0.584 km /min ...inmultim cu 60 minute...= 35.08 km/ora ...
Dar asta e viteza elicei fata de apa (care in urma barcii nu mai e statatoare ..ci se deplaseaza cu o viteza...Avem o pierdere. ..coeficient de alunecare se numeste care este intre 0.9 si 0.7 ( barca incarcata) . Am considerat 0.9 ...cu toate ca ar fi trebuit sa iau un 0.8 ..
35.08x 0.9 = 31.57 km/h. Deci ar merge si o elice cu pas mai mare...9.5...poate . Dar !!!. Daca mai pui o persoana in barca se reface calculul...S-ar putea sa nu mai gliseze. Probabil ca o elice cu pas de 8 ar fi potrivita...pentru barca incarcata la maxim...
La barcile de curse cu elici supracavitante si raport greutate / cal...6-7 coeficientul de alunecare ajunge la 0.95 ...

@adila, imi pare rau ca trebuie sa te anunt ca sococotelile tala sunt gresite; cel putin in cazul acestei barci. Exact cu aceiasi greutate mentionata de mine mai sus si folosita de tine in calcule, GPS a aratat azi o viteza de 42 Km/ora cu motorul turat la maxim, si 31-32 Km/ora cu motorul turat undeva la 50-60%.
Gps-ul pe telefon l-am probat inainte cu masina si indica viteza corecta
 
Ultima editare:
Ok ...Mii de scuze ca am socotit gresit :mad: (prima data). Am corectat ...A doua oara am calculat corect. :rolleyes:

Sa presupunem prin ABSURD ca motorul tau ar avea 20 de cai si ar putea ajunge la o turatie maxima de 6250 rot/min. Raportul reductorului este 2.15/1.
Elicea are pas de 9"...asta inseamna 9x25.4mm= 228.6 mm = 0.2286 metri la o rotatie. ( fara nicio alunecare...fara pierderi).
Calculam din nou. 6250 /2.15= 2906.97 rotatii /minut
Admitem prin absurd ca barca e goala , ca TU si Fratiorul ...levitati ...:cool:, cu tot cu barca. Deci nu avem nicio pierdere prin frecarea cu apa ,cu aerul...valuri. Totul e ca-n RAI...Plutim ...si nimic nu ne impiedica ..sa visam in continuare...
2907 x 0.2286 m = 664.54 Metri /minut ...Adica 0.66454 Km/minut ...inmultlm cu 60 minute sa vedem in km/ora si gasim 39.87 km/ora . Asta cu pierdere ZERO !!!

Deci niciodata un motor Mercury de 20 de cai NU va ajunge la 40 km/ora cu o elice de 9". :cool:
Un Mercury de 15 ...va fi un pic mai domol...Deci nu va ajunge la 6250 rot NEVER ...
Uite ..iti atasez ...calculat cu un calculator ...de la Mercury ... Zice 20 de mile/ora maxim ...adica 32 km/ora. Si mercury de 20...23 de mile...adica 36.8 km/ora cu o elice cu pas de 9".


Uite si un calculator ...on line ... La 6250 rot (cat poate un 20 de cai, elice cu pas de 9 si slip 0.1 ( 10 %) ...22.3 mile/ora adica 35.68 km/ora. Deci NU am gresit.
Deci ori nu ai calibrat GPS-ul ...ca trebuie sa sa stai pe loc si sa-ti indice ,,zero"...ori ai mers in aval si ai mai ,,plusat " vreo 6-7 km ...Nu juca la cacialma ..ca nu ti-ai gasit omul !


Si uite si teste facuta de Mercury cu 15 cai : 20.3 mile /ora ...
http://www.mercurymarine.com/engines/engine-tests/third-party/?ID=111&

si cu 20 de cai ...barca din aluminiu de 14' ...la 6200 rot/minut cu elice cu pas de 11.5 a ajuns la 27.5 mile pe ora =44 km/ora !!!
Dar motor de 20 cu elice de 11.5 la 6200 de ture.
http://www.mercurymarine.com/engines/engine-tests/boat-house-bulletin/?ID=969&
 

Atașamente

  • Mercury 15-20 speed.jpg
    Mercury 15-20 speed.jpg
    69.3 KB · Vizualizări: 46
  • alt calculator.jpg
    alt calculator.jpg
    66.5 KB · Vizualizări: 57
Ultima editare:
nu vreau sa contrazic...si nici nu ma pricep la matematica, cu atat mai ptin la barci si totusi stiu ce am vazut pe gps. Am mers cu motorul la maxim timp de un minut-maxin doua si viteza pe gps oscila intre 40-41-42(nu a scazut sub 40 in acel timp). Motorul l-am cumparat din Tulcea iar asta este situl reprezentantului American Nautics - Mercury Marine Outboards - Patru timpi 15CP si modelul este cel din stanga nu PROKiCKER.Sa am alta elice mai mare de 9?
Cand am cumparat motorul nu stiam de dimensiuni dar l-am intrebat pe om ce elice are(tractiune, normala sau de viteza) si mi-a spus ca e standard normala. Eu v-am spus ca e de 9 pt ca am vazut pe sit-ul lor
Ce rau imi pare ca nu mia trecut prin cap sa ii spun lu fratimiu sa ia telefonul lui si sa filmeze telefonul meu pe care mergea gps-ul
 

Back
Sus