21.04.2013 - Cornitele de drac de pe Serbata PIII
In sfarsit... Duminica 21.04.2013... ora 5 dimineata... am facut ochi, cu gandul la tura mult dorita... "Trecem ??? Nu trecem ??? Cum s-o comporta Pupezica ??? Mai este la suprafata, mai pluteste ???"... o gramada de ganduri... O lasasem legata la ponton, cu prova in curent, cu doua "parame", barbeta fata legata de un ochet imens si bine-intarit cu o bucata de stejat pe interior si cealalta parama, mai larga, legata de un tachet din pupa... "O mai fi ???"
Fac mini-bombitele si ma duc sa ma uit pe geam... era acolo, draga de ea...
O priveam prin geamul unui mega-vaporas parcat in fata ferestrei noastre...
Dupa linia de plutire... nu prea luase apa...
Mai linistit, m-am apucat sa-mi savurez mini-bombita, cu Pilotul inca dormind... Harta, planuri, ViewRanger... o luam pe-acolo, mergem pe dincolo... etc... Imi fixam in minte detaliile turei... Dau pe repede inainte... trezesc Pilotul, sudam niste tigari, imbracarea si... imbarcarea. Primul drum, la benzinarie, unde benzinareasa ne intampina cu... "Mi-ati lipsit... am crezut ca s-a intamplat ceva cu voi !!!" ... "Am reparat Pupezica..." ... "Da, se vede, ce alba e !!!"... Punem benzina, plin ochi, aveam si o canistra plina si una goala... si plecam.
Aici voi atinge o latura un pic tehnica, daca imi poate explica cineva... Foarte pe scurt, in glisare, la 3500 - 3800 rpm aveam cam 60 km/h dupa ceasul de pe barcuta si... ca sa mearga frumos si elegant, mergeam cu trimm-ul ridicat pe la 9-10, pe o scala de la 1 la 16-18-19 elicea inca este in apa si ai propulsie. Mai mult, motorul era asa destept incat nu ma lasa trim mai mare ca 12... Dar acum, ca sa mergem OK, nu puteam ridica trimul mai sus de 5, maxim 6, nu ca nu ne lasa dar nu mai era guvernabila Pupezica !!! De ce scaderea aceasta ??? Vorbind cu cei care au montat acum motorul, care sunt ACEEIASI care l-au montat si prima si a doua oara, am aflat ca l-au pus la a doua gaura din cinci, adica un pic mai jos (cca 2 cm), ca sa fie placa anti-cavitatie exact la nivelul chilei de la oglinda... Cica inainte era montat o tar' mai sus... Explicatia pe care o... cer / solicit / astept... de la cei mult mai meseriasi decat mine, este : de ce, cand am coborat motorul si elicea este "mai in apa", eu nu mai pot sa ridic trimul asa de sus, ca pierd guvernarea ??? Logic era sa fie ... invers !!!
Prima intalnire este... "devastatoare"... nu plecam bine de la benzinaria Star 2000. un pic mai sus de Mahmudia, si ne intalnim cu... MONSTRUL DUNARII... Ce diferenta de conceptie inginereasca intre mizeria asta si sageata (ruseasca) a Dunarii...
Face niste valuri cat China... Primul test pentru Pupezica, abordat responsabil...
Trecem din nou prin fata Casei Teo... Inca o data, laud pe acesti oameni primitori...
Si ne pregatim sa infruntam valurile produse de monstru...
Acesta este pontonul unde a stat Pupezica ancorata in curent toata noaptea...
Variatia cotei Dunarii la Mahmudia... a scazut 1 cm... la +280, Uzlina este aproape sub apa
Portul din Mahmudia...
Ce vroiam... short term... Sa mergem la "lipoveanul nostru de import" de la Uzlina, sa-l salutam de bun venit si-al lui si-al nostru, intru-cat el venise de 1-2 saptamani in balta, sa-l compatimim intru-cat aflasem ca are apa in casa... sa... "apa de foc" dis-de-dimineata... asa, o "gurita" b-)b-)b-) si sa... Canalul Uzlina, Lacul Uzlina, Canalusul Bibanilor, Lacul Isac, Canalul Isac, Canalul Litcov, Canalul Lung, Crisan... Dunarea Veche spre Mila 23, dreapta, Dunarea Veche spre Canalul Bogdaproste... atat pentru acum b-)b-)b-) !!! Mai spun... mai incolo...
Am setat ceasul pe consum, am stabilizat Pupezica la 14-15 / h si ... eu conduceam, Pilotul fotografia...
Geamandura uriasa din dreptul Portului Mahmudia... "albita" de cormorani si pescarusi
Dunare mare, parctic fara maluri... apa pana in buza
Cei doi frati inainte de Cotul Uzlinei...
Maluri inundate... in 2012, pe Dunarea Noua de la Mahmudia, pe apele cele mai mari = + 309 cm la Tulcea, mai aveai un metru de mal liber...
In paduricea asta m-as plimba si eu cu kaiacul... ca Florio Cu Pupezica pana la... fostul mal... si apoi cu kaiacul... daca ma rastorn, ma tin de vreun copac...
Nu mai stii unde este malul
Padure inundata pe Dunarea Noua din aval de Mahmudia
Aici campau pescarii anul trecut. Se ajungea cu masina, pe mal... chiar la iesirea de pe Dunarea Noua catre Cotul Uzlinei
Semnale de navigatie... Odata erau pe mal... acum sunt in apa...
Imagini din Cotul Uzlinei
Padurea este efectiv in apa... incredibil
Tot... de abordat cu kaiacul
Suprafete largi inundate in Cotul Uzlinei
Distrusa de ape... sau de ... om ???
Complexul lui Ceausescu... dupa ce am facut stanga in Cotul Uzlinei si am intrat in amonte, pe Dunare Veche, in drumul nostru catre Uzlina... Are apa aproape in casa...
Dunarea este... in padure
Ceea ce era o data mal / pamant... acum este... apa !!!
Inundatii masive... pe "pamant" neridicat de proprietari
Sunt curios ... cat se duce apa pe... maluri ???
Salcii prabusite pe mal spalat... ce intarziata este vegetatia...
Dupa "urmele" de pe trunchiuri, apa este in scadere...
A scazut cu cca 10 cm...
Ahhh, cotele astea ...
In drum spre ... Uzlina
Zone "natural" mai inalte... au scapat de asaltul Dunarii
Dezradacinat cu totul... de ape !!!
Pericole mari te asteapta la... apropierea de mal... mai bine din "impuls", cu motorul oprit si... sus !!!
"Canale noi" si noi posibilitati de explorare... pentru "sedentari"... = cei care "stau" in kaiac !!!
"Farul" lipoveanului nostru de import... de la Uzlina = stalpul de lumina !!!
Un ponton plutitor la Uzlina
Case la Uzlina... in ape
Desi cu gospodaria in apa, lipoveanul nostru de import ne intampina cu bratele deschise... Mare om !!!
Pupaturi, apa de foc, acostat, stat pe mal, noi nu aveam cizme de cauciuc, ca sa ajungi la oameni in casa... apa avea 60-70 cm !!! Cafea, tigari, pupaturi... cum este ??? Hai ca scapam, a inceput sa scada, Veniti ??? Venim... Pupaturi... iar apa de foc.. si am plecat ! Nu vreau sa minimalizez, o intalnire sincera, peste un an care a trecut prin noi, ei au ramas... noi am plecat in lumea noastra... Catre Cornitele de drac de pe Serbata !!! b-)b-)b-)
In sfarsit... Duminica 21.04.2013... ora 5 dimineata... am facut ochi, cu gandul la tura mult dorita... "Trecem ??? Nu trecem ??? Cum s-o comporta Pupezica ??? Mai este la suprafata, mai pluteste ???"... o gramada de ganduri... O lasasem legata la ponton, cu prova in curent, cu doua "parame", barbeta fata legata de un ochet imens si bine-intarit cu o bucata de stejat pe interior si cealalta parama, mai larga, legata de un tachet din pupa... "O mai fi ???"
Fac mini-bombitele si ma duc sa ma uit pe geam... era acolo, draga de ea...
O priveam prin geamul unui mega-vaporas parcat in fata ferestrei noastre...
Dupa linia de plutire... nu prea luase apa...
Mai linistit, m-am apucat sa-mi savurez mini-bombita, cu Pilotul inca dormind... Harta, planuri, ViewRanger... o luam pe-acolo, mergem pe dincolo... etc... Imi fixam in minte detaliile turei... Dau pe repede inainte... trezesc Pilotul, sudam niste tigari, imbracarea si... imbarcarea. Primul drum, la benzinarie, unde benzinareasa ne intampina cu... "Mi-ati lipsit... am crezut ca s-a intamplat ceva cu voi !!!" ... "Am reparat Pupezica..." ... "Da, se vede, ce alba e !!!"... Punem benzina, plin ochi, aveam si o canistra plina si una goala... si plecam.
Aici voi atinge o latura un pic tehnica, daca imi poate explica cineva... Foarte pe scurt, in glisare, la 3500 - 3800 rpm aveam cam 60 km/h dupa ceasul de pe barcuta si... ca sa mearga frumos si elegant, mergeam cu trimm-ul ridicat pe la 9-10, pe o scala de la 1 la 16-18-19 elicea inca este in apa si ai propulsie. Mai mult, motorul era asa destept incat nu ma lasa trim mai mare ca 12... Dar acum, ca sa mergem OK, nu puteam ridica trimul mai sus de 5, maxim 6, nu ca nu ne lasa dar nu mai era guvernabila Pupezica !!! De ce scaderea aceasta ??? Vorbind cu cei care au montat acum motorul, care sunt ACEEIASI care l-au montat si prima si a doua oara, am aflat ca l-au pus la a doua gaura din cinci, adica un pic mai jos (cca 2 cm), ca sa fie placa anti-cavitatie exact la nivelul chilei de la oglinda... Cica inainte era montat o tar' mai sus... Explicatia pe care o... cer / solicit / astept... de la cei mult mai meseriasi decat mine, este : de ce, cand am coborat motorul si elicea este "mai in apa", eu nu mai pot sa ridic trimul asa de sus, ca pierd guvernarea ??? Logic era sa fie ... invers !!!
Prima intalnire este... "devastatoare"... nu plecam bine de la benzinaria Star 2000. un pic mai sus de Mahmudia, si ne intalnim cu... MONSTRUL DUNARII... Ce diferenta de conceptie inginereasca intre mizeria asta si sageata (ruseasca) a Dunarii...
Face niste valuri cat China... Primul test pentru Pupezica, abordat responsabil...
Trecem din nou prin fata Casei Teo... Inca o data, laud pe acesti oameni primitori...
Si ne pregatim sa infruntam valurile produse de monstru...
Acesta este pontonul unde a stat Pupezica ancorata in curent toata noaptea...
Variatia cotei Dunarii la Mahmudia... a scazut 1 cm... la +280, Uzlina este aproape sub apa
Portul din Mahmudia...
Ce vroiam... short term... Sa mergem la "lipoveanul nostru de import" de la Uzlina, sa-l salutam de bun venit si-al lui si-al nostru, intru-cat el venise de 1-2 saptamani in balta, sa-l compatimim intru-cat aflasem ca are apa in casa... sa... "apa de foc" dis-de-dimineata... asa, o "gurita" b-)b-)b-) si sa... Canalul Uzlina, Lacul Uzlina, Canalusul Bibanilor, Lacul Isac, Canalul Isac, Canalul Litcov, Canalul Lung, Crisan... Dunarea Veche spre Mila 23, dreapta, Dunarea Veche spre Canalul Bogdaproste... atat pentru acum b-)b-)b-) !!! Mai spun... mai incolo...
Am setat ceasul pe consum, am stabilizat Pupezica la 14-15 / h si ... eu conduceam, Pilotul fotografia...
Geamandura uriasa din dreptul Portului Mahmudia... "albita" de cormorani si pescarusi
Dunare mare, parctic fara maluri... apa pana in buza
Cei doi frati inainte de Cotul Uzlinei...
Maluri inundate... in 2012, pe Dunarea Noua de la Mahmudia, pe apele cele mai mari = + 309 cm la Tulcea, mai aveai un metru de mal liber...
In paduricea asta m-as plimba si eu cu kaiacul... ca Florio Cu Pupezica pana la... fostul mal... si apoi cu kaiacul... daca ma rastorn, ma tin de vreun copac...
Nu mai stii unde este malul
Padure inundata pe Dunarea Noua din aval de Mahmudia
Aici campau pescarii anul trecut. Se ajungea cu masina, pe mal... chiar la iesirea de pe Dunarea Noua catre Cotul Uzlinei
Semnale de navigatie... Odata erau pe mal... acum sunt in apa...
Imagini din Cotul Uzlinei
Padurea este efectiv in apa... incredibil
Tot... de abordat cu kaiacul
Suprafete largi inundate in Cotul Uzlinei
Distrusa de ape... sau de ... om ???
Complexul lui Ceausescu... dupa ce am facut stanga in Cotul Uzlinei si am intrat in amonte, pe Dunare Veche, in drumul nostru catre Uzlina... Are apa aproape in casa...
Dunarea este... in padure
Ceea ce era o data mal / pamant... acum este... apa !!!
Inundatii masive... pe "pamant" neridicat de proprietari
Sunt curios ... cat se duce apa pe... maluri ???
Salcii prabusite pe mal spalat... ce intarziata este vegetatia...
Dupa "urmele" de pe trunchiuri, apa este in scadere...
A scazut cu cca 10 cm...
Ahhh, cotele astea ...
In drum spre ... Uzlina
Zone "natural" mai inalte... au scapat de asaltul Dunarii
Dezradacinat cu totul... de ape !!!
Pericole mari te asteapta la... apropierea de mal... mai bine din "impuls", cu motorul oprit si... sus !!!
"Canale noi" si noi posibilitati de explorare... pentru "sedentari"... = cei care "stau" in kaiac !!!
"Farul" lipoveanului nostru de import... de la Uzlina = stalpul de lumina !!!
Un ponton plutitor la Uzlina
Case la Uzlina... in ape
Desi cu gospodaria in apa, lipoveanul nostru de import ne intampina cu bratele deschise... Mare om !!!
Pupaturi, apa de foc, acostat, stat pe mal, noi nu aveam cizme de cauciuc, ca sa ajungi la oameni in casa... apa avea 60-70 cm !!! Cafea, tigari, pupaturi... cum este ??? Hai ca scapam, a inceput sa scada, Veniti ??? Venim... Pupaturi... iar apa de foc.. si am plecat ! Nu vreau sa minimalizez, o intalnire sincera, peste un an care a trecut prin noi, ei au ramas... noi am plecat in lumea noastra... Catre Cornitele de drac de pe Serbata !!! b-)b-)b-)