Sfat achizitionare dinghy - Laser 2000???

Multumesc pentru propunere, m-am uitat la barca asta si arata promitator. Totusi nu cred ca mi se potriveste, cel putin in etapa asta. Dupa cum suna categoria asta a forumului, eu cred ca deocamdata sunt mai mult visator decat incepator, adica nu stiu cu ce se mananca sportul asta, ce anume imi place sau o sa-mi placa si ce nu; de aceea cred ca cel mai bine e sa incep cu ceva simplu, “la cheie” cum se spune, investitie minima si usor de intretinut. Am vazut pe acest forum ca multi isi propun sa-si construiasca propria barca / ponton / etc si mi se pare foarte frumos; sunt convins ca e cu totul altceva sa “te dai” cu barca facuta de tine sau cel putin pe care o stii din faza de proiect.

Eu nu stiu ce presupune constructia unei barci dar cred ca nu poate fi usor si am retineri in ceea ce priveste expertiza locala in asa ceva; nu stiu daca exista vreun atelier (sau cum s-o numi) serios unde iti poti repara eventuale avarii ale barcii dar constructia unei barci...??!! Rezultatul poate fi unul ... artizanal. Poate fi o prejudecata.

Eu particip la regatte ca sa invat; intradevar, e o forma de a practica acest sport avand acces la o barca si de a invata de la altii. Aspectul competitional nu m-a cucerit inca. Si ca sa fiu sincer nici barca nu m-a impresionat. Coechipierii mei mi-au spus care este viteza maxima care poate fi scoasa din velele acestui Beneteau (probabil fara spin). Sa ridice mana cui i se pare ametitoare viteza de ... 6 kts.

Multumesc pentru pareri.
 
In general barcile cu vele stau "dezamagitor" la capitolul viteze "ametitoare". Dar nu despre asta este vorba in acest sport! :)
Exista "barci" (care de fapt sint prototipuri super sofisticate) care au atins viteza maxima de 65 noduri (aproximativ 120 km/h) asta insa pe distante mici.
Exista barci cit de cit "normale" care naviga cu 600 -700 mile/24 ore (recordul este pe la 900 mile/zi) in conditii de mare deschisa (ocean), timp de zile si saptamini la rind. Pentru acestea, viteza medie ar fi pe la 60 - 70 km/h.
Pare foarte putin comparativ cu recordurile automobilistice sau aviatice. Dar trebuie tinut cont ca un velier oceanic super performant poate mentine o medie de sute de mile pe zi timp de citeva saptamini, complet independent (fara echipa tehnica de suport si fara realimentare) intr-un mediu extrem de dur, la sute sau mii de mile departare de orice port. Poti sa faci asta cu o masina sau cu un avion? Cam despre asta este vorba cind discutam despre vele.
Bineinteles insa ca foarte putini dintre noi ajung sa "se dea" cu asemenea barci. Unii ajung pe barci care pot realiza 150 - 200 mile/24 ore si se simt fericiti ca pot inconjura pamintul (aproape) gratis! Cei care vor adrenalina se dau cu iolele astea sportive despre care vorbeam mai sus, sau cu windsurf-ul (e mai corecta denumirea franceza a obiectului "planche a voile"). Noi, muritorii de rind, ne multumim cu 6 - 7 noduri si cu iluzia ca putem domestici vintul! ;)
 
Domnule, felicitari pentru aprecierea realista a propriilor posibilitati. Parerea mea e ca iti trebuie o iola. Nu neaparat un Laser 2000 ci asa cum ai spus ceva simplu usor de intretinut si cu investitie minima. Asta inseamna orice iola din gama 4,xx metrii care are si foc (ca sa exersezi manevrele). Ideal ar fi sa aiba si direct peridoc sa nu te mai stresezi tu, desi iolele de multe ori pot fi transportate si pe o remorca normala (doar cu lansatul e mai greu de pe asa ceva). Iola o poti cumpara din tara ( de exemplu aici o oferta mai veche, nu stim daca e vanduta http://www.barcaholic.ro/f40/vind-velier-tip-yola-model-klepper-trainer-2917.html ) si asta ar fi cel mai simplu pentru ca poti proba la fata locului, sau o poti lua din strainataturi, de pe ebay, etc. Da si tu un anunt pe site-urile de specialitate romanesti poate iese ceva, sau vezi pe malu baltii. Daca o iei de pe ebay, mergi la noroc si trebuie sa socotesti pretul drumului si oboseala.

In ceea ce priveste constructia de amator asta e o chestie cu doua taisuri. Un amator dedicat poate scoate o barca mai buna decat una de fabrica deoarece are timp sa faca totul ca la carte, sau poate face o barca "artizanala". E vorba doar de atentie, rabdare si bani. Restul a fost rezolvat de mult, se construieste dupa planuri dedicate nu dupa ureche iar materialele si tehnicile au fost deja probate. Si unde nu stii intrebi, de aia e forum. Asta nu e un indemn sa iti faci neaparat o barca, e doar o constatare. Pana la urma banii sunt intotdeauna in vele si accesorii nu in corp. De aia sunt asa de atractive ofertele second hand.

Motivul pentru care sugerasem in i550 este deoarece e o barca accesibila si performanta, care ofera viteza si senzatii la un pret mic. Pentru cine care isi doreste sa mearga in principal la regate barca se alege in functie de peisajul competitional, dar asta e alta mancare de peste, pentru ca peisajul competitional romanesc e cum e, adica atata de bine facut ca daca eu maine vreau sa ma inscriu la vre-o regata nu as stii de unde sa incep pentru ca informatiile sunt total inexistente in spatiul public.

Succes la achizitia iolei si multa distractie cu beneteau-ul si coechipierii.
 

Back
Sus