sloop/cutter/ scooner ce sa aleg?

ce tipuri de velatura v-au placut mai mult ? avantaje si dezavantaje
 

Atașamente

  • P2100322.jpg
    P2100322.jpg
    75.3 KB · Vizualizări: 3,365
  • P2120326.jpg
    P2120326.jpg
    94.9 KB · Vizualizări: 3,621
  • P2120329.jpg
    P2120329.jpg
    104.8 KB · Vizualizări: 3,679
  • P2100324.jpg
    P2100324.jpg
    67.8 KB · Vizualizări: 3,278
  • P2120325.jpg
    P2120325.jpg
    56.5 KB · Vizualizări: 3,257
Ultima editare:
Mai bine intrebai: sloop, cutter, ketch sau yawl, ca de schooner suntem departe oricare dintre cei de pe aici :). Sloop cu foc-roller si randa tertarolabila: cel mai simplu, functional si fara dureri de cap. Daca vrei velatura completa, un genovez rulabil, un foc de furtuna, randa, spinnaker, eventual gennaker.
 
Ultima editare:
Intrebare generala: un sloop se poata transforma in cutter? sau trebuie prevazut inca din faza de design ca va avea o vela in plus, bompress, etc?
 
Suna bine dar nu e prea scumpa? Eu sunt un visator fara bani... :eek: ...

Am auzit si eu vb bune de spre sloop dar am inteles ca velatura e scumpa iar de construit chiar nu stiu -tipul de panza de vela, materialele, fittingaraia...

Pentru un sloop de 35'-40' constructia catargului acela mai inalt e deasemeni mai complicata cu multe amarari si intarituri pentru catarg. Nu e asta un job prea complex ptr un constructor amator ?
 
Intrebare generala: un sloop se poata transforma in cutter? sau trebuie prevazut inca din faza de design ca va avea o vela in plus, bompress, etc?

Nu cred - sau cel putin nu oricum. Prin proiectare planului de velatura are un centru de greutate care se pozitioneaza in raport cu centru de efort al corpului imers.
 
Mariani, daca n-ai bani, nu inseamna ca n-ai outze ;) , adica tupeu sa faci singur o treaba. Sunt atatea exemple de tipi care au reusit sa isi faca barci bune fara sa garaie de bani. In loc sa visezi la ceva de 40 de picioare, mai bine pune intai si ia-ti o barca sh de balta de vreo 5 metri, o Laguna sau altceva, fa-i o cabina mica, un catarg de lemn, un derivor si 2 vele din nanghin(dos de perna), si da-te cu ea pana in Delta, sa vezi cate satisfactii ai sa ai :). Eu am cele mai frumoase amintiri de pe vremea cand ma dadeam cu un caiac facut din juma'de flotor de hidrobicicleta, la care adaptasem 2 flotoare laterale si o vela...
 
Intrebare generala: un sloop se poata transforma in cutter? sau trebuie prevazut inca din faza de design ca va avea o vela in plus, bompress, etc?

Smokey, cutter-ul are 2 focuri pentru a obtine suficienta suprafata velica la o barca grea, cu raportul deplasament/lungime mare, cum sunt barcile cu chila oceanica sau cele din otel. La o barca usoara nu cred ca ai nevoie de greement de cutter, genovezul e suficient. Oricum, in planuri se specifica de la inceput tipul de greement.
 

Atașamente

  • 2020-05-23 (5).jpg
    2020-05-23 (5).jpg
    45.4 KB · Vizualizări: 44
da e voie sa ne dam cu asa ceva pe Dunare?

De ce n-ar fi voie? Daca inca n-ai vazut asa ceva pana acum, e pentru ca e mai trendy azi sa te dai cu barci de viteza, ca toti proxenetii care isi aduc gunoaie din Italia ;)
 

Atașamente

  • image.jpg
    image.jpg
    57.8 KB · Vizualizări: 409
  • image.jpg
    image.jpg
    81.2 KB · Vizualizări: 510
  • image.jpg
    image.jpg
    36.4 KB · Vizualizări: 409
  • image.jpg
    image.jpg
    23.2 KB · Vizualizări: 409
  • image.jpg
    image.jpg
    28.9 KB · Vizualizări: 429
Vezi ca stii :), de aici trebuie sa incepi, si daca ai nevoie de ceva, cauta-ma ca stau chiar acolo ;)
 

Atașamente

  • image.jpg
    image.jpg
    34.5 KB · Vizualizări: 576
  • image.jpg
    image.jpg
    29.4 KB · Vizualizări: 792
  • image.jpg
    image.jpg
    43.6 KB · Vizualizări: 532
  • image.jpg
    image.jpg
    39.9 KB · Vizualizări: 572
  • image.jpg
    image.jpg
    36.5 KB · Vizualizări: 532
  • image.jpg
    image.jpg
    32.2 KB · Vizualizări: 591
  • image.jpg
    image.jpg
    33.4 KB · Vizualizări: 649
  • alex1.jpg
    alex1.jpg
    75.8 KB · Vizualizări: 479
  • alex2.jpg
    alex2.jpg
    56.4 KB · Vizualizări: 475
  • alex3.jpg
    alex3.jpg
    48.5 KB · Vizualizări: 494
  • alex4.jpg
    alex4.jpg
    50.7 KB · Vizualizări: 476
ma intreb uneori de ce nu se infiinteaza un club de yachting la Galati?

ar fi o multime de vb pe tema asta si numai avantaje ar aduce la toata lumea!

macar pentru juniori - nu cred ca ar fi o investitie prea mare!
 
Ca de obicei, si la velatura eu as alege ceva cat mai simplu si cu greutate redusa. Gaff-ul e avantajos pt ca ai suprafata velica suficienta la inaltime mai mica a catargului. Mai intervin mici complicatii la sistemul de manevrare a picului, dar asta nu e o problema. Pentru o barca de tabla cu chila oceanica, cred ca e bun greementul gaff de sloop sau yawl. Sa stii ca exista fisierul barcii pe care am postat-o, format .fbm, daca ai nevoie, ti-l trimit si-l mai adaptezi tu cum iti place.
 
Am gasit pe multe site-uri laude la adresa velei gaff mai ales ptr barcile offshore.

Referitor la planul de forme a barcii pe care ai postat-o; cu ce tip de soft se deschid fisierele .fbm ? Sunt curios sa arunc o privire chiar daca am deja un plan de forme!
 
Am gasit pe multe site-uri laude la adresa velei gaff mai ales ptr barcile offshore.

Referitor la planul de forme a barcii pe care ai postat-o; cu ce tip de soft se deschid fisierele .fbm ? Sunt curios sa arunc o privire chiar daca am deja un plan de forme!

Gaff e ok, aduce performanţă bărcii, dar e mai dificil de manevrat, mai ales de unul singur.
 
Va spun o parere strict personala: as alege oricand solutia cea mai simpla, adica sloop masthead, nu gaff. Nu spun ca nu e bun gaff-ul, dar eu ma feresc de prea multe articulatii, raiuri, fungi etc. As incerca sa evit inclusiv greementul de cutter, necesar la o barca de otel. Corpul de otel ar trebui sa aiba soliditate, dar la celelalte aspecte as lucra la greutatea minima.

Cand esti pe apa, trebuie sa poti face orice manevra cat mai usor, si sa ai cat mai putine surse de defectiuni. Avand in vedere ca la noi nu se prea cunosc detalii despre gaff, yawl, ketch etc, ar trebui sa alegem variante simple si verificate, ca sa nu ne lovim de probleme care ne-ar face sa ne dam cu barda undeva cand ne e lumea mai draga.
 

Back
Sus