detalii motor

va salut si bine v-am gasit,sunt interesat de achizitia unui motor de max 5 cai utilizat si am gasit ceva convenabil la pret pe mercador,nu am mai avut motor si as dori sa stiu la ce trebuie sa fiu atent cand ma duc la vizionare.exista posibilitatea sa-l verific undeva sa nu fie furat?ce parere aveti despre parsun 2,8 cp,a mai avut cineva?va multumesc
 
Salut, eu nu m-as incumeta sa cumpar Parsun sau alte chinezarii. Cel mai bun e tot un motor de la o firma consacrata, japoneza, americana sau italiana.
 
Experiente proprii
1° un Yamaha 2 T 8Ch - unicul motor al unui velier de 6,5m și 1200Kg. Torturat în toate chipurile, funcționat în conditii de valuri mari si curent contrar, super fiabil. Traversat Bretania de la St Malo la barajul Arzal, pe reteaua de canale interioare, 1 săptămână 100% motor, după ce nu funcționase un an jumătate si stătuse afara, pe oglinda pupa a barcii, ploaie, zapada, etc - nici un rateu. Am pus întotdeauna un pic mai mult ulei decât scria la carte - 2-2,5% în loc de 1,5%, teoretic ar fi trebuit sa fumege un pic - nu e flagrant.
2° un Honda 4 T 2Ch - unul din primele modele 4T (Honda sunt pionierii motorizarii outboard 4T) - excelent si economic, a facut pe scafandrul cu anexa pneumatica a velierului nostru precedent, l-am demontat, clatit cu apa dulce (important), uscat, sters peste tot, inclusiv în carburator, remontat, pus ulei si benzina - a demarat ca în prima zi. TIpul care mi l-a vândut, un taran din fundul Bretaniei, mergea cu el la pescuit si credea ca îi 2T - punea amestec în el. Îti dai seama ce-a suferit... si nicio problema.
3° (actualul motor auxiliar, folosit intens anul trecut) Yamaha 2 T 4Ch. Excelent, si el a facut pe submarinul odata, cu dinghy cu tot. Dinghy-ul a suferit (parâma de remorcare cu care trageam barcuta dupa noi s-a agatat în elicea motorului vasului, a tras barca la fund, s-a rupt o bucata de bordaj, motorul s-a umplut de apa de mare, etc). Acelasi tratament - nicio problema merge si acuma perfect. Acelasi amestec - un pic mai bogat în ulei (clasic pentru motoare 2T vechi).
4° Honda 4T 2,3Ch - model mai nou. Probleme serioase de coroziune a carcasei pe dedesubt, în conditii de utilizare maritima (aer si ambianta salina, etc). Carburatorul oxidat, suruburile corodate complet, imposibil de demontat, corpul carburatorului umplut de un amestec de sare, praf si alumina, o oroare. Irecuperabil, pentru un amator fara un atelier serios.
5° Yamaha 4T 2,5Ch - excelent, nou nout, nu l-am folosit mult (l-am schimbat cu cel de 4Ch, vroiam unul mai puternic pentru conditii de vânt si curent contrarii).
Un prieten si-a cumparat un Selva 2,3 sau 2,5Ch, nu mai stiu, nou nout din magazin, e relativ multumit. Cele japoneze (personal sunt ultra convins de Yamaha) - fiabile si economice. Despre Parsun n-am feedback, m-as cam feri -nu stiu de ce, poate are cineva mai multe informatii ?). O vreme am avut un batrân Suzuki 6 sat 7Ch, 2T - cu elicea sparta (o pala rupta, etc) împingea corect barca, saracul. Pe primul meu velier, în anii 1998-1999, tot 6,5m, cam 1,2T, aveam un Jonhson vechi de 7,5ch, 2T, nu se mai vedea prea clar "Johnson" pe carcasa, îl întretineam singur, o singura data l-am dat la un atelier ca mi-era cam complicat sa ma ocup, mergea ca ceasul. La un moment dat n-a mai vrut sa faca pipi - l-am desfacut singur, am dat cu apa dulce prin tubulatura, am clatit tot, dai cu o sârma, sufli un pic - a luat-o din nou. Un motor de 2T, daca porneste repede, fara sa tragi de snur de sute de ori, si nu-i prea corodat, n-are moarte. Atentie la calitatea amestecului, la bujie, la carburator si la circuitul de racire.

Cam asta e experienta mea în materie. Sper ca îti e util comentariul.
Numai bine
 
va multumesc pentru ajutor,am ajuns la concluzia ca decat sa iau o chinezarie ori mai astept si iau ceva nou,ori caut ceva la mana a doua dar de firma.despre verificatul motorului stie cineva pentru ca am auzit de multe motoare furate si nu vreau probleme la dunare cu politia?
 
,,probleme la dunare cu politia?" nu am auzit pe cineva sa aiba !, acum depinde ce tip de motor si ce an de fab vrei sa iei , cu ,,acte" gasesti sigur dupa 2000-2005 , atentie la ,, " , mai precis daca vrei acte trebuie sa gasesti cu factura magazinului din ro
 
vreau un motor de maxim 5 cai,care sa nu necesite permis sa-l pun pe o barca de fibra pe care o am deja ,astfel sa nu mai rup masina in doua prin padure pana la apa sau sa car bagaje km pana la apa daca drumul este impracticabil mai ales dupa ploi.eu in zona la oltenita am fost o singura data anul trecut si m-au controlat la permisul de pescuit,nu stiu la barca sau la motoare. oricum nu cred ca vrea cineva o furaciune.va multumesc
 
ok ! ia sa vedem ce optiuni ai cand spui acte , cum am spus mai sus , nou factura , sh cu factura pe numele vanzatorului , act notarial de vanzare cumparare al vanzatorului , act de vanzare cumparare al vanzatorului din tara de origine tradus si acceptat de notarul la care mergi ,si nu ultima ...decalratie pe propia raspundere in fata notarului ca motorul ,marca puterea , este asamblat cu mijloace propii din piese si accesorii cumparate de pe piata libera targuri si oboare !in toate cazurile dupa ce ti treci fierul pe numele tau trebuie cu actul de provenienta si propietate sa mergi la fisc sa l declari pentru impozitare (altfel papi amenda ) , mai exista o posibilitate de ,,acte " din vanzarea seprata , motor barca a unei ambarcatiuni deja inscrisa la o capitanie sau fisc in ro ! bafta !!
 
salut MBRO, as dori sa stiu ce cizma se potriveste cu cea de pe evinrude 6cp 2t din 1977 in eventualitatea ca nu as gasi asa ceva din dezmembrari, multumesc
 
Salut Ionel, din pacate noi nu te putem ajuta cu o cizma completa pentru motorul tau, partea si mai neplacuta e ca din 77 pana acum s-au modificat majoritatea codurilor originale a pieselor din motor si o sa fie din ce in ce mai greu sa gasesti ceva compatibil (chiar daca piesele in sine sunt identice cu ce se fabrica acum deja n-o sa mai poata garanta nimeni compatibilititatea lor cu motorul tau).

In functie de modelul motorului te poti ghida in cautarea motoarelor compatibile folosind boats.net insa pentru motorul tau piesele provenite din dezmembrari sunt cam singura (daca nu cea mai economica) solutie. Noi te putem ajuta doar cu piesele prezentate in catalongul de la Recambios Marinos sau GLM insa pentru motorul tau iti putem aduce doar componentele de la pompa de apa si cateva garnituri.

Stiu ca suna neplacut insa daca vezi ca piesele ajung sa coste mai mult de jumatate din costul motoarelor ce se vand pe probarca sau alte siteuri de gen poate ca a sosit momentul sa-l pensionezi pe batranul Johnson si sa te orientezi spre altceva.
 
Salutare baieti !
Am achizitionat de curand un batran Evinrude..1973-1974 de 20cp in 2T, cizma scurta. Problema inexplicabila (mie) deocamdata este aceea ca sare din viteza.
Am mers la cateva service-uri si cand au vazut piesa de muzeu...au dat din colt in colt..ca nu se gasesc piese, ca mai bine il vand....
Rugamintea mea este , daca ma poate ajuta cineva avizat sau patit, sa ma dirijati spre o persoana interesata sa-si faca meseria daca la asta se pricepe si ii place, sau sa incerc sa-l reglez, repar eu din sfaturile voastre.
Multi ar spune sa nu-mi bag nasul daca nu sunt mecanic...dar principiul mecanicii....indiferent ca e auto sau naval e acelasi in mare parte si la cel auto ma descurc...
Am incercat pana acum sa fac un mic reglaj din cizma, cea care se imbina cu o clema de legatura cu doua suruburi...undeva la mijlocul cizmei (descriu asa pentru cine nu stie termeni tehnici dar s-a lovit de problema)
Am desfacut cizma , grupul conic bucati- toate piesele sunt ok..
In fine...o iau de la capat cu ce-mi spuneti sa verific prima data pentru ca eu zic ca am parcurs diferiti pasi si nu am descoperit nimic ne la locul lui. Va multumesc pentru rabdarea de a citi si sper sa gasesc un punct de start macar daca nu...chiar sa rezolv problema!
Multumesc inca odata sia astept vesti ! ;)
 

Back
Sus