salutări,
Am o gonflabilă de 3,3m baracuda şi un motor de 5 cai în 4 timpi Johnson nu ştiu anul de fabricaţie, îl folosesc de 6 ani , câte o săptămână în delta Dunării.
Nelămurirea mea este legată de următoarea situaţie : acest cuplu barcă-motor cred că are o viteză maximă de până în 20km/h ( estimare). Într-una din zile urcam pe Dunăre dinspre Murighiol spre canalul Uzlina, eram singur în barcă cu un echipament simplu o geantă cu năluci, o pungă cu ceva mîncare , lanseta şi ancora aşezate pe podină în vârful bărcii. Având în vedere că este o gonflabilă barca înainta cu parte din faţă ridicată/glisată , la un moment dat în timpul deplasării am sesizat o ridicare a bărcii din parte din spate concomitent cu coborârea părţii din faţă ( parcă s-a aşezat pe apă, s-a lipit de apă) moment în care a crescut destul de impresionant viteza bărcii ( eu am estimat că aproape s-a dublat, dacă în drumurile anterioare distanţa am parcurs-o în 25 minute, acum am intrat pe canalul uzlina în 15 minute ; dacă până atunci rămâneam cu mult în urma bărcilor cu motoare de 10-20 cp , acum mă depăşeau mai greu ) . Intrând pe canalul Uzlina am redus firesc viteza, nemaireuşind de atunci acea performanţă.
Rugămintea mea este de a încerca să-mi explicaţi cărui fapt s-a datorat această creştere a vitezei în condiţiile în care , repet, până atunci nu s-a mai întâmplat, dar nici după aceea.
Vă mulţumesc.
Am o gonflabilă de 3,3m baracuda şi un motor de 5 cai în 4 timpi Johnson nu ştiu anul de fabricaţie, îl folosesc de 6 ani , câte o săptămână în delta Dunării.
Nelămurirea mea este legată de următoarea situaţie : acest cuplu barcă-motor cred că are o viteză maximă de până în 20km/h ( estimare). Într-una din zile urcam pe Dunăre dinspre Murighiol spre canalul Uzlina, eram singur în barcă cu un echipament simplu o geantă cu năluci, o pungă cu ceva mîncare , lanseta şi ancora aşezate pe podină în vârful bărcii. Având în vedere că este o gonflabilă barca înainta cu parte din faţă ridicată/glisată , la un moment dat în timpul deplasării am sesizat o ridicare a bărcii din parte din spate concomitent cu coborârea părţii din faţă ( parcă s-a aşezat pe apă, s-a lipit de apă) moment în care a crescut destul de impresionant viteza bărcii ( eu am estimat că aproape s-a dublat, dacă în drumurile anterioare distanţa am parcurs-o în 25 minute, acum am intrat pe canalul uzlina în 15 minute ; dacă până atunci rămâneam cu mult în urma bărcilor cu motoare de 10-20 cp , acum mă depăşeau mai greu ) . Intrând pe canalul Uzlina am redus firesc viteza, nemaireuşind de atunci acea performanţă.
Rugămintea mea este de a încerca să-mi explicaţi cărui fapt s-a datorat această creştere a vitezei în condiţiile în care , repet, până atunci nu s-a mai întâmplat, dar nici după aceea.
Vă mulţumesc.