Hai că încerc și eu să îmi fac o barcă
După infinite discuții și documentări, după ce o serie întreagă de probleme m-au împiedicat să fac un asemenea pas, am început în sfârțit să construiesc o barcă. (Poate mai corect ar fi că l-am rugat insistent pe prietenul meu Marian să facă o barcă, avându-mă pe mine ca ajutor.) Velist incurabil al ales modelul:
http://www.dinghy.pl/42m_skiff.htm
(mulțumesc Vali pentru descoperirea site-ului dinghy.pl)
Evident că toți cei care mă cunosc, știu că visez la ceva mai ,,serios,,. Dar este la fel de evident că, dacă nu stric iremediabil niște materiale, bărcuța va purta pe ape toate greșelile unui începător în ale construcției. După ce termin bărcuța asta, mai vedem. Fiind și o barcă mică, (4,2 m) o barcă pe care o poți scoate ușor din apă, am folosit materiale low cost – evident și low quality.
Placaj obișnuit de plop, care absoarbe mai bine epoxy. Producătorul se laudă că are încleiere de exterior rezistentă la umezeală. Deloc impresionat de asemenea afirmații am aruncat într-un butoi cu apă o bucată de placaj neprotejată care, auzi ce aroganță ! , după o săptămână refuză să se exfolieze. Mă gândesc să folosesc așa zisa amorsă top epoxy și nu rășină propriu zisă, tot din considerente de cost. Am auzit că s-au făcut multe bărci cu ea. (Asta e de fapt o întrebare către experții site-ului.). Mi-a fost recomandată fibra de sticlă de la Rompolimer.
Ca orice român care se crede atotștiutor mă gândesc să ,,îmbunătățesc,, proiectul. Aș vrea să-i înalț ceva bordajul (are bordul liber de doar 32,5 cm) și eventual să-i pun un mic bompres și un foc pentru vânturi purtătoare. Am croit etamboul, etrava și elementele de rezistență mai înalte, dacă nu iese le tai la cota din proiect. (pe principiul că dacă e mai mare ai de unde să tai, dacă e mai mic e problematic.).
Până acum am făcut etrava (știu că seamănă cu un topor din Cro-Magnon dar așa e ea, abaterea nu e mai mare de 1-2 mm.) fundul bărcii și ,,osatura,,.
După infinite discuții și documentări, după ce o serie întreagă de probleme m-au împiedicat să fac un asemenea pas, am început în sfârțit să construiesc o barcă. (Poate mai corect ar fi că l-am rugat insistent pe prietenul meu Marian să facă o barcă, avându-mă pe mine ca ajutor.) Velist incurabil al ales modelul:
http://www.dinghy.pl/42m_skiff.htm
(mulțumesc Vali pentru descoperirea site-ului dinghy.pl)
Evident că toți cei care mă cunosc, știu că visez la ceva mai ,,serios,,. Dar este la fel de evident că, dacă nu stric iremediabil niște materiale, bărcuța va purta pe ape toate greșelile unui începător în ale construcției. După ce termin bărcuța asta, mai vedem. Fiind și o barcă mică, (4,2 m) o barcă pe care o poți scoate ușor din apă, am folosit materiale low cost – evident și low quality.
Placaj obișnuit de plop, care absoarbe mai bine epoxy. Producătorul se laudă că are încleiere de exterior rezistentă la umezeală. Deloc impresionat de asemenea afirmații am aruncat într-un butoi cu apă o bucată de placaj neprotejată care, auzi ce aroganță ! , după o săptămână refuză să se exfolieze. Mă gândesc să folosesc așa zisa amorsă top epoxy și nu rășină propriu zisă, tot din considerente de cost. Am auzit că s-au făcut multe bărci cu ea. (Asta e de fapt o întrebare către experții site-ului.). Mi-a fost recomandată fibra de sticlă de la Rompolimer.
Ca orice român care se crede atotștiutor mă gândesc să ,,îmbunătățesc,, proiectul. Aș vrea să-i înalț ceva bordajul (are bordul liber de doar 32,5 cm) și eventual să-i pun un mic bompres și un foc pentru vânturi purtătoare. Am croit etamboul, etrava și elementele de rezistență mai înalte, dacă nu iese le tai la cota din proiect. (pe principiul că dacă e mai mare ai de unde să tai, dacă e mai mic e problematic.).
Până acum am făcut etrava (știu că seamănă cu un topor din Cro-Magnon dar așa e ea, abaterea nu e mai mare de 1-2 mm.) fundul bărcii și ,,osatura,,.