Confortul la bord

Smokey

Mic barcaholic
Haideti sa vorbim un pic despre ce inseamna confortul la bordul unei ambarcatiuni, ce dotari trebuie sa aiba o barca pentru un minim de confort, pentru un weekend decent, pentru o croaziera de cateva zile, si confortul extrem ... pentru doamne si domnisoare. :cool:

Binenteles, vorbim de spatiu in primul rand. Apoi vorbim de celebrul "head" ... inchis, deschis, cu perdea, fara perdea, in galeata ....


:D
 
Ca sa te simti bine, ar trebui ca barca sa aiba buda izolata si ventilata autonom. Am vazut unii care si-au montat pe barca buda de rulota cu tanc, afara regulile sunt stricte, dar la noi prin Delta mai merge inca la galeata :). Intre golani confortul nu e obligatoriu, dar pt doamne cerintele sunt mult mai mari. O baie cu minichiveta, buda, oglinda, un dulapior si o lumina LED buna cred ca e ok pt doamne.

O problema dezbatuta mult este headroom-ul, adica inaltimea in cabina. Eu personal nu am simtit vreun disconfort la barcile in care nu poti sta in picioare. E adevarat ca nu am navigat perioade lungi. Pentru o barca de weekend sau croaziere scurte nu e nevoie, in schimb pentru o barca maritima de cruise, dimensiunile barcii iti permit sa ai standing headroom, si e chiar indicat.

Alta chestie sunt cusetele sau paturile duble la barcile maritime. De obicei, cusetele se folosesc in mars, cele din salon fiind cel mai putin afectate de miscarile navei, iar paturile duble se folosesc la ancora sau in marina. Pentru o barca de weekend sau croaziere scurte nu e asa important, MacGregor avand de exemplu spatii de dormit pentru 6 oameni, in 2 paturi duble si 2 cusete convertibile. Chiar daca imi veti sari la gat, pot spune fara teama ca Mac-ul are una din cele mai ergonomice amenajari la o barca de 26 de picioare, adica standing headroom, spatiu aerisit, cockpit mare, confort interior, singura problema fiind accesul spre prova putin mai greu.
 
Vali , nu mai face reclama , ca imi faci probleme cu CNA-ul forumurilor .
Macgregor e o barca urata , mica si scumpa . Multumesc. Aaa...si instabila .:noroc:
 
Asta cu stabilitatea au batut-o in cuie cei care au certificat barca la clasa C ;). Din 100 de amatori de barci cu vele, nu stiu daca sunt 10 care sa fie in stare de mai mult decat daysailing sau weekending. Deci Mac-ul isi va avea clientii sai, dupa cum am vazut si la RBS. App, propun sa dezvoltam la topicul despre Mac discutia, fiindca ar fi unele chestii de interes, sau poate facem un topic despre power-sailere. Ar fi bine totusi sa discutam obiectiv si la concret, fara sa ne mai intepam, sa nu umplem forumul de balast, ca hostingul costa.
 
-o bucatarie decenta, cu cuptor si spatiu de lucru suficient, si protejata (gimballed + crashbar + strap for the cook)
-sistem de incalzire
-ventilatie - super-important, altfel te coci cu zile
-icebox sau frigider
-baterii destule + solar charger
-CD player
-rafturi de carti
-cusetele sa aibe protectie, sa nu te arunce ruliul afara (lee cloths)
-destul spatiu pt mancare, unelte, piese, panze, etc
-destul spatiu in rezervoare pt apa si combustibil
-sistem de ancorare solid ca sa poti dormi in liniste noaptea la ancora
-protectie de soare in cockpit (dodger + bimini)
-protectie de vant si ploaie in cockpit (dodger + weather cloths)
 
Ma bucur ca a iesit putin soarele pe forum!:). Pana una alta , La Multi Ani!Robert si "sa fim sanatosi ca pe restul le cumparam" vorba cuiva.
 
Eu am ce am cu buda ... la barcile de 23' am vazut ca buda nu e izolata de salon. Cum se traduce asta la capitolul confort olfactiv?
 
ceva de genul asta vreau eu sa dezvolt- barca de circa 6 m,cuseta dubla in prova,si o cuseta pe un bord,baie cu usa,dus, chiuveta , wc,si o bucatarie cu aragaz ,lada frigo si frigider.....astfel de scula nu poate avea derivor rabatabil pt. ca ia mult spatiu, ci chila lunga sau retractabila....tancuri de apa ca la didi 21, care maresc si stabilitatea, apoi incalzitor apa combinat(soare, gpl,recuperare de la motor)....

Ibi, sint foarte curios sa vad planurile. mi se par cam multe de pus pe o barca de 6m, chiar si cu cabina inalta. ce este gpl? cum vei alimenta frigiderul? ai gasit ceva optiuni pentru panouri solare? Daca nu ma insel, ai ales greementul de sloop. cam pe unde este asezat mastul? foarte multe pocket cruiser pe care le-am studiat au si un mic spatiu pentru echipament de navigatie, harti, etc.
 
Ibi, interesant asta cu buda cu chiuveta plianta si dus :). Poti da un link? Treaba cu racirea prin absorbtie cu solutie hidroamoniacala are niste particularitati cam in contradictie cu cerintele de spatiu la barci, dar cred ca s-ar putea lua in considerare dupa ceva experimente. Eu am mai studiat problema, in scopul unor aplicatii domestice. Poate putem dezvolta subiectul pe undeva.
 
Ultima editare:
Multumesc pentru urari , Mihai , si tie tot ce iti doresti !

Propun ca mai pe seara sa facem un bairam virtual in cinstea lui Robert, sa ne mai destindem, ca si asa suntem putini, e pacat sa ne mai si tachinam :). La multi ani inca o data man, si poate o punem de un cadou impreuna cu gashca ;).
 
Cate ceva despre confort: eu cred ca pentru un weekend pe barca ai nevoie stringenta de apa de baut si de toaleta confortabila pentru doamne . In rest , toate sunt fitze .

Solutii pentru sporirea gradului acesta minim de confort exista , dar cu costuri prea mari pentru o utilizare atat de redusa . Un generator eolian costa 1000 euro..., Iar panourile solare costa sute de euro/bucata...

Cu baterii mari , de la tractorul U650 ( pe care tocmai l-ai deposedat si de camere ) poti asigura necesarul de energie la bord peste weekend , sau peste zi .

Un motor bun inboard va asigura si apa calda , dar ea ar trebui evacuata sau adoptata solutia de dus pe punte , mult mai practica .
 
Ibi, sint foarte curios sa vad planurile. mi se par cam multe de pus pe o barca de 6m, chiar si cu cabina inalta. ce este gpl? cum vei alimenta frigiderul? ai gasit ceva optiuni pentru panouri solare? Daca nu ma insel, ai ales greementul de sloop. cam pe unde este asezat mastul? foarte multe pocket cruiser pe care le-am studiat au si un mic spatiu pentru echipament de navigatie, harti, etc.

pe toby cat e deja pozitionata buda...gpl-butelia de gaz ...ca sa faca buum...la pupa catboatului e un spatiu care se poate folosi mai eficient daca pui acolo o mica bucatarioara, in care nu trebuie sa intri cu totul, ci cat sa poti umbla la lada(60x60 cm) aragaz( 50x50 cm sau mai mic)si un frigider de rulota pe 12-220-gpl...si ai scapat astfel de valul pupa...catargul vine cam pe unde se termina cuseta prova, si se sprijina pe boxul chilei retractabile sau pe un perete pe care-l pui cu sacop multiplu,,,
 
de toaleta confortabila pentru doamne

Asa, asa ... dezvolta te rog un pic, mai ales din experienta personala. Unde stramba doamnele din nas, si ce devine "acceptabil"? Acum nu pot "vizualiza" decat printr-o comparatie cu o buda de avion de ex.

(ma scuzati daca aduc discutia pe aici, dar am numai femele in familie ... pentru mine e un subiect important)
 
Multumesc mult pentru urari . Va doresc si eu voua toate cele bune , din toata inima , multa sanatate si succes !

Nu uitati ca suntem aici , impreuna , pentru ca ne plac barcile , de aceea va doresc sa va apropiati cat mai mult de barci , in orice ipostaza !
 
pe toby cat e deja pozitionata .... catargul vine cam pe unde se termina cuseta prova, si se sprijina pe boxul chilei retractabile sau pe un perete pe care-l pui cu sacop multiplu,,,

asta inseamna ca te-ai hotarit pentru toby cat? ce faci cu greementul? il schimbi in sloop? astept detalii in legatura cu aceasta metamorfoza - cum stabilesti pozitia si dimensiunile velaturii dimensionarea mastului si sustinerea lui. ti-as recomanda sa ridici ghiul cit mai sus deoarece este chiar incomod la volte asa cum este acum, mai ales cind ai 2-3 persoane pe barca. in plus, vei putea inalta si cabina un pic.
si parca spuneai ca fericirea consta in a avea o barca, o statie radio si multa apa imprejur ... unde amplasezi statia radio?
 

Back
Sus