Intretinerea motorului de barca

Indiferent ca sunteti incepatori sau nu in ale plimbatului cu barca sunt cateva reguli de intretinere ale motorului de barca pe care este bine sa le urmati. Nu de putine ori am vazut motoare noi care au ajuns in service (in unele cazuri chiar a fost nevoie de schimbarea a cel putin 60% din piese) din cauza intretinerii necorespunzatoare.

Urmeaza sa fac o scurta lista cu metodele prin care sa va asigurati ca motorul dvs. va functiona corect multi ani. Sper desigur sa ne mai impartasiti si voi, cei mai experimentati, sfaturi si trucuri pentru a avea un motor "sanatos".

Dupa fiecare iesire cu barca este foarte important sa "clatiti" motorul, indiferent ca ati mers pe apa sarata sau pe un lac, impuritatile din apa se pot depune in sistemul de racire al motorului uzand componentele. Investiti intr-un sistem de pornire pe uscat (asa zisele urechiuse), dupa fiecare iesire atasati un furtun la acesta si dati drumul la apa. Niciodata sa nu porniti motorul de barca fara a-i asigura racirea.

Cat timp se "clateste" motorul verificati fluxul de apa care iese din motor, este posibil sa fie calduta dar in niciun caz nu trebuie sa fie fierbinte. Daca fluxul nu este constant inseamna ca s-a infiltrat mizerie in sistemul de racire. Opriti imediat motorul si incerati sa curatati scurgerea cu o sarma, nu fortati foarte mult dar incercati sa eliminati orice blocaj. Daca dupa ce ati curatat evacuarea si ati repornit motorul nu ati observat o ameliorare a situatiei atunci probabil ca este nevoie sa schimbati rotorul de la pompa de apa.

Dupa ce ati "clatit" motorul intrerupeti alimentarea cu carburant si permiteti motorului sa arda tot combustibilul din carburator. Dupa ce opriti motorul verificati daca exista scurgeri si curatati bine interiorul, folositi un spray anti-coroziv sau lubrifiant pe toate componentele mobile.
In timpul depozitarii motorului este obligatoriu sa il tineti acoperit cu o husa.

Inlocuiti rotorul de la pompa de apa si termostatele odata la 100 ore de functionare a motorului
verificati filtrul de combustibil inainte de fiecare iesire.
Schimbati uleiul la fiecare 50 de ore de functionare. Folositi ulei special pentru motoare de barca.
Inainte de fiecare iesire verificati daca elicea are joc si, daca aveti posibilitatea, schimbati elicea in functie de greutatea barcii. Ideal este sa aveti cel putin doua elice, una cu un pas ceva mai mare pentru viteaza (atunci cand barca este mai usoara) si o elice cu un pas ceva mai mic pentru mai multa putere de tractiune atunci cand barca este mai grea).

Stiu ca majoritatea motoarelor de barca din Romania sunt destul de batrane si au trecut prin multe de-a lungul timpului. Este insa mult mai ieftin si mai eficient sa le acordati ceva mai multa atentie si sa folositi piese si consumabile de calitate decat sa mergeti pe ideea ca "merge si asa", intretinerea necorespunzatoare a motorului poate cauza defectiuni majore, existand desigur si posibilitatea ca acesta sa va puna in situatia de a vasli pana la cel mai apropiat mecanic.

Echipa motoarebarci.ro va sta la dispozitie cu sfaturi despre cum sa va ingrijiti motorul si barca, fi prietenul nostru pe Facebook sau inscrie-te la newsletter pentru a beneficia de preturi preferentiale si oferte speciale.
 

Back
Sus