Ispravile altora

Mai bine sa te inseli tu decat nevasta :).


PS DoiNomazi - pana cand se va implini ceea ce planuiti vor trece cateva ore, sau zile sau saptamani sau ani. Intrebarea nu este daca o sa se intample, ci cand o sa se intample. Asadar ... eu astept :).
Ca si colegul Razvan (legendarul de la TID) si voi sunteti niste exemple vii ca se poate. Orice se poate mai devreme sau mai tarziu.

nu toate planurile devin realitate, de multe ori ceasul desteptator intrerupe visul, dar chiar si asta face parte din firescul vietii...:) suntem prea batrani ca sa nu fi invatat lectiile fundamemntale de viata. Oricum, apreciem incurajarile..:)

paradoxal, exista si planuri a caror neimplinire este preferabila...

cele bune
 
Si totusi piata de ambarcatiuni SUA este un vis frumos, ca nivel de preturi . Cred, cel mai frumos din lume. Iar voua, un yacht de 40 picioare v-ar fi mai mult decat incapator. Cheltuielile de andocare si taxele anuale, depind de zona in care vreti sa va stabiliti, dar iarasi nu cred ca sunt atat de mari cum sunt acelea ale unei locuinte pe continent. Una peste alta, ideea voastra e una buna !
Si mai accesibila decat pare :) .

P.S.
Am gasit in cautarile mele, ambarcatiuni solide, din zona Canadei sau chiar Alaska, cu sistem de incalzire ( e ceva aparte decat yachtul de vacanta ) si tot necesarul traiului la bord . Totul la preturi de sub jumatate fata de Europa. Mentenanta unei asemenea barci nu trebuie sa te sperie, fiindca e sub cea a unei case pe pamant . Curatarea operei vii o faci singur, reparatiile la bord de asemenea. Toti navigatorii prefera sa faca aceste lucruri cu mainile lor, astfel cunoscand yachtul ca pe propria fiinta, cu punctele forte si cele slabe. Vei da o data la 3 ani doua maini de antifouling si in rest te vei bucura sa intretii "casuta" de pe apa, sa straluceasca vesela :) . Iar ea va avea grija sa va duca in vacante, in locurile pe care le doriti, fara cheltuieli siuplimentare .

Florio, cata dreptate ai!
De ani de zile urmaresc navele de vanzare in US, preturile, dotarile, varsta navelor, constructorii, si asa mai departe... Sunt nave bune, majoritatea, la preturi incredibil de mici fata de Europa. Dar, asa cum judicios a observat cineva, a locui pe nava implica schimbarea radicala a modului de viata! Sunt in lume mii, zeci de mii de familii, ca si singuratici, care traiesc pe nava, merg din loc in loc sau doar stau legati la un cheu, undeva... Este mai ieftin decat intr-un apartament, sau intr-o casuta pe uscat; are si dezavantaje, desigur. Intrebarea este daca doresti sa traiesti singuratic, cu prietenii de cateva ore, zile, saptamani, eventual cu perechea ta. Rareori te reintalnesti cu cei pe care i-ai cunoscut... de cele mai multe ori, uneori pentru luni intregi, stai la ancora, sau legat la geamandura, caci Marinele au preturi mari...
Ar fi atat de multe de vorbit pe tema asta...
Dar revenind la preturi: cunosc un caz interesant:
o fetita, de vreo douazeci si un pic de ani, din USA, a abandonat studiile si a plecat pe urmele parintilor, care traiau viata nomada pe un velier, undeva prin polinezia franceza; a cumparat o nava de 37 de picioare, s-a antrenat, a invatat navigatie, si a ajuns la parinti, plecand din Florida! O aventura intreaga, a ajuns acolo fara apa, fara mancare, cu defectiuni majore la nava, dar a ajuns! Fratiorul ei mai mic, avea atunci 17 ani, a decis sa plece si el pe urmele familiei. Nu avea bani, nu stia nimic despre navigatie... a lucrat o luna pe un santier naval, a cumparat cu 1000 de dolari o nava dezafectata a unei scoli de velism, a cumparat un sextant, si a plecat! Tot din Florida, si tot catre polinezia franceza! O poveste demna de pana unui mare scriitor! In final, dupa mai mult de doi ani, a ajuns.
Deci, chiar cu pretul unui computer se poate achizitiona o ambarcatiune! A baiatului cu pricina, avea 40 de picioare! A plecat fara sa faca nimic la barca, nici nu se pricepea, nici nu avea bani.
Problema nu este achizitia barcii, vezi bine lucrurile, Florio, ci intretinerea ei, mentinerea ei in stare de navigatie.
Si despre tema asta se poate discuta mult.
 

Back
Sus