Sfat achizitie motor

Am gasit buba. Era de la "kill switch", sau cum s-o fi chemand. E stricat si functioneaza pe invers. Am deconectat firul de la el si porneste. Cum ii dau masa la firul acela se opreste. O sa incerc sa vad daca gasesc unul, daca nu ii pun un intrerupator obisnuit si gata.

Multumesc pentru sfaturi!
 
Esti sigur ca functioneaza "pe invers"?
Trebuie sa bagi chieia aia de plastic in el. Aia de care e legat cordonul de plastic de sigurantza.
Switch-urile astea nu se prea strica.
 
Esti sigur ca functioneaza "pe invers"?
Trebuie sa bagi chieia aia de plastic in el. Aia de care e legat cordonul de plastic de sigurantza.
Switch-urile astea nu se prea strica.
Acum am inteles si eu cum functioneaza. Pozitia in care porneste e cu butonul tras. Pe pozitia de repaos nu porneste. Sub butonul ala ar trebui sa intre furca aia pe care eu nu o am, care e legata cu cablul pe care il prinzi de mana. Pana sa-mi dau seama de asta m-au trecut toate apele...ma gandeam la unitatea CDI care e destul de scumpa.
Motorul are pe la jumatatea cizmei niste gauri - doua la numar. Ma gandeam ca pe acolo trebuie sa evacueze apa, dar vad ca apa o evacueaza pe un furtunas pe sus, pe sub capac. Care e rolul celor doua gauri?
 
salut, eu am cumparat un motor nou si pe linga facturi si alte acte mi s-a dat un manual de utilizare pe care l-am studiat cu motorul in fata.Poate reusesti sa-ti faci rost de un manual pentru motorul tau , poate gasesti la cineva sau il descarci de pe net. Ar fi bine sa te interesezi cine face service pentru marca Tohatsu in Romania si cred ca nu ar strica o revizie.
 
salut, eu am cumparat un motor nou si pe linga facturi si alte acte mi s-a dat un manual de utilizare pe care l-am studiat cu motorul in fata.Poate reusesti sa-ti faci rost de un manual pentru motorul tau , poate gasesti la cineva sau il descarci de pe net. Ar fi bine sa te interesezi cine face service pentru marca Tohatsu in Romania si cred ca nu ar strica o revizie.
Salut,
revizie i-am facut deja, adica am schimbat bujia, uleiul din cizma si i-am cumparat un ulei de amestec sintetic. Altceva nu stiu ce ar trebui sa mai fac. Manualul de utilizare l-am gasit pe net. Motorul merge bine si abia astept sa-l scot la o tura pe Siret.
 
Am facut prima iesire. M-a mancat sa o iau pe Siret in sus, in loc sa o iau in jos pe lacul de acumulare. Am raschetat un pic elicea, nu foarte tare, dar mi-am dat seama ca nu o sa pot naviga cum visam eu pe rau, pentru ca adancimile variaza foarte mult si acu' esti deasupra unui gropan, acu' dai cu elicea in pietre. Cred ca pentru ce vreau eu (sa ma deplasez pe cursul raului in amonte/aval 10km) mi-ar trebui un aeroglisor :) .
Iata si niste poze:
2912j3b.jpg

2upwbk8.jpg

25irx4y.jpg

2edd21f.jpg

3463p6p.jpg



Suportul e inspirat din poze de pe net. Daca sunt numai eu in barca, se ridica de bot si nu am tupeu sa-i dat mai mult de 1/3 din acceleratie. Trebuie sa-mi fac rost de niste contragreutati sa le plasez in fata(sau niste prieteni). Si de un prelungitor pentru manerul de la motor.
 
Buna seara
Foaarte ingenios sistemul de prindere motor cu mici modificari...ar treb sa mearga si mai bine, in primu rand oglinda treb sa aibe inclinatie de maxim 15 grade pe spate asta ca sa poata glisa barca si sa ai si cursa la trim. Daca ai putea sa modifici suportu in asa fel sa fie motorul mai sus si mai aproape de barca
 
Buna seara
Foaarte ingenios sistemul de prindere motor cu mici modificari...ar treb sa mearga si mai bine, in primu rand oglinda treb sa aibe inclinatie de maxim 15 grade pe spate asta ca sa poata glisa barca si sa ai si cursa la trim. Daca ai putea sa modifici suportu in asa fel sa fie motorul mai sus si mai aproape de barca

Motorul pot sa-l ridic/cobor, deoarece placa din lemn culiseaza sus-jos pe suportul metalic. M-am gandit si eu ca ar trebui sa schimb unghiul, dar nu stiu ce mai pot face acum. Eu m-am inspirat dintr-o poza cu un suport motor facut chiar de catre fabricantul barcii si am incercat sa pastrez proportiile si unghiurile. Oricum, un lucru e clar: cu un pasager in fata barcii altfel ar merge.
Iata si suportul original:

20t10yd.jpg
 
Salut din nou.
Intre timp am facut multe iesiri cu motorul pe care l-am cumparat, am luat si alta barca, dar as avea nevoie de un sfat de la cineva care se pricepe la motoare.
Motorul e un Tohatsu 2.5A2 de 2.5 cp. Porneste la prima sfoara, consuma putin, e foarte usor, sunt aproape multumit de el. Are o singura problema: se accelereaza doar pe 2/3 din cursa levierului de acceleratie. Ultima treime nu se intampla nimic si nu se simte nimic in plus ca viteza nici ca sunet. Am verificat cu GPS-ul si viteza maxima pe care o ating cu o barca pneumatica de 2.3 m cu chila gonflabila in V este de 8-9 Km/h. Am auzit pe altii si de 12 km/h. La mine nu e prea putin? Nu ma astept sa gliseze cu motorul asta, dar parca totusi ar trebui sa mearga mai tare un pic. Poate sa fie ceva de la carburator? Stiu ca este si varianta de 3.5 cp care are doar carburatorul diferit de al meu, restul e identic.
Multumesc!
 
te sfatuiesc sa-i faci o revizie serioasa, ia in calcul ce inseamna sa fii in deriva cu motorul pe butuci in delta sau in mijlocul unui lac. vorba aia (nu vreau sa descurajez pe nimeni) : daca e sa se intample ceva rau se va intampla cu siguranta si aici nu vorbesc doar de o vacanta compromisa...
 
Salut din nou.
Intre timp am facut multe iesiri cu motorul pe care l-am cumparat, am luat si alta barca, dar as avea nevoie de un sfat de la cineva care se pricepe la motoare.
Motorul e un Tohatsu 2.5A2 de 2.5 cp. Porneste la prima sfoara, consuma putin, e foarte usor, sunt aproape multumit de el. Are o singura problema: se accelereaza doar pe 2/3 din cursa levierului de acceleratie. Ultima treime nu se intampla nimic si nu se simte nimic in plus ca viteza nici ca sunet. Am verificat cu GPS-ul si viteza maxima pe care o ating cu o barca pneumatica de 2.3 m cu chila gonflabila in V este de 8-9 Km/h. Am auzit pe altii si de 12 km/h. La mine nu e prea putin? Nu ma astept sa gliseze cu motorul asta, dar parca totusi ar trebui sa mearga mai tare un pic. Poate sa fie ceva de la carburator? Stiu ca este si varianta de 3.5 cp care are doar carburatorul diferit de al meu, restul e identic.
Multumesc!
Salut Cristi,
Indiferent ce barca sau motor cumperi, intotdeauna o sa-ti doresti mai mult, boala grea asta cu barcile.Bucura-te de ceea ce ai si "grabeste-te incet!".Ca randament maxim in privinta vitezei ,cu 2,5cp nu cred ca o sa obtii mare lucru decat daca il pui pe o canoe sau o barca cu chila rigida cu deplasament bun YouTube - ‪Frederikssund Denmark, fast canoe, pelican bayou 160 with outboard mercury 3,5 Hp. Perfekt matc‬‏ YouTube - ‪Suzuki 2hp outboard‬‏
 
Ultima editare:
Salut din nou.
Intre timp am facut multe iesiri cu motorul pe care l-am cumparat, am luat si alta barca, dar as avea nevoie de un sfat de la cineva care se pricepe la motoare.
Motorul e un Tohatsu 2.5A2 de 2.5 cp. Porneste la prima sfoara, consuma putin, e foarte usor, sunt aproape multumit de el. Are o singura problema: se accelereaza doar pe 2/3 din cursa levierului de acceleratie. Ultima treime nu se intampla nimic si nu se simte nimic in plus ca viteza nici ca sunet. Am verificat cu GPS-ul si viteza maxima pe care o ating cu o barca pneumatica de 2.3 m cu chila gonflabila in V este de 8-9 Km/h. Am auzit pe altii si de 12 km/h. La mine nu e prea putin? Nu ma astept sa gliseze cu motorul asta, dar parca totusi ar trebui sa mearga mai tare un pic. Poate sa fie ceva de la carburator? Stiu ca este si varianta de 3.5 cp care are doar carburatorul diferit de al meu, restul e identic.
Multumesc!

E normal sa nu simti nimic pe ultima treime de acceleratie. Din pacate asta e viteza maxima de deplasament a barcii tale, iar faptul ca o atingi la 2/3 accel dovedeste ca motorul e mai mult decat suficient treaba asta. Dupa atingerea vitezei maxime de deplasament (la 2/3 accel), motorul nu are puterea sa o urce in glisaj si impinge degeaba. Pe ultima parte din acceleratie doar irosesti putere/carburant. E problematic ca motorul de 3.5 sa o poata baga in glisaj, asa ca nu merita sa te gandesti la alt carburator. Cu 3.5 CP vei atinge probabil 9 km/h la 1/3 accel, apoi pe ultimele 2/3 accel nu vei simti nimica. Poate isi va ridica un pic varful.... Pentru glisaj vor trebui cel putin 5CP, si atunci nu e garantat.
Motorul se va tura mai mult (in sarcina) in urmatoarele situatii:
- Daca ai avea o elice cu pas ceva mai mic, dar tot cu aceeasi viteza vei merge.
- Daca pui motorul pe o ambarcatiune lunga, gen canoe (cu o viteza de deplasament inerent mai mare)
- Daca surfezi pe un val (care vine evident din spate)... :cool:

Barca ta si motorul merg asa cum trebuie sa mearga, asa ca nu iti mai face probleme si du-te la pescuit fara frica.
 
Ultima editare:
Daca pui motorul pe o ambarcatiune lunga, gen canoe (cu o viteza de deplasament inerent mai mare)
Deci ca sa aiba viteza de deplasament mai mare, ar trebui o forma lunga si ingusta cum e la canoe, nu? Cam la ce viteza se poate ajunge cu o canoe?
Imi pun problema aceasta, deoarece pescuiesc intr-ul la de acumulare destul de marisor (Ciuslea - Siret) si imi ia destul de mult timp ca sa ajung de la un loc la altul de pescuit. Oricum aveam eu o pasarica mai veche cu o barca "stitch and glue" si cand o sa am timp si bani o sa fac ceva care sa alunece frumos, dar parca pe valuri mari tot pneumatica-i mai sanatoasa.
Multumesc de lamuriri!
 
"Taticul" nostru Mihai, ne-a scos din nou la liman cu explicatii ca la carte.Multumim frumos!
Daca vreodata vrei sa mesteresti o barca, iti arat cateva poze cu o barca din fibra, pe care am probat-o personal pe lacul pe care ma plimb.Este o barca autohtona, fabricata de firma West Sport din Arad. Barca are urmatoarele dimensiuni: lungime 3.5m; latime 1,3m; greutate 65kg. Merge foarte bine la vasle, cu motor de 2.5cp are un deplasament bun, merge frumos, iar cu motor de 10cp zboara pe apa(planeaza cu 3 persoane fara probleme). Nu este o barca foarte finisata,dar are o forma, probabil ,destinata pentru lacuri si rauri.Patronul firmei este un fost antrenor de caiac, daca intri pe site-ul www.west-sport.com ,vezi mai multe detalii. Pozele de mai jos le-am facut personal
Picture247.jpg
Picture246.jpg
Picture245.jpg
Picture242.jpg
Picture240.jpg
 
Ultima editare:

Back
Sus