Motoare Honda - Sugestii

Florio

Member
Citind in ultimul timp despre motoare am fost tentat sa deschid acest topic, despre motoarele Honda.
S-a mai discutat tangential fiabilitatea lor si reprezentarea in caz de service.

Un subiect nou imi pare motorul Honda 2,3 cp cu racire cu aer :)
Aplicatie : motor pentru dinghy si la nevoie motor auxiliar pentru barca .
Motive : In primul rand racirea cu aer ! Apoi greutatea mica, 4 timpi, consumul insignifiant, etc..etc...

Ce spuneti, cunoaste cineva tipul asta de motor ?
Ar fi interesante si opiniile celorlalti colegi cu privire la subiect .


Am gasit urmatoarele caracteristici :
6 ani garantie pentru persoane fizice prin dealer oficial HONDA
Motor HONDA BF 2,3 D6 SCHU
Tip: monocolindru, în 4 timpi, OHV
Cilindree: 57 cm3
Alezaj x Cursa: 45×36 mm
Turatie maxima: 5000 – 6000 rpm
Putere la axul elicei: 2.3 CP / 5500 rpm
Dispunerea supapelor: OHV
Numa de supape: 2
Alimentare benzina: 1 carburator
Sistem de aprindere: Tranzistorizata
Sistem pornire: Manual
Ungere: Prin barbotare
Sistem racire: Aer
Alternator: Nu
Intervale de asieta: 4 trepte: 5o, 10o, 15o, 20o
Interval de basculare: 75o
Interval de rotire: 360o
Transmisie
Raport de transmisie: 2,11:1
Elice: Din polipropilena cu 3 pale
Dimensiuni
Lungime cizma: 381 mm (picior scurt)
Greutate la gol: 12,5 kg (picior scurt)
Alte caracteristici:
Racit cu aer
Maner ergonomic pentru a facilita transportul
Rezervor de combustibil integrat
Conformitate norme CARB 2006 si EPA 2008 emisii ultra
scazute
Evaluat OEDA cu 3 stele emisii ultra scazute
Comanda la mâna cu acceleratie prin rasucire
Posibilitate de rotire 360 grade
Ambreiaj centrifugal
Rezervor de 1 litru integrat.
 
Ultima editare:
ce pot spune eu despre acest motor, in afara ca l-am studiat la salonul nautic din martie 2012, este ca

VREAU SI EU UNUL
 
ce pot spune eu despre acest motor, in afara ca l-am studiat la salonul nautic din martie 2012, este ca

VREAU SI EU UNUL

Corect :) .
Poate ne mai povesteste colegul nostru Hydrotech cate ceva despre acest motor, fiindca singura noastra aproblema ca utilizatori, este ca n-am pus mana fizic pe el si nu l-am testat.
Motoare si pantofi nu e bine sa cumperi pe neprobate :) .
Dar poate mai avem colegi de forum care sa fi testat fizic bijuteria asta de Honda, ca sa stim si plaja de utilitate .
 
Draga Florine, eu unul nu l-am testat, dar daca esti interesat sa-ti cumperi unul, ar trebui sa te gandesti la la ambreiajul centrifugal, foarte nepractic pentru un motor de rezerva pentru barca ta. Mersul cu el la turatie minima, va fi o problema, segmentii ambreiajului se vor uza rapid. Ca motor de rezerva, presupun ca va fi montat la pupa pe un suport special iar fara comanda la distanta va trebui sa stai tot timpul cu mana pe maner, ceea ce la dinghi n-ar fi o problema, dar pe Mac-ul tau, da.
Hai sa gandim putin inginereste, identificam problema, stabilim caietul de sarcini, cautam produsele ce indeplinesc criteriile din caietul de sarcini, initiem o dezbatere intre barcaholici privitoare la optiunile disponibile si declaram castigatorul.
Aceasta este doar o opinie personala, banii si alegerea iti apartin!
 
Draga Florine, eu unul nu l-am testat, dar daca esti interesat sa-ti cumperi unul, ar trebui sa te gandesti la la ambreiajul centrifugal, foarte nepractic pentru un motor de rezerva pentru barca ta. Mersul cu el la turatie minima, va fi o problema, segmentii ambreiajului se vor uza rapid. Ca motor de rezerva, presupun ca va fi montat la pupa pe un suport special iar fara comanda la distanta va trebui sa stai tot timpul cu mana pe maner, ceea ce la dinghi n-ar fi o problema, dar pe Mac-ul tau, da.
Hai sa gandim putin inginereste, identificam problema, stabilim caietul de sarcini, cautam produsele ce indeplinesc criteriile din caietul de sarcini, initiem o dezbatere intre barcaholici privitoare la optiunile disponibile si declaram castigatorul.
Aceasta este doar o opinie personala, banii si alegerea iti apartin!

De asta am si deschis subiectul, Ciby. Sa dezbatem putin si pe tema motoarelor mici.
Menirea acestui motor este sa propulseze o gonflabila de cca 25 kg , care ne va duce de la barca la tarmurile mai putin accesibile, sau pe niste canale inguste, in delta.
Sigur ca va putea fi folosit in caz de urgenta si ca motor auxiliar la velier, cei doi cai pot duce pana la un tarm cele 2 -2,5 T ale barcii .
Nu stiu despre ambreiajul centrifugal mai nimic, nu am folosit niciodata asemenea motoare.
Banuiesc doar ca aceste motoare mici au toate ambreiaj centrifugal.
Pe mine ma incanta racirea fara circuit de apa, greutatea de 12,5 kg si volumul mic, lucruri care il fac usor de manipulat, depozitat, montat, folosit .
 
Salutare tuturor!
Dupa cum s-a enumerat mai sus de catre Florio, avantajele motorului mic racit pe aer ar fi destul de multe, plecand de la cele tehnice si pana la cele economice.
Am sa incerc sa enumar cateva:
- greutate redusa de unde rezulta facilitate de transport si manipulare
- consum redus de combustibil ; intr-o fisa pe undeva aveam dat un consum de 0.9 litri/ora, dar asta la ful acceleratie si incarcare pe motor, dar din experienta pescarilor pot sa spun ca in regim de utilizare "economic" merge si cu 0.5 litri/ora
- faptul ca este prevazut cu ambreiaj centrifugal nu ar trebui sa sperie . La motoarele mici ar fi fost destul de laborios tehnologic sa faca un grup conic si mic si fiabil. Si atunci s-a optat pentru cuplare centrifugala. Si nu e singura marca de motoare care a optat pentru varianta asta. Si Evinrude si Johnson au un model de 2-2.5 cp, si daca nu ma insel si Tohatsu, nu stiu exact, care este cu cuplaj centrifugal. De aici si posibilitatea de rasucire 360 grade, care permite de fapt schimbarea directiei de mers prin orientarea jetului de apa intr-o parte sau alta.

De obicei, prin balta, mai toti pescarii merg pe ideea de economie de combustibil si automat merg cu motorul la "jumate". Daca au nevoie de carat mult si de mers repede nu merg cu 2.3 cp. Au motoare de la 40-60 cp in sus. Si pana acum nu am auzit sa se planga cineva de ambriajul centrifugal. Doar in cazuri de exploatare defectuoasa si mai degraba la turatie maxima si incarcatura mare.

- ca orice motor cu racire pe aer este putin mai zgomotos decat unul cu evacuarea in apa, dar este cel mai silentios dintre ele. Cel putin asa spun cei de la HONDA.
Prea multe date constructive despre acest ambreiaj nu stiu nici eu, dar am sa intreb colegii de la service daca au intalnit probleme la ele.

In rest e mic, e usor, e manevrabil, consuma putin, cizma(picior) scurta/lunga 418 mm/581 mm, greutate (modelele incepand cu 2010 ) 13.5 kg / 14 kg, iesire de curent 12v/6A pt incarcarea bateriei.
Ca toate motoarele HONDA este eco-friendly. Prioritatea nr. 1 pentru inginerii si proiectantii japonezi de la HONDA este grija pentru mediu, devenita deja ca o obsesie.
"Aer curat si apa curata", "Produsele care se utilizeaza pe apa nu ar trebui sa polueze apa", etc sunt doar cateva din sloganele utilizate in campaniile lor. De aceea nu au in gama motoare in 2 timpi. Au considerat o provocare din a face ca un motor in 4 timpi, mai greu decat unul in 2 timpi, sa poata sa obtina si performantele celor in 2 timpi dar si cu economie de combustibil, si cu o ardere cat mai "curata" a combustibilului.
Ceea ce a dus la faptul ca, de departe, stau cel mai bine la consumul de combustibil la toata gama de motoare.

Nu poti sa ceri de la un 2.3CP sa navigi pe furtuna, sau sa infrunte cine stie ce valuri, dar pentru manevre in port sau pentru o gonflabila si mers pe canale si lacuri este o alegere pe care nu o vei regreta.

Cu stima
Adrian Oaida
 
Salut Florine si la multi ani-- nu prea ai ce face cu ciocanitoarea asta pe barca ta , este zgomotoasa pentru un motor de 4 T ,are ambreaj centrifugal care pe masura ce se uzeaza cupleaza din ce in ce mai brusc si la turatie mai mare,nu iei mai mult de 3 Nd daca este vremea buna--- te sfatuiesc sa ti iei un tohatsu 6 cp racire apa , are raportul greutate/ cp printre cele mai bune si este destul de fiabil , si iti asigura 4-5 nd pe vreme acceptabila si 3 nd pe forta 4-6, cantareste cu doar 5 Kg in plus fata de honda 2,3
 
dragi colegi de forum,aceasta bijuterie de honda 2,3 are urm. dezavantaje:
1.zgomot mare [pe distante mai mari te doare capusorul]
2.ambreiajul centrifugal care lasa de dorit, si cam astea ar fi.
an rest numai si numai avantaje,si sa stiti ca motorasele mici de 2-3cp sunt destul de vanoase,eu cu iola mea incarcata cu 4 pers si bagaje mergeam linistit in amonte pe valuri din fata cu viteza de deplasament mai mica ce-i drept, dar face fata,deci nu mai desconsiderati motorasele mici ca nu au putere.
hondele cu racire pe aer sunt folosite mult pe canoe pt ca merg si prin vegetatie si etc. deci fiecare produs cu avantajele si dezavantajele lui.
daca este achizitionat de nou cu garantie si toate alea de ce sa nu al iei?
parerea mea. cumparal ca merita.
eu unul sunt adeptul motoarelor mici cu toate ca cu motor mai mare 20-25cp am acelasi consum dar eu cand ma plimb cu barca vreau sa admir nu sa fac raliu pe ape.
 
Salut Florine si la multi ani-- nu prea ai ce face cu ciocanitoarea asta pe barca ta , este zgomotoasa pentru un motor de 4 T ,are ambreaj centrifugal care pe masura ce se uzeaza cupleaza din ce in ce mai brusc si la turatie mai mare,nu iei mai mult de 3 Nd daca este vremea buna--- te sfatuiesc sa ti iei un tohatsu 6 cp racire apa , are raportul greutate/ cp printre cele mai bune si este destul de fiabil , si iti asigura 4-5 nd pe vreme acceptabila si 3 nd pe forta 4-6, cantareste cu doar 5 Kg in plus fata de honda 2,3

Salut Marian !
Ai si tu dreptate, e destul de greu sa pui o limita intre putere si greutate :) . Pentru manevrare la un dinghy e bine sa fie cat de usor. Pentru utilizare e bine sa aiba un plus de putere . Eu ma orientasem de anul trecut la un Suzuki 6cp . Dar mi-au facut cu ochiul caracteristicile Hondei care poate functiona ca un mixer, fara sa aiba nevoie de apa :) .
Pana in prezent, din opiniile adunate se desprinde concluzia ca pentru un motor de dinghy, Suzuki 2,5 cp ar fi de preferat.
 
Ultima editare:
As avea nevoie de un sfat...vreau sa-mi schimb elicea de la motor (Honda BF 15hp), si m-am hotarat sa comand una identica, cu 4 pale.
Dupa ce repere trebuie sa ma uit , ca sa NU ma trezesc ca am comandat altceva.
Elicea pe care o am pe motor, este destul de degradata,si ma gandesc ca si randamentul ei nu mai este acelasi....cel putin asa am inteles.
Mi s-a sugerat ,sa-mi comand una cu 3 pale, in ideea ca ar fugi mai tare...dar eu ma gandesc ca "japonezu" n-a fost prost de a ales 4 pale.
Multumesc ptr. eventualele raspunsuri.

PS: stiu ca s-a mai scris pe aceasta tema :eek:
 
As avea nevoie de un sfat...vreau sa-mi schimb elicea de la motor (Honda BF 15hp), si m-am hotarat sa comand una identica, cu 4 pale.
Dupa ce repere trebuie sa ma uit , ca sa NU ma trezesc ca am comandat altceva.
Elicea pe care o am pe motor, este destul de degradata,si ma gandesc ca si randamentul ei nu mai este acelasi....cel putin asa am inteles.
Mi s-a sugerat ,sa-mi comand una cu 3 pale, in ideea ca ar fugi mai tare...dar eu ma gandesc ca "japonezu" n-a fost prost de a ales 4 pale.
Multumesc ptr. eventualele raspunsuri.

PS: stiu ca s-a mai scris pe aceasta tema :eek:



Salutare
Intr-adevar, '"japonezu" n-a fost prost de a ales 4 pale.'
La generatia noua de motoare din gama 10-15-20 cp, respectiv cele care au in continuarea seriei litera "D", BF10D-BF15D-BF20D s-a "umblat la axa cu came, la contragreutati, in sensul ca s-au mai ajustat/usurat, pentru a permite ceea ce spun ei "un cuplu mai mare la turatii reduse", ceea ce a dus la o dezechilibrare dinamica a intregului lant cinematic.
Din aceste considerente au introdus elicea in 4 pale, care, spune constructorul, ca elimina vibratiile si reechilibreaza lantul cinematic.

Cel putin asa ne-a fost prezentata problema elicei in 4 pale la o intilnire a dealerilor Honda din Romania, acum vreo 3 ani, de catre 2 ingineri veniti din partea Honda Europe (U.K), cu recomandarea EXPRESA sa nu sfatuim pe nimeni sa inlocuiasca elicea in 4 pale cu cea in 3 pale pentru ca pot apare vibratii in grupul conic (cizma) care duc la deteriorarea lui prematura. Valabil doar la cele din gama mai sus mentionata.
La prima vedere pare putin "futuristica" explicatia, dar am avut un caz in service, care nu a tinut cont de aceste recomandari, a pus elice in 3 pale ("pentru ca aia o avea de rezerva") si nu a vrut sa astepte sa ii vina elicea comandata si in aprox 3-4 luni de folosire intensiva (era si sezon de "tras" la scrumbie) a facut grupul zob.
Motorul era nou (1.5-2 ani) luat de la noi si cu toata bunavointa noastra, nu i s-a aprobat raportul de garantie.
Asa ca, aviz amatorilor.

In principiu caracteristicile unei elice sunt diametru x pas. La BF15D sunt disponibile urmatoarele configuratii de elice aluminiu 4 pale, incepand de la cea "mai de tractiune", spre cea "mai de viteza":
9-1/4 x 7
9-1/4 x 8
9-1/4 x 9
9-1/4 x 10
9-1/4 x 11

In functie de ceea ce ati avut Dvs si de cum a mers ansamblul barca-motor-elice veche, puteti sa mai cresti pasul cu un inch, sa pastrati configuratia veche daca a dat rezultate bune, sau sa scadeti pasul cu 1 inch, daca motorul a fost prea "incarcat"

Nu stiu exact ce mai avem acum pe stoc, dar puteti sa intrebati luni la magazinul nostru (tulcea) 0240 510 830, sau puteti sa faceti comanda la service-ul nostru. Datele le gasiti in semnatura.
Cu stima,
Adrian Oaida

P.S. Dupa ce alegeti pasul dorit, cel mai bine ar fi sa ne trimteti seria motorului si atunci nu mai exista dubii.
O seara buna in continuare.
 
Ultima editare:
Va multumesc pentru raspuns. O sa va transmit seria motorului, asa cum mi-ati recomandat.
Domnule Adrian...Moaboats "it's the first" :)
 
Tocmai m-am dat un pic pe Snagov cu noul si primul meu motor :), Honda 2.3CP, etc, an 2003.
Barcutza, Intex Mariner 4, greutate totala estimata 400kg (incarcata cu doi grasi de total 240 kg, doi copii, motor, benzina, pompa, ancora, picnic, scule, etc)

Nu pot face o comparatie cu altceva, din pacate, deci informatia este ïn "valoare absoluta".

- Motorasul face galagie multa, cat un sfert de drujba.
- Viteza nu o pot aprecia grozav, la maxim probabil e cat un pas alergator - 10-15 km/h, traduceti voi in noduri.
- Cu vant din fata si mici valuri, incetisor spre molcom.
- N-as incerca sa trec Dunarea cu el
- un mester cunoscut mi-a spus ca motorasul n-are moarte si ca ambreiajul centrifugal nu face nicio problema
- ref la ambreiaj, un pic ciudat este ca nu-ti dai seama cand ai oprit elicea - vorbesc eu, cu experienta mea de condus barci cu motor care insumeaza cam 3 ore :)
- consumul este infim, cu motorul la 1/3 ca sa nu se sperie copiii, am mers aproape 3 ore si inca mai are ceva benzina (rezervorul cica are 1 litru...)
 

Back
Sus