Constructie peridoc - remorca transport ambarcatiuni

SAH MAT !!!
Am vazut ca ati plecat pe un drum gresit ...si am zis sa fac si eu o fapta buna...Da' cum nicio fapta buna nu ramane nepedepsita...NU.
Injurati-ma toti. :mad:
Dar se poate vedea principiul in alea doua poze...Are 2 lonjeroane paralele, si un cadru pe care sta puntea .
Cadrul se poate plimba in fata sau in spate pt ca e prinsa cu 8 bride U ...La fel catargul troliului se poate muta mai in fata sau mai in spate. Bara de lumini se scoate ...ca nu e cu leduri...O scot, rabatez bratele si o bag in masina.Totul e Knott in afara de rectangularul zincat (sasiul). Bride U gasiti la Relian la 10 ron/buc...ca la Knott sunt scumpe. Se rabateaza daca malul e abrupt ...Va mai dau vreo doua poze ...peridocul facut de fiu-meu ...cand avea 10 ani cu barca de curse si atv. E pe acelasi principiu...puntea se poate plimba inainte, inapoi...doua lonjeroane paralele ....:iupi:

Superba lucrare extrem de simplu rezolvat cu sudurile, felicitari! Nici nu ma pot supara ca ne-o fluturi pe sub nas si nu dai planuri :) pt ca ai spus cam tot ce trebuie. O intrebare totusi: surubul din articulatia de basculare ? 12, 14, 16 ? sau ai si acolo o placa dedesubt?
 
Superba lucrare extrem de simplu rezolvat cu sudurile, felicitari! Nici nu ma pot supara ca ne-o fluturi pe sub nas si nu dai planuri :) pt ca ai spus cam tot ce trebuie. O intrebare totusi: surubul din articulatia de basculare ? 12, 14, 16 ? sau ai si acolo o placa dedesubt?
E bulonul de M14 de brat inferior de la Dacia 1310 ...tratat termic, omologat auto...2 bucati. Placa e numai in fata sus. In profilul rectangular la fiecare surub care-l strapunge, in interior se baga un distantier din teava taiat pe strung cu 0.3 mm mai mic ...
 
Sa te bucuri de ele..si sa mai faci ! FRUMOASE !!
Multumesc...Sa ma folosesc...adica...
Am vrut sa cumpar una anul trecut , pentru pilotina Cranchi pe care am adus-o din Italia... Musai imi trebuia cu franare. Imi trebuia usor si sub 1100 max autorizat .
Am gasit pe net un peridoc Elleby 860 ...Ieftin, 500 euro. Am facut drumul ...Proprietarul era in italia, actele erau la o ruda.A zis sa-l iau ca vine el si facem actele de sarbatori...Un derbedeu.
Era rabatabil, arata bine, zincat, Ok...caut seria . Oha. Caut peste tot...nimic. M-am bagat pe sub el...Sun pe un inginer din RAR...,,Unde au astea seria??? Elleby860.
A stat omul, s-a gandit si mi-a zis ca pe protap,sus inainte de punctul de rabatare...NIMIC.si sa iau o ruleta sa masor cotele din cartea de identitate ...
Am gasit ...Scurtase protapul cu 10 cm...exact seria. I-a dat alta gaura de surub la rabatare...Cacanaru'...Era sigur furaciune...Inginerul din RAR m-a scapat de teapa...
Nu-i dau numele...Am vrut sa-l cinstesc odata acum vreo 10 ani si m-a refuzat...politicos. Acum nici n-as mai indrazni...
Asa m-am apucat sa-l fac pe cel cu franare rabatabil. Am facut un CAR...in care m-am incadrat ...sa zic asa 1100 euro tot, cu inmatriculare cu tot. Are 250 kg. Dar e nou nout, zincat total ...se potriveste pe barca mea .si pe altele, si daca vreodata vand barca ...il demontez si il bag in subsol...In 3x0.5m
 
Si eu sunt de aceeasi parere. Peridocul trebuie sa aiba piesa de rezistenta longitudinala, Am vazut vreo 3 indoite pe rampa in timpul ridicarii barcii. Daca eram in RAR ,de mine nu treceau ...trebuie galvanizat total la cald ...si E bine sa fie cu franare , sa fie basculabil si reglabil in lungime, sa poti muta puntea mai in fata sau mai in spate in functie de centrul de greutate al barcii. Am facut si omologat daua . Ultimul e de 850Kg cu franare (puntea si protapul Knott sunt pt 1400 kg, dar o poti cumpara ca pt 850. De exemplu un Logan poate tracta maxim 1100kg cu franare. Asa ca l-am omologat de 850 si stiu ca tine mai mult.
Exista galvanizare in Bucuresti de 12 m lungime. Am cumparat ectangular de 80x40x3 daua bare de 6m, taiate si zincate total la PROFILOMETAL pe Bd.Timisoara ...vreo 500 roni. Alta problema. Sudurile!!! Cine iti certifica ....ma rog verifica sudurile??? Eu l-am facut fara suduri Suruburi si bride U.:rock:

Salut,foarte ingenios proiectul,in mare parte cred ca am sa-l copiez,cu mici adaptari la weekender,dar spine-mi te rog,triunghiurile de tabla cu care ai prins bratul troliului sant cumparate sau facute de tine?ransforsarea de la puctul de basculare e artizanala sau cumparate, de unde si cu cat?
Cu multumiri anticipate.
 
Triunghiurile,placile, si piesele pt role sunt facute din tabla de 4 mm indoite pe abkant si zincate la cald.
Ti-am atasat un pdf 3D . Il deschizi cu Acrobat ...si il rotesti cum vrei ...cu mausul...Nu-l poti masura....
Protapul e cumparat cu totul de la Knott. Puntea e vgb 850 (parca)...
 

Atașamente

  • Baza catarg.PDF
    93 KB · Vizualizări: 105
Ultima editare:
Salut,foarte ingenios proiectul,in mare parte cred ca am sa-l copiez,cu mici adaptari la weekender,dar spine-mi te rog,triunghiurile de tabla cu care ai prins bratul troliului sant cumparate sau facute de tine?ransforsarea de la puctul de basculare e artizanala sau cumparate, de unde si cu cat?
Cu multumiri anticipate.

Am gasit din intamplare un catalog de remorci iar la pagina 8,9,si 13 gasesti exact ceea ce cauti ...Cred ca e o sursa de inspiratie destul de buna,

Am incercat sa incarc direct PDF-ul dar cred ca e cam mare.
Pun link-ul aici... De exemplu SW700 sw 1000 sunt cam ce am facut si eu, cele cu tevi rectangulare paralele si protapul intre ele.


http://www.chantiernavaldujetdeau.ch/FR_-_Catalogues_files/FR - Sunway.pdf

Si ce vad eu interesant e ca nu au facut cadrul pe care se fixeaza puntea complet (doua transverale si 2 longitudinale). Au pus o transversala, 2 laterale scurte si astea se prind pe punte . Ansamblul e rigid pt ca puntea are 4 gauri de prindere, iar a doua transversala au dus-o in spate. Au facut economie de un metru de rectangular. Succes la inspirat.
 
Ultima editare:
constructie peridoc

Am citit tot de la topicul asta si nu am sesizat un raspuns clar la intrebarea :care sunt costurile de constructie ,inmatriculare ,tot...la un peridoc pt. o barca de 4,3 m??? [materiale de pe piata interna: profil otel 60x60 si 40x20,vopsit nu zincat;punte de orice sh agreata de RAR , cupla si instalatie electrica deasemeni, 6 role=2 centrale si cate 2 pe laterale].Daca poate raspunde cineva ,va rog!!! Eliminati manopera....Macar o estimare, cine are curaj !!!MULTUMESC!!!
 
@ barbenstain
uite aici !!!
http://www.barcaholic.ro/f5/barca-mea-1133-10.html
@...scuze eram cam obosit....dar acum incerc sa indrept lucrurile...deci pe rand:....am cumparat schita peridocu-lui,cu cote etc.-250 RON.....pe urma am luat legatura cu un inginer care avea un proiect cu un peridocu,dar i-a modificat cotele dupa schita mea (care este in cote sa se potriveasca punte de oltcit) -400RON,proiectul este cu calcule de rezistenta etc.,o gramada de tampeni....am cumparat punte de oltcit cu jante si cauciucuri(cauciucurile sunt noi)-220RON....am cumparat materialele( rectangulara,surubaraie,cabestan aripi s.a.m.d) 1000RON...cereti chitante si facturi!!!!....dupa ce l-am terminat de construit complet(lumini,vopsit etc) am fost la RAR,la care omologarea m-a costat 325 RON...si in fine la Pol. ptr inmatriculare alti vre-o 300 RON...deci cam tot aia-2500 RON in total.... Inca o data scuze, ca am fost zgarcit cu detaliile prima data....oboseala

PS : acest raspuns era pentru rexsailor, la momentul respectiv....pretul de 2500 ron este fara manopera si fara galvanizare.
Munca nu se pune (a fost a mea)....iar de galvanizat, n-am avut unde.
4673d1279218638barcamea.jpg
 
Ultima editare:
constructie peridoc

Multumesc pt. raspuns .La momentul cand l-ai construit era o sfaraiala [din punct de vedere financiar mai putin], dar cu satisfactia si convingerea lucrului bine facut .La cata alergatura este[hartiile ma omoara!!!],ma intreb :se merita? Mai aduc baietii de pe-afara dar umfla preturile exagerat de mult[stiu caz de adaos'' comercial'' mai mult de 100 la 100 .Te mai costa inmatricularea...Cred ca am sa apelez la constructorii locali[in galati am inteles ca sunt mai maleabili si priceputi pe deasupra ] Salut si multumesc inca o data.
 
Si eu cred ca NU mai este un avantaj sa-l construiesti singur.
Ptr. o singura bucata, cred ca nu merita efortu'...mai bine i-l cumpar.

PS: pe cel din poza, l-am vandut odata cu barca.
 
Si eu cred ca NU mai este un avantaj sa-l construiesti singur.
Ptr. o singura bucata, cred ca nu merita efortu'...mai bine i-l cumpar.

PS: pe cel din poza, l-am vandut odata cu barca.

salut!
am discutat intre timp cu un tip de la rar, si se confirma traseul si cheltuielile....
pe net sunt firme sau persoane autorizate care scot peridocul de la 2500 ron in numere rosii si asta este cea mai rapida si eficienta solutie...nici astia nu fac vreo afacere la o bucata, dar ei omologheaza un proiect si-l reproduc in n exemplare, cheltuielile de proiectare si omologare fiind doar la primul...peridocurile aduse de afara nu scutesc treaba cu proiectul si omologarea, si cand pui ban pe ban sari de unul facut artizanal...
 
Salut !....nu mi-e frica de munca si sunt sigur ca mai pot face unul,...poate mai util ca primul.
Singurul lucru de care mi-e lehamite si mare scarba sunt hartiile pentru care tre' sa alergi. Sa stai 5 ore la RAR, nu-i putin..:mad:
Nu mai vorbesc de banii aruncati pe hartii....
In sfarsit.....consider ca este crucial ca sa-l poti galvaniza, ceea ce eu n-am reusit...
Deja, cand l-am vandut incepuse sa inroseasca pe la suduri, cu toate ca i-am dat un strat de grund si apoi.... vopseaua.
Si nici puntea de Oltcit nu este o solutie prea buna...dupa ce sta o perioada nemiscat ,ai surpriza sa-ti "inghete" rotile...tot de la rugina.
 
Ultima editare:
I-mi place sa cred ,ca am facut un bine producatorilor autohtoni ,fara nici un interes ascuns [in afara de cazul in care v-om apela la ei poate ca au sa fie mai intelegatori cu barcaholicii ,compascistii si altii].Toti stim ca, costurile de aducere in tara a unor peridocuri sunt destul de ridicate ,dar acolo se iau pe f. putini bani si pretul nu se justifica PUNCT. Punem in calcul si cheltuielile cu actele si ajung la preturi prohibitive .I-mi pare rau, dar asta-i adevarul:am ajuns sa ni se faca lehamite !!!Cunoastem cu totii persoane ce lucreaza afara care ne mai tin la curent cu preturile barcilor,motoarelor,peridocurilor.....Scuzati-ma ,poate am ofensat pe cineva dar este adevarul.Ca sa parafrazez un concetatean de-al nostru:''MAI TAI-O OLEACA ''!!! Salut.
 
Salut,
In Bucuresti se pot galvaniza piese agabaritice, daca va intereseaza datele de contact pot sa va dau maine.

Cu problema peridocului m-am lovit si eu, am constatat ca SH (anii '80) la noi se vinde la pret de nou -TVA afara, producatorii autohtoni vand la pret de nou afara +TVA + un adaos, iar marea majoritate a importatorilor vand pielea ursului ... nimic pe stoc sau adaos de balamuc.

Am luat (sta sa vina) Pongratz PBA 500U nou cu CI la 900eur TVA inclus. La fel, daca vreti date de contact va stau la dispozitie.
 
Salut,
In Bucuresti se pot galvaniza piese agabaritice, daca va intereseaza datele de contact pot sa va dau maine.

Cu problema peridocului m-am lovit si eu, am constatat ca SH (anii '80) la noi se vinde la pret de nou -TVA afara, producatorii autohtoni vand la pret de nou afara +TVA + un adaos, iar marea majoritate a importatorilor vand pielea ursului ... nimic pe stoc sau adaos de balamuc.

Am luat (sta sa vina) Pongratz PBA 500U nou cu CI la 900eur TVA inclus. La fel, daca vreti date de contact va stau la dispozitie.

Ar fi interesant de stiut unde putem galvaniza diverse piese: normale sau agabaritice.
Daca are cineva experiente personale, dincolo de adresele pe care le gasim pe net .
 
Ar fi interesant de stiut unde putem galvaniza diverse piese: normale sau agabaritice.
Daca are cineva experiente personale, dincolo de adresele pe care le gasim pe net .

OK, este vorba de o firma cu care colaboram de ceva timp pentru tratarea confectiilor metalice care ne folosesc pentru lucrari de instalatii electrice.
 
Ar fi interesant de stiut unde putem galvaniza diverse piese: normale sau agabaritice.
Daca are cineva experiente personale, dincolo de adresele pe care le gasim pe net .

Ar fi buna o astfel de adresa, pentru orice eventualitate, postata pe la Mica publicitate, asa ca Adriane da din casa!
 

Back
Sus