Inceputul unui vis - constructie duckskiff de la Steven Lewis

Am vazut si eu scanarile.
Motorul este de un Mariner model 25 HP restrictionat la 19.5 cai . Sau 14.34 Kw. Scrie jos in dreapta ...dupa chestia cu omologarea.
Si consumul maxim ar fi 19.5 x 481 grame /cal ora = 9.37
Potenza fiscale 7 ...inseamna sub 20 de cai. La un motor de 25 ...potenza fiscale este 8. Eu am si de 20 si de 25 ...ambele cu carnete.
La cel de 25 consumul este 12.3 ...si potenza fiscale 8. La cel de 20 are trecut consum 10 L si potenza fiscale 7.
Pe prima pagina gasesti scris ( coperta) ca acest carnet se elibereaza pentru motoarele sub 20 de cai ...care NU sunt supuse inmatricularii.
Deci stai linistit . E motor de 20.
Uite si la Selva . Rhodos are 19.5 cai ...potenza fiscale 7.
 

Atașamente

  • Motor Selva  Rhodos.jpg
    Motor Selva Rhodos.jpg
    51.9 KB · Vizualizări: 26
Ultima editare:
Abia acum am vazut postul tau. Ce sa spun? Sunt entuziasmat!!! Sper ca si tu. Cred ca nu regreti ca ai optat pentru constructia din lemn. Intr-adevar, mult laudatul placaj mai are si goluri, putine si mici, dar sa le vezi pe alea din placajul pe care nu-l lauda nimeni :) Imi place ca ai lucrat ingrijit, ca nu ai picurat cu epoxi si ai netezit frumos filetele (lipiturile cu epoxi si rumegus). Astept viitoarele imagini.
PS: nu am construit astfel de barci si nu te pot sfatui cu bancuta

Intre timp am intors copaia cu fundul in sus si am aplicat rasina penste plasa de fibra de 300g/mp. Aceeasi problema: plasa este o idee cam groasa pentru colturile ascutite si se mai desprinde formand mici bule de aer. Am rezolvat problema cu gauri finute cu un burghiu de 4 si injectare de3 rasina cu seringa.

Mare Pradator de Balta, ma bucur ca iti place ce iese. Sigur ca nu imi pare rau ca am folosit placaj. Din partea mea putea fi orice daca ma putea purta spre visul meu. Avantajul la placaj este ca pot lucra singur, fara sa apelez la sudor sau alt inginer de mai stiu eu ce. Cat despre lucratul ingrijit, sa sti ca a mai si picat dar nu e o problema. Oricum vreau sa o vopsesc alba. As fi recunoscator pentru ceva sugestii de tip de vopsea. Partenerul meu de santier ar putea face rost de vopsea din care se foloseste la marcaje pe asfalt. Ce ziceti?

Partea proasta e ca s-o gatat epoxy:(. Deci, concediu fara plata pana mai iau. Pana in acest punct am folosit doua kituri de 3,3+1.

Mai jos doua poze cu stadiul actual al barcii, una cxu asistentul meu care a tras pe nas prea mult epoxy si doua cu varianta de vasle de 4m a barcii pe care o construiesc postata chiar de proiectant.
 

Atașamente

  • duckskiff2.jpg
    duckskiff2.jpg
    50.9 KB · Vizualizări: 88
  • duckskiff.jpg
    duckskiff.jpg
    33.4 KB · Vizualizări: 108
  • pisica epoxy.JPG
    pisica epoxy.JPG
    195.8 KB · Vizualizări: 107
  • barca6.JPG
    barca6.JPG
    180.4 KB · Vizualizări: 103
  • barca5.JPG
    barca5.JPG
    185 KB · Vizualizări: 104
Am vazut si eu scanarile.
Motorul este de un Mariner model 25 HP restrictionat la 19.5 cai . Sau 14.34 Kw. Scrie jos in dreapta ...dupa chestia cu omologarea.
Si consumul maxim ar fi 19.5 x 481 grame /cal ora = 9.37
Potenza fiscale 7 ...inseamna sub 20 de cai. La un motor de 25 ...potenza fiscale este 8. Eu am si de 20 si de 25 ...ambele cu carnete.
La cel de 25 consumul este 12.3 ...si potenza fiscale 8. La cel de 20 are trecut consum 10 L si potenza fiscale 7.
Pe prima pagina gasesti scris ( coperta) ca acest carnet se elibereaza pentru motoarele sub 20 de cai ...care NU sunt supuse inmatricularii.
Deci stai linistit . E motor de 20.
Uite si la Selva . Rhodos are 19.5 cai ...potenza fiscale 7.

Da maestre, ma bucur ca nu imi bat capul cu inmatricularea. Acum sa vedem si daca e ceva de el. Cum nu ma pricep deloc la motoare, maine dimineata astept un mester care a reparat vreo 20 de ani motoare in Grecia sa isi bage nasul. Va tin la curent.
 
Si daca se poate inca un sfat: credeti ca niste radane longitudinale ar fi bune pe acest fund plat pentru viraje? si daca da, ar mege din stejar? si cam cat sa fie de proeminente?

Vali, daca se poate un sfat in acest sens pentru ca vad ca esti de mult trecut de realizari dupa planuri si iti poti da seama daca o modificare e buna sau nu.
 
Un sfat: am vazut in imagini ca pe alocuri rasina balteste. La aplicare se ia cu o racleta surplusul si se lasa un strat uniform, doar cat retine tesatura. Asa e frumos :) Ia exemplu de la bitework care a lucrat ca la carte.
 
Un sfat: am vazut in imagini ca pe alocuri rasina balteste. La aplicare se ia cu o racleta surplusul si se lasa un strat uniform, doar cat retine tesatura. Asa e frumos :) Ia exemplu de la bitework care a lucrat ca la carte.

Multumesc de sfat. Dupa cum spuneam, barca va primi vopsea la esterior deci intentia mea nu a fost sa scot un strat transparent si uniform. Nu ca ar fi fost rau dar ma incetinea. Desi nu faceam mult amestec exista pericolol intaririi. Spre deosebire de Bitework care cred ca vrea ca la final sa se vada lemnul, la mine nu e cazul. Plus ca Bitework a dat o mana initial peste sipci, pentru umectare apoi plasa si iar rasina. Eu am intins direct plasa si am aplicat rasina peste. Am citit undeva tot aici pe forum ca trebuie lasata rasina sa se imbibe in plasa si sa faca contact cu placajul. Asa am facut si eu. Pentru un consum optim, am indepartat surplusul cu o racleta de cauciuc tare pentru rosturi. Dar am ales sa nu barbieresc prea tare ca la obraz de ginerica pe considerentul ca daca nu s-a imbibat bine sa mai aiba de unde ca sa nu am surpriza sa nu ajunga rasina si la placaj.

Oricum va avea parte de slefuire inainte de vopsire. Promit sa iti placa. Am ales ideea vopsitului pentru ca, pe de o parte imi place cum arata cea din pozele atasate anterior si pe de alta parte pentru ca la varianta cu placaj mi se pare mai potrivita vopseaua. Transparenta cred ca e mai potrivita la strip planked. Mi-a placut mult cum a iesit barca lui Vincentiu si cum iese cea a lui Bitework. Baga omu asta de zici ca pierde sezonul homarilor...
 
Nu-i bai ca si eu am lasat rasina pe fundulet la baltit pe principiul ca acopera natural depresiunile :) La tesatura de fibra nu prea.
Si eu o vopsesc, nu prea mi-a placut cum arata rasina lasata natur pe Lynx 14 dupa doua veri de stat in soare.

Arata bine, spor la lucru!
 
Biteworks, las-o si tu mai usor ca nu esti singurul care construieste pe aici. Nu de alta da prin comparatie eu parca ma misc in reluare... . Sau hai sa fim indulgenti si cu mine: eu le socotesc mai mult. Mai respira si tu. Oricum, frumoasa lucrare esti pe cale sa realizezi. Ne vedem in delta la la un tuci de homari autohtoni...
 
Nu-i bai ca si eu am lasat rasina pe fundulet la baltit pe principiul ca acopera natural depresiunile :) La tesatura de fibra nu prea.
Si eu o vopsesc, nu prea mi-a placut cum arata rasina lasata natur pe Lynx 14 dupa doua veri de stat in soare.

Arata bine, spor la lucru!

Daca si tu o vopsesti, zi si tu la ce fel de vopsea te gandesti.
 
Si daca se poate inca un sfat: credeti ca niste radane longitudinale ar fi bune pe acest fund plat pentru viraje? si daca da, ar mege din stejar? si cam cat sa fie de proeminente?

Vali, daca se poate un sfat in acest sens pentru ca vad ca esti de mult trecut de realizari dupa planuri si iti poti da seama daca o modificare e buna sau nu.

Salut Valy, abia acum am vazut postarea. Depinde de viteza, insa macar o chila longitudinala ar fi buna, pentru o stabilitate de drum buna, si pentru ca barca sa nu alunece in lateral la actionarea mai brusca a echei motorului. Nu cred ca e nevoie deci de redane longitudinale, dar o chila in planul diametral (planul de simetrie al barcii) e oricand binevenita la o barcuta cu fund plat.
Apropo, felicitari pentru lucrare si sa ai spor :).
 
Sa invatam de la profesionisti

Am citit undeva tot aici pe forum ca trebuie lasata rasina sa se imbibe in plasa si sa faca contact cu placajul. Asa am facut si eu. Pentru un consum optim, am indepartat surplusul cu o racleta de cauciuc tare pentru rosturi. Dar am ales sa nu barbieresc prea tare ca la obraz de ginerica pe considerentul ca daca nu s-a imbibat bine sa mai aiba de unde ca sa nu am surpriza sa nu ajunga rasina si la placaj.

In principiu, baltile de epoxi nu fac rau fiindca oricum trebuie sa umpli tesatura. Dar...
La primul caiac am facut la fel ca tine: mi-a fost frica de o umectare defectuoasa a tesaturii si am lasat balti. Iti spun ca nu e coerct fiindca apar 1001 mici inconveniete de finisare. Corect este sa umectezi bine panza, apoi sa razi cu o racleta model ginerica. Asta face ca panza sa fie bine intinsa, sa nu "pluteasca" in interiorul baltilor, sa nu ai scurgeri dizgratioase care se lasa greu slefuite si sa mergi frumos, profesionist pana la capat umpland tesatura cu straturi succesive, uniforme. Te rog acorda timp acestui filmulet si daca nu te va umple de incantare esti liber sa lucrezi cum doresti (pe viitor, daca vei mai construi o barca).


Personal am tras destul la partea de finisare ca sa nu ma cumintesc. La ultimul caiac pe care l-am mesterit am incercat sa fiu ordonat si ascultator si rezultatul m-a entuziasmat din plin.

Wictor04.JPG


Wictor06.JPG


Wictor09.JPG


 
Ultima editare:
O propunere

Nu cunosc planurile, insa ceva elegant pentru barca ta: in prova, pe fund pune-i un V format din doua scanduri de stejar, late de 4-5 cm, lungi de 40-50 cm si groase de 1,5-2cm la o distanta de 5-6 cm fata de margine. In majoritatea cazurilor vei acosta cu prova in mal iar acea zona este supusa rosaturilor. Daca la o barca de lemn, cum este a mea (ca tot m-ai citat anterior) reparatiile sunt usor de facut, la una din placaj sunt un pic mai dificile daca se lasa culoarea lui. E bine ca o vopsesti, mai ales pentru exteriorul supus zgarieturilor. In continuare, in cazul fundului plat sunt de preferat doua chile laterale care sa porneasca din interiorul V-ului din prova. Ca dimensiuni m-as orienta la 5-6 cm inaltime, 3-4 cm latime, rotunjite usor pe muchii si pierdute la capatul prova.
Spre deosebire de Vali plusez cu doua chile laterale pentru ca presupun ca mediul de folosire va fi mai mult pe rauri, lacuri neamenajate, pline de bolovani. De asemenea prova o ai dublata cu tesatura?
 

Atașamente

  • barca5.JPG
    barca5.JPG
    204.7 KB · Vizualizări: 60
Ultima editare:
Revenire din... somaj tehnic

Apăi, la un moment dat s-or gătat cele doua kituri de rasina achiyitionate initial, fapt care a determinat o perioadă de șomaj tehnic:mad:. Am stat, m-am sucit, am dus tratative cu perechea, explicându-i cum o voi plimba la anu pe la Portita si... mai fac un drum la capitala dupa alte doua kituri de epoxy si un okoume de 12 pentru banci.

Dar, ce să vezi, a venit toamna..., acoperă-mi inima cu ceva. Byteworks a optat pentru aeroterme, eu nu am. Si vine magistral o idee: spiritul de gradinar pălește in fața determinării marangozului și, subit, roșiile și ardeii din solar sunt loviți de o mană nemiloasă (explicație familială oficială) și locul lor este preluat de barcă:banana:. Adică am ziua și 30 de grade.

De la ultima actualizare, am întors barca în poziția firească (în poze pare uneori asimetrică dar nu e, iluzie optică de la înclinația solului în solar). Am confecționat băncile și am pus curenții de bordaj așa cum am vazut în pozele din planurile originale, din stejar. Dacă barca va fi albă, aceștia vor rămâne natur, doar cu rășină, pentru o notă... care mie îmi sună bine.

Și acum, poze. Nu vă luați după nuanțele diferite că e plină de praf de la șlefuit.

Barca are la exterior plasă de 300g/mp, dublată la îmbinarea placajului, la interior chit și bandă la îmbinări iar în rest rășină. Oglinda este din două placaje de 18mm cu fibra de 300 si rasina la mijloc. Credeți că e suficient pentru un motor in 2t de 25cp?
 

Atașamente

  • barca8.JPG
    barca8.JPG
    199.5 KB · Vizualizări: 84
  • barca9.JPG
    barca9.JPG
    184.3 KB · Vizualizări: 80
  • barca10.jpg
    barca10.jpg
    48.8 KB · Vizualizări: 78
  • barca11.JPG
    barca11.JPG
    172.8 KB · Vizualizări: 79
Salut Valy, abia acum am vazut postarea. Depinde de viteza, insa macar o chila longitudinala ar fi buna, pentru o stabilitate de drum buna, si pentru ca barca sa nu alunece in lateral la actionarea mai brusca a echei motorului. Nu cred ca e nevoie deci de redane longitudinale, dar o chila in planul diametral (planul de simetrie al barcii) e oricand binevenita la o barcuta cu fund plat.
Apropo, felicitari pentru lucrare si sa ai spor :).

Mulțumesc de sfat Vali. Cred că așa voi face. Sau, o combinație între ce spu tu și ce spune Vincențiu. Ori una pe mijloc ori doua simetrice.
 
Nu cunosc planurile, insa ceva elegant pentru barca ta: in prova, pe fund pune-i un V format din doua scanduri de stejar, late de 4-5 cm, lungi de 40-50 cm si groase de 1,5-2cm la o distanta de 5-6 cm fata de margine. In majoritatea cazurilor vei acosta cu prova in mal iar acea zona este supusa rosaturilor. Daca la o barca de lemn, cum este a mea (ca tot m-ai citat anterior) reparatiile sunt usor de facut, la una din placaj sunt un pic mai dificile daca se lasa culoarea lui. E bine ca o vopsesti, mai ales pentru exteriorul supus zgarieturilor. In continuare, in cazul fundului plat sunt de preferat doua chile laterale care sa porneasca din interiorul V-ului din prova. Ca dimensiuni m-as orienta la 5-6 cm inaltime, 3-4 cm latime, rotunjite usor pe muchii si pierdute la capatul prova.
Spre deosebire de Vali plusez cu doua chile laterale pentru ca presupun ca mediul de folosire va fi mai mult pe rauri, lacuri neamenajate, pline de bolovani. De asemenea prova o ai dublata cu tesatura?

Ideea cu chilele laterale mi se pare ok și cred că o folosesc dar nu crezi ca V-ul din prova va încetinii înnaintarea ca un plug?
 
Ca sa nu se supere nimeni, propun sa fie 3 chile longitudinale :D. Una centrala care porneste din prova, si 2 pe lateral. Rolul lor va fi si de protectie la abraziune la acostare, si de imbunatatire a stabilitatii de drum si manevrabilitatii (impiedica alunecarea laterala la giratia brusca). In acest caz nici nu mai e nevoie de V-ul din prova. Singura precautie e ca dimensiunea chilelor in sectiune sa ramana mica, pentru a nu adauga suprafata udata inutila.
 
Ca sa nu se supere nimeni, propun sa fie 3 chile longitudinale :D. Una centrala care porneste din prova, si 2 pe lateral. Rolul lor va fi si de protectie la abraziune la acostare, si de imbunatatire a stabilitatii de drum si manevrabilitatii (impiedica alunecarea laterala la giratia brusca). In acest caz nici nu mai e nevoie de V-ul din prova. Singura precautie e ca dimensiunea chilelor in sectiune sa ramana mica, pentru a nu adauga suprafata udata inutila.

Ideea mea initiala a fost cea prezentata de tine:) dar cum nu ma pricep am zis ca e mai bine sa intreb. Ma bucur ca ideea mea, dupa ureche, a coincis cu cea a specialistului. Multumesc, asa voi face. Am deja sipcile de stejar de 4/2 cm. Sper sa fie de ajuns dimensiunile.
 
Dpdv hidrodinamic, efectul redanelor longitudinale e cvasi-nul la o barcuta cu fundul plat, dar destul de important la o barcuta cu fund in V. Din cauza asta am spus ca e suficienta o chila in planul diametral (axa de simetrie).
Iar daca sunt 3 nu deranjeaza prea tare, cu toate ca personal prefer simplitatea si eficienta maxime. Rolul lor va fi mai mult de protectie la abraziune. Dimensiunea sipcilor e buna, si e preferabil sa fie montate orizontal, cu latura de 4 cm pe fundul barcii, ca sa castigi la pescaj si suprafata udata.
 
Dpdv hidrodinamic, efectul redanelor longitudinale e cvasi-nul la o barcuta cu fundul plat, dar destul de important la o barcuta cu fund in V. Din cauza asta am spus ca e suficienta o chila in planul diametral (axa de simetrie).
Iar daca sunt 3 nu deranjeaza prea tare, cu toate ca personal prefer simplitatea si eficienta maxime. Rolul lor va fi mai mult de protectie la abraziune. Dimensiunea sipcilor e buna, si e preferabil sa fie montate orizontal, cu latura de 4 cm pe fundul barcii, ca sa castigi la pescaj si suprafata udata.

Asa ma gandeam si eu. Oricum, nu le puteam pune cu latura de 2 pe fundul barcii, stejarul ar fi fost mai greu de curbat.
 

Back
Sus