Sailing in Bulgaria

noi pt un 42' am platit cam 190 de euro. Pai daca treci dinspre Patras, intrii cand se face convoi si la iesire platesti, noi asa am platit. Cred ca invers, platesti inainte, ca spre Patras nu au cum sa taxeze.
 
da si sa treci corinth-ul....te taxeaza rau :)

Relativ la lungime e cel mai scump canal din lume.
Iar grecii tot greci: am asteptat juma de zi sa intram manevrand la intrare, noroc ca era un pachebot pe care scria mare fashion.tv si pe care un stup de manechine aveau sedinte foto in costum de baie, intru desfatarea ochilor! A meritat asteptarea.
Dupa cum si trecerea canalului a meritat banii: culoarea apei, inaltimea malurilor, invidia celor care ne pozau de pe poduri si ecoul atat de ciudat! Recomand oricui sa-l treaca fara ezitare pecuniara!
Oricum daca ocolesti Peloponezul te costa mai mult!
 
Cat mai costa si cum se taxeaza, Adi?

La 30 picioare am platit sub 100 de euro, cred ca 95 sau 85 acum 2 ani.
Bine ca n-au pus la calcul si latimea ca ma frigeam rau!
Si sa nu uit, musai sa ai VHF si sa-i cauti la radio de cat mai departe sa intrebi orarul. Poti avea surprize,sa fie inchis sau sa n-aiba aia chef de dirijat sau cine mai stie ce. Plus ca daca vrei sa treci noaptea tariful e umflat substantial.
 
Ultima editare:
Pentru a intra in Bulgaria dinspre Romania trebuie sa te opresti in Balcik si sa mergi in dana comerciala care este in tribord cum aterizezi in port. Bine inteles ca inainte de asta trebuie sa iei legatura cu Balcik Authority.

Atentie sporita noaptea pentru cine merge prima data ca au o intrare cam ciudata. Este o singura lumina rosie la capatul digului si tendinta este sa o lasi in babord si sa cauti o lumina verde in tribord ( pe care oricum nu o gasesti dar o poti confunda cu uyna alba de pe tarm). Deci lumina aceea rosie se lasa in tribord la intrarea in Balcik.

Dupa ce i-ati dat un 10 euro lu ne-a grigore de la politie ca asa e frumos cand treci pe acolo :)) ii da-ti pasapoartele daca calatoriti cu ele si lista echipajului impreuna cu actele barcii.

Daca aveti offshore si in cardul barcii nu e specificata greutatea sau mai stiu eu ce pe acolo e bine sa aveti niste copii ale certificatului de omologare sau garantie in care sa se vada aceste detalii (f imp. numarul de persoane care poate fi la bord).

Faceti actele si mergeti in portul turistic.
Aici atentie cu ce barca intrati pentru ca sa nu aveti pb cu adancimea. Daca velierul este mare va sfatuiesc sa optati pentru primele locuri de acostare disponibile in capatul primului ponton.

Bine inteles cred ca nu mai e nevoie sa va spun ca trebuie sa aveti viteza mica la acostare. Am vazut in Croatia un caz cu un nene care a mutat din loc un ponton =)) Nu vreau sa stiu cat a trebuit sa plateasca acolo (eu am avut pb in Croatia si credeti-ma ca nu vreti sa stiti cum e)

Daca adancimea va permite si aveti loc in fundul bazinului direct langa dig va sfatuiesc sa va gasiti niste babale bune si sa nu va bazati pe legaturile care vi le face nenea din port (verificati tot timpul legaturile pe unde mergeti). Babalele din capat in Iulie nu aveau o terminatie in capat care sa opreasca saula sa iasa de pe ea si era sa avem pb din cauza asta asa ca inca o data ATENTIE MARE.

Sper ca v-am fost folositor

Alex
 
Ultima editare:
Pentru cei interesati in limita timpului va spun si cum se face iesirea din Bulgaria intrarea si iesirea din Turcia si intratrea la greci si deasemenea ce am vazut eu prin marine la ei
De asemenea Italia daca cineva are de gand sa mearga pe acolo si croatia deasemenea pentru cei interesati. V-as ruga sa deschideti voi sectiuni diferite pentru ce va intereseaza

Dar cand ne vedem faceti ciste cu o bere
:noroc:
 
.....
Atentie sporita noaptea pentru cine merge prima data ca au o intrare cam ciudata. Este o singura lumina rosie la capatul digului si tendinta este sa o lasi in babord si sa cauti o lumina verde in tribord ( pe care oricum nu o gasesti dar o poti confunda cu uyna alba de pe tarm). Deci lumina aceea rosie se lasa in tribord la intrarea in Balcik.....

Este foarte curios, pe girla aici unde ma dau se aplica regula celor trei de "R" .... Red, Right, Return .... deci lumina sau indicatorul rosu este la tribord cind te intorci in port sau intri pe un canal de navigatie ... Iar la iesire verdele este pe partea tribord si rosu spre babord .... Chiar daca lipseste verdele, regula cu cei trei de "R" se aplica ....
Credeam ca o fi un soi de regula universala ....
 
Este foarte curios, pe girla aici unde ma dau se aplica regula celor trei de "R" .... Red, Right, Return .... deci lumina sau indicatorul rosu este la tribord cind te intorci in port sau intri pe un canal de navigatie ... Iar la iesire verdele este pe partea tribord si rosu spre babord .... Chiar daca lipseste verdele, regula cu cei trei de "R" se aplica ....
Credeam ca o fi un soi de regula universala ....


Pentru cineva care se duce prima data in acest loc poate dupa ce si-a luat sau inchiriat o barca si nu are nici pe chart plotter si nici o harta de hartie in detaliu sau o carte pilot asta poate fi o problema pentru ca in general creaza confuzie.

Poate este cineva care asteapta sa vada verdele pe undeva. La mal noaptea Balcikul este foarte luminat si asta dupa cum am mai spus poate sa te faca sa crezi ca este pe undeva pe acolo o lumina verde...si atunci poti sa ai probleme.

Cred ca explicatia pe care am dat-o este extrem de simpla pentru a putea fi inteleasa de absolut toata lumea. Tendinta pentru cei neexperimentati este sa caute lumina verde in dr si rosie in stg (observa cuvantul tendinta) si daca tu nu stii ca nu e nici o lumina verde ci doar una rosie YOU R FU*KED! Mai ales pe vizibilitate prosta.

Spre exemplu in conditii de furtuna in italia in 2004 gura unui portulet era atipica si din unghiul nostru nu vedeam ca lumea luminile, cautam adapost era si spre inserat valuri mari vant puternic stres mare si am intampinat dificultati in recunoasterea intrarii din cauza asta am explicat asa mai sus fenomenul.
 
Ultima editare:
Sefu cumva de SUA vorbim?
Ca in SUA e pe dos din cate stiu eu
=))
Americanii au zis ca la ei se poate si invers
:titanic:
 
Ultima editare:
da, vorbim de SUA unde aproape toate sint pe dos ....

Mai ales scorurile la barcile sh :), marfa buna de Galati, dai un ban si iei un bratz, cum spunea Romeo ;). App, daca n-ar fi scorurile mari la transport si certificarea europeana, cred ca s-ar umple instant de barci americane...
 
Mai ales scorurile la barcile sh :), marfa buna de Galati, dai un ban si iei un bratz, cum spunea Romeo ;). App, daca n-ar fi scorurile mari la transport si certificarea europeana, cred ca s-ar umple instant de barci americane...

Da Vali asa e dar iti dai seama ca nu am avea loc nici pe mare si nici in marine :iupi:

LOL

:rock:
 
Pai eu mi-as pune barca la mine pe Brates si as sta numai pe ea, ca acolo nu platesc marina si nu ma ciocnesc decat cu cativa braconieri paratzi :)
 
Balizaj maritim - Regiunea "A" se aplica in toata lumea cu exceptia Continentului American, a Japoniei, a Republicii Coreea (nu specifica N sau S) si a Filipinelor care constituie regiunea "B", unde culorile rosu si verde ale semnelor laterale sint inversate. (Navigatia cu vele si reglarea greementului - traducere de V. Timofei dupa Ivar Dedekam - pagina 118).
 

Back
Sus