Weekender stori

Salut,



PERMIS DE NAVIGATIE
Actele necesare obtinerii unui permis de navigatie clasa-categoria C / D la Capitania Snagov :
- copie diploma de studii
- copie BI/CI
- adeverinta medicala "apt pt conducere ambarcatiune de agrement cu motor" (medic de familie)
- doua fotografii tip pasaport
- un dosar plic sau cu sina
- costuri: taxa de examen 200 RON
- fisa de insriere la examen - se completeaza personal la depunerea dosarului.
Nota : In cazul schimbarii numelui se va depune o copie a certificatului de casatorie sau a hotararii judecatoresti.
La depunerea dosarului, actele de la pct. 1 si 2 trebuie prezentate si in original, pentru confruntare.

Permis de navigatie
Obtinerea certificatului international de conducator de ambarcatiune de agrement se face conform Ordinului 534 in urma unui examen sustinut la o capitanie de port si da dreptul proprietarului sa conduca o ambarcatiune de agrement propulsata cu motor si/sau cu vele in zona reglementata de clasa permisului. Ambarcatiunile de agrement reprezinta orice ambarcatiune, propulsata cu motor si/sau cu vele, al carei corp are lungimea de 2,5 m pana la 24 m, care nu transporta marfuri si care este utilizata exclusiv in scopuri sportive si recreative.

Categorii de certificate, in functie de zona de navigatie :
- clasa A - certificat care da dreptul titularului sa conduca ambarcatiuni de agrement pe ape interioare si in toate zonele maritime;
- clasa B - certificat care da dreptul titularului sa conduca ambarcatiuni de agrement in zone maritime care sa nu depaseasca o distanta de maximum 12 Mm fata de coasta;
- clasa C - certificat care da dreptul titularului sa conduca ambarcatiuni de agrement in zone maritime care sa nu depaseasca o distanta de maximum 6 Mm fata de coasta;
- clasa D - certificat care da dreptul titularului sa conduca ambarcatiuni de agrement pe ape interioare.
Pentru a conduce o ambarcatiune cu o putere a motorului de pana la 3,68 kW(4.93 CP) pe ape interioare nu este necesara detinerea certificatului international de conducator de ambarcatiune de agrement clasa D.

Disciplinele de examen pentru clasa D sunt :
1. Regulament de Navigatie pe Dunare - scris, test grila, punctaj max=10, punctaj min=8
2. Marinarie - scris, test grila, punctaj max=10, punctaj min=7
3. Conducerea si manevra ambarcatiunii cu motor - scris, test grila, punctaj max=10, punctaj min=7
Pentru clasa C (diferenta): COLREG - Regulamentul international de prevenire a coliziunior pe mare - scris, test grila, punctaj max=10, punctaj min=8

Documentatie utila in vederea sustinerii examenului :
- Ordin 534 (eliberarea certificatelor internationale de conducator de ambarcatiune de agrement)
- Regulamentul de Navigatie pe Dunare
- Curs de marinarie (Cdor.dr. Georgescu Stefan)
- Manualul conducatorului de ambarcatiuni cu motor pentru agrement (Mihai Ghiba - Florin Oprea)
- Conducere si manevra



Legislaţie
ORDINUL Nr. 534/17 iulie 2007
pentru aprobarea Regulamentului privind criteriile minime de pregătire şi a condiţiilor de obţinere a certificatelor internaţionale de conducător de ambarcaţiune de agrement
Având în vedere prevederile Rezoluţiei Comisiei Economice Europene nr.40 din 16.10.1998 privind transportul pe apele interioare navigabile cu modificările şi completările ulterioare, Ministrul transporturilor a emis ordinul nr. 534/17.07.2007 prin care sunt reglementate criteriile minime de pregătire şi perfecţionare precum şi condiţiile de obţinere a certificatelor internaţionale de conducător de ambarcaţiune de agrement. Clasificarea certificatelor internaţionale de conducător de ambarcaţiune de agrement Certificatele internaţionale de conducător de ambarcaţiune de agrement se clasifică în funcţie de zonele de navigaţie după cum urmează:
o clasa A– certificat care dă dreptul titularului să conducă ambarcaţiuni de agrement pe ape interioare şi în toate zonele maritime;
o clasa B – certificat care dă dreptul titularului să conducă ambarcaţiuni de agrement în zone maritime care să nu depăşească o distanţă de maximum 12 Mm faţă de coastă;
o clasa C – certificat care dă dreptul titularului să conducă ambarcaţiuni de agrement în zone maritime care să nu depăşească o distanţă de maximum 6 Mm faţă de coastă;
o clasa D – certificat care dă dreptul titularului să conducă ambarcaţiuni de agrement pe ape interioare.
Eliberarea certificatelor internaţionale de conducător de ambarcaţiune de agrement
Certificatele internaţionale de conducător de ambarcaţiune de agrement se emit de către ANR persoanelor care îndeplinesc condiţiile de certificare pentru navigaţia cu ambarcaţiunile de agrement şi au promovat un examen prin care fac dovada cunoştinţelor tehnice necesare exploatării acestora în siguranţă. Pentru obţinerea unui certificat internaţional de conducător de ambarcaţiune de agrement candidatul trebuie:
o să aibă vârsta minimă de 16 ani;
o să fie apt din punct de vedere medical, prezentând în acest sens un certificat medical care să ateste starea de sănătate, în special din punct de vedere al acuităţii vizuale şi auditive;
o să îndeplinească cerinţele de pregătire şi vechime prevăzute în anexa nr.1 la prezentul regulament;
o să facă dovada absolvirii cursurilor de pregătire, după caz, prevăzute în anexa nr.2 la prezentul regulament.

Asa ca... Am sa beau o BERE....
 
O s-a dai o bere, cu manuta ta ai postat actele necesare pt. cat D-C si nu se cere adeverinta ca ai absolvit cursuri de sailing.
Am spus si repet, pt cat. D in mod sigur nu-ti trebuie adeverinta de absolvit scoala de sailing, la cat.C trebuie adeverinta numai pt
C+sailing, pt C simplu nu trbuie.(poti da cat. C pt motorizate). Ce ai postat spre final sunt generalitati la ordin 534 si e valabil la cat. C+sail B si A.
Mutam disputa la topicul de PROFIL(probleme legislative) si cerem arbritraj de la colegi.
 
Ultima editare:
O s-a dai o bere, cu manuta ta ai postat actele necesare pt. cat D-C si nu se cere adeverinta ca ai absolvit cursuri de sailing.
Am spus si repet, pt cat. D in mod sigur nu-ti trebuie adeverinta de absolvit scoala de sailing, la cat.C trebuie adeverinta numai pt
C+sailing, pt C simplu nu trbuie.(poti da cat. C pt motorizate). Ce ai postat spre final sunt generalitati la ordin 534 si e valabil la cat. C+sail B si A.
Mutam disputa la topicul de PROFIL(probleme legislative) si cerem arbritraj de la colegi.
:agree:

N-am prins substratul discutiei, dar ce spune Costel e corect: poti obtine categoria D si/sau C numai pentru motor, adica pe plastic vor apare o combinatie intre literele I.C.M =Indland/Coastal/Motor). Pentru asta nu e nevoie de nicio scoala sau curs obligatoriu, doar studiu individual.

Daca la dosar se ataseaza atestatul de absolvire al unui curs practic de manevra navei cu vele se adauga pe plastic si litera "S" = Sail.
 
Dar daca am "C" si fac dovada absolvirii unui curs practic la o scoala de "S" , apare pe plastic fara examen la capitanie?
 
Dar daca am "C" si fac dovada absolvirii unui curs practic la o scoala de "S" , apare pe plastic fara examen la capitanie?
Teoretic dai actele la capitanie - plasticul vechi si certificatul cu cursul practic - si ei iti dau noul plastic, probabil cu ceva taxa de emitere. Spun teoretic, pentru ca asa am auzit ca s-ar face, eu n-am avut ocazia sa fac miscarea asta. Cel mai sigur suni la o capitanie.
 
Ultima editare:
Confirm eu, nu din auzite, din experienta proprie.
Avand permisul de categorii D si C , cu simpla depunere a adeverintei sustinerii cursurilor teoretice si practice pentru S, se obtine noul permis cu toate cele trei categorii: D, C, S.
Adeverinta este eliberata de una din scolile de navigatie care sustine astfel de cursuri. Taxa de eliberare a permisului se plateste la capitanie, din cate imi amintesc.
 
Multumesc, cred ca va urma, cand am avut ocazia nu am facut-o pentru ca mi s-a parut inutil deoarece ca nu ma vedeam proprietar de velier. Eram mic si fraier, acum va trebui sa remediez.
 
Mai scriu o data...
E bine de citit cu grija, evident pentru cei interesati.

ORDIN nr. 534 din 26 iunie 2007 pentru aprobarea Regulamentului privind criteriile
minime de pregătire şi perfecţionare, precum şi condiţiile de obţinere a certificatelor
internaţionale de conducător de ambarcaţiune de agrement
1
modificat prin
ORDINUL ministrului transporturilor şi infrastructurii nr.344 din 29/04/2010 pentru
modificare şi completarea Regulamentului privind criteriile minime de pregătire şi
perfecţionare, precum şi condiţiile de obţinere a certificatelor internaţionale de conducător
de ambarcaţiune de agrement, aprobat prin Ordinul ministrului transporturilor nr.
534/2007
Având în vedere prevederile Rezoluţiei Comisiei Economice Europene nr. 40 din 16 octombrie 1998
privind transportul pe apele interioare navigabile, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) pct. 11 şi ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 367/2007
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor,
ministrul transporturilor emite următorul ordin:
Art. 1
Se aprobă Regulamentul privind criteriile minime de pregătire şi perfecţionare, precum şi condiţiile de
obţinere a certificatelor internaţionale de conducător de ambarcaţiune de agrement, prevăzut în anexa care
face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2
Autoritatea Navală Română va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3
(1)Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la 30 de zile de
la data publicării.
(2)Pe data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi
locuinţei nr. 417/2002 pentru aprobarea Regulamentului privind obţinerea certificatelor internaţionale de
conducător de ambarcaţiune de agrement, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 306 din
9 mai 2002, se abrogă.
-****-
Ministrul transporturilor,
Ludovic Orban
ANEXĂ:
REGULAMENT din 26 iunie 2007 privind criteriile minime de pregătire şi
perfecţionare, precum şi condiţiile de obţinere a certificatelor internaţionale de conducător
de ambarcaţiune de agrement
Art. 1: Definiţii
Termenii folosiţi în prezentul regulament şi în anexele la acesta au următorul înţeles:

1
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 478 din data de 17 iulie 2007 2
a)ambarcaţiune de agrement - orice ambarcaţiune, propulsată cu motor şi/sau cu vele, al cărei corp are
lungimea de 2,5 m până la 24 m măsurată conform standardelor armonizate aplicabile, care nu transportă
mărfuri şi care este utilizată exclusiv în scopuri sportive şi recreative;
b)Autoritatea Navală Română - organ tehnic de specialitate din subordinea Ministerului Transporturilor,
căreia i s-au delegat competenţele privind ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin,
denumită în continuare ANR;
c)certificat internaţional de conducător de ambarcaţiune de agrement - documentul emis în
conformitate cu prevederile prezentului ordin şi care dă dreptul titularului să conducă o ambarcaţiune de
agrement propulsată cu motor şi/sau cu vele;
d)curs - un curs de educare, instruire sau formare profesională, a cărui programă analitică a fost aprobată
conform reglementărilor legale în vigoare.
Art. 2: Clasificarea certificatelor internaţionale de conducător de ambarcaţiune de agrement
Certificatele internaţionale de conducător de ambarcaţiune de agrement se clasifică în funcţie de zonele de
navigaţie, după cum urmează:
a)clasa A - certificat care dă dreptul titularului să conducă ambarcaţiuni de agrement pe ape interioare şi
în toate zonele maritime;
b)clasa B - certificat care dă dreptul titularului să conducă ambarcaţiuni de agrement în zone maritime
care să nu depăşească o distanţă de maximum 12 Mm faţă de coastă;
c)clasa C - certificat care dă dreptul titularului să conducă ambarcaţiuni de agrement în zone maritime
care să nu depăşească o distanţă de maximum 6 Mm faţă de coastă;
d)clasa D - certificat care dă dreptul titularului să conducă ambarcaţiuni de agrement pe ape interioare.
Art. 3: Eliberarea şi înregistrarea certificatelor internaţionale de conducător de ambarcaţiune de
agrement
(1)Certificatele internaţionale de conducător de ambarcaţiune de agrement prevăzute la art. 2 se emit de
către ANR persoanelor care îndeplinesc condiţiile de certificare pentru navigaţia cu ambarcaţiunile de
agrement şi au promovat un examen prin care fac dovada cunoştinţelor tehnice necesare exploatării
acestora în siguranţă.
(2)Pentru obţinerea unui certificat internaţional de conducător de ambarcaţiune de agrement
candidatul trebuie:
a)să aibă vârsta minimă de 16 ani;
b)să fie apt din punct de vedere medical, prezentând în acest sens un certificat medical care să ateste
starea de sănătate, în special din punct de vedere al acuităţii vizuale şi auditive;
c)să îndeplinească cerinţele de pregătire şi vechime prevăzute în anexa nr. 1;
d)să facă dovada absolvirii cursurilor de pregătire, după caz, prevăzute în anexa nr. 2.
(3)Dacă posesorul certificatului de conducător de ambarcaţiune de agrement, obţinut în conformitate cu
prevederile prezentului ordin, intenţionează să navigheze şi cu ajutorul velelor, acesta trebuie să facă
dovada că a absolvit cursul practic "Manevra navei cu vele" la un centru specializat, autorizat în acest
sens de către ANR.
(4)se abroga
(5)Modelul certificatului internaţional de conducător de ambarcaţiune de agrement este prevăzut în anexa
nr. 3.
(6)ANR va păstra evidenţa tuturor certificatelor internaţionale de conducător de ambarcaţiune de
agrement.
(7)Pierderea certificatelor internaţionale de conducător de ambarcaţiune de agrement se comunică în cel
mai scurt timp la ANR şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, în conformitate cu
prevederile legale.
Art. 4: Dispoziţii tranzitorii şi finale3
(1)Certificatele internaţionale de conducător de ambarcaţiune de agrement clasa A, emise până la data
intrării în vigoare a prezentului ordin, se vor preschimba până la data de 31 decembrie 2008, cu
îndeplinirea condiţiilor prevăzute în anexa nr. 1.
(2)Pentru a conduce o ambarcaţiune de agrement cu o putere a motorului de până la 3,68 kW pe ape
interioare nu este necesară deţinerea certificatului internaţional de conducător de ambarcaţiune de
agrement clasa D.
(3)Certificatele internaţionale de conducător de ambarcaţiune de agrement clasa B pentru ape maritime,
emise până la data intrării în vigoare a prezentului ordin, se vor preschimba până la data de 31 decembrie
2008 în certificate internaţionale de conducător de ambarcaţiune de agrement clasa C.
(4)Certificatele internaţionale de conducător de ambarcaţiune de agrement clasa B pentru ape interioare,
emise până la data intrării în vigoare a prezentului ordin, se vor preschimba până la data de 31 decembrie
2008 în certificate internaţionale de conducător de ambarcaţiune de agrement clasa D.
„(4¹) Posesorii de certificate internaţionale de conducător de ambarcaţiune de agrement clasele C şi D care
navighează în afara căilor navigabile interioare ale României trebuie să deţină un certificat de absolvire a
cursului Certificat de operator de radiocomunicaţii „GMDSS-SRC- Global Maritime Distress and Safety
System – Short Range Certificate”.
(4²) Certificatele internaţionale de conducător de ambarcaţiune de agrement, precum şi certificatele de
atestare a cursurilor prevăzute în prezentul regulament trebuie să se afle în original la bordul navei atunci
când navighează în afara căilor navigabile interioare ale României”.
(5)Metodele de verificare şi criteriile de evaluare a competenţei pentru fiecare categorie de certificat vor fi
aprobate de ANR prin Metodologia de organizare şi desfăşurare a examenelor de evaluare a competenţei
în vederea emiterii brevetelor/certificatelor de capacitate personalului navigant maritim, maritim portuar şi
de căi navigabile interioare.
Art. 5
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul regulament.
ANEXA Nr. 1: CERINŢE OBLIGATORII de pregătire pentru certificarea
conducătorilor de ambarcaţiune de agrement
1.Clasa A
(1)Certificatul de conducător de ambarcaţiune de agrement clasa A se poate obţine prin examen de
către orice candidat care îndeplineşte următoarele condiţii:
a)deţine certificatul de conducător de ambarcaţiune de agrement clasa B emis conform prevederilor
regulamentului, de minimum 2 ani;
b)deţine adeverinţe valabile de absolvire a cursurilor de pregătire, prevăzute în anexa nr. 2 la regulament.
(2)Certificatul de conducător de ambarcaţiune de agrement clasa A se poate obţine din oficiu de către
orice candidat care îndeplineşte următoarele condiţii:
a)deţine certificatul de conducător de ambarcaţiune de agrement clasa A, emis în conformitate cu
prevederile Ordinului ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 417/2002 pentru
aprobarea Regulamentului privind obţinerea certificatelor internaţionale de conducător de ambarcaţiune de
agrement;
b)deţine adeverinţe valabile de absolvire a cursurilor de pregătire, prevăzute în anexa nr. 2 la regulament.
2.Clasa B
2.1.Certificatul de conducător de ambarcaţiune de agrement clasa B se poate obţine prin examen de
către orice candidat care are vârsta minimă de 18 ani şi îndeplineşte următoarele condiţii:
a)deţine certificatul de conducător de ambarcaţiune de agrement clasa C sau clasa D;
b)a promovat un curs de specializare; 4
c)deţine adeverinţe valabile de absolvire a cursurilor de pregătire, prevăzute în anexa nr. 2 la regulament;
2.2.sau
a)deţine brevetul de comandant, ofiţer secund sau brevetul de ofiţer de punte;
b)deţine adeverinţe valabile de absolvire a cursurilor de pregătire, prevăzute în anexa nr. 2 la regulament;
c)atestarea se face prin examen de diferenţă.
3.Clasa C
(1)Certificatul de conducător de ambarcaţiune de agrement clasa C se poate obţine prin examen de către
orice candidat care are vârsta minimă de 16 ani.
(2)Certificatul de conducător de ambarcaţiune de agrement clasa C se poate obţine prin examen de
diferenţă de către orice candidat care deţine certificatul de conducător de ambarcaţiune de agrement clasa
D.
(3)Certificatul de conducător de ambarcaţiune de agrement clasa C se poate obţine din oficiu de către
orice candidat care deţine brevetul de: comandant, ofiţer punte secund, ofiţer punte, căpitan maritim
portuar ori de ofiţer punte maritim portuar sau certificat de capacitate de: şef de echipaj maritim,
conducător de şalupă maritimă ori de timonier maritim.
4.Clasa D
(1)Certificatul de conducător de ambarcaţiune de agrement clasa D se poate obţine prin examen de către
orice candidat care are vârsta minimă de 16 ani.
(2)Certificatul de conducător de ambarcaţiune de agrement clasa D se poate obţine prin examen de
diferenţă de către orice candidat care deţine certificatul de conducător de ambarcaţiune de agrement clasa
C.
(3)Certificatul de conducător de ambarcaţiune de agrement clasa D se poate obţine din oficiu de către
orice candidat care deţine brevet de: căpitan fluvial categoriile A şi B, ofiţer punte fluvial ori de timonier
fluvial sau certificat de capacitate de: şef de echipaj fluvial, conducător de şalupă fluvială ori de timonier
fluvial.
ANEXA Nr. 2: CURSURI DE PREGĂTIRE necesare obţinerii certificatelor
internaţionale de conducător de ambarcaţiune de agrement
1.Clasa A:
a)Tehnici individuale de supravieţuire;
b)Prevenirea şi combaterea incendiilor - nivel avansat;
c)Asistenţă medicală;
d)Prevenirea poluării mediului marin;
„e) Certificat de operator de radiocomunicaţii GMDSS – LRC – Global Maritime Distress and Safety
System – Long Range Certificate.”
2.Clasa B:
a)Tehnici individuale de supravieţuire;
b)Prevenirea şi combaterea incendiilor - nivel de bază;
c)Primul ajutor medical;
„d) Certificat de operator de radiocomunicaţii GMDSS – LRC – Global Maritime Distress and Safety
System – Long Range Certificate.”5
ANEXA Nr. 3: MODELUL certificatului internaţional de conducător de ambarcaţiune
de agrement
Faţă

+------------------------------------------------------------------------------+
| CERTIFICAT INTERNATIONAL DE CONDUCATOR DE AMBARCATIUNE |
| DE AGREMENT CLASA A/B |
| INTERNATIONAL CERTIFICATE FOR OPERATORS OF PLEASURE |
| CRAFT CLASS A/B |
| |
| RO |
| 1. 5. +----------------+ |
| 2. | | |
| 3. | | |
| 4. | FOTO | |
| 7. | | |
| 8. | | |
| 9. All Zone M12 6. +----------------+ |
| 10. |
| 11. |
| 12. |
| 13. |
| 14. |
| 15. |
+------------------------------------------------------------------------------+

Verso
CERTIFICAT INTERNAŢIONAL DE CONDUCĂTOR DE AMBARCAŢIUNE DE AGREMENT CLASA A/B
Rezoluţia nr. 40/1998 a Comitetului de transport pe ape interioare din cadrul Comisiei Economice Europene
INTERNATIONAL CERTIFICATE FOR OPERATORS OF PLEASURE CRAFT
Resolution No. 40 of the UN/ECE Working Party on Inland Water Transport
1. Numele posesorului/Surname of the holder
2. Prenumele posesorului/Other Name(s) of the holder
3. Data şi locul naşterii/Date and place of birth
4. Numărul certificatului/Number of the certificate
5. Fotografia posesorului/Photograph of the holder
6. Semnătura posesorului/Signature of the holder
7. Adresa posesorului/Address of the holder
8. Naţionalitatea posesorului/Nationality of the holder
9. Valabil pentru/Valid for: All Zone - ape interioare şi toate zonele maritime/All Zone, M12 - Maritimă 12 Mm/Maritime 12 Mm
10. Ambarcaţiune de agrement cu lungime de 2,5 la 24 m/Pleasure craft with 2.5 a 24 m length
11. Data eliberării/Date of issue
12. Data expirării/Date of expiry
13. Emis de/Issued by
14. Autorizat de/Authoriyed by
15. Condiţii/Conditions
Mărimea certificatului va fi conform standardului internaţional ISO/IEC-7810. 6
Faţă
+------------------------------------------------------------------------------+
| CERTIFICAT INTERNATIONAL DE CONDUCATOR DE AMBARCATIUNE |
| DE AGREMENT CLASA C/D |
| INTERNATIONAL CERTIFICATE FOR OPERATORS OF PLEASURE CRAFT CLASS C/D |
| |
| RO |
| 1. 5. +----------------+ |
| 2. | | |
| 3. | | |
| 4. | FOTO | |
| 7. | | |
| 8. | | |
| 9. I C M S 6. +----------------+ |
| 10. |
| 11. |
| 12. |
| 13. |
| 14. |
| 15. |
+------------------------------------------------------------------------------+

Verso
CERTIFICAT INTERNAŢIONAL DE CONDUCĂTOR DE AMBARCAŢIUNE DE AGREMENT CLASA C/D
Rezoluţia nr. 40/1998 a Comitetului de transport pe ape interioare din cadrul Comisiei Economice Europene
INTERNATIONAL CERTIFICATE FOR OPERATORS OF PLEASURE CRAFT
Resolution No. 40 of the UN/ECE Working Party on Inland Water Transport
1. Numele posesorului/Surname of the holder
2. Prenumele posesorului/Other Name(s) of the holder
3. Data şi locul naşterii/Date and place of birth
4. Numărul certificatului/Number of the certificate
5. Fotografia posesorului/Photograph of the holder
6. Semnătura posesorului/Signature of the holder
7. Adresa posesorului/Address of the holder
8. Naţionalitatea posesorului/Nationality of the holder
9. Valabil pentru/Valid for: I - ape interioare/Inland Waters, C - Maritimă în apropierea coastei până la 6 Mm/Maritime Coastal Waters until 6 Mm,
M - cu motor/Motorized craft, S - cu vele/Sailing craft
10. Ambarcaţiune de agrement cu lungime de 2,5 la 24 m/Pleasure craft with 2.5 a 24 m length
11. Data eliberării/Date of issue
12. Data expirării/Date of expiry
13. Emis de/Issued by
14. Autorizat de/Authoriyed by
15. Condiţii/Conditions
Mărimea certificatului va fi conform standardului internaţional ISO/IEC-7810.
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 478 din data de 17 iulie 2007

Si... PLATESC BEREA!!!
 
Salut barcaholici.Va cer ajutor in urmatoarea problema: am dat cu rasina pe punte dupa care am turnat nisip cernut pt. a obtine o suprafata antiderapanta pe punte.Dupa uscarea rasinii, am indepartat si periat surplusul de nisip, a iesit bine.Mai departe nu stiu ce e mai indicat sa fac,suprafata trebuie vopsita la pistol.
 
Salut,
Sunt chiar entuziasmat de ce citesc (si recitesc!!!) de circa doua ore! Mai cu seama ca sunt pe cale de a "cabina' o epava cumparata din germania pe mai nimic (alte detalii mai incolo).
Cit priveste antiderapantul din nisip inglobat in rasina ... hm ... ! Nu ti-e teama de julituri? Sau uzura diverselor acareturi prin frecare (ma refer la bagaje, manevre si multe alte). Sau ai folosit cuart sedimentar (nu nisip de riu) care are forma practic sferica a granulelor ?
Daca nu, atunci poate ca ar fi bine sa mai dai un strat de rasina (eventual pigmentata in masa), asa scapi de vopsire, obtii o suprafata rugoasa, rezolvind in felul acesta si muchiile ascutite ale nisipului.
In alta ordine de idei, iti multumesc pentru ca mi-ai dat curaj sa ma apuc de "proiectul" meu.
 
Salut,
Sunt chiar entuziasmat de ce citesc (si recitesc!!!) de circa doua ore! Mai cu seama ca sunt pe cale de a "cabina' o epava cumparata din germania pe mai nimic (alte detalii mai incolo).
Cit priveste antiderapantul din nisip inglobat in rasina ... hm ... ! Nu ti-e teama de julituri? Sau uzura diverselor acareturi prin frecare (ma refer la bagaje, manevre si multe alte). Sau ai folosit cuart sedimentar (nu nisip de riu) care are forma practic sferica a granulelor ?
Daca nu, atunci poate ca ar fi bine sa mai dai un strat de rasina (eventual pigmentata in masa), asa scapi de vopsire, obtii o suprafata rugoasa, rezolvind in felul acesta si muchiile ascutite ale nisipului.
In alta ordine de idei, iti multumesc pentru ca mi-ai dat curaj sa ma apuc de "proiectul" meu.

Am cernut nisipul de 3 ori si am ales granulatia ce am crezut-o potrivita, am dat cu nisip pe punte in dreptul bompresuluisi pe margini ca sa po circula fara sa alunec, cat despre manevre , acolo sta numai scota ancorei.ori cum am sa-i dau un lac pentru ca i-mi place culoarea calda a nisipului, nu stiu, trebuie sa experimentez , sa dau cu lac si sa ud suprafata,sa-r putea sa-si piarda din rugozitate . Multumesc pt sfat si astept sa ne dai detalii despre proiectul tau. primele 2poze le-am incarcat aiurea si mi-a fost lene sa le sterg
 

Atașamente

  • DSC_0069.jpg
    DSC_0069.jpg
    35.5 KB · Vizualizări: 153
  • Imagine0070.jpg
    Imagine0070.jpg
    33.2 KB · Vizualizări: 127
  • Imagine0071.jpg
    Imagine0071.jpg
    32.9 KB · Vizualizări: 137
  • DSC_0070.jpg
    DSC_0070.jpg
    48.3 KB · Vizualizări: 157
  • DSC_0071.jpg
    DSC_0071.jpg
    51.2 KB · Vizualizări: 155
Salut barcaholici,va cer scuze ca nu am raspuns postarilor voastre,(bustanson si sspoll)dar mi-a cazut netul un timp si am fost intr-o semi vacanta la munte sa-mi ajut cumnatul la o pensiune.
De lucrat am lucrat putin si sporadic dar acum am venit "odihnit" de la munte si vreau sa ma apuc de lucru.
Fac catargul si am o problema, catargul e rabatabil din 2 bucati, baza si catargul propri zis. Baza trece prin punte pana la chila si sta intr-o "teaca". Dilema e daca baza trebuie sa stea fest(fixa) in teaca s-au sa aiba joc?
Teaca e in coltul dreapta jos al foto.
 

Atașamente

  • DSC_0070.jpg
    DSC_0070.jpg
    48.3 KB · Vizualizări: 92
Ultima editare:
personal nu stiu.
esti singurul constructor de weekender faci pionieratul sa zic asa.
de ce ar avea nevoie sa aiba joc?
 
catargul de lemn nu sta fix in teaca la nici o barca, daca ar sta fix si se umfla putin de la apa nu mai poate fi scos. catargele se fac subdimensionate (ar trebui sa scrie in plan cat de mare e catargul, ar trebui sa fie un centimetru bun diferenta) si se fixeaza in teaca cu niste pene de lemn. peste toata minunea vine o manseta de material impermeabil (pe vremuri piele) sau de cauciuc care se strange cu coliere sau sfoara.
Cam asa:
 

Atașamente

  • mastwedge.jpg
    mastwedge.jpg
    23.3 KB · Vizualizări: 80
  • boot.gif
    boot.gif
    5 KB · Vizualizări: 71
Salut barcaholici, dupa o vara plina de vacante si evenimente placute pt toti(cred), a venit toamna sa stricat vremea ,ne retragem in casa si incepem sa povestim.
Vestea buna e ca am terminat barca, vestea proasta e ca nu am peridoc si nici bani (deocamdata) ca sa-mi vad visul pe apa.Pana la primavara rezolv eu.
Sa reiau poveste de unde am ramas, la catarg.
La weekender catargul este rabatabil,4,6m, se basculeaza cu ajutorul unei balamale de inox.L-am facut din lemn de brad de100/100 mm cu4000mm lungime plus inaca o bucata de 100/100 cu 1000mm lungime.
Dupa ce l-am fasonat si l-am adus la cote,am smirgheluit, dat cu bait si lacuit de 4 ori catargul, am montat goosenec-ul(partea mobila din inox in care se prinde ghiul) si am cumparat obara rectangulara de aluminiu, careia i-am facut un sant pt sistemul de prindere al randei(in final niste piulite de 8)
 

Atașamente

  • DSC_0148.jpg
    DSC_0148.jpg
    19.3 KB · Vizualizări: 104
  • DSC_0092.JPG
    DSC_0092.JPG
    137.5 KB · Vizualizări: 101
  • DSC_0091.JPG
    DSC_0091.JPG
    158.3 KB · Vizualizări: 99
  • DSC_0090.JPG
    DSC_0090.JPG
    168.7 KB · Vizualizări: 105
  • DSC_0089.JPG
    DSC_0089.JPG
    154.8 KB · Vizualizări: 104
  • DSC_0086.JPG
    DSC_0086.JPG
    188.8 KB · Vizualizări: 105
  • DSC_0085.JPG
    DSC_0085.JPG
    134.6 KB · Vizualizări: 102
  • DSC_0084.JPG
    DSC_0084.JPG
    151.7 KB · Vizualizări: 99
Am terminat cu catargul, urmeaza ghiul, bompresul si picul randei.Picul l-am facut ce-l mai repede,Impaiatul mi la facut cadou( merci, sa-ti tina Dumnezeu obiceiul).
Ghiul e facut din3 scanduri de 20mm lipite cu rasina(am gandit ca structura sandwich se deformeaza mai greu la soare).Dupa ce s-au uscat am rindeluit, smirgheluit, batuit ,lacuit si fixat bridele de prindere din inox.
Bompresul e facut din lemn de brad,smirgheluit,baituit si lacuit
 

Atașamente

  • DSC_0096.JPG
    DSC_0096.JPG
    173.4 KB · Vizualizări: 80
  • DSC_0095.JPG
    DSC_0095.JPG
    137 KB · Vizualizări: 78
  • DSC_0094.JPG
    DSC_0094.JPG
    179.8 KB · Vizualizări: 78
  • DSC_0093.JPG
    DSC_0093.JPG
    126.7 KB · Vizualizări: 80
  • DSC_0088.JPG
    DSC_0088.JPG
    170.3 KB · Vizualizări: 79
Toate bune si frumoase, urmeaza proba de "foc", deci montez pe foc un cablu de 6mm cu ajutorul unor saibe si suruburi de inox, la un capat atasez rollfocul pe care l-am mesterit asta iarna si la celalalt capat un vartej, proba,dezamagire, nu deruleaza complect si merge foarte greu, ma oftic,i-mi vine sa dau cu rollfocul de pamant, dar nu asta e rezolvarea.desfac cutia rollfocului, mai ajustez,gresez cu vasilica, remontez, proba, merge mai bine, dar nu deruleaza comlect focul, cauza, vartejul nu lucreza bine.
Injuraturi, desfac vartejul, trebuie inlocuit cu unul mai performant, de unde, ce e pe net e la fel ca al meu.
Ma apuc sa improvizez,caut prin magazie gasesc niste fitinguri si mi se aprinde beculetul
Dintr-o mufa si un niplu de 1/2, un surub cu carlig o saiba si niste bile reusesc sa fac un rulment de presiune, atasez un carlig, montez pe foc, proba,merge minunat, zbarnaie, deruleaza complect. Rasufla usurat.
 

Atașamente

  • DSC_0100.jpg
    DSC_0100.jpg
    24.5 KB · Vizualizări: 112
  • DSC_0104.jpg
    DSC_0104.jpg
    26.5 KB · Vizualizări: 113
  • DSC_0105.jpg
    DSC_0105.jpg
    27.5 KB · Vizualizări: 115
  • DSC_0157.jpg
    DSC_0157.jpg
    22.2 KB · Vizualizări: 113

Back
Sus