barcaholia, boala grea

o sa ai de lucru nu gluma

salutare, sa ai parte de ea si sanavighezi cat poti de mult, satisfactia vine dela sine.
de curios, totalul ..la cat te-a ajuns cu tot cu transpotr.
asta are volanul pe dreapta daca este din uk?:skip:
 
Costuri pana acum:

1550 Lire Sterline barca
125 lire macaraua pentru urcat pe tir
1700 EUR + TVA pentru transport porthsmouth-brasov
+ vreo 20 EUR taxe bancare :)
 
Dani G, felicitari!

Costuri pana acum:

1550 Lire Sterline barca
125 lire macaraua pentru urcat pe tir
1700 EUR + TVA pentru transport porthsmouth-brasov
+ vreo 20 EUR taxe bancare :)

Dani G, felicitari! Barca pare a fi onesta. Spor la treaba, si sa te bucuri de ea la vara. Daca poti "rupe" 3-4 ore pe zi pentru ea, la vara te vor invidia multi.
Atunci cand vreamea va ingadui, uda cu un furtun coca pe dinafara si uitat-te cu atentie, mai ales la partea de sub linia de plutire (privirea trebuie sa fie paralela cu suprafata). Trebuie sa cauti mici umflaturi, de forma semisferica, arata ca niste picaturi. Pot avea marimi de la 2-3 mm la 1-3 cm, uneori si mai mari. La palpare, sant moi, ti se infunda degetul. Daca nu gasesti asa ceva, esti norocos, inseamna ca nu exista osmoza. Daca insa gasesti, vei avea ceva mai mult de lucru.
Dupa cum se vede din fotografii, pare sa fie zgariat gelcoat-tul, dar asta vei vedea doar dupa ce o poti spala ca lumea.
Oricum, barca e buna, forma e pentru mare, mai mult, pentru valuri, sant sigur ca i-ti va da satisfactie deplina.
Vant larg de pupa!
 
A mai trecut un weekend, tot cu frig si ninsoare.
De plictiseala am curatat comanda outboardului din cockpit ( daca tot nu avem outboard :) ) si am demontat carma in bucati. poze aici: http://picasaweb.google.com/na23.project/SomeWork#

tot din plictiseala am inceput sa adunam ceva poze de la alte surate pe post de material motivational si am comandat niste carti de pe amazon cu tema de restaurare de barci in genul asta sau asta
 
Carma

Am dat gelcoat-ul jos de pe carma.
Before:


After (poze facute cu mobilu adica proaste:)):


Carma are urme de reparatie, urme de lovituri si o fisura de 25 cm in partea inferioara
Ce vrem sa facem:
1. sa incarcam locurile unde este lovita cu amestec de rasina si rumegus

2. sa o imbracam in fibra de sticla ( sau carbon ) cu un strat suplimentar in partea de jos unde avem fisura

3. sa ranforsam gaurile de prindere cu camasa din teava de aluminiu pentru a evita propagarea fisurilor

4. sa adaugam o prindere suplimentara tip balama la partea mobila a carmei care sa permita fixarea chiar deasupra operei vii (cu un bolt pe care sa il scoatem cand ajungem in shallow waters ) - asta ar evita jocul ansamblului mai ales la valuri din pupa
5. gelcoat

Are careva experienta cu carmele astea "foldable"?
Vreau sa va intreb daca vi se pare ok, si daca pot avea probleme de aderenta la aplicarea rasinii( la reparatia anterioara omul se pare ca a dat niste lovituri de ciocan sa creeze cred eu o suprafata de contact pt rasina sau ce a folosit el ).
 
Eu nu înţeleg de ce te complici?:confused::confused::confused: Nu ai material, stând în Braşov, să faci o altă cârmă? Nu ai scule? Mai bine faci una nouă şi pe aia o îmbraci în fibră şi răşină. ;)
 
Ne-am gandit si la una noua, da si acolo dam de altele: ce esenta de lemn, laminat sau dintr-o bucata, eventual gasit pe cineva cu un strung de lemn ( pe care nu il avem ), si evident costul lemnului ( chair, cat poate sa coste ?)

daca solutia repararii nu asigura rezistenta, clar se merge pe varianta noua. Practic pentru genul asta de sfaturi am postat :). Multam de input lipan
 
Daca tot ai dat gelcoatul jos poti sa ne spui si noua ce esenta de lemn pare sa fie? Este lemn masiv, laminat sau placaj?

Nu de alta dar este bine de stiut (macar pentru mine).
Lucrarea de care te-ai apucat poate fi foarte instructiva cel putin pentru incepatori ca mine.

Daca trec prin Brasov te pot vizita? Am niste prieteni prin Ghimbav si mai trec pe la ei din cand in cand.

Spor la treaba!
 
Salut Dani, daca lemnul carmei nu e putrezit sau subrezit, merge refolosit, daca nu, trebuie alta carma facuta dupa modelul primei. Ar merge foarte bine daca iti permiti sa cumperi placaj de okoume, pe care-l stratifici la grosimea necesara, il profilezi si apoi il imbraci in fibra cu epoxy, nu nestrapol sau gelcoat, fiindca epoxy adera perfect la lemn, nefiind nevoie de buceardat cu lovituri de ciocan sau alte asemenea chestii.
Din ce stiu, carmele rabatabile au de obicei o funga spre pupa, cu care se ridica in pozitia rabatat, si alta funga spre prova, cu care se mentine carma in pozitia coborat, legate la un tachet pe eche. Despre cea de a 3-a balama nu stiu daca e o idee buna, fiindca daca dai intr-o intinsura si lovesti fundul apei cu derivorul sau carma, ele trebuie sa se rabateze instantaneu, pe cand a 3-a balama (de pe safran) va impiedica acest lucru. Poate daca iti pui un sonar poti evita sa te lovesti de fund, dar zic ca e mai sanatos ca si carma sa fie libera unde e risc de intinsuri.
 
Dupa cate am vazut rapid prin poze ai ceva de munca la barca aia inainte sa o pui pe apa, dar asta e frumusetea! Sa o satpanesti sanatos si sa te (ne) bucuri de ea.
 
Salut tuturor barcaholicilor si bine v-am gasit !!!:)

Si felicitari Dani pentru barcutza.
Sa dea Dumnezeu sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri cu drag de ea.
E foarte tare ceea ce te-ai decis sa faci. Daca iti urmam exemplul, poate o sa marim parcul de veliere al Romaniei.

Inca o data felicitari si spor la treaba.
 
Bine ai venit Deciy si multam de urari!

@daymon1
carma e din lemn masiv, probabil ca vom reface pana la urma jumatatea inferioara
sigur ca poti sa dai o vizita, barca e la ghimbav si suntem prin zona in weekenduri daca e frumos. De lucrat momentan lucram la piesele mai mici ( cam ce putem demonta de pe ea, la firma prietenului meu coprorietar :).
 
Eu sunt inca un novice in materie de tehnica navala, dar am o intrebare Dani:

Nu crezi ca o carma ar trebui refacuta in totalitate decat sa o repari pe bucati ?
Vreau sa zic ca daca o faci pana la jumatatea inferioara inseamna ca va fi din doua bucati imbinate.
Cred ca ar trebui sa te interesezi ce costuri implica sa faci una noua dintr-o singura bucata de lemn ( ceva esenta tare ), urmarind formele si dimensiunile celei originale.
Ma gandesc la siguranta, dupa ce o sa scoti barca pe apa.
 
Nici vorba sa refaceti safranul din bucati ! Lasati prostiile .... ca barcile nu sunt cutii de boxe din placaj . Orice reparatie sau modificare trebuie sa tina cont de siguranta in primul rand . Lucrari la sistemul de guvernare , greement , chila-derivor sunt fundamentale .Puteti solicita sprijin autorizat , nu lucrati dupa ureche .
Iar daca decideti sa lucrati ca la traforaj , macar aplicati regulile de fizica . asta pentru cand veti pune barca pe mare si va veni un vant de forta 5 pe mare montata . Atunci barca trebuie sa fie zdravana . Daca nu , investiti 2500 de euro intr-o pluta de salvare modelul basic , pt nr de persoane de la bord. ( oricum ar trebui sa faceti asta ).

Nu vreau sa creez panica , dar am vazut multe ....

pentru documentare vizitati : http://www.pantaenius.at/?fuseaction=page.ShowCategoryContent&CategoryID=36

si nu te-ai astepta ca oamenii ( destepti ) sa ajunga in situatiile de mai sus , nu-i asa ?

Faptul ca e o carma foldable este din start un compromis menit sa nu creeze probleme la ape mici , dar voua nu va trebuie asta , decat daca va veti duce cu velierul in Delta ( ceea ce e ...oricum nu prea firesc ) . Proiectati o carma serioasa dintr-o bucata , realizati-o laminat din placaj bun si epoxy si gata ! veti avea carma pe care sa va bazati .

Faptul ca barca vine dintr-o zona cu specificul ei nu trebuie sa va insele . Barca trebuie sa fie SANATOASA .

Restul e munca multa..si responsabilitate .
 
Ultima editare:
Mersi de "concerns" Robert. Le am pe toate in vedere... eu sunt inconsitent de felul meu cand sunt singur... dar foarte "fricos" cand e vorba sa fiu responsabil pentru altii

solutia de carma foldable nu mi-a inspirat nici mie prea multa incredere initial, dar am citit lucruri bune despre ea, mai ales pe barca asta. vom reface partea inferioara ( ori pe placaj marin de calitate, ori pe un lemn laminat pt aplicatie marina) datorita fisurii aparute.

uite ce zice nenea asta, aici:
http://www.sailnet.com/forums/578750-post55.html
si respectiv aici:
http://www.sailnet.com/forums/506635-post15.html

un testdrive la 50 de noduri spune ceva bun :) ( nu ca mi-as dori sa repet experienta )
 
foarte bine , daca refaceti carma intr-un mod serios , e ok . Am ramas si eu cu carme in mana in mijlocul marii si nu e deloc ok , asa ca aveti grija . Faceti totul ca si cum viata copiilor vostri ar depinde de asta . Ceea ce este 100% posibil si probabil .


Nu vreau sa dadacesc pe nimeni , dar primele lucruri pe care le-am invatat despre barci pe mare au fost legate de importanta lucrului bine facut .
 
Ce se mai intampla cu barcuta ta Dani?

In ce stadiu te afli ? Cred ca suntem cu totii curiosi sa ne mai spui una alta .
 

Back
Sus