Yamaha 8 cp. 2 t. 2005

Buna ziua.. rog putin ajutor in privinta acestui motor... am desfacu bujiile si am gasit pe langa filet un lichid galbui si unsuros... si bujiile ude.. imi puteti spue cum pot elimina aceasta treaba? motorul porneste din prima. si sta la relanti foarte bine.. sa fie cumva apa amestecata cu ulei ?
 

Atașamente

  • IMG_1502[1].jpg
    IMG_1502[1].jpg
    69.7 KB · Vizualizări: 84
  • IMG_1501[1].jpg
    IMG_1501[1].jpg
    49.8 KB · Vizualizări: 77
Ultima editare:
Asa arata la motoarele 2 T datorita amestecului benzina / ulei. Stai linistit.

Trimis de pe al meu D5503
 
Daca vrei sa verifici daca intra apa scoate bujiile si incearca sa pornesti motorul . Cineva trebuie sa stea cu palma aproape de orificiul de la bujii sa vada ce arunca . Daca intra apa vei avea apa aruncata pe acolo.
Totodata poti sa ii faci si un test de compresie sa te linistesti.
 
am sai fac test de compresie ... cat trebuie sa aibe pe piston presiunea?

stie cineva cam cat ar consuma acest motor?..
unde gasesc un manual e service? sa il descarc ...
si amestecul este de 1 la 100... adica 10 mll la 1 l?

rog un moderator sa mute topicul unde trebe.. acum am observat ca nu-i la motoare
 
Ultima editare:
Bujia aia arata a amestec mult prea bogat. Mai arata-ne o data bujia cu motorul oprit dupa o perioada in regim de croaziera, fara sa fie lasat in relanti.
 
Motorul nou trebuie sa aiba in jur de 130 psi . Problema la tine este sa verifici daca sunt diferente intre cilindri.
Da-ne modelul motorului daca vrei sa te ajutam sa gasesti manualul.
Amsestecul ar trebui sa fie 50:1 daca nu se specifica altfel . La 50 de litri de benzina 1 litru de ulei. Fa tu regula de 3 simpla mai departe la cati litri vrei tu.
 
N-am spus de ce ii cred, pe langa faptul ca se poate recunoaste progresul in calitatea materialelor, a manufacturii si a design-ului (!!), in mod onest; lumea observa la motoarele in doi timpi echipate cu rezervor separat de ulei si dozator automat un consum mai mic de ulei decat cel recomandat pentru un motor la care se face amestec in benzina.
De ce contra: daca se strica dozatorul de ulei => motor stricat, dar n-am auzit inca de un caz dovedit.
 
La motorul meu ( autolube) parghia de acceleratie actioneaza si parghia pompei de ulei. La turatie maxima pompa de ulei debiteaza 3.1 ml de ulei/minut corespunzator unui raport de 50:1.
La turatii intermediare debitul scade ducand la cresterea raportului de amestec spre 100:1 .

La Yamaha nu prea o sa auzi de sisteme de ungere stricate decat foarte rar pentru ca foloseste o pompa de ulei destul de bine conceputa, sistem copiat de la Mercury insa mult mai bine pus la punct.
La Evinrude VRO sistemul este vacuumatic ( principiul Ventury) iar infundarea jigloarelor de ulei avea efecte devastatoare.
 
N-am spus de ce ii cred, pe langa faptul ca se poate recunoaste progresul in calitatea materialelor, a manufacturii si a design-ului (!!), in mod onest; lumea observa la motoarele in doi timpi echipate cu rezervor separat de ulei si dozator automat un consum mai mic de ulei decat cel recomandat pentru un motor la care se face amestec in benzina.
De ce contra: daca se strica dozatorul de ulei => motor stricat, dar n-am auzit inca de un caz dovedit.

Asta pentru ca la preamestec e un compromis. Pentru un motor folosit numai la blana eu as pune ceva mai mult ulei 70:1 Pentru un motor strict pntru trolling, poti sa pui lejer 100:1 sau 120:1. Cred ca "dozatoarele" alea baga foarte putin ulei in regim de relanti. Citisem undeva de 200:1, dar nu stu daca ma inseala memoria.
 
da.. pe motorul meu scrie 100:1

poze pt cei ce vor sa ma ajute.. cu sfaturi .. si un manual se service..

daca voi spuneti ca e bine sa pun mai mult ulei .. asa am sa fac.. am sa pun 75 :1 e bun .. ?

numai sa nu fie prea bogat... tinand si cont de anul de fabricatie 2005
 

Atașamente

  • IMG_1504[1].jpg
    IMG_1504[1].jpg
    71.6 KB · Vizualizări: 53
  • IMG_1512[1].jpg
    IMG_1512[1].jpg
    48.4 KB · Vizualizări: 44
  • IMG_1513[1].jpg
    IMG_1513[1].jpg
    31.6 KB · Vizualizări: 47
  • IMG_1507[1].jpg
    IMG_1507[1].jpg
    59.7 KB · Vizualizări: 43
  • IMG_1505[1].jpg
    IMG_1505[1].jpg
    75.2 KB · Vizualizări: 44
Ultima editare:
da.. pe motorul meu scrie 100:1

poze pt cei ce vor sa ma ajute.. cu sfaturi .. si un manual se service..

daca voi spuneti ca e bine sa pun mai mult ulei .. asa am sa fac.. am sa pun 75 :1 e bun .. ?

numai sa nu fie prea bogat... tinand si cont de anul de fabricatie 2005
Pune 100:1 cum spune fabricantul. Il vei folosi oe barca construita de tine din AL pe frame de otel?. Atunci neaparat nu pune mai mult ulei de 100:1, pentru ca mergi la deplasament si in regim de trolling.

E foarte misto motorul. Unul din cele mai micutze si ingrijite 8 CP. Este mai compact decat Johnosomul meu de 8 CP, si cantareste 26 kg. Anul de fabricatie e foarte recent pentru un 2t.
Ar face pereche perfecta cu o barca car toppable sau gonflabila pina in 50 kg. Motorul e perfect pentru transport in portbagaj.
 
Eu am un Evinrude E10FRLEDR de 9.9/ 4 timpi si cantareste 50 kg :)).. e perfect de demontat si pus in portbagaj .
 
In manual zice ca are 114 lb adica aproape 52 Kg.
Explicatia este urmatoarea : Cilindreea este de 323 cmc fiind practic un motor de 15 cai Down Rated . De aici si codul E10FRLEDR
E- Evinrude
10- puterea
F- fourstroke
R- rope start ( pornire la sfoara)
L- Long shaft ( cizma lunga, 52)
E- nu mai stiu ce inseamna
DR - Down Rated ( adica puterea initiala este mai mare si este limitat) .

Motoarele normale de 10 cai au capacitati cilindrice de maxim 250 cmc si implicit sunt mai usoare ( 38-40 kg).
 
Ultima editare:

Back
Sus