Constructie peridoc - remorca transport ambarcatiuni

Dau buzna peste acest topic si ridic o problema vis-a-vis de constructia peridoacelor !

Intr-un an ...in Delta...ajung la destinatie si vreau sa bag barca in apa .
Mai intai demontez placa cu numarul si luminile....o pun deoparte si incep sa fac manevre sa lansez barca la apa
La un moment dat aud o trosnitura sub rotile masinii . Calcasem placa cu nr. si sparsesem un stop ....placa propruzisa care era din glaf de PVC era zdrente....Bine inteles ca au urmat injuraturile de rigoare b-)

Anul acesta cand am fost pe Snagov si eram pe punctul de a scoate barca din apa...in fata mea pe rampa mai era cineva care scotea o barca si am fost uimit ca stopurile de la peridoc luminau din apa (era pe seara)...peridocul era bagat in apa cu tot cu lumini ,nr. etc :iupi:

Era chiar initiatorul acestui topic..."sarpe"...si l-am luat la "chestionat". Mi-a spus ca toate luminile de pe peridoc sunt pe leduri ...conexiunea se face prin lipituri si nu are nici o teama ca s-ar putea sa apara o avarie.

Deci "sarpe NU mai dadea nimic jos de pe peridoc nr. ,lumini etc ..si asfel ma gandesc ca nu mai exista pericolul de a le sfarama sub roti ..."ciordeala" sau uitare a acestora....Ma gandesc eu ca este si mai comod si mai rapid.

Intre timp am gasit niste module de leduri pentru exterior(poza) pentru inlocuirea becurilor si ma gandeam daca cineva a mai aplicat aceasta solutie in afara de "sarpe" ??
Multumesc !

img0201fv.jpg

img0204iy.jpg
 
Observ din poze ca placuta cu intregul montaj este protejata de un lac, astfel apa nu ajunge la piese. E firesc sa nu afecteze .
Ca experienta, eu am lasat placa cu blocul de lumini agatata de peridoc, chiar si cand am intrat in apa.
N-au fost afectate becurile din cauza asta. Insa a afectat in timp, un contact a unui bec.

Dar nu pentru asta am vrut sa postez, ci fiindca e un lucru mai important : numarul fixat de peridoc ramane foarte vizibil si dupa ce urci barca, sau e usor obturat de pupa ?
Daca nu, e o problema pe care am avut-o si eu si am fost sfatuit (de primii politisti care m-au oprit) sa prind placa cu numar si lumini, pe pupa barcii, mai sus.
Asa ca de atunci blocul de lumini este volant, n-am cum sa il uit in apa si nici pe mal, fiind cuplat electric cu masina.
Am si un loc de fixare a lui pe peridoc, pentru singurul moment in care acesta circula gol. Cand plec sa ridic barca la sfarsitul sezonului.
 
Da asa este ! Intregul montaj este protejat de un lac ,care cred ca i-si face treaba ! Aceste module sunt recomandate pentru exterior !

Cat despre numarul de inmatriculare ,parca tin minte ca "sarpe" il avea prins cat mai jos ,in asa fel ca la urcarea barcii pe peridoc sa nu-l "buleasca"!
Ma gandesc ca ar putea fi prins si intr-o extrema a peridocului (stg.):confused:
 
Bratulescu, din cate te cunosc, ai doua maini de aur si nu cred ca pentru tine ar fi o problema inlocuirea becurilor din stopuri cu LED-uri.
Intr-un magazin in genul astuia, gasesti leduri simple si o bucata de cablaj de test pe care sa le montezi. Daca vrei amanunte referitoare la legarea LED-urilor, iti stau la dispozitie.
Recomand leduri cu diametrul de 10 mm, ultraluminoase si cu curent intre 25 si 50 de mA, iar pentru hidroizolare folosesti silicon transparent.
Cele prezentate de tine nu sunt ceea ce-ti trebuie, probabil te-a incantat faptul ca sunt alimentate la 12V.
Putem discuta pe tema asta si chiar te pot ajuta la constructia lor (realizare cablaje imprimate si procurarea componentelor) daca este nevoie.
 
Multumesc "ciby" ! ....mai intai am sa aplic aceasta solutie la rulota !
N-o bag in apa ...dar mereu am probleme cu luminile datorita umezelii acumulate si corodarii contactelor !

La fiecare plecare trebuie sa nu lumineze ceva ! b-)....si m-apuc sa desfac sa curat si tot asa b-)

Banuiesc ca si ceilalti colegi sunt interesati si de aceea ca orice sfat venit din partea ta este un plus pentru intreaga comunitate !
 
Pana pe 3-4 ianuarie nu o sa mai fiu disponibil, dar dupa aceea ne punem pe treaba.
Ce vreau de la tine este o schita a stopului din care sa rezulte dimensiunile interioare si a zonelor colorate a geamului acestuia.
Practic, ma gandesc la inlocuirea suportului becurilor cu o placa cu leduri alimentata din tensiunile livrate de priza de remorca, cu un sistem grosier de reglaj al luminozitatii. In caz ca nu este pe placul tau sa o poti inlocui cu sistemul original.
 
La multi ani barcaholici.Trebuie neaparat sa construiesc un peridoc.Legat de problema luminilor,Sarpe ne recomanda sa folosim stopuri recomandate UE cele rotunde cu becuri si un E pe plastic. Ma incanta solutia cu leduri dar i mi e frica sa nu am probleme la omologarea RAR.Exixta o solutie ca la stopurile UE in loc de becuri sa folosesc leduri.Stopurile cu leduri sunt admise la RAR. Nu ma pricep,va rog putin ajutor

Pentru ADMIN, cum pot viziona pozele de la pag. 1,2.3,
 
Ultima editare:
Probabil ca este vina mea ca am omis sa sa va spun dimensiunile modulelor ....si poate nu s-a inteles.
Deci aceste module le vreau in loc de becuri in stopuri !
NU vreau sa inlocuiesc stopurile !!!
In felul acesta NU cred ca o sa fie probleme la RAR !
img0357ug.jpg
 
Pai da, se gasesc, dar cum bine spui, cu soclu de bec. Ori tocmai acele socluri creeaza probleme. Bratulescu de acest lucru s-a vaitat. Si nu este singurul, mi se intampla si mie destul de des, iar la fiecare oprire de pipi verific si stopurile si mai scot surubelnita sa le repar, pe undeva pe langa Tandarei, de obicei.
 
Bratulescu de acest lucru s-a vaitat.
Exact !...soclurile sunt problema ! Oxideaza ,si nu mai fac contact ! ...si asta se intampla destul de des b-)
In orice caz...zilele acestea o sa incerc sa aplic "solutia" la rulota ,si o sa vin cu ceva poze ...
 
Ultima editare:
Exact !...soclurile sunt problema ! Oxideaza ,si nu mai fac contact ! ...si asta se intampla destul de des b-)
In orice caz...zilele acestea o sa incerc sa aplic "solutia" la rulota ,si o sa vin cu ceva poze ...
Oferta este deschisa in continuare!
Daca ai nevoie de ajutor, cu cea mai mare placere!
 
Sigur ca da !....am sa incerc deocamdata cu ce am ...ca tot le-am luat !
Daca nu "iese" o sa te rog sa ne ajuti !
Multumesc !
 
Daca mi-e permisa o mica observatie: cu tot respectul pentru sarpe si peridocul facut si omologat de el, lucrarea respectiva n-ar fi trecut vreodata omologarea la RAR-ul din Galati, dintr-un singur motiv: lipsa unui longeron central pe toata lungimea remorcii, pe care se descarca de fapt toata greutatea sarcinii, adica structura peridocului si barca. Posibil ca proiectantul a considerat ca sunt suficiente cele 3 suduri care fac legatura intre rama peridocului si protap+cele 2 tevi in V. In opinia mea insa, respectivele suduri sunt o zona de risc, din cauza discontinuitatii structurale.
De cand ma uit la diverse peridocuri pe care le intalnesc, am vazut si realizari foarte bune, dar si adevarate catastrofe, pericole pentru circulatia rutiera, si culmea - omologate si inmatriculate. Fara intentia de a face reclama, pot spune totusi ca trailerele facute de amicul meu Marian skepja sunt facute foarte bine, toti clientii lui pe care ii cunosc, inclusiv eu, fiind foarte multumiti de lucrari. Un plus al lui este ca le face zincate, ceea ce le confera viata mult mai lunga, din cauza ca sunt protejate si la interiorul tevilor structurii, treaba buna la atatea imersari ale peridocului.

Si eu sunt de aceeasi parere. Peridocul trebuie sa aiba piesa de rezistenta longitudinala, Am vazut vreo 3 indoite pe rampa in timpul ridicarii barcii. Daca eram in RAR ,de mine nu treceau ...trebuie galvanizat total la cald ...si E bine sa fie cu franare , sa fie basculabil si reglabil in lungime, sa poti muta puntea mai in fata sau mai in spate in functie de centrul de greutate al barcii. Am facut si omologat daua . Ultimul e de 850Kg cu franare (puntea si protapul Knott sunt pt 1400 kg, dar o poti cumpara ca pt 850. De exemplu un Logan poate tracta maxim 1100kg cu franare. Asa ca l-am omologat de 850 si stiu ca tine mai mult.
Exista baie de zincare la cald in Bucuresti de 12 m lungime. Am cumparat rectangular de 80x40x3 daua bare de 6m, taiate si zincate total la PROFILOMETAL pe Bd.Timisoara ...vreo 500 roni. Alta problema. Sudurile!!! Cine iti certifica ....ma rog verifica sudurile??? Eu l-am facut fara suduri Suruburi si bride U.:rock:
 

Atașamente

  • rema850LA rabatat.jpg
    rema850LA rabatat.jpg
    89.7 KB · Vizualizări: 158
  • REMA850LA.jpg
    REMA850LA.jpg
    59.6 KB · Vizualizări: 154
Ultima editare:
Si nu ne dai si noua proiectu' ?
SAH MAT !!!
Am vazut ca ati plecat pe un drum gresit ...si am zis sa fac si eu o fapta buna...Da' cum nicio fapta buna nu ramane nepedepsita...NU.
Injurati-ma toti. :mad:
Dar se poate vedea principiul in alea doua poze...Are 2 lonjeroane paralele, si un cadru pe care sta puntea .
Cadrul se poate plimba in fata sau in spate pt ca e prinsa cu 8 bride U ...La fel catargul troliului se poate muta mai in fata sau mai in spate. Bara de lumini se scoate ...ca nu e cu leduri...O scot, rabatez bratele si o bag in masina.Totul e Knott in afara de rectangularul zincat (sasiul). Bride U gasiti la Relian la 10 ron/buc...ca la Knott sunt scumpe. Se rabateaza daca malul e abrupt ...Va mai dau vreo doua poze ...peridocul facut de fiu-meu ...cand avea 10 ani cu barca de curse si atv. E pe acelasi principiu...puntea se poate plimba inainte, inapoi...doua lonjeroane paralele ....:iupi:
 

Atașamente

  • Barca de curse.jpg
    Barca de curse.jpg
    51 KB · Vizualizări: 86
  • atv cu barca de curse.jpg
    atv cu barca de curse.jpg
    52.3 KB · Vizualizări: 84
  • Reorca vladut.jpg
    Reorca vladut.jpg
    88.2 KB · Vizualizări: 86
Uite si cu doua punti...Ca parca se interesa cineva...Unul simplu si solid asa se face...
acelasi principiu ...2 longitudinale lungi, pe ele se plimba cadrul cu cele doua punti. Protapul intre longitudinale.
In zona de incarcare maxima la incovoiere avem de fapt 4 tevi rectangulare paralele ...2 longitudinale si alte doua paralele pe care sunt fixate puntile.
:)
 

Atașamente

  • peridoc 3500.jpg
    peridoc 3500.jpg
    122.4 KB · Vizualizări: 129
  • p.3500.jpg
    p.3500.jpg
    128.9 KB · Vizualizări: 121

Back
Sus