renovarea unei barci....totul facut la mana ..

Felicitari pentru munca titanica si rezultatul excelent !
Barca arata superb si e spatioasa.
Imi pare mie sau are coca de velier ? :)

Da...carena a fost facuta de Crescent in 1957 in doua variante Crescent 500 era barca cu motor si Crescent Skipper 485 care era velier...10.5 m2 suprafata velica si 450kg. Se mai fabrica si acum . Au copiat-o italienii ,croatii si polonezii (Kormoran ...care e chiar velier).

Crescent - The 70s

Au copiat-o italienii in 1972 ...au marit-o de la Cranchi 485 la cranchi 580 ( aproape cu 1 m) si elvetienii o fabrica si acum... ,, Swiss Pilotina 500 " si 580 , identice cu cele italiene dar mult mai finisate la interior si la un pret pe masura.

Gebrauchtboote.de - die deutsche Internet-Bootsbörse: Swiss Pilotina 500

M-am gandit si eu un an la traba asta. Am mers cu vele si imi place...Dar deocamdata asa ramane...cu motor de 20 de cai...si atat.
 
pilotina cranchi 485

si barca mea arata mai rau decat un tomberon ...2 saci de spuma am scos din cabina ...rezervorul era imbracat in spuma , lemnul era mai moale decat un burete ...un dezastru inauntru ..
nu prea ma pricep eu cu gel-coat sau top-coat dar am vazut xca exista un primer care dupa ce il aplici se imbiba in crapaturi si se umfla si apoi poate fi slefuit ca un chit

Tot GELCOAT trebuie sa-i dai. Eu am gasit in interior vreo 3 straturi de vopsea de gard. Jumatate cadea ..era scorojita toata.Am dat cu o perie de sarma ...pana am ajuns la spital cu un span in ochi ... Am polizat pana la gelcoatul vechi si chiar pana la fibra in unele locuri (asta pentru ca am renuntat la chederul pentru geamuri si am facut eu rame interioare din fibra , in care am pus geamurile (policarbonat compact) direct cu silicon pentru acvarii si suruburi de inox.
In interior an dat gelcoat alb la trafalet. Pe exterior am avut noroc. Am gasit gelcoatul original, dar am dat jos toata vopseaua antivegetativa , vreo 3 straturi...Asta m-a cam surmenat ...erau 40 de grade afara ...Dupa care am dat gelcoat la pistol ...si am finisat-o dupa ce s-a intarit.
Orice vopsea acrilica sau poliuretanica,,, nu adera la fibra cum adera gelcoatul, si alta problema...Orice vopsea fara intaritor o dai DEGEABA...Orice solvent o ataca...benzina, motorina, ukei..se increteste si cade. E mai mare beleaua s-o dai jos pe urma...Gelcoat cu intaritor e solutia. Stirenul Parafina 5% se baga in gelcoat sa-i modifice proprietatile...sa se intareasca la suprafata de contact cu aerul , nu la suprafat de contact cu matrita. Pana la urma faci cum vor muschii tai. Eu consider ca te-am invatat de bine. Succes si spor la treaba!
Alta problema ...in Romania se inmatriculeaza tot ce pluteste cu motor peste 20 de cai.

Am uitat ceva ...E esential. Dupa ce polizezi trebuie sa speli cu apa curenta. Barca se incarca static. Si dupa ce s-a uscat o mai iei odata la sters cu o carpa uda cu acetona . Asta ca sa nu fie incarcata de sarcini si sa se formeze insule de gelcoat ...sau ,,ochii de peste" ...Daca suprafata e incarcata static (electric) gelcoatul se desparte ..chiar si daca-l dai la pensula...
 
Ultima editare:
scuze raspund asa greu dar nu prea am timp ...
pana la urma o sa folosesc gelcoat ...am gasit unddeva in apropiere de unde stau eu o fabrica care produce si asa o sa il cumpar mult mai ieftin .
acum mai am o problema ...timpul...
nu prea am timp perioada asta ...e mult de munca iar in weekend tre sa fac si babysiterdar oricum e frig si multe nu pot sa fac la barca .....dar cum o sa se incalzeasca un pik o sa reiau lucrarile :)
cat despre motor ...daca reusesc sa o imatriculez e ok daca nu o sa vand motorul si o sa imi iau unul de 20 cp ...o modalitate de a ma bucura de barca mea si de munca depusa se gaseste....
 
in sfarsit am reusit sa lucrez la barca.................

salutare lume ...
am revenit dupa o lunga perioada de hibernat
astazi ninge dar sambata si duminica a fost binisor si am reusit sa lucrez la barca ....si ca sa incep vreau sa multumesc unui coleg care mi,a dat cateva idei care la inceput pareau imposibile ...adica sa dau vopseaua jos pana la gel'coat ...ceva aproape imposibil .....dar am reusit 90%....mai am umn pik
am gasit o solutie care indeparteaza vopseaua ...chia si cea bicomponenta ...
poi cateva ore de munca ...si gata treaba ....super gel,coatul original e de culoare visinie si perfect
barca nu a fost lovita sau rupta ....destul de sanatoasa fibra ....cateva poze o sa atasez sa vedeti cum merg lucrurile ....
 

Atașamente

  • IMG_2858.jpg
    IMG_2858.jpg
    82.4 KB · Vizualizări: 301
  • IMG_2859.jpg
    IMG_2859.jpg
    78.6 KB · Vizualizări: 443
  • IMG_2868.jpg
    IMG_2868.jpg
    48.8 KB · Vizualizări: 297
  • IMG_2865.jpg
    IMG_2865.jpg
    60.9 KB · Vizualizări: 278
  • IMG_2906.jpg
    IMG_2906.jpg
    68.2 KB · Vizualizări: 286
  • IMG_2869.jpg
    IMG_2869.jpg
    73.2 KB · Vizualizări: 285
Ultima editare:
Felicitari si spor la treaba!
Spune-ne si noua ce solutie ai gasit pentru indepartat vopseaua. Daca ti se pare a fi reclama, poti sa-mi spui pe MP. Sunt si eu interesat, in primavara vreau sa bag papucul in RK si parca nu as vrea sa fac incercari cu tot felul de substante de teama sa nu atace fibra.
 
Arata bine. Felicitari !!!
Asa e , gelcotul original a fost rosu. Poti s-o faci ce culoare vrei. A mea a fost albastra, dar tot albul e cel mai usor de reparat.
In pozele 4,5 se vad doua aripi adaugate la oglinda. Sunt puse de italian ca barca sa gliseze.
Nu le da jos. Fara ele barca se afunda cu pupa in apa si nu mai gliseaza. Merge intr-un semideplasament. Repara-le .
Trebuie sa lipesti cele daua piese ale barcii intre ele , cu rasina si fibra pe interior , ca apa de pe punte se va scurge pe sub cheder si va intra inauntru.
A mea era prinsa in holsuruburi si mastic. Ca sa faci lipiturile, o inclini pe europaleti si cauciucuri uzate...Stai sa-ti caut o poza...Si in pozitia aceea lipesti carena de punte pe interior pe toata lungimea ,latura de jos,...si vopsesti si jumatate de barca...Ca sa-i refac oglinda am urcat-o in copac...:titanic:
 

Atașamente

  • Vopsit babord.jpg
    Vopsit babord.jpg
    93.4 KB · Vizualizări: 336
  • 45 grade.jpg
    45 grade.jpg
    57.6 KB · Vizualizări: 393
  • reparatie oglinda.jpg
    reparatie oglinda.jpg
    130.3 KB · Vizualizări: 377
  • polizare.jpg
    polizare.jpg
    119.5 KB · Vizualizări: 407
nu imi amintesc cum se cheama exact solutia de indepartat vopseau ..sverniciatore ....o sa ma duc zilele astea si iti zic cum se cheama exact dar pot sa iti zic ca nu este o solutie lichida e un fel de gel care actioneaza foarte bine si se da cu pensula ....cea lichida se da cu pistolul o sa iti pun o poza sa vezi cum se face vopseua ....e de mare folos gelul ...
 
Dupa gel nu se mai da nimic...ca sa neutralizeze ...??? Ma gandesc ca daca dai gelcot sau altceva dupa...sa nu se exfolieze. Mai da-i o ,,vibronetezire" cu smirghel pe uscat ...dupa, sa fii sigur ca face priza. Si pune-ti masca...nu te juca . Mai ales la fibra de sticla...
 
gel e pa baza de apa ...ca sa actioneze ii trebuie 3 min pentru o vopsea normala dar pentru vopseaua de barca 15-20 min ..o sa pun o poza sa vezi cum face vopseua
dupa ce cureti vopseua e suficient sa speli cu apa ...si devine neutru nu mai actioneaza
 

Atașamente

  • Foto0009.jpg
    Foto0009.jpg
    86.8 KB · Vizualizări: 222
  • Foto0007.jpg
    Foto0007.jpg
    102.8 KB · Vizualizări: 210
partea cu chederul am rezolvato un pik
am departat cele doua parti si am curatat am pus silicon pentru sigilat (noi folosim in santier la cabinele de dus si se lipeste perfect ...) si dupa am capsat cele 2 bucati cu pocnituri de cupru..sper sa nu am probleme cu apa ....
despre airioare (flapsuri) ...barca a avut flaopsuri de inox destul de mici si poi au fost facute astea si se comporta destul de bine pe apa barca ....am avut un motor de 6 cp auxiliar si impingea barca foarte bine ....am vazut obarca fara flapsuri si cum o accelera cum isi scimba linia de plutire ...o aiureala ...o sa le refac cum trebuia ca acum sunt destul de strambe ....daer cum am mai zis imi lipseste timpul .-..
 
gel e pa baza de apa ...ca sa actioneze ii trebuie 3 min pentru o vopsea normala dar pentru vopseaua de barca 15-20 min ..o sa pun o poza sa vezi cum face vopseua
dupa ce cureti vopseua e suficient sa speli cu apa ...si devine neutru nu mai actioneaza

Dupa cum se vede este destul de bine, de fapt, super bine. Astept denumirea si sursa. Probabil tu l-ai luat din Italia, ca vad la locatie Sanremo.
 
salut ciby....astazi am lucrat iar la barca ...am reusit sa lucrez 2-3 ore la barca
iop am folosit V33 ca sa dau vopseaua jos dar sunt mai multe produse care le poti folosi
o sa iti zic cateva si poti sa le gasesti pe net si sa le comanzi
o sa le scriu cum se gasesc aici in italia ...nu vreau sa fiu neam prost dar nu stiu cum se cheama in romaneste ...:
onda verde sverniciatore
syntilor care cred ca se gaseste si in romania si
svernimax de la maxmayer pe baza de apa
toate produsele care le-am scris sigur se gasesc si la magazinul OBI din pitesti
o sa pun poze sa vedeti cum evolueaza lucrarile.....incet si bine decat repede si prost...
intra aici si vezi detaliile despre produs....e in italiana ...daca ai nelamuriri scrie pe forum si iti explic...
http://www.v33.it/sverniciatori/a.-...niversale,548.html?&vars=cHJvZHVpdF9pZD00OTU=
http://www.maxmeyerfaidate.it/italian/biosvernimax.html
 
Ultima editare:
Foarte tare gelul. Aici am vrut sa ajungem . Deci gelul acela a dizolvat toate straturile de vopsele...si a ramas gelcoatul original...!!!
Concluzia...ar fi sa-i dai tot gelcoat cu intaritor...dupa ce matuiesti si speli bine suprafata. Succes.
 
Salut, am si eu o barca de restaurat, sti cumva daca acest gel 'decapeaza' lacul si antivegetativa. Abia stept sa ajung la un Dedeman sa il caut!
Sunt interesat de cineva care ar putea sa ma ajute la restaurare in Mangalia, eventual din Constanta.
 
salut napo....eu pana sa aflu ca exista gelul asta am slefuit usile de la intrare la mana ...in baia ....
indeparteaza toate tipurile de vopsea ...si antivegetativa o face ca marcarina
io aveam 10 straturi..cred de antivegetativa si o imoaie ca pa margarina nu o scorojeaza ca pew vopseaua normala
o sa pun cateva poze ..
 

Atașamente

  • IMG_2610.jpg
    IMG_2610.jpg
    62.3 KB · Vizualizări: 217
  • IMG_2618.jpg
    IMG_2618.jpg
    55.7 KB · Vizualizări: 195
  • IMG_2629.jpg
    IMG_2629.jpg
    56.9 KB · Vizualizări: 202
  • IMG_2986.jpg
    IMG_2986.jpg
    85.1 KB · Vizualizări: 209
  • IMG_2983.jpg
    IMG_2983.jpg
    75.4 KB · Vizualizări: 230
  • IMG_2891.jpg
    IMG_2891.jpg
    59.6 KB · Vizualizări: 205
  • IMG_3016.jpg
    IMG_3016.jpg
    85.6 KB · Vizualizări: 212
  • IMG_3017.jpg
    IMG_3017.jpg
    74.8 KB · Vizualizări: 216
  • IMG_3018.jpg
    IMG_3018.jpg
    91.3 KB · Vizualizări: 204
Ultima editare:
pentru lemn am folosit ca solutie,culoare (impregnante) TECK si pentru protectie am folosit un tip de rasina rezistenta la apa marina FLATING cred ca se cheama ....
 
MULTUMESC!!!! Eu am avut o incercare din asta cu slefuitul la o usa acasa si am renuntat in max 30 minute. De cand am vazut barca(desi stiam ca trebuie refacuta tamplaria si antivegetativa) ma tot gandesc pe unde sa caut 'meseriasi'. Cand am aflat despre gelul acesta m-am linistit, pot face un drum in Italia!
Barca mea de cand am aflat ca este aproape 'istorica' din '67 vreau sa ii pastrez totul original in ea. Deja am inceput sa ii caut un motor original Ferymann prin germania, anglia, italia, oriunde-seria motorului ei era 0242!
Cu acest gel cred ca ma descurc si eu la o restaurare, imi mai trebuie o masima de polisat pentru gelcoat si plecam pe mare!!!
 
nu costa foarte mult ...vreo 12 euro litrul....dar daca cumperi bidon de 2 lt e mai ieftin ....eu am folosit 4 litri deci vreo 40 euro ....dar sigur se gaseste si in romania ..mai precis la magazinul OBI din pitesti ptr ca eu am cumparat mereu materiale de acolo si au multe produse care se gassesc aici in italia duoar ca au denumirea in romaneste...o sa ma uit pe net sa vad cum se cheama exat sverniciatore in romaneste si o sa iti zic si magazinele unde poti sa il gasesti
 
Vreau si vopsea de teck si protectie rezistenta la apa marina, tot ce ai folosit, eu am un velier de 7 metri si in interior sunt multe parti din lemn pe care vreau sa le restaurez, plus partea din apa, si niste solutii pentru polisat gelcoatul, niste gelcoat unde a lovit ancora.
 

Back
Sus