MacGregor 26M

macgregor 26m

eu am o asemenea barca si personal sunt foarte multumit de ea.Se comporta bine pe apa atat cu vele cat si cu motor.Moturul mare e un avantaj indiscutabil pentru ca cel mai sigur e sa eviti furtuna nu sa intrii in ea ca prostul.Cat despre balastul cu apa doua lucruri as vrea sa spun:in apa balastul e balast (credeam ca la intrebare ce e mai grue un kil de pene sau un kil de fier sa raspuns in cl 1) deci barca e foarte stabila chiar si pe vreme dura,iar faptul ca poti scapa de balast la trasportul pe uscat e un avantak indiscutabil.:sail::sail::sail::sail:
 
Cu tot respectul, dar asocierea numelui de Frank Mighetto (autorul site-ului din link) cu barca MacGregor 26, i-a adus acesteia cele mai mari deservicii. Barca este excelenta pentru targetul ei, dar asta nu inseamna sa-i supraestimam calitatile marine. Si mai ales cand purtatorul de stindard s-a nimerit sa fie un lunatic obsedat precum Mighetto :).

Mie imi place barca pentru ideea inovativa de power-sailer pe care a lansat-o, si pentru felul ingenios in care a fost realizat acest compromis velier-salupa. Sa nu uitam insa ca balastul nu e exclusiv lichid, ci mai exista un balast solid in zona cea mai de jos a barcii. Banuiesc ca acest lucru a fost dictat de nevoia de standing headroom, care a impins mult in jos si in sus limitele corpului barcii, rezultand o forma transversala usor in V a operei vii. Ce mi se pare ciudat este ca se evita cu indarjire publicarea unei curbe de stabilitate, care ar face lumina in disputa despre stabilitatea barcii.

Poate ne spuneti ceva din experienta personala de navigatie, si anume cat de mult se simte efectul catargului pivotant comparativ cu alte barci, ce stabilitate de drum are in mars cu motor la viraje stranse, si daca ati mers la motor cu tancul de balast inundat. Dupa cum spunea Robert undeva, barca se pliaza binisor pe necesitatile barcagiului roman, singura zona unde nu se pliaza fiind pretul :eek:.
 
Am navigat cu motor de la Dunavatu de jos pana la Dunarea veche, iesind in canalul Sulina de pe Caraorman.Zona a presupus navigatia pe canale inguste care au obligat la viraje stranse si uneori bruste (datorita plaselor de pescuit) barca a fost stabila si ascultatoare calatoria desfasurandu-se fara probeleme, in ciuda faptului ca o parte din drum am avut o salupa la remorca a carei inertie mi-a dat batai de cap.(o sa incerc sa incarc niste poze pe care din motive obscure nu le pot incarca poate ma ajuti aici). Tancul de balast a fost plin pe durata calotriei .
 
catrag pivotant macgregor

Cat despre catargul pivotant ar fi extrem de greu sa fac o comparatie cu alte barci dar desi am ca vela prova doar un foc de drum (genovezul lipsindu-mi deocamdata) nu am ramas "prins in fiare " chiar daca vantul a batut foarte slab.
 
Nu stiu cat ai stat pe forumul asta dar bag seama ca nu ai auzit de Florio. Iti sugerez sa iei legatura cu el (vezi lista barcaholicilor din comunitatea barcaholicilor.ro) pt. ca si-a adus anul acesta un MacGregor din Anglia si le stie pe toate mai bine.
Lipan
 
Sau Robert Ambrozie, e importatorul oficial in Romania pentru aceasta barca si are si variante second-hand/buy-back, accesorii etc.
 
1. Peridocul este inmatriculabil?

2. Care este inaltimea interioara a cabinei?

3. Este la fel de stabila cu rezervorul de ballast gol dar fara vele precum este cu rezervorul plin si cu vele?

4. Poate glisa cu rezervorul de balast plin? Daca da cam ce putere trebuie sa aiba motorul?

5. Ce putere ar trebui sa aiba motorul pentru a glisa cu rezervorul gol?


Multumesc

Dupa cum spunea si Lipan, ma poti apela ( 0744 65 32 68 ) si iti raspund la aceste intrebari si multe altele in plus .
Nu iti face probleme din cauza balastului. Cu rezervorul de balast plin sau gol, barca gliseaza foarte bine. Eu n-am sesizat diferente (probabil castiga un nod-doua daca il are gol ) . Totusi fiindca umplerea rezervorului nu i-a crescut vizibil pescajul, am preferat sa il tin permanent plin, pentru o stabilitate mai buna . In caz ca doresti golirea rezervorului, o poti face in mers, fara sa ridici barca pe mal.
In ciuda controverselor (velier/salupa...?!?!?), am observat in ultimele doua luni ca MacGregorul nu a fost mai lent in vant, decat un velier dedicat, de mici dimensiuni (6,5-6,8m). E evident o observatie, nu o demonstratie. Spre necazul meu, n-am reusit sa-l scot pe mare pana acum, subiectul asta fiind singurul la care nu am opinii sa-ti impartasesc.
Da, mi-as dori o barca mai mare, cu derivor fix, coca si velatura dedicate vitezei , interior de croaziera (asa cum am vazut la Robert acum doua saptamani) . Dar are pescaj mare (n-am acces in delta cu ea) , taxe mari, cheltuieli de intretinere iarasi mari.Daca nu stau langa ea in port tot sezonul, risc mult. Una peste alta, nu se afla in posibilitatile momentului acesta pentru mine. Ci doar in nazuintele... :)
N-am comentarii negative despre Macgregor, inca.

Ea ca salupa bazaie frumos, gliseaza cu viteza (e o chestie care nu ma excita, pe mine ma atrage ideea de velier ).
Ca velier se misca iarasi bine, are si avantajul ca poate fi manevrata de un singur omulet. E minunat daca ai roller la ambele vele. EU am doar focul cu roller.
Poate doar baia e cam micuta:) ( Eu am modelul "X". La "M" e si mai mica).
In rest, ca la orice barca, poti bricola cate imbunatatiri doresti. Ai avantajul ca exista o comunitate de proprietari MacGregor 26 (peste 5000 de membri) cu un site "macgregorowners" unde poti gasi discutii foarte stufoase si imbunatatiri greu de inchipuit pe care oamenii ti le si explica.
E cel mai bun lucru sa citesti asa ceva, pentru ca sunt de parere ca daca vrei o informatie buna, poti intreba pe cel care l-a creat.... dar e bine sa-i intrebi pe cei care il utilizeaza !
 
Va salut,

Nu vreau sa sa reaprind discutii contradictorii, dar chiar sunt foarte interesat de aceasta barca. Cred ca am citit toate discutiile de pe forumurile romanesti, dar tot nu m-am lamurit. Initial am crezut ca este un produs gen "Teleshoping" dar si foarte periculos...apoi am studiat site-ul oficial si cateva filmulete care m-au facut sa cred ca este exact ce imi doresc de la o barca. Nu am navigat niciodata cu un velier, dar deja a devenit pasiunea mea principala. Daca se poate, va rog sa ma ajutati sa clarific urmatoarele probleme:

1. Peridocul este inmatriculabil?

2. Care este inaltimea interioara a cabinei?

3. Este la fel de stabila cu rezervorul de ballast gol dar fara vele precum este cu rezervorul plin si cu vele?

4. Poate glisa cu rezervorul de balast plin? Daca da cam ce putere trebuie sa aiba motorul?

5. Ce putere ar trebui sa aiba motorul pentru a glisa cu rezervorul gol?


Multumesc

O sa va dau si eu cateva raspunsuri punctuale :

-1. da , peridocul este inmatriculabil , DUPA o omologare RAR , ceea ce poate presupune schimbarea capului de tractare original cu unul omologat UE si
schimbari la sistemul de franare , in aceeasi nota , a conformitatii UE.

-2. inaltimea interioara in barca este de circa 1,95 cm in zona centrala , reducand-se spre prova si pupa , fara a pierde foarte mult din confort

- 3. la intrebarea aceasta e greu de raspuns pentru ca nu exista un grad de comparatie al stabilitatii . Barca e stabila atunci cand e nevoie sa fie ( cu vele ) si usurica- rapida atunci cand e nevoie de viteza ( cu motorul cuplat )

-4-5 . nu e nevoie sa aiba rezervorul de balast plin la mersul cu motorul pentru ca nu e nevoie ca 600 litri de apa sa fie transportati permanent odata cu barca . puterea maxima omologata a motorului este de 60 cp .cu elicea potrivita , glisarea se produce de la aprox . 15 noduri , viteza maxima putand atinge in conditii bune chiar 21 noduri ( in nici un caz cu rezervorul plin)

Faptul ca nu ati navigat vreodata cu un velier dar ca aceast lucru a devenit o pasiune importanta nu poate decat sa ne bucure .

Asa ca , daca imi permiteti , un sfat : pregatiti-va sa primiti cea mai mare parte a cunostiintelor pe care le vati dobandi , pe apa . Cu alte cuvinte incercati sa petreceti cat mai mult timp pe apa - oricate eforturi ar insemna acest lucru . Nu va bazati ca veti intelege totul din carti , informatii sau internet , pentru ca un astfel de proces v-ar consuma prea multi ani .
Iesiti o vara cat mai mult pe apa , stati cat mai mult la carma ....si veti invata tot ceea ce este necesar .

Daca aveti orice alte intrebari ma puteti contacta in orice mod , iata o adresa de email : robert.ambrozie@gmail.com
 
Ultima editare:
Sau Robert Ambrozie, e importatorul oficial in Romania pentru aceasta barca si are si variante second-hand/buy-back, accesorii etc.

E partial adevarat , in sensul ca in prezent NU exista oferta de barci second hand in Romania , cel putin din informatiile mele . Adica nici un actual proprietar nu vrea sa vanda .
 
Dragi prieteni ,

Asa cum stiti , sezonul nostru de navigatie cu vele incepe prea tarziu si se termina prea repede ...!
De aceea , cei mai prevazatori dintre noi , se gandesc din timpul iernii cu ce barci vor naviga la vara , ca sa nu piarda timp pretios in cautare de solutii !

Pentru cei dintre voi interesati sa aiba o barca in 2011 , as vrea sa va aduc in atentie faimoasa Macgregor26M . O barca cu vele frumoasa , usor de manevrat , tractabila si totusi confortabila , avand 6 locuri de dormit , dar si toaleta ! Cu care puteti ajunge in Croatia , Grecia , Turcia , dar si in Delta Dunarii , sau la Balchick !

Aveti alaturat cateva fotografii ale acestei barci dar si brosura ei , deasemenea , oferta de pret pentru 2011 !

Celor care vor dori , le voi pune la dispozitie un Video-cd cu un film de 55 minute despre aceasta barca .

www.macgregor26.com

http://www.macgregor26.com/brochure/brochure_mar_2009.pdf

Pentru ca va spuneam ca lucrurile trebuiesc aranjate din vreme , va informez ca prima barca pe care o pot aduce in Romania se poate incarca la fabrica din USA in martie , deci in cursul lunii Aprilie barca poate fi la Constanta !

Deasemenea , va invitam la cursurile scolii noastre , singurul centru de instruire RYA din Marea Neagra : www.scoalarya.ro

Nu uitati , puteti sa si inchiriati yachturi de la noi , pentru a naviga cu ele in Marea Neagra sau oriunde va duc visele de vacanta !

Pentru orice informatii suplimentare va stau la dispozitie : 0749 550 821 .

Cu stima ,

--
Robert Ambrozie
General Manager
Blue Marine Yachts
www.scoalarya.ro
www.bluemarine-yachts.ro
ROMANIA
 

Atașamente

  • Oferta pret MacGregor 26M ianuarie 2011.pdf
    142.9 KB · Vizualizări: 46
  • brochure_Macgregor26.pdf
    1.9 MB · Vizualizări: 23
  • IMG_0071.jpg
    IMG_0071.jpg
    20.8 KB · Vizualizări: 56
  • IMG_0086.jpg
    IMG_0086.jpg
    33 KB · Vizualizări: 68
  • 070562_2a.jpg
    070562_2a.jpg
    69.3 KB · Vizualizări: 67
  • 8292556.jpg
    8292556.jpg
    67.7 KB · Vizualizări: 66
  • 73279142760.jpg
    73279142760.jpg
    21.9 KB · Vizualizări: 64
  • image_4ccdc030af9fdfc02c943cf388bfe49f.jpg
    image_4ccdc030af9fdfc02c943cf388bfe49f.jpg
    300.7 KB · Vizualizări: 67
  • image_86ef763465a5a82d4adaab504eef0a46.jpg
    image_86ef763465a5a82d4adaab504eef0a46.jpg
    250.5 KB · Vizualizări: 74
  • starboardside.jpg
    starboardside.jpg
    62.8 KB · Vizualizări: 69
  • 73279142761.jpg
    73279142761.jpg
    14.1 KB · Vizualizări: 62
Ultima editare:

Back
Sus