Particularitati catamaran?

foarte faine posturile de aici. Trebuie neaparat sa gust si eu la un moment dat din multicocile astea, ca mi-a facut skipper pofta.

Pot sa subscriu la problema cu dimensiunile, in lunile de varf zonele turistice sunt pline de barci atat la cheu cat si la ancora. Mi s-a intamplat in Ionica sa trimit chiar dinghy-ul la cheu sa negocieze cu cei "parcati" sa se mai stranga un pic sa bag si eu fundul. Iar la Ithaki am fortat acostarea pe un crosswind ce transforma bowtrusterul in muzicuta si a iesit tot cheul sa ne faca loc si sa ne traga din parame :) Daca aveam un catamaran sub fund putea sa iasa tot orasul ca tot nu avem loc

In ionica nu se fac rezervari din principiu(ca tot e moka), iar in croatia cand sunam ne spuneau ca nu fac rezervari in perioada asta a anului ca e plin de barci ( si oricum vei plati dublu ) :)

Iar statul la ancora printre multe barcute si putin loc nu e chiar ceea ce imi doresc. Is tot felul de bareboat-uri cu tot felul de echipaje si degeaba ne scufundam noi sa verificam ancora ( am si eu ca si skipper obsesia asta ) cand langa vine unu, da un pic de lant si tzusti la crasma(in scurta mea experienta am vazut vreo 3-4 ciocniri dastea cu ancore scapate ). Daca se intampla ceva in timpul noptii ( neaparat cart in conditiile astea ) mai repede te fofilezi printre barci cu o monococa mai ingusta.

Cand o sa vina vremea sa incerc un catamaran, o voi face in low season ca sa scap de neajunsurile astea marunte si sa ma bucur de tot comfortul
 
Idea de a merge cu barca din marina in marina ma da gata, e mai ieftin cu autobuzul!
Asta inca-i o trebusoara pe care n-o pricep: pentru ce sa bat drumul pana in Grecia, sa platesc sa inchiriez o barca, sa ma chinui s-o navig pana la o insula si apoi fuga sa ma inghesui fie la ancora fie in marina. Pentru inghesuiala mi-ar ajunge sa cobor in fata blocului. Sau ca sa ma duc la o carciuma! Ce rost are sa sari din betoane ( din B) in betoane (din marina in Gr)!
Stau inghesuit daca am o treaba exact in locul ala, de exemplu am stat aproape o saptamana in Tranquil Bay la Nidri ca am vrut sa bat muntii dar altfel ce rost ar avea sa stai ca-n metrou buluc?
Cel mai bine in lunile de varf din Med - mai ales august - e sa stai acasa sau sa poti sa iei o barca si s-o tai mai la distanta ca altfel e jale sau sa vii in GR cu temele facute f bine.

Rezervari se fac, chiar mi-au zis la Cleopatra Marina si intervalul de jumatate de ora in care sa-mi arat prova la ei altfel pierd randul. Evharisto! E mai bine sa le spui la telefon ca barca e a ta si nu in charter, te cred mai serios! Si trebuie evitate marinele care sant baze pt flotilele de charter.

Pentru evitat (si) incurcarea lanturilor se poate da o geamandura la ochiul ancorei, dificil e cand nu se poate - ca de exemplu in canalul ingust de la Paxoi unde toti tr sa se lege pupa la cheu si ancora in canal si apoi Dumnezeu cu mila la descurcat lanturile. Apoi trebuie sa pazesti geamandura ca vine vreun bezmetic si se leaga la ea, crede ca e mooring platit!
 
Ultima editare:
Skipper, stii cum e cu turistul in vacanta, fiecare cu piticii lui :). Unii vor dus fara restrictii de apa, altii vor papa bun la taverna, altii sa se plimbe noaptea prin satuletele lor geniale :) Trebuie sa recunosc ca si mie imi place o cafea pe taverna de langa barca dimineata la ora 8 :). Plus ca la nivelul meu de skipereala daca se anunta vreme rea prefer sa aleg the easy way out si sa ma prinda vijelia intr-un portulet protejat

Noi am mers pe principiul o zi la cheu, o zi in golf. In marina n-am stat decat in Corfu in rest am cam tras catre cheuri "tavernale". In fiskardo am ajuns la ora 11 dimineata dupa ce am petrecut noaptea intr-un golfulet fain pe canalul dintre kefalonia si ithaka. La ora aia toti ieseau din port si noi intram, am prins loc de VIP-uri:) Seara tot bay-ul era numai catarge, legate la stanci pana la iesirea din golf.. impresionant :)

In toamna in schimb locuri puzderie chiar si la cheiul cel nou cu "facilitati" de apa si curent
 
Cat despre incurcat lanturi, mi-a placut la nebunie de niste nordici, tot in fiscardo unde cheiul face un unghi drept si invariabil se incurca lanturile. Astia au dat lantul peste al nostru si dimineata cand am inceput sa ridicam ancora, ei erau la cafea pe barca. A venit skipperul lor cu telecomanda de la winch, a dat drumul la lant, ne-a facut semn ca asta e tot lantul lui si s-a intors la cafea... relaxare la maxim :)
 
Dragilor, iaca plec.... Daca careva din voi se afla prin zona Sibenik-Split-Korkula-Lastovo-Hvar in saptamana ce vine, scrieti aici poate facem o regata.
Multumesc tuturor de sfaturi, cand vin am sa-mi exprim impresiile despre "multi-kocs" cum zicea cineva.
Numa bine tuturor.
 
Asadar... am fost, m-am dat, am venit ...
Ca sa raman on-topic(particularitati catamaran) o sa va spun ca e interesant, cu multe avantaje fata de monococa, performant, spatios, insa, desi nu este o hotarare "irevocabila" prefer monococa.
Mi-a placut:
Alearga cu vant de spate de rupe, net superior monococilor din jurul meu.Foarte fain ca nu tre sa tangonezi focul, putand sa-l agati de sart.
Foaarte spatios, la un moment dat a-mi dadeam seama ca nu l-am mai vazut pe nustiu care de 3-4 ore...
Plasele fata pe care am si dormit o noapte, fac toti banii.
Confortul in general.
Manevrabilitate la docking data de prezenta celor doua motoare pe care le poti pune pe sens invers...
Nu mi-a placut:
Faptul ca nu prea strange vantu. Am vazut clar asta "luptandu-ma" cu monococi pe canalele inguste dintre insule, unde alura mea era mult sub .
Driftul exagerat la vant larg, care impunea o corectie continua din carma...
Neastamparul la ancora...cand eu eram deja intors, celelalte monococi abia incepeau sa se miste.
Preturile pt marina...la Korkula mi-au luat 114eu.
Prea putin fan, nu tu copastie in apa, nu tu obiecte care sa stea pe pereti, nu pahare si sticle varsate....
In concluzie, e fain, trebe incercat, insa data viitoare o sa iau o monococa cam de aceeasi clasa.
Acestea fiind spuse, multumesc acelora care mi-au impartasit din experienta si cunostintele lor, mi-au fost de maare ajutor...
Numa bine.
 
Vre-o doua poze... de ici de colo.:cool:
 

Atașamente

  • DSCN2725.jpg
    DSCN2725.jpg
    46.5 KB · Vizualizări: 55
  • DSCN2695.jpg
    DSCN2695.jpg
    48.5 KB · Vizualizări: 51
  • DSCN2783.jpg
    DSCN2783.jpg
    34 KB · Vizualizări: 51
  • DSCN2786.jpg
    DSCN2786.jpg
    21.6 KB · Vizualizări: 51
  • DSCN2832.jpg
    DSCN2832.jpg
    90.9 KB · Vizualizări: 56
  • DSCN2826.jpg
    DSCN2826.jpg
    94.8 KB · Vizualizări: 62
Pe un forum de Lagoon-isti am gasit o trebusoara tare interesanta: ca sa nu se mai rastoarne catamaranele indiferent de maiestria echipajului, domnii injineri marturisesc ca au calculat greementul in asa fel incat acesta sa cedeze la anumite sarcini si sa se comporte ca o siguranta la capsize.
Originalul mesajului:

Dear Sir,

Many thanks for contacting us regarding that very interesting question.

As part of our continuing work over the past few years to improve the security of catamarans, we have increased the volume and the height of the hulls on Lagoons. Thanks to that, we are able to offer cats with far more comfort and volume than before, but mainly with far more safety.
The volume of the hulls (specially the forward part of them) is the main factor that limits the risk of capsizing down to almost zero.

Having said that, you have to have a fuse somewhere. If the boat cannot capsize, it means that the rig will take the full pressure of the wind. If the skipper does not reduce the sail area accordingly, then the rig will act as a fuse to prevent the boat capsizing.
This fuse is not coming from the T toggle you are mentioning, but is coming from the complete rigging. The idea is that if the rigging is overstressed with too much load due to inadequate sail area, a part of the rigging will act as a fuse.
All the parts of the rigging have been carefully calculated, so depending on sea and wind conditions, it is difficult to say which part will be the first fuse. The running rigging is also part of it, but because the owner of the boat may change it, we cannot be sure that the running rigging will also act as a fuse.
So, in conclusion, the rigging is designed to be a fuse if the boat is overstressed, but we cannot say that a specific part of the rigging is more a fuse than any other one.
Luckily, it seems that all our owners are good sailors because we very rarely hear about a rig down. The good news is that capsizing is now an old story on modern designed cats.

I hope we have answered your question.

Keep enjoying your Lagoon !

Best Regards

Yann MASSELOT
LAGOON - CNB
y.masselot@...
tel : +33557808557


Sa le fie primit!
 
Asa a tradus googalica :)))
"Traducere din Franceză în Română
Interesul monococa.

- În puţin timp, un monohull a fost udată de suprafaţă relativ mai puţin, poate fi comparabil cu mai multe corpuri.
- În acelaşi timp, o mai multe corpuri este dificil să se potrivească.
- Când vântului şi a mării în creştere, putem controla mai bine şi adesea o monohull, vă puteţi păstra un ritm mult mai mare.
- Când creşte dimensiunea vasului, câştigul este mai mare, mai important decât monohulls la multihulls. controlul lor este mai uşor şi sunt mai sigure în condiţiile la limită.
- Un monohull este, de asemenea, uşor refolosite ulterior. " :))
 

Back
Sus